REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Ruszyło Radio INFOR.PL (www.radio.infor.pl) i INFOR FK Platforma Księgowych (www.inforfk.pl) – początek cyfrowej rewolucji na rynku płatnych treści dla specjalistów.

 

REKLAMA

REKLAMA

Przyjemna muzyka, użyteczne informacje - tak brzmi hasło Radia INFOR.PL, pierwszej na polskim rynku rozgłośni internetowej stworzonej z myślą o księgowych. To kolejny etap cyfrowej rewolucji w ofercie INFOR PL, której celem jest dostarczanie specjalistycznych, profesjonalnych treści za pośrednictwem nowatorskiej Platformy Księgowych INFOR FK.

Na dzień dobry: dobra muzyka i szczypta rozrywki, oprócz tego także informacje z kraju, ze świata i dotyczące kultury. Czyli to, co musi mieć prawdziwe radio. Ale to nie wszystko. Jest jeszcze coś, czego nie oferuje żadna z istniejących rozgłośni na rynku - starannie dobrane i precyzyjnie dopasowane do potrzeb odbiorcy specjalistyczne informacje, audycje, porady dotyczące podatków, prawa pracy i ubezpieczeń, rachunkowości oraz prawa gospodarczego. Tak działa Radio INFOR.PL

- Radio, jako medium tła, może być też użytecznym sposobem na pierwszą segregację wartościowych, istotnych informacji w konkretnej dziedzinie. Internet pozwala na stworzenie radia z programem idealnie dopasowanym do wąskiej grupy odbiorców - tłumaczy Artur Borkowski, redaktor naczelny internetowej rozgłośni.  Radio INFOR.PL (www.radio.infor.pl) jest bowiem częścią internetowej Platformy Księgowych INFOR FK (www.inforfk.pl), która jest pierwszym na rynku tego typu przedsięwzięciem internetowym odpowiadającym na największe wyzwania, przed jakimi stają specjaliści w firmach, w tym księgowi.

REKLAMA


Radio INFOR.PL to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Najlepsza muzyka

- Audycje dla księgowych z zakresu podatków, prawa pracy i ubezpieczeń - bieżące śledzenie zmian prawa.

- Wywiady z ekspertami omawiające trudne zagadnienia - nasi słuchacze
w trakcie trwania audycji mogą zwrócić się z prośbą o odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

- Ważne terminy księgowe - z wyprzedzeniem przypomnimy o wszelkich terminach
i obowiązkach urzędowych.

 


- Praca w księgowości obarczona jest dużą odpowiedzialnością. Prawo zmienia się codziennie, a księgowi, aby dobrze wykonywać swoją pracę, nie tylko muszą nadążać nad zmianami przepisów, ale również je rozumieć i korzystnie interpretować - podkreśla Aneta Kowalska, Dyrektor Centrum Marketingu INFOR PL.

I dodaje, że wraz z rosnącą liczbą informacji coraz ważniejsze stają się umiejętności znalezienia informacji najbardziej wiarygodnych, które mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej profesjonalnej firmy, zwłaszcza że te dostępne za darmo w internecie pochodzą z niepewnych źródeł, które nie dają pewności i gwarancji, że podjęte na ich podstawie decyzje okażą się trafne. Coraz wyraźniejszym trendem staje się więc poszukiwanie przez użytkowników pewnych źródeł specjalistycznej informacji. W natłoku treści i braku czasu wyzwaniem staje się dostarczenie ich w prosty sposób w jednym miejscu za pomocą internetu. Platforma Księgowych INFOR FK jest odpowiedzią na te potrzeby.

- INFOR FK funkcjonuje w oparciu o przeglądarki internetowe. Żeby korzystać z Platformy wystarczy wejść na stronę www.inforfk.pl (www.inforfk.pl) i zalogować się. Nie trzeba się uczyć obsługi. Nawigacja programu jest tak prosta, że każdy, kto choć raz korzystał z wyszukiwarki internetowej, doskonale da sobie radę - tłumaczy Piotr Borkowski, Dyrektor Pionu Rozwoju i Informatyki INFOR PL.


INFOR FK

Pierwsza w Polsce profesjonalna Platforma Księgowych stworzona w oparciu o ich potrzeby. Wszystkie informacje dostępne na wyciągnięcie ręki. Platforma oferuje kompleksowe rozwiązanie konkretnych problemów księgowych. Zawiera bazę porad, artykułów, przepisów prawnych, orzeczeń i interpretacji. Wyszukiwarka precyzyjnie przeszukuje 170 tysięcy dokumentów. Platforma to więcej niż serwis - to pierwsze w Polsce radio księgowych, komplet 5 czasopism, wideo-szkolenia i e-poradniki. To także narzędzia niezbędne w pracy każdego księgowego: praktyczne kalendarium, kalkulatory, aktywne druki, wskaźniki i stawki.

 


Po zalogowaniu się użytkownik otrzymuje dostęp do bazy 170 tysięcy profesjonalnych dokumentów: porad, artykułów, przepisów, orzeczeń i interpretacji. Ponieważ artykuły dostępne w ramach platformy INFOR FK dotyczą nie tylko aktualnych, ale także nadchodzących zmian w przepisach, użytkownik ma sposobność odpowiednio przygotować się na wejście w życie nowych regulacji. Zanim ukaże się obszerny komentarz, zanim pojawią się pierwsze orzeczenia, korzystający z publikacji INFOR FK już wie, co oznacza dla niego mający wejść w życie przepis. Dzięki nowoczesnej wyszukiwarce precyzyjnie wskazuje poszukiwane informacje.

- Platforma dostarcza artykułów  i porad na tematy najważniejsze dla księgowych. Porady powiązane są z aktami prawnymi powoływanymi w tekście. Dzięki temu księgowi mogą łatwo sprawdzić zarówno całą podstawę prawną danego zagadnienia, jak i zapoznać się z konkretnym przepisem dotyczącym opisywanego problemu - dodaje Aneta Kowalska.

Zadaniem platformy jest wsparcie przedsiębiorców, księgowych, głównych księgowych i pracowników działów księgowości w codziennej pracy dzięki szybkiemu dostarczaniu profesjonalnej wiedzy, ułatwiającej prawidłowe stosowanie przepisów. Oprócz tego dostępne są też użyteczne narzędzia. Są wśród nich odpowiednie kalkulatory, wskaźniki i stawki, aktualności podatkowo-księgowe, wiadomości z ZUS i Urzędów skarbowych, klasyfikacje statystyczne, kursy walut.

 Platforma to więcej niż serwis - to pierwsze w Polsce radio księgowych, komplet 5 czasopism, wideo-szkolenia i e-poradniki.

- Platforma funkcjonuje podobnie do nowoczesnych serwisów internetowych, dzięki czemu użytkownicy otrzymują codziennie nowe informacje - dodaje Piotr Borkowski.

Wiadomo jednak, że aby podejmować właściwe decyzje potrzebne są też informacje o przyszłych i planowanych zmianach w prawie. Opisujące takie planowane zmiany artykuły dostępne w Platformie stanowią więc swoistą „polisę ubezpieczeniową” dla użytkownika - może być on pewny, że nie przeoczy niczego istotnego. Dziś już nikt nie neguje konieczności wnoszenia opłat za korzystanie z archiwów prasowych dzienników. Tym samym otwierają się również szerokie możliwości dla prasy specjalistycznej, z której pochodzące informacje są wiarygodne, praktyczne i podane w przystępny sposób. Tą drogą poszedł również INFOR. Dla większości specjalistów, a także właścicieli firm, internet nie jest już chwilową fanaberią, a profesjonalnym narzędziem. Zarówno niewielka firma, jak i korporacja, dzięki dostępowi do płatnych zasobów sieci, może w dowolnym miejscu i czasie korzystać z fachowej literatury prawno-ekonomicznej.

Stanisław Kowalewski

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. Komunikat ZUS: Niższe składki przez 36 miesięcy; tak trzeba liczyć ulgowe miesiące

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA