REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wkrótce konferencja: Podatki VAT i CIT - nowelizacja ustaw podatkowych w 2014 roku

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 10 - 12 czerwca 2014 r. w Warszawie odbędzie się Konferencja poświęcona zmianom w ustawie o VAT i ustawie o CIT, jakie weszły w życie w 2014 roku. Organizatorem Konferencji jest MDDP Akademia Biznesu.

 

REKLAMA

Autopromocja

PROWADZĄCY KONFERENCJE:

Sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego - doświadczony wykładowca, praktyk, autor wielu publikacji i artykułów z zakresu podatku od towarów i usług w świetle dyrektyw unijnych i orzecznictwa NSA i ETS.

Dawid Milczarek - prawnik, ekspert podatkowy, manager w spółce doradztwa podatkowego Martini i Wspólnicy. Specjalizuje się w problematyce podatku VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych. W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, gdzie odpowiadał za kontrolę instancyjną indywidualnych interpretacji podatkowych. W latach 2007-2010 był asystentem sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do ETS w zakresie VAT. 

Marta Szafarowska - doradca podatkowy, partner w MDDP. Od 1998 roku pracuje jako specjalista w zakresie podatku VAT i akcyzy. W latach 2002-2004 roku pracowała w zespole VAT, ceł i akcyzy w Ernst & Young, a poprzednio od 1998 roku w zespole VAT PricewaterhouseCoopers. W trakcie wieloletniej praktyki zdobyła szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie problemów podatkowych typowych dla firm z branży leasingowej oraz świadczących usługi finansowe, a także producentów wyrobów akcyzowych, jak również branży dystrybucyjnej. Była zaangażowana w szereg projektów dotyczących optymalizacji podatku VAT i akcyzy, które zostały efektywnie wdrożone w kilku wiodących polskich spółkach. Autorka wielu artykułów w prasie specjalistycznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Piotr Liss - doradca podatkowy, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Dziale Doradztwa Podatkowego w RSM Poland KZWS od 2003 roku. Od 2007 roku na stanowisku Tax Partnera. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie przy optymalizacjach podatkowych oraz podatkowym strukturyzowaniu transakcji. Jego działalność doradcza koncentruje się na problemach z zakresu opodatkowania międzynarodowego i podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji książkowych oraz prasowych o tematyce podatkowej.

Marcin Zarzycki - doradca podatkowy, prawnik. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy. W latach 2009 - 2013 Dyrektor Departamentu Podatkowego w Kancelarii Mec. Marcina Górskiego w Warszawie. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy licznych transakcjach gospodarczych takich jak łączenie oraz podział spółek kapitałowych, jak również dokonywał analizy transakcji gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi oraz podatkiem VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych przeprowadzanych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Dodatkowo sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, paliwowej, budowlanej i nieruchomości oraz uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych oraz używania samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa handlowego oraz prawa podatkowego. Specjalizuje się w prawie spółek, łączeniu oraz podziale jednostek gospodarczych, prawie obrotu instrumentami finansowymi, cenach transferowych, sponsoringu, reprezentacji i reklamie,  podróżach służbowych oraz VAT/CIT/PIT.

Program konferencji:

Dzień I - 10 czerwca 2014 r.:  Nowelizacja ustawy o VAT w 2014 roku

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

10:00 - 11:15 - Sędzia NSA

 Najnowsze orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

11:15 - 11:30 - przerwa kawowa

11:30 - 12:45 - Dawid Milczarek

Obowiązek podatkowy po nowelizacji przepisów:

a) przepisy przejściowe dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego,
b) określenie momentu dostawy towarów oraz wykonania usługi kluczem do prawidłowego rozpoznania obowiązku podatkowego,
c) obowiązek podatkowy powstający z chwilą otrzymania zapłaty,
d) powstawanie obowiązku podatkowego w przypadku zaliczek - definicja zaliczki oraz zaliczki niepowodujące powstania obowiązku podatkowego,
e) definicja usług oraz dostaw ciągłych a moment ich opodatkowania VAT,
f) obowiązek podatkowy w przypadku usług budowlanych,
g) szczególne reguły opodatkowania dostawy książek, gazet oraz czasopism drukowanych,
h) rozliczenie VAT w przypadku dostawy tzw. mediów,
i) opodatkowanie najmu, dzierżawy oraz leasingu,
j) rozliczenie usług transportowych oraz spedycyjnych po nowelizacji,
k) opodatkowanie dostaw oraz nabyć wewnątrzwspólnotowych,
l) obowiązek podatkowy z tytułu eksportu towarów,
m) opodatkowanie importu usług.

 

12:45 - 13:30 przerwa lunchowa

 

13:30 - 15:30 - Dawid Milczarek

Nowe zasady wystawiania faktur VAT:

a) pojęcie faktury VAT,
b) zakres przypadków, w których konieczne jest wystawienie faktury,
c) brak obowiązku wystawiania faktur VAT z tytułu usług ubezpieczeniowych oraz finansowych,
d) dokumenty uznawane za faktury,
e) rola faktury proforma.
f) refakturowanie po nowelizacji przepisów,
g) zmiana podstawowego terminu wystawiania faktur,
h) termin wystawienia faktury w przypadku usług budowlanych,
i) termin wystawienia faktury z tytułu dostawy gazet, książek oraz czasopism,
j) fakturowanie tzw. mediów,
k) termin wystawienia faktury w przypadku najmu, dzierżawy oraz leasingu,
l) wystawianie faktur z tytułu rozliczenia opakowań zwrotnych,
m) możliwość wystawienia faktury przed dokonaniem transakcji,
n) określenie momentu sprzedaży w przypadku faktur wystawianych przed dokonaniem sprzedaży,
o) konsekwencje wystawienia faktury przed sprzedażą,
p) wystawienia faktury przed sprzedażą a powstanie obowiązku podatkowego,
q) wystawianie i rozliczanie faktur korygujących po nowelizacji.

Znowelizowane zasady odliczania podatku naliczonego:

a) transakcje na przełomie 2013/2014 r. a stosowanie odpowiednich reguł odliczania VAT,
b) odliczenie VAT w okresie, w którym u sprzedawcy powstał obowiązek podatkowy,
c) odliczenie VAT w przypadku faktur otrzymanych po dokonaniu transakcji opodatkowanej VAT,
d) możliwość przesunięcia prawa do odliczenia VAT do jednego z dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych,
e) odliczenie VAT poprzez korektę deklaracji VAT,
f) prawo do odliczenia VAT w przypadku niektórych czynności zafakturowanych przed ich dokonaniem,
g) odliczanie VAT w przypadku mediów,
h) termin odliczenia VAT w przypadku usług najmu, dzierżawy oraz leasingu,
i) odliczenie VAT z tytułu nabycia praw oraz licencji,
j) uregulowanie zaliczki a możliwość odliczenia VAT,
k) zasady odliczania VAT w przypadku wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów,
l) odliczanie VAT w przypadku importu usług,
m) odliczanie VAT z tytułu czynności objętych tzw. samonaliczeniem,
n) otrzymanie duplikatu faktury a prawo do odliczenia VAT,
o) zmiana przepisów w zakresie ustalania proporcji sprzedaży.

15:30 - 15:45 - przerwa kawowa

 

15:45 - 17:00 - Marta Szafarowska

Odliczanie VAT od samochodów, paliwa oraz kosztów eksploatacji środków transportu:

a) odliczanie VAT do 1 stycznia 2014 r. ,
b) odliczanie VAT od 1 stycznia 2014 r. do 1 marca 2014 r.,
c) możliwość odliczenia VAT w przypadku samochodów z tzw. kratką,
d) nowelizacja reguł odliczania VAT z tytułu nabycia oraz eksploatacji pojazdów samochodowych od 1 marca 2014 r.,
e) odliczenie VAT od samochodów specjalnych,
f) odliczenie VAT w wysokości 50% w przypadku pojazdów samochodowych,
g) przeznaczenie samochodu na cele działalności gospodarczej a możliwość odliczenia VAT w 100%,
h) ewidencja przebiegu pojazdu jako warunek konieczny odliczenia VAT,
i) pojazdy samochodowe, które ze względu na swoją konstrukcję umożliwiają odliczenie VAT w pełnym zakresie,
j) przepisy przejściowe dotyczące odliczenia VAT od paliwa,
k) przepisy przejściowe w przedmiocie leasingu, najmu oraz dzierżawy.

Dzień II - 11 czerwca 2014 r.: Podatek dochodowy od osób prawnych

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

 

10:00 - 11:45 - Piotr Liss

1. Korekta kosztów uzyskania przychodów - zmiana od 1 stycznia 2013 r., skutki w trakcie i na koniec roku podatkowego, najnowsze interpretacje oraz podejście organów podatkowych.
2. Amortyzacja środków trwałych według nowych zasad - zapłata jako element konieczny uznania odpisu za koszt uzyskania przychodów (w tym leasing finansowy).
3. Omówienie praktycznych przypadków związanych z korektą kosztów.
4. Zmiany w zakresie leasingu operacyjnego i finansowego od 2013 r.

11:45 - 12:00 - przerwa kawowa

 

12:00 - 13:30 - Piotr Liss

Omówienie aktualnych kontrowersji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w świetle najnowszego orzecznictwa sądowego oraz praktyki organów podatkowych:

a) przychody z nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych przez  podatników a także wydawanych pracownikom,

b) koszty reprezentacji i reklamy:
- upominki dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów,
- organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych,
- kartki świąteczne,
- organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym,
- reklama a marketing - skutki podatkowe,
- wydatki na spotkania z kontrahentami a koszty uzyskania przychodów,
- inne działania marketingowe a koszty uzyskania przychodów.

c) koszty związane z finansowaniem osób prawnych:
- niedostateczna (cienka) kapitalizacja,
- koszty związane z podwyższeniem kapitału spółek.

13:30 - 14:15 lunch

 

14:15 - 16:00 - Marcin Zarzycki

Omówienie aktualnych kontrowersji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w świetle najnowszego orzecznictwa sądowego oraz praktyki organów podatkowych cd:

a) wydatki związane z używaniem samochodów osobowych wobec zmiany definicji w trakcie 2014 r. - zasady kwalifikowania pojazdów i rozliczania kosztów uzyskania;
b) samochody pracowników wykorzystywane na potrzeby pracodawcy a koszty podatkowe;
c) samochody służbowe wykorzystywane na potrzeby pracowników - skutki podatkowe  w kosztach pracodawcy;
d) rabaty, zwroty towarów itp. w podatku dochodowym od osób prawnych: skutki po stronie otrzymującego i przyznającego najnowsza NIEBEZPIECZNA wykładnia i jej wpływ na bieżące rozliczania oraz minione lata podatkowe.   

Dzień III SPECJALNY - 12 czerwca 2014 r.

Samochód w działalności firmy w ujęciu podatkowym z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 1 kwietnia 2014 roku

 

10:00 - 15:45 - Marcin Zarzycki

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

11:15 - 11:30 - przerwa kawowa

13:00 - 13:45 lunch

 1. Definicja samochodu w przepisach podatkowych i prawie o ruchu drogowym - problem z jednoznaczną definicją samochodu dla celów podatkowych:
a) samochód osobowy,
b) samochód ciężarowy,
c) pojazd specjalny,
d) nowa definicja „pojazdu samochodowego” na gruncie ustawy VAT.

2. Formy oraz zasady nabywania i użytkowania samochodów w firmie (zakup, leasing, dzierżawa, najem) oraz ich konsekwencje podatkowe. 

3. Obowiązki dokumentacyjne związane z samochodem w działalności firmy - aspekty praktyczne:
a) homologacja,
b) zgłoszenie do Urzędu Skarbowego,
c) ujęcie w ewidencji środków trwałych,
d) dokumentowanie wydatków,
e) inne.

4. Samochód w firmie - aspekty podatkowe - VAT:
a) zmiany w zakresie odliczania podatku VAT z tytułu nabycia pojazdów samochodowych oraz wydatków związanych z ich eksploatacją,
b) stan prawny od 1 stycznia 2014 r. oraz od 1 marca 2014 r.,
c) ustawa nowelizująca UoVAT z dnia 7 lutego 2014 r., 
d) odliczenie VAT przy zakupie - kiedy 100 % a kiedy 60 %?
e) okres przejściowy - dla kogo 100 % a dla kogo 50 % odliczenia VAT od wydatków związanych z eksploatacją samochodów,
f) odliczanie VAT od paliwa, naprawy, zakupu części zamiennych,
g) korekta VAT w przypadku zmiany przeznaczenia pojazdu,
h) inne zmiany w rozliczeniu VAT od 1 stycznia 2014 r., dotyczące samochodów:
 - samochody jako „towary używane”,
 - nowa definicja pojęcia ,,towar używany”,
 - nowe zasady zastosowania zwolnień dla dostawy towarów używanych.
i) zakwestionowanie przez organy skarbowe prawa do odliczenia VAT w 100 % w świetle znowelizowanego Kodeksu Karno Skarbowego,
j) planowane zmiany od 1 stycznia 2015 r.

5. Samochód w firmie - aspekty podatkowe - CIT:
a) koszty eksploatacji samochodów:
 - amortyzacja
 - ubezpieczenie,
 - starty i  koszty remontów.
b) leasing samochodów osobowych:
 - leasing operacyjny,
 - leasing finansowy,
 - samochody poleasingowe.
c) najem/dzierżawa samochodu osobowego:
 - wydatki na najem / dzierżawę  samochodów,
 - prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu („kilometrówki”) - kiedy obowiązek?
 - czynsz najmu / dzierżawy a zakres tzw. „kilometrówki”,
 - przedterminowe zakończenie umowy najmu - aspekty podatkowe.

6. Prywatne samochody pracowników i współpracowników używane na cele służbowe:
a) samochody prywatne wykorzystywane w jazdach lokalnych,
b) samochody prywatne wykorzystywane podczas podróży służbowych,
c) wydatki na parking i autostrady w świetle zmian przepisów o podróżach służbowych z dnia 1 marca 2013 r.,
d) ewidencja przebiegu pojazdu - aspekty praktyczny.

7. Samochody służbowe wykorzystywane w celach prywatnych:
a) zasady rozliczeń na gruncie PIT - problemy praktyczne,
b) nieodpłatne świadczenie na rzecz pracownika - jak ustalić wartość pieniężną / przychód?
c) koszty eksploatacji samochodu służbowego wykorzystywanego na cele prywatne a koszty uzyskania przychodów,
d) naliczenie VAT-u należnego?
e) zasady obciążania pracowników wydatkami na paliwo, ubezpieczenie, mandaty itd.

8. Samochód w firmie - inne wybrane zagadnienia:
a) samochód w jednoosobowej działalności gospodarczej,
b) kradzież samochodu własnego lub leasingowanego - likwidacja szkody,
c) wypadek z udziałem samochodu własnego lub leasingowanego - odmowa wypłaty odszkodowania, szkoda całkowita, niespłacone raty leasingowe,
d) mandaty karne - ujęcie podatkowe,
e) sprzedaż samochodu po zakończeniu działalności lub po przekazaniu na cele prywatne.

9. Najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych oraz interpretacje organów podatkowych w zakresie samochodu w działalności firmy. 

10. Pytania i odpowiedzi.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa w konferencji i dniu specjalnym (3 dni) wynosi:

- jednej osoby 2190 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1990 zł/os. + 23% VAT

Koszt uczestnictwa w konferencji - dzień I i II:

- jednej osoby 1690 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1590 zł/os. + 23% VAT

Koszt uczestnictwa w dniu specjalnym - dzień III:

- jednej osoby 540 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 490 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia podając w tytule przelewu kod konferencji (SOP 14208).

Cena obejmuje: uczestnictwo w konferencji, materiały, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć:

Dzień I: 10:00-17:00

Dzień II: 10:00-16:00

Dzień III: 10:00-15:45

Miejsce zajęć:

budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25

Informacje:      

Norbert Saks, Joanna Domaszewska

tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90

norbert.saks@akademiamddp.pl;                 

joanna.domaszewska@akademiamddp.pl.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozliczenie składki zdrowotnej w 2025 roku. Księgowa wyjaśnia jak to zrobić

Termin złożenia w ZUS deklaracji zawierającej rozliczenie wpłaconych składek zdrowotnych za 2024 rok upływa 20 maja 2025 r. Obowiązek ten dotyczy większości przedsiębiorców prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Jedynie ci rozliczający się na karcie podatkowej są z niego zwolnieni. W pozostałych przypadkach wysokość należnych składek wylicza się na podstawie przychodów bądź dochodów osiągniętych w poprzednim roku. Na co zwrócić uwagę przygotowując roczne rozliczenie składek? Wyjaśnia to Paulina Chwil, Księgowa Prowadząca oraz Ekspert ds. ZUS i Prawa Pracy w CashDirector S.A.

Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku. Prof. Kołodko recenzuje politykę (nie tylko gospodarczą) obecnego prezydenta USA

W kwietniu 2025 r. nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN ukazała się najnowsza książka prof. Grzegorza W. Kołodki zatytułowana „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku”. Grzegorz W. Kołodko, wybitny ekonomista i były wicepremier, w swoim bezkompromisowym stylu analizuje trumponomikę i trumpizm, populizm, nowy nacjonalizm, publiczne kłamstwa i brutalną grę interesów. Profesor poświęca szczególną uwagę kwestiom manipulacji opinią publiczną, polityce sojuszy, a także wpływowi wojny w Ukrainie na kształt geopolityki. Zastanawia się również, jakie zagrożenia dla NATO i Unii Europejskiej niesie ze sobą „America First” – i co to wszystko oznacza dla współczesnego świata.

Zmiany w rachunkowości w 2025 r. Sprawozdawczość ESG przesunięta o 2 lata

Minister Finansów przygotował 5 maja 2025 r. projekt nowelizacji ustawy wdrażającej dyrektywę CRSD do ustawy o rachunkowości, a także ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw. Ta nowelizacja ma na celu wdrożenie unijnej dyrektywy 2025/794, przesuwającej wdrożenie obowiązku sprawozdawczości ESG o 2 lata.

Prof. Modzelewski: Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Jak?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, gdyby uchwalono projekt przepisów wprowadzających obowiązkowy KSeF w przedłożonym niedawno kształcie, to większość podatników VAT nie będzie musiała wystawiać faktur ustrukturyzowanych w 2026 r.

REKLAMA

Stopy procentowe NBP 2025: w maju obniżka o 0,5 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 6-7 maja 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,5 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosi od 8 maja 2025 r. 5,25 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zgodna z oczekiwaniami większości analityków finansowych i ekonomistów. Stopy NBP zmieniły się pierwszy raz od 3 października 2023 r.

Przekształcenie JDG a status podatnika rozpoczynającego działalność w estońskim CIT

W świetle marcowego wyroku NSA (sygn. II FSK 1412/24) zmienia się podejście do kwalifikacji podatkowej spółek powstałych z przekształcenia jednoosobowych działalności gospodarczych. Wyrok ten przesądził, że takie podmioty mogą korzystać z przywilejów "podatnika rozpoczynającego działalność" na gruncie przepisów o estońskim CIT.

Pracujesz na zleceniu - a może to faktyczna umowa o pracę? Jak ustalić i wykazać istnienie stosunku pracy

Osoby wykonujące umowy zlecenia, czy inne umowy cywilnoprawne, mają czasem wątpliwości, czy nie jest to de facto umowa o pracę. Każdy przedsiębiorca słyszał o możliwych kontrolach, podważeniu zatrudnienia, konieczności uzasadniania dlaczego taki a nie inny typ umowy został konkretnej osobie zaproponowany. A co ze swobodą zawierania umów? Czy forma umowy na którą zgadzamy się wspólnie z nowozatrudnioną osobą nie powinna być wystarczająca dla inspekcji pracy skoro zgodnie obie strony złożyły na niej swój podpis? Na te i wiele innych pytań odpowie Czytelnikom ten artykuł.

Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

REKLAMA

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

REKLAMA