REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze przyciągają chętnych do pracy w urzędach

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Największą popularnością w administracji publicznej cieszą się obecnie stanowiska powiązane z dystrybucją środków unijnych. O jedno takie miejsce pracy stara się średnio po kilkadziesiąt osób.

Mimo pogłębiającego się kryzysu zapotrzebowanie na urzędników cały czas wzrasta, zwiększa się też zatrudnienie w administracji publicznej, gdzie regularnie przybywa nowych miejsc pracy.

REKLAMA

Autopromocja

- W ostatnich sześciu latach w administracji przybyło aż 64 tys. nowych stanowisk pracy - informuje Wiesław Łagodziński, rzecznik prasowy Głównego Urzędu Statystycznego.

Osoby poszukujące pracy coraz chętniej sięgają po oferty w tym sektorze rynku pracy, zwłaszcza że obecnie w urzędach cały czas prowadzony jest nabór i wciąż są wakaty.

- Administracja publiczna to jedna z dziesięciu najczęściej wyszukiwanych kategorii ogłoszeń o pracę. Zainteresowanie tymi ofertami było w styczniu najwyższe od 9 miesięcy - mówi Przemysław Gacek, prezes grupy Pracuj, właściciela portalu pracuj.pl.

Zdaniem Bogdana Grabarczyka z JobsPilot sytuacja taka spowodowana jest przede wszystkim przekonaniem, że praca w urzędzie gwarantuje stabilność zatrudnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Praca w urzędzie jest atrakcyjną ofertą szczególnie w miejscowościach, gdzie panuje duże bezrobocie - mówi Bogdan Grabarczyk.

Ale nie tylko. Dzięki kryzysowi i rosnącemu bezrobociu stanowiska urzędnicze zaczynają być bardziej pozytywnie postrzegane przez Polaków.

- Praca w administracji państwowej może być równie wymagająca i ciekawa jak menedżera w prywatnej firmie. Nowe projekty finansowane z funduszy europejskich przyciągają do urzędów coraz więcej wykwalifikowanych i doświadczonych kandydatów - informuje Przemysław Gacek.

Największe zainteresowanie dotyczy szczególnie tych stanowisk, które związane są z wykorzystywaniem środków z Unii Europejskiej.

W Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej o pracę na stanowisku specjalisty w Departamencie Komitetu Europejskiego starały się 44 osoby, natomiast na ogłoszenie na stanowisko referendarza w Departamencie Polityki Integracyjnej odpowiedziało 56 osób. Równie dużą popularnością cieszą się też oferty pracy w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, gdzie aż 66 osób chciało pracować w Wydziale Zarządzania Funduszami Europejskimi. Z kolei w Ministerstwie Środowiska pracą inspektora w wydziale Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego było zainteresowanych 28 osób.

- W tym roku średnio o jedno miejsce pracy ubiegają się u nas 33 osoby. W poprzednim roku było podobnie - informuje z kolei Anna Konik-Żurawska, rzecznik prasowy Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Zainteresowaniem cieszą się także inne ogłoszenia dotyczące naboru do urzędów centralnych i administracji rządowej. Najczęściej poszukiwani są obecnie specjaliści z wykształceniem prawniczym, ekonomiści i politolodzy.

Przykładowo, w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej na kandydatów czeka sześć nowych ofert pracy dla urzędników, z kolei w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji siedem.

Również w warszawskim ratuszu nabór na wolne stanowiska cieszy się powodzeniem. Na 39 tegorocznych ogłoszeń o pracę zgłosiło się aż 989 chętnych.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram MF. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - czy będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

REKLAMA

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

Dodatkowe dane w księgach rachunkowych i ewidencji środków trwałych od 2026 r. Jest projekt nowego rozporządzenia ministra finansów

Od 1 stycznia 2026 r. podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i mają obowiązek przesyłania JPK_V7M/K - będą musieli prowadzić te księgi w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Te elektroniczne księgi rachunkowe będą musiały być przekazywane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w ustrukturyzowanej formie (pliki JPK) od 2027 roku. Na początku kwietnia 2025 r. Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe i ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - podlegające przekazaniu w formie elektronicznej na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Rozporządzenie to zacznie obowiązywać także od 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA