REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze przyciągają chętnych do pracy w urzędach

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Największą popularnością w administracji publicznej cieszą się obecnie stanowiska powiązane z dystrybucją środków unijnych. O jedno takie miejsce pracy stara się średnio po kilkadziesiąt osób.

Mimo pogłębiającego się kryzysu zapotrzebowanie na urzędników cały czas wzrasta, zwiększa się też zatrudnienie w administracji publicznej, gdzie regularnie przybywa nowych miejsc pracy.

REKLAMA

Autopromocja

- W ostatnich sześciu latach w administracji przybyło aż 64 tys. nowych stanowisk pracy - informuje Wiesław Łagodziński, rzecznik prasowy Głównego Urzędu Statystycznego.

Osoby poszukujące pracy coraz chętniej sięgają po oferty w tym sektorze rynku pracy, zwłaszcza że obecnie w urzędach cały czas prowadzony jest nabór i wciąż są wakaty.

- Administracja publiczna to jedna z dziesięciu najczęściej wyszukiwanych kategorii ogłoszeń o pracę. Zainteresowanie tymi ofertami było w styczniu najwyższe od 9 miesięcy - mówi Przemysław Gacek, prezes grupy Pracuj, właściciela portalu pracuj.pl.

Zdaniem Bogdana Grabarczyka z JobsPilot sytuacja taka spowodowana jest przede wszystkim przekonaniem, że praca w urzędzie gwarantuje stabilność zatrudnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Praca w urzędzie jest atrakcyjną ofertą szczególnie w miejscowościach, gdzie panuje duże bezrobocie - mówi Bogdan Grabarczyk.

Ale nie tylko. Dzięki kryzysowi i rosnącemu bezrobociu stanowiska urzędnicze zaczynają być bardziej pozytywnie postrzegane przez Polaków.

- Praca w administracji państwowej może być równie wymagająca i ciekawa jak menedżera w prywatnej firmie. Nowe projekty finansowane z funduszy europejskich przyciągają do urzędów coraz więcej wykwalifikowanych i doświadczonych kandydatów - informuje Przemysław Gacek.

Największe zainteresowanie dotyczy szczególnie tych stanowisk, które związane są z wykorzystywaniem środków z Unii Europejskiej.

REKLAMA

W Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej o pracę na stanowisku specjalisty w Departamencie Komitetu Europejskiego starały się 44 osoby, natomiast na ogłoszenie na stanowisko referendarza w Departamencie Polityki Integracyjnej odpowiedziało 56 osób. Równie dużą popularnością cieszą się też oferty pracy w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, gdzie aż 66 osób chciało pracować w Wydziale Zarządzania Funduszami Europejskimi. Z kolei w Ministerstwie Środowiska pracą inspektora w wydziale Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego było zainteresowanych 28 osób.

- W tym roku średnio o jedno miejsce pracy ubiegają się u nas 33 osoby. W poprzednim roku było podobnie - informuje z kolei Anna Konik-Żurawska, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Zainteresowaniem cieszą się także inne ogłoszenia dotyczące naboru do urzędów centralnych i administracji rządowej. Najczęściej poszukiwani są obecnie specjaliści z wykształceniem prawniczym, ekonomiści i politolodzy.

Przykładowo, w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej na kandydatów czeka sześć nowych ofert pracy dla urzędników, z kolei w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji siedem.

Również w warszawskim ratuszu nabór na wolne stanowiska cieszy się powodzeniem. Na 39 tegorocznych ogłoszeń o pracę zgłosiło się aż 989 chętnych.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Można legalnie płacić niższe podatki i nie bać się fiskusa. Doradca podatkowy daje kilka przykładów optymalizacji podatkowej

Podatnicy stale poszukują skutecznych i zgodnych z przepisami prawa sposobów na zmniejszenie swoich zobowiązań wobec fiskusa. Wiele osób i firm nie jest jednak pewnych, z których ulg i odliczeń podatkowych mogą skorzystać oraz które rozwiązania są dla nich najbardziej opłacalne. Prezentujemy najpopularniejsze metody na obniżenie wysokości danin publicznych, pomagając zrozumieć, jakie działania warto podjąć, by płacić niższe podatki.

Pewność taryfowa w handlu międzynarodowym – rola wiążących informacji taryfowych (WIT)

Wiążąca informacja taryfowa (WIT) to instytucja, która może zadecydować o przewidywalności kosztów importu i eksportu towarów w Unii Europejskiej. Choć jej zakres jest ściśle ograniczony, dla przedsiębiorcy oznacza gwarancję, że określony towar zostanie zaklasyfikowany według wskazanej pozycji taryfowej, a wysokość należności celnych będzie znana z wyprzedzeniem. W praktyce WIT to połączenie prawnej pewności i praktycznego ułatwienia w codziennym handlu transgranicznym.

Między niedopatrzeniem a przemytem. Dlaczego firmy spedycyjne nie wypełniają swoich obowiązków?

W dobie sankcji, wojny za granicą i zaostrzonego nadzoru eksportu, firmy spedycyjne nie mogą działać automatycznie. Brak weryfikacji dokumentów, analizy zleceń czy ryzyk sankcyjnych może prowadzić do współodpowiedzialności prawnej, utraty licencji i długofalowych strat reputacyjnych.

Ministerstwo Finansów przedłuża termin zapłaty podatku od niezrealizowanych zysków – jest już nowy projekt rozporządzenia!

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt rozporządzenia, który wydłuża termin zapłaty podatku od niezrealizowanych zysków o 2 lata – do końca 2027 r. Zmiana jest korzystna dla podatników i ma na celu zapewnienie, że podatek zostanie zapłacony dopiero wtedy, gdy faktycznie dojdzie do zbycia majątku lub jego utraty.

REKLAMA

Odpowiedzialność osobista członków zarządu za długi i podatki spółki. Co zrobić, by jej uniknąć?

Odpowiedzialność osobista członków zarządu bywa często bagatelizowana. Tymczasem kwestia ta może urosnąć do rangi rzeczywistego problemu na skutek zaniechania. Wystarczy zbyt długo zwlekać z oceną sytuacji finansowej spółki albo błędnie zinterpretować oznaki niewypłacalności, by otworzyć sobie drogę do realnej odpowiedzialności majątkiem prywatnym.

Czym jest faktura ustrukturyzowana? Czy jej papierowa wersja jest fakturą w rozumieniu ustawy o VAT?

Sejm już uchwalił nowelizację ustawy o VAT wprowadzającą obowiązek wystawiania i otrzymywania faktur ustrukturyzowanych za pomocą KSeF. To dla podatników jest bardzo ważna informacja: gdy zostaną wydane bardzo szczegółowe akty wykonawcze (są już opublikowane kolejne wersje projektów) oraz pojawi się zgodnie z tymi rozporządzeniami urzędowe oprogramowanie interfejsowe (dostęp na stronach resortu finansów) można będzie zacząć interesować się tym przedsięwzięciem.

Czy wadliwa forma faktury zakupu pozbawi prawa do odliczenia podatku naliczonego w 2026 roku?

To pytanie zadają sobie dziś podatnicy VAT czynni biorąc pod uwagę perspektywę przyszłego roku: jest bowiem rzeczą pewną, że miliony faktur będą na co dzień wystawiane w dotychczasowych formach (papierowej i elektronicznej), mimo że powinny być wystawione w formie ustrukturyzowanej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026. Jak dokumentować transakcje od 1 lutego? Prof. Modzelewski: Podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy (nota obciążeniowa, faktura handlowa)

Jak od lutego 2026 roku będzie wyglądała rewolucja fakturowa w Polsce? Profesor Witold Modzelewski wskazuje dwa możliwe warianty dokumentowania i fakturowania transakcji. W obu tych wariantach – jak przewiduje prof. Modzelewski - podatnicy zrezygnują z kodowania faktur ustrukturyzowanych, a podstawą rozliczeń będzie dokument handlowy i on będzie dowodem rzeczywistości ekonomicznej. A jeśli treść faktury ustrukturyzowanej będzie inna, to jej wystawca będzie mieć problem, bo potwierdził nieprawdę na dokumencie i musi go poprawić.

REKLAMA

Fakturowanie od 1 lutego 2026 r. Prof. Modzelewski: Nie da się przerobić faktury ustrukturyzowanej na dokument handlowy

Faktura ustrukturyzowana kompletnie nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, bo jest wysyłana do KSeF a nie do kontrahenta, czyli nie występuje tu kluczowy dla stosunków handlowych moment świadomego dla obu stron umowy doręczenia i akceptacji (albo braku akceptacji) tego dokumentu - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Firma w Szwajcarii - przewidywalne, korzystne podatki i dobry klimat ... do prowadzenia biznesu

Kiedy myślimy o Szwajcarii w kontekście prowadzenia firmy, często pojawiają się utarte skojarzenia: kraj zarezerwowany dla globalnych korporacji, potentatów finansowych, wielkich struktur holdingowych. Tymczasem rzeczywistość wygląda inaczej. Szwajcaria jest przede wszystkim przestrzenią dla tych, którzy potrafią działać mądrze, przejrzyście i z wizją. To kraj, który działa w oparciu o pragmatyzm, dzięki czemu potrafi stworzyć szanse również dla debiutantów na arenie międzynarodowej.

REKLAMA