REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bezpłatne doradztwo podatkowe dla niepełnosprawnych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Do końca kwietnia przez dwa dni w tygodniu śląscy doradcy podatkowi będą bezpłatnie doradzać niepełnosprawnym przy rozliczeniach podatkowych, informując o przysługujących im ulgach i uprawnieniach.

Rozpoczynająca się 15 marca akcja "Fiskus bez tajemnic dla osób niepełnosprawnych" to druga edycja przedsięwzięcia zainicjowanego w ub. roku przez śląski oddział samorządu doradców podatkowych. Patronat nad nim objął marszałek woj. śląskiego.

REKLAMA

Jak poinformowało biuro prasowe urzędu marszałkowskiego, w tym roku - podobnie jak w ubiegłym - porady będą udzielane we wtorki i czwartki w godzinach od 9. do 15. pod uruchomionym specjalnie na potrzeby tej akcji numerem telefonu 513 152 218. Na życzenie dzwoniącego doradca podatkowy będzie oddzwaniał na podany numer.

W ub. roku akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Przez półtora miesiąca doradcy podatkowi udzielali po kilkadziesiąt porad dziennie. Wiceszef śląskiego oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych Piotr Maciejewski powiedział, że pytania dotyczyły różnych spraw - na każdym poziomie szczegółowości.

Maciejewski wskazał, że problemem, który wśród niepełnosprawnych powodował i nadal powoduje najwięcej kontrowersji, jest limitowana ulga na używanie prywatnego samochodu osobowego na dojazdy na niezbędne zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne. Obecny limit tej ulgi to 2.280 zł.

"Podatnicy - osoby niepełnosprawne - bardzo często mylą zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne z dojazdami do lekarza na normalne badania. Ta ulga jest skierowana wyłącznie do osób, które przewożone są własnym samochodem lub same dojeżdżają na zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne. Tutaj podatnicy są trochę rozczarowani, że normalny wyjazd do lekarza uldze nie podlega" - wyjaśnił ekspert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tą kwestią w zakresie ulg dla niepełnoprawnych nie wprowadzano poważniejszych zmian. Ekspert zwrócił tylko uwagę, że ostatnie interpretacje organów podatkowych - potwierdzone już orzeczeniami sądów - wskazują na tendencję wykluczenia z podlegania uldze uwzględnianego jeszcze dwa-trzy lata temu segmentu urządzeń agd przystosowanych dla potrzeb niepełnosprawnych, jak np. pralki sterowane alfabetem Braille'a.

"Cała reszta jest praktycznie niezmienna od dobrych kilku lat - na szczęście dla osób niepełnosprawnych" - ocenił Maciejewski.

Podobnie jak w ub. roku, tegoroczne konsultacje będą prowadzone przez należący do śląskiego oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych numer telefonu komórkowego, który każdego dnia będzie przekazywany kolejnym biorącym udział w akcji członkom Izby.

Według urzędników marszałka, ubiegłoroczne doświadczenie wykazało, że taka telefoniczna forma pomocy okazała się przystępna dla samych zainteresowanych, z których części nie stać na skorzystanie z usług biura podatkowego lub nie pozwala im na to ich ułomność.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

REKLAMA

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

REKLAMA

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

REKLAMA