REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Radio INFOR.PL

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ruszyło Radio INFOR.PL (www.radio.infor.pl) i INFOR FK Platforma Księgowych (www.inforfk.pl) – początek cyfrowej rewolucji na rynku płatnych treści dla specjalistów.

 

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Przyjemna muzyka, użyteczne informacje - tak brzmi hasło Radia INFOR.PL, pierwszej na polskim rynku rozgłośni internetowej stworzonej z myślą o księgowych. To kolejny etap cyfrowej rewolucji w ofercie INFOR PL, której celem jest dostarczanie specjalistycznych, profesjonalnych treści za pośrednictwem nowatorskiej Platformy Księgowych INFOR FK.

Na dzień dobry: dobra muzyka i szczypta rozrywki, oprócz tego także informacje z kraju, ze świata i dotyczące kultury. Czyli to, co musi mieć prawdziwe radio. Ale to nie wszystko. Jest jeszcze coś, czego nie oferuje żadna z istniejących rozgłośni na rynku - starannie dobrane i precyzyjnie dopasowane do potrzeb odbiorcy specjalistyczne informacje, audycje, porady dotyczące podatków, prawa pracy i ubezpieczeń, rachunkowości oraz prawa gospodarczego. Tak działa Radio INFOR.PL

- Radio, jako medium tła, może być też użytecznym sposobem na pierwszą segregację wartościowych, istotnych informacji w konkretnej dziedzinie. Internet pozwala na stworzenie radia z programem idealnie dopasowanym do wąskiej grupy odbiorców - tłumaczy Artur Borkowski, redaktor naczelny internetowej rozgłośni.  Radio INFOR.PL (www.radio.infor.pl) jest bowiem częścią internetowej Platformy Księgowych INFOR FK (www.inforfk.pl), która jest pierwszym na rynku tego typu przedsięwzięciem internetowym odpowiadającym na największe wyzwania, przed jakimi stają specjaliści w firmach, w tym księgowi.

REKLAMA


Radio INFOR.PL to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Najlepsza muzyka

- Audycje dla księgowych z zakresu podatków, prawa pracy i ubezpieczeń - bieżące śledzenie zmian prawa.

- Wywiady z ekspertami omawiające trudne zagadnienia - nasi słuchacze
w trakcie trwania audycji mogą zwrócić się z prośbą o odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

- Ważne terminy księgowe - z wyprzedzeniem przypomnimy o wszelkich terminach
i obowiązkach urzędowych.

 


- Praca w księgowości obarczona jest dużą odpowiedzialnością. Prawo zmienia się codziennie, a księgowi, aby dobrze wykonywać swoją pracę, nie tylko muszą nadążać nad zmianami przepisów, ale również je rozumieć i korzystnie interpretować - podkreśla Aneta Kowalska, Dyrektor Centrum Marketingu INFOR PL.

I dodaje, że wraz z rosnącą liczbą informacji coraz ważniejsze stają się umiejętności znalezienia informacji najbardziej wiarygodnych, które mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej profesjonalnej firmy, zwłaszcza że te dostępne za darmo w internecie pochodzą z niepewnych źródeł, które nie dają pewności i gwarancji, że podjęte na ich podstawie decyzje okażą się trafne. Coraz wyraźniejszym trendem staje się więc poszukiwanie przez użytkowników pewnych źródeł specjalistycznej informacji. W natłoku treści i braku czasu wyzwaniem staje się dostarczenie ich w prosty sposób w jednym miejscu za pomocą internetu. Platforma Księgowych INFOR FK jest odpowiedzią na te potrzeby.

- INFOR FK funkcjonuje w oparciu o przeglądarki internetowe. Żeby korzystać z Platformy wystarczy wejść na stronę www.inforfk.pl (www.inforfk.pl) i zalogować się. Nie trzeba się uczyć obsługi. Nawigacja programu jest tak prosta, że każdy, kto choć raz korzystał z wyszukiwarki internetowej, doskonale da sobie radę - tłumaczy Piotr Borkowski, Dyrektor Pionu Rozwoju i Informatyki INFOR PL.


INFOR FK

Pierwsza w Polsce profesjonalna Platforma Księgowych stworzona w oparciu o ich potrzeby. Wszystkie informacje dostępne na wyciągnięcie ręki. Platforma oferuje kompleksowe rozwiązanie konkretnych problemów księgowych. Zawiera bazę porad, artykułów, przepisów prawnych, orzeczeń i interpretacji. Wyszukiwarka precyzyjnie przeszukuje 170 tysięcy dokumentów. Platforma to więcej niż serwis - to pierwsze w Polsce radio księgowych, komplet 5 czasopism, wideo-szkolenia i e-poradniki. To także narzędzia niezbędne w pracy każdego księgowego: praktyczne kalendarium, kalkulatory, aktywne druki, wskaźniki i stawki.

 


Po zalogowaniu się użytkownik otrzymuje dostęp do bazy 170 tysięcy profesjonalnych dokumentów: porad, artykułów, przepisów, orzeczeń i interpretacji. Ponieważ artykuły dostępne w ramach platformy INFOR FK dotyczą nie tylko aktualnych, ale także nadchodzących zmian w przepisach, użytkownik ma sposobność odpowiednio przygotować się na wejście w życie nowych regulacji. Zanim ukaże się obszerny komentarz, zanim pojawią się pierwsze orzeczenia, korzystający z publikacji INFOR FK już wie, co oznacza dla niego mający wejść w życie przepis. Dzięki nowoczesnej wyszukiwarce precyzyjnie wskazuje poszukiwane informacje.

- Platforma dostarcza artykułów  i porad na tematy najważniejsze dla księgowych. Porady powiązane są z aktami prawnymi powoływanymi w tekście. Dzięki temu księgowi mogą łatwo sprawdzić zarówno całą podstawę prawną danego zagadnienia, jak i zapoznać się z konkretnym przepisem dotyczącym opisywanego problemu - dodaje Aneta Kowalska.

Zadaniem platformy jest wsparcie przedsiębiorców, księgowych, głównych księgowych i pracowników działów księgowości w codziennej pracy dzięki szybkiemu dostarczaniu profesjonalnej wiedzy, ułatwiającej prawidłowe stosowanie przepisów. Oprócz tego dostępne są też użyteczne narzędzia. Są wśród nich odpowiednie kalkulatory, wskaźniki i stawki, aktualności podatkowo-księgowe, wiadomości z ZUS i Urzędów skarbowych, klasyfikacje statystyczne, kursy walut.

 Platforma to więcej niż serwis - to pierwsze w Polsce radio księgowych, komplet 5 czasopism, wideo-szkolenia i e-poradniki.

- Platforma funkcjonuje podobnie do nowoczesnych serwisów internetowych, dzięki czemu użytkownicy otrzymują codziennie nowe informacje - dodaje Piotr Borkowski.

Wiadomo jednak, że aby podejmować właściwe decyzje potrzebne są też informacje o przyszłych i planowanych zmianach w prawie. Opisujące takie planowane zmiany artykuły dostępne w Platformie stanowią więc swoistą „polisę ubezpieczeniową” dla użytkownika - może być on pewny, że nie przeoczy niczego istotnego. Dziś już nikt nie neguje konieczności wnoszenia opłat za korzystanie z archiwów prasowych dzienników. Tym samym otwierają się również szerokie możliwości dla prasy specjalistycznej, z której pochodzące informacje są wiarygodne, praktyczne i podane w przystępny sposób. Tą drogą poszedł również INFOR. Dla większości specjalistów, a także właścicieli firm, internet nie jest już chwilową fanaberią, a profesjonalnym narzędziem. Zarówno niewielka firma, jak i korporacja, dzięki dostępowi do płatnych zasobów sieci, może w dowolnym miejscu i czasie korzystać z fachowej literatury prawno-ekonomicznej.

Stanisław Kowalewski

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa opłata cukrowa uderzy w małe firmy? Minister ostrzega przed katastrofą dla MŚP

Minister Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, ostrzega przed skutkami nowelizacji „podatku cukrowego”. Zwraca uwagę, że projekt zmian w ustawie o zdrowiu publicznym przygotowany przez Ministerstwo Finansów może nadmiernie obciążyć najmniejsze firmy. Nowe przepisy dotyczące opłaty cukrowej mają – wbrew intencjom resortu – rozszerzyć obowiązki sprawozdawcze i podatkowe także na mikro i małych przedsiębiorców.

Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

REKLAMA

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

REKLAMA

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

REKLAMA