REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze przyciągają chętnych do pracy w urzędach

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Największą popularnością w administracji publicznej cieszą się obecnie stanowiska powiązane z dystrybucją środków unijnych. O jedno takie miejsce pracy stara się średnio po kilkadziesiąt osób.

Mimo pogłębiającego się kryzysu zapotrzebowanie na urzędników cały czas wzrasta, zwiększa się też zatrudnienie w administracji publicznej, gdzie regularnie przybywa nowych miejsc pracy.

REKLAMA

Autopromocja

- W ostatnich sześciu latach w administracji przybyło aż 64 tys. nowych stanowisk pracy - informuje Wiesław Łagodziński, rzecznik prasowy Głównego Urzędu Statystycznego.

Osoby poszukujące pracy coraz chętniej sięgają po oferty w tym sektorze rynku pracy, zwłaszcza że obecnie w urzędach cały czas prowadzony jest nabór i wciąż są wakaty.

- Administracja publiczna to jedna z dziesięciu najczęściej wyszukiwanych kategorii ogłoszeń o pracę. Zainteresowanie tymi ofertami było w styczniu najwyższe od 9 miesięcy - mówi Przemysław Gacek, prezes grupy Pracuj, właściciela portalu pracuj.pl.

Zdaniem Bogdana Grabarczyka z JobsPilot sytuacja taka spowodowana jest przede wszystkim przekonaniem, że praca w urzędzie gwarantuje stabilność zatrudnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Praca w urzędzie jest atrakcyjną ofertą szczególnie w miejscowościach, gdzie panuje duże bezrobocie - mówi Bogdan Grabarczyk.

Ale nie tylko. Dzięki kryzysowi i rosnącemu bezrobociu stanowiska urzędnicze zaczynają być bardziej pozytywnie postrzegane przez Polaków.

- Praca w administracji państwowej może być równie wymagająca i ciekawa jak menedżera w prywatnej firmie. Nowe projekty finansowane z funduszy europejskich przyciągają do urzędów coraz więcej wykwalifikowanych i doświadczonych kandydatów - informuje Przemysław Gacek.

Największe zainteresowanie dotyczy szczególnie tych stanowisk, które związane są z wykorzystywaniem środków z Unii Europejskiej.

REKLAMA

W Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej o pracę na stanowisku specjalisty w Departamencie Komitetu Europejskiego starały się 44 osoby, natomiast na ogłoszenie na stanowisko referendarza w Departamencie Polityki Integracyjnej odpowiedziało 56 osób. Równie dużą popularnością cieszą się też oferty pracy w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, gdzie aż 66 osób chciało pracować w Wydziale Zarządzania Funduszami Europejskimi. Z kolei w Ministerstwie Środowiska pracą inspektora w wydziale Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego było zainteresowanych 28 osób.

- W tym roku średnio o jedno miejsce pracy ubiegają się u nas 33 osoby. W poprzednim roku było podobnie - informuje z kolei Anna Konik-Żurawska, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Zainteresowaniem cieszą się także inne ogłoszenia dotyczące naboru do urzędów centralnych i administracji rządowej. Najczęściej poszukiwani są obecnie specjaliści z wykształceniem prawniczym, ekonomiści i politolodzy.

Przykładowo, w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej na kandydatów czeka sześć nowych ofert pracy dla urzędników, z kolei w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji siedem.

Również w warszawskim ratuszu nabór na wolne stanowiska cieszy się powodzeniem. Na 39 tegorocznych ogłoszeń o pracę zgłosiło się aż 989 chętnych.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zawód: księgowy: teraz wyraźny awans w rankingu prestiżu. Dlaczego warto zarabiać na umiejętności księgowania

W najnowszym rankingu najbardziej poważanych zawodów w Polsce opublikowanym przez SW Research (2025) księgowy awansował o 3 miejsca w porównaniu z ubiegłym rokiem. Aktualnie zajmuje 22 miejsce na 51 profesji.

Rząd poprawia KSeF, przedsiębiorcy zadowoleni z kolejnym zmian w ustawie, zwłaszcza że korzystne modyfikacje nastąpią jeszcze przed wejściem w życie zmienianych przepisów

Krajowy System e-Faktur zmienia się na lepsze. Rząd, po konsultacjach z przedsiębiorcami, przyjął pakiet przepisów, które mają ułatwić funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe przepisy są wynikiem licznych konsultacji z przedsiębiorcami, jakie przeprowadziło Ministerstwo Finansów.

MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

REKLAMA

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

REKLAMA

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA