Nowe zasady prowadzenia wykazu środków trwałych
REKLAMA
W Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 1 października 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez armatorów opodatkowanych podatkiem tonażowym wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (Dz.U. nr 191, poz. 1280).
REKLAMA
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia przez armatorów wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych związanych z prowadzoną działalnością, o której mowa w art. 3 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym, w okresie opodatkowania podatkiem tonażowym.
W nowym wykazie powinny znaleźć się następujące dane:
- liczba porządkowa;
- data nabycia;
- data przyjęcia do używania;
- określenie dokumentu stwierdzającego nabycie;
- określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej;
- symbol Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT);
- wartość początkowa;
- stawka amortyzacyjna;
- zaktualizowana wartość początkowa;
- data likwidacji oraz przyczyna likwidacji albo data zbycia środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej.
Wpisów w wykazie należy dokonywać najpóźniej w miesiącu przyjęcia ich do używania. Wykaz może być prowadzony przy zastosowaniu technik informatycznych, jeżeli armator posługuje się programem komputerowym umożliwiającym wydrukowanie.
W przypadku gdy armator przed zmianą formy opodatkowania prowadził ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z przepisami o PIT albo o CIT, może prowadzić wykaz poprzez kontynuację prowadzenia tej ewidencji, o ile zawiera ona wszystkie niezbędne dane.
Rozporządzenie wejdzie w życie 1 stycznia 2011 r.
Adam Kuchta
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat