REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja „Cyfrowy Księgowy” – zmiany w rachunkowości w erze cyfryzacji

Cyfrowy księgowy
Cyfrowy księgowy
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, organizacja z ponad 100-letnią tradycją we wspieraniu rozwoju profesjonalnych księgowych, zaprasza na konferencję „Cyfrowy Księgowy – najważniejsze zmiany i wyzwania”. 

To wyjątkowe wydarzenie, organizowane we współpracy z dostawcami oprogramowania księgowego, firmami Symfonia Sp. z o.o. oraz Soneta Sp. z o.o., stworzy doskonałą platformę do analizy aktualnych trendów w cyfryzacji rachunkowości oraz narzędzi, które obecnie rewolucjonizują tę branżę. 

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Znaczenie konferencji podkreśla honorowy patronat Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Prezydenta m.st. Warszawy oraz współpraca z wiodącymi firmami z branży oprogramowania księgowego.

Tematyka konferencji

Celem konferencji jest przedstawienie najnowszych rozwiązań oraz kierunków rozwoju związanych z cyfryzacją w rachunkowości i podatkach, a także analiza wyzwań i możliwości, jakie przynosi cyfryzacja w rachunkowości. Tegoroczna edycja koncentruje się na istotnych aspektach związanych z cyfryzacją procesów w księgowości i podatkach. Jej uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z globalnymi trendami, przykładami wdrożeń narzędzi IT oraz wpływem nowoczesnych technologii na rolę człowieka w tych procesach.

W agendzie wydarzenia zaplanowano pięć głównych bloków tematycznych. 

REKLAMA

W ramach pierwszego panelu pn. „Cyfrowa transformacja – perspektywa światowa” prelegenci zaprezentują międzynarodowe trendy w cyfryzacji, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na sektor rachunkowości. Uczestnicy tej części konferencji będą mieli okazję do zapoznania się z nowinkami technologicznymi, które kształtują przyszłość finansów na całym świecie, co może być inspiracją dla innowacji w polskim środowisku księgowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugi segment konferencji – „Cyfryzacja rachunkowości” – skoncentruje się na nowelizacjach w ustawie o rachunkowości w kontekście cyfryzacji oraz na innowacyjnych narzędziach wspierających pracę współczesnych księgowych. Uczestnicy tego panelu zyskają cenną wiedzę na temat nadchodzących wyzwań legislacyjnych związanych z cyfryzacją w obszarze rachunkowości oraz narzędzi, które mogą stanowić realne wsparcie w ich przezwyciężaniu.

„Cyfryzacja w podatkach”, czyli trzeci zaplanowany blok tematyczny, będzie stanowił forum do analizy zmian wprowadzanych przez Krajowy System e-Faktur (KSeF) oraz innych regulacji mających wpływ na procesy podatkowe w przedsiębiorstwach.

Ważnym elementem konferencji będzie czwarty panel dyskusyjny – „Cyfrowi liderzy” – w trakcie którego uczestnicy zapoznają się z rzeczywistymi przykładami (case studies) wdrożeń technologicznych w sektorze księgowości. Uczestnicy tej części konferencji będą mieli okazje do dyskusji na temat tego, w jaki sposób innowacyjne rozwiązania mogą wspierać rozwój biznesu oraz jakie wyzwania niesie ze sobą wykorzystanie zaawansowanych narzędzi IT w rachunkowości.

W ostatnim bloku tematycznym pn. „Cyfryzacja a człowiek” prelegenci poruszą kwestie wpływu cyfryzacji na codzienną pracę księgowych oraz poddadzą pod dyskusję konieczność redefinicji ich ról. Dyskusja skupi się na równowadze pomiędzy automatyzacją a niezbędnym udziałem człowieka w procesach księgowych.

Prelegenci

Konferencja zgromadzi uznanych ekspertów z dziedzin rachunkowości, finansów, podatków oraz technologii, zarówno z sektora biznesowego, jak i akademickiego. Dlatego też uczestnictwo w niej stanowi doskonałą okazję do nawiązania kontaktów oraz wymiany doświadczeń z osobami i podmiotami mającymi wymierny wpływ na rozwój branży księgowej w dobie cyfryzacji.

Jak wziąć udział w konferencji?

Konferencja odbędzie się w dniach 17-18 października 2024 roku w formule hybrydowej, co daje możliwość uczestnictwa zarówno na miejscu (Arche Hotel Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa), jak i online.

Rejestracja i dodatkowe informacje

Rejestracja na konferencję jest dostępna online pod adresem https://cyfrowyksiegowy.skwp.pl/. Dodatkowe informacje można uzyskać u p. Moniki Waliszewskiej (sekretariat@skwp.pl; tel. 22 583 49 30). Media zapraszamy do kontaktu z dr. Michałem Hendrykiem, rzecznikiem prasowym Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (rzecznik@skwp.pl).

Podsumowanie

Konferencja „Cyfrowy Księgowy – najważniejsze zmiany i wyzwania” to wyjątkowa okazja do pogłębienia wiedzy na temat wpływu nowoczesnych technologii na przyszłość branży księgowej. Uczestnicy wydarzenia będą mieli niepowtarzalną okazję interakcji z wybitnymi ekspertami, co stworzy przestrzeń do inspirujących dyskusji. To z kolei pozwoli na wypracowanie nowego spojrzenia na relacje między księgowością a procesem cyfryzacji, co jest kluczowe w kontekście dynamicznie zmieniającego się środowiska gospodarczego. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce serdecznie zachęca do aktywnego udziału w konferencji.

dr Michał Hendryk
rzecznik prasowy Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
email: rzecznik@skwp.pl 

--

O nas

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce (SKwP) to najstarsza i największa polska organizacja skupiająca przedstawicieli środowiska zawodowego związanego z rachunkowością i finansami.  Od ponad 100 lat realizuje swoją misję wsparcia księgowych, aktywnie uczestnicząc w procesie ich adaptacji do zmieniających się realiów rynkowych. 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Kiedy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Ulga mieszkaniowa w PIT ograniczona tylko do jednej nieruchomości. Od kiedy? Co wynika z projektu nowelizacji

Minister Finansów i Gospodarki zamierza istotnie ograniczyć ulgę mieszkaniową w podatku dochodowym od osób fizycznych. Na czym mają polegać te zmiany? W skrócie nie będzie mogła skorzystać z ulgi mieszkaniowej osoba, która jest właścicielem lub współwłaścicielem więcej niż 1 mieszkania. Gotowy jest już projekt nowelizacji ustawy o PIT w tej sprawie ale trudno się spodziewać, że wejdzie w życie od nowego roku, bo projekt jest jeszcze na etapie rządowych prac legislacyjnych. A zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunał Konstytucyjny okres minimalny vacatio legis w przypadku podatku PIT nie powinien być krótszy niż jeden miesiąc. Zwłaszcza jeżeli dotyczy zmian niekorzystnych dla podatników jak ta. Czyli zmiany w podatku PIT na przyszły rok można wprowadzić tylko wtedy, gdy nowelizacja została opublikowana w Dzienniku Ustaw przed końcem listopada poprzedniego roku.

Po przekroczeniu 30-krotnosci i zwrocie pracownikowi składek należy przeliczyć i wyrównać zasiłek

Przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS może znacząco wpłynąć na prawidłowe ustalenie podstawy zasiłków chorobowych, opiekuńczych czy macierzyńskich. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że po korekcie składek konieczne jest również przeliczenie podstawy zasiłkowej i wypłacenie wyrównania. Ekspertka Stowarzyszenia Księgowych w Polsce wyjaśnia, kiedy powstaje taki obowiązek i jak prawidłowo go obliczyć.

REKLAMA

Darmowe e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT: Wszystko, co ważne na temat KSeF i VAT 2026

Nadchodzą ogromne zmiany w rozliczeniach podatkowych. KSeF i VAT 26 to tematy, które już dziś warto zrozumieć i poznać, aby bez stresu przygotować się na nowe obowiązki. Pobierz DARMOWE e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT i dowiedz się wszystkiego, co ważne na temat KSeF i VAT 2026.

Wielkie narodowe testowanie KSeF na żywym organizmie podatników od lutego 2026 r. Ekspert: To trochę jak skok na bungee ale lina jest dopinana w locie

Eksperci zauważają, że udostępniona przez Ministerstwo Finansów Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 zawiera istotne niezgodności z dokumentacją i podręcznikami. To oznacza, że 1 lutego 2026 r. najwięksi podatnicy (jako wystawiający faktury w KSeF) i pozostali (jako odbierający faktury w KSeF) będą musieli pierwszy raz zetknąć się z finalną wersją tego systemu. Ponadto cały czas brakuje najważniejszego rozporządzenia w sprawie zasad korzystania z KSeF. Pojawiają się też wątpliwości co do zgodności polskich przepisów dot. KSeF z przepisami unijnymi. Wniosek - zdaniem wielu ekspertów - jest jeden: nie jesteśmy gotowi na wdrożenie obowiązkowego modelu KSeF w ustalonych wcześniej terminach.

Zmiany w ksh w 2026 r. Koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela, przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji i inne nowości

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

REKLAMA

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA