REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

V Konferencja Ceny Transferowe 2019/2020

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.
Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.
V Konferencja Ceny Transferowe 2019/2020
V Konferencja Ceny Transferowe 2019/2020

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy na wydarzenie: "V Konferencja Ceny Transferowe 2019/2020 – nowe podejście do transakcji realizowanych w grupach podmiotów powiązanych" - w dniach 9-10 grudnia br. w Warszawie. Patronem medialnym konferencji jest Infor.

Cel

Pierwszy dzień konferencji poświęcony będzie problematyce dużej nowelizacji polskich przepisów w zakresie cen transferowych, jaka weszła w życie z początkiem roku 2019. Przedstawimy charakterystykę zmian i ich konsekwencje dla podatników, zaproponujemy dyskusję na temat możliwych podejść systemowych w grupach podmiotów powiązanych do nowych obowiązków.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Podczas drugiego dnia dyskutować będziemy na temat znaczenia analiz porównawczych, zmieniającego się podejścia do ich stosowania przez organy podatkowe. Omówimy możliwości jakie pozostają po stronie podatników w zakresie pozyskiwania niezbędnych danych, konsekwencje jakie niosą ze sobą praktyczne trudności z pozyskaniem danych, wskażemy różnice między analizą porównawczą a analizą zgodności. W ramach podsumowania konferencji omówimy aktualne podejście organów podatkowych do kontroli cen transferowych u podatników.

Program

Dzień I

PANEL 1 – Nowe podejście do obowiązków podmiotów powiązanych na gruncie przepisów obowiązujących w 2019 roku - Prowadzący dr Andrzej Dmowski

REKLAMA

  • Duża nowelizacja przepisów dot. cen transferowych w 2019 roku – charakterystyka najważniejszych założeń;
  • Definicja ceny transferowej – cel i oczekiwany rezultat zdefiniowania pojęcia ceny transferowej;
  • Znowelizowane pojęcie podmiotów powiązanych – skutek wprowadzenia nowych limitów - podejście do identyfikowania podmiotów obowiązanych do sporządzania dokumentacji podatkowych;
  • Nowy sposób identyfikowania transakcji podlegających obowiązkowi dokumentacyjnemu;
  • Zmniejszenie zakresu transakcji objętych obowiązkiem dokumentacyjnym na rzecz większej transparentności oraz szczegółowości przekazywanych informacji;
  • Uproszczone formy określania cen i dokumentowania (safe harbours) dla transakcji wewnątrzgrupowych oraz usług finansowych – przesłanki i zasady stosowania;
  • Korekty cen transferowych – mechanizmy stosowania korekt dopuszczone wg. nowych przepisów;
  • Zmiany w obowiązkach raportowych i sprawozdawczych.

PANEL 2 Sporządzanie dokumentacji podatkowych - Prowadzący: Leszek Dutkiewicz

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Zasady dotyczące nowych wymogów formalnych dokumentacji lokalnej,
  • Zawartość poszczególnych części dokumentacji:
    • opis podmiotu powiązanego;
    • opis transakcji;
    • analiza cen transferowych, w tym: analiza porównawcza albo analiza wykazująca zgodność warunków na jakich została zawarta transakcja kontrolowana z warunkami jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane,
    • informacje finansowe.
  • Dokumentacje grupowe - treść dokumentacji grupowej,
  • Zawartość dokumentacji, nowe elementy od 2019 r.;

PANEL 3 Obowiązki podmiotów obowiązanych - Prowadzący: Leszek Dutkiewicz

  • Master file a polityka cen transakcyjnych w grupie;
  • Zakres informacji o innych jednostkach, o funkcjonowaniu grupy koniecznych do sporządzenia dokumentacji grupowej, konieczny przepływ informacji;
  • Rodzaje dokumentacji grupowych funkcjonujących w grupach;
  • Master file otrzymany od jednostki zagranicznej z grupy – praktyczne problemy związane z opracowaniem dokumentacji grupowej, odpowiedzialność za sporządzenie dokumentacji grupowej;
  • Podsumowanie różnic w zakresie obligatoryjnych elementów dokumentacji podatkowych wg. stanu prawnego 2019 a stanu z okresu 2017-2018

PANEL 4 Jakie praktyczne wyzwania czekają podatników w związku z wejściem w życie nowych przepisów - Prowadzący: dr hab. Marcin Jamroży

  • Problematyka okresu przejściowego – możliwość dokumentowania roku 2018 na zasadach obowiązujących od 1 stycznia 2019 r – skutki wyboru „nowych zasad” do sporządzenia dokumentacji za 2018 rok;
  • Możliwość wykorzystania dotychczas funkcjonujących wzorów dokumentacji podatkowych po nowelizacji;
  • Obowiązek stosowania ceny rynkowej – konsekwencje praktyczne w planowaniu współpracy w grupie podmiotów powiązanych;
  • Wartości niematerialne wykorzystywane w grupach – konsekwencje w zakresie cen transferowych;
  • Polityka cen transferowych – wykorzystanie grupowej polityki a wartości niematerialne i usługi realizowane w grupach;
  • Praktyczne konsekwencje korzystania z rozwiązań uproszczonych;
  • Możliwe rozwiązania systemowe upraszczające proces stosowania cen rynkowych, analizowania i dokumentowania realizowanych transakcji;
  • Aktualne prace MF i ich praktyczne znaczenie dla podatników (prace Forum Cen Transferowych, objaśnienia MF w zakresie cen transferowych)
  • Rozstrzygnięcia polskich organów podatkowych istotne dla usług realizowanych w grupach;

Dzień II

PANEL 1 Analizy porównawcze – aktualna praktyka i nowe podejścia - Prowadzący Leszek Dutkiewicz

  • Charakter analiz porównawczych w stanie prawnym od 2019 roku;
    • Kiedy sporządzamy „analizę porównawczą”, a kiedy „analizę zgodności”;
    • Wymóg stosowania metod podatkowych dla określania cen w transakcjach – zasady określania metody dla rodzaju transakcji, preferencje co do metod, możliwość stosowania „innych” metod;
    • Perspektywa sporządzania analiz porównawczych – analizowana strona transakcji, wykorzystanie analiz przez obie strony transakcji, miejsce analizy porównawczej w dokumentacji (lokalnej i grupowej);
    • Rodzaje danych wykorzystywanych przez podatników – źródła pozyskania danych i sposoby ich wykorzystania;
    • Czy dane wewnętrzne nadal będą traktowane priorytetowo;
    • Minimalny zakres danych wymaganych do sporządzania analizy – problem dostępności danych porównywalnych;
    • Dane kalkulacyjne, ich udostępnianie dla potrzeb organów podatkowych a zakaz używania „secret comparables”
    • Możliwość wykorzystania danych ofertowych dla potrze analizy cen transferowych;
    • W jakich sytuacjach analiza zgodności będzie właściwym wyborem, jaj ją uzasadnić.

PANEL 2  Szczególne rodzaje transakcji wymagające specyficznego podejścia - Michał Serafin

  • Usługi w grupach kapitałowych – problem podatników i organów podatkowych;
    • Usługi wewnątrzgrupowe – charakterystyczne transakcje typowe dla grup kapitałowych – rodzaje i sposoby prezentacji w dokumentacjach podatkowych lokalnych i grupowych;
    • Zasady zawierania transakcji finansowych i zabezpieczających w grupach kapitałowych;
    • Transakcje restrukturyzacyjne w ujęciu cen transferowych;
    • Transakcje finansowe o zasięgu międzynarodowym – próba wypracowania jednolitego podejścia na forum międzynarodowym – prace OECD i JTPF.

PANEL 3 Działania kontrolne i weryfikacyjne w zakresie cen transferowych - Prowadzący Leszek Dutkiewicz

  • Aktualne statystyki dotyczące kontroli podatkowych w obszarze cen transferowych;
  • Wnioski z dotychczas przeprowadzonych kontroli;
  • Branże, jednostki i transakcje najbardziej narażone na szczegółową weryfikację w zakresie cen transferowych;
  • Przebieg kontroli podatkowej w zakresie cen transferowych – na co zwrócą uwagę kontrolujący;
  • Konsekwencje stwierdzenia uchybień w zakresie stosowania zasady ceny rynkowej oraz w zakresie wadliwości sporządzonych dokumentacji podatkowych;
  • Jak przygotować się do kontroli z perspektywy podatnika;
  • Rezygnacja z uproszczonych porozumień cenowych – dla kogo korzystne jest zgłoszenie się do procedury APA;
  • Dyskusja końcowa na tematy budzące największe zainteresowanie, podsumowanie.

Lokalizacja

Warszawa, Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa

Więcej informacji na stronie: V Konferencja Ceny Transferowe 2019/2020

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie będzie przesunięcia terminów wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

Do tych transakcji nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF w 2026 r. MFiG wydał nowe rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

11 tys. zł oszczędności na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA