REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urzędy pomagają podatnikom

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Osoby, które muszą rozliczyć dochody zagraniczne, mogą uzyskać pomoc w urzędzie skarbowym. Można tam znaleźć broszury informacyjne, a także poprosić o wyjaśnienia specjalistę.
Rzecznik praw obywatelskich zwrócił się do ministra finansów Zyty Gilowskiej o zwolnienie z PIT osób pracujących w Wielkiej Brytanii, do wysokości uwzględniającej koszty utrzymania za granicą. W piśmie skierowanym do minister Zyty Gilowskiej rzecznik podkreślił, iż Ministerstwo Finansów powinno podjąć działania mające na celu bezpłatne udostępnienie podatnikom w urzędach skarbowych broszury informacyjnej o opodatkowaniu dochodów z pracy najemnej wykonywanej za granicą, która jest dostępna na stronach internetowych MF.

Broszury dla każdego

Prośba RPO może dziwić. Z informacji, które udało nam się zebrać, wynika, że urzędy skarbowe już od dawna prowadzą różne akcje informacyjne dla podatników pracujących poza krajem, w tym bezpłatnie udostępniają broszury informacyjne.
– Izba Skarbowa w Łodzi w lutym przekazała urzędom skarbowym naszego województwa broszury informacyjne przygotowane przez Ministerstwo Finansów „Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej wykonywanej za granicą”. Łącznie 16 tys. egzemplarzy. Broszury te zostały wyeksponowane i wyłożone w urzędach skarbowych do dyspozycji podatników – poinformowała nas Agnieszka Pawlak z Izby Skarbowej w Łodzi. Podobnie jest w innych urzędach w całej Polsce.
W województwie podlaskim broszura znalazła się nawet na specjalnej, darmowej płycie, która jest rozdawana w urzędach skarbowych.

Informacje specjalistów

Agnieszka Jóźwin z Izby Skarbowej w Opolu wyjaśniła, że osoby przychodzące do urzędu i zainteresowane tematem opodatkowania dochodów z pracy najemnej wykonywanej za granicą uzyskują informacje z zakresu tych rozliczeń bezpośrednio u pracownika. Podobną pomoc oferują pracownicy w innych województwach.
Magdalena Kobos z Izby Skarbowej w Krakowie odpisuje na wszystkie e-maile podatników.
– Dostaję tygodniowo kilka pytań e-mailem na temat rozliczeń dochodów zagranicznych i zawsze wysyłam zainteresowanym broszurę MF z krótkim opisem, co należy robić. „Przebijam się” przez umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, żeby sprawdzić, jaką metodę stosuje dany kraj, jeżeli nie jest on wymieniony w broszurze – dodała nasza rozmówczyni.
Izba Skarbowa w Lublinie wsparła urzędy w realizacji działań związanych z obsługą podatników osiągających dochody zagraniczne, organizując dla pracowników tych urzędów specjalistyczne szkolenia. Łącznie w tym zakresie zostało przeszkolonych ok. 70 pracowników urzędów skarbowych.
– W każdym urzędzie w województwie lubelskim została wyznaczona osoba, która specjalizuje się w tej tematyce i jest w stanie udzielić podatnikom wyczerpujących wyjaśnień – stwierdził Mariusz Olech z Izby Skarbowej w Lublinie.

Akcje informacyjne

Ponadto w każdym województwie przeprowadzane są inne dodatkowe akcje informacyjne dotyczące zarobków zagranicznych.
– Urzędy skarbowe oraz Izba Skarbowa w Gdańsku współpracują z mediami w celu dotarcia do jak najszerszego grona podatników poprzez np. organizowanie dyżurów telefonicznych. Ponadto w izbie skarbowej oraz w urzędach skarbowych województwa pomorskiego utworzone zostały punkty informacyjne, gdzie można zasięgać informacji w zakresie rozliczeń PIT za 2005 rok – powiedziała Monika Kopiecka z Izby Skarbowe w Gdańsku.
Z informacji, jakie otrzymaliśmy od Małgorzaty Czartoryskiej z Izby Skarbowej we Wrocławiu wynika, że od stycznia w województwie dolnośląskim urzędnicy poruszają tę problematykę w czasie cotygodniowych dyżurów w Polskim Radio Wrocław.

Ewa Matyszewska
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd poprawia KSeF, przedsiębiorcy zadowoleni z kolejnym zmian w ustawie, zwłaszcza że korzystne modyfikacje nastąpią jeszcze przed wejściem w życie zmienianych przepisów

Krajowy System e-Faktur zmienia się na lepsze. Rząd, po konsultacjach z przedsiębiorcami, przyjął pakiet przepisów, które mają ułatwić funkcjonowanie Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe przepisy są wynikiem licznych konsultacji z przedsiębiorcami, jakie przeprowadziło Ministerstwo Finansów.

MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

REKLAMA

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

REKLAMA

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

REKLAMA