REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń

KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 9-10 grudnia 2014 r. w Warszawie odbędzie się KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń oraz wyzwania rachunkowe i podatkowe stojące przed instytucjami finansowymi w przyszłych latach. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego Kongresu.

Cel Kongresu Branżowego

Celem Kongresu Branżowego jest przygotowanie kadry finansowo-księgowej z branży ubezpieczeniowej do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego i rozliczeń podatkowych za 2014 rok. Biorąc pod uwagę specyfikę i rodzaj prowadzonej działalności przez firmy ubezpieczeniowe, podczas zajęć omówione zostaną prawidłowe rozwiązania bieżących problemów występujących w praktyce, omówione zostaną wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach, MSSF 4, Solvency II), przedstawione będą przykłady w zakresie prawa bilansowego i podatkowego, jak również wskazane zostaną przez wykładowców właściwe interpretacje przepisów.

REKLAMA

Autopromocja

Program Kongresu będzie uwzględniał zmiany przepisów z roku 2014 oraz wchodzące od 1.01.2015 r. w zakresie prawa podatkowego. Kongres będzie miał charakter branżowy, dzięki czemu uczestnicy skorzystają z wiedzy doświadczonych prowadzących oraz spotkają przedstawicieli innych firm z branży ubezpieczeniowej.

Program Kongresu

DZIEŃ 1

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.00 Zmiany w przepisach prawa dot. działalności ubezpieczeniowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany w przepisach prawa dotyczących działalności ubezpieczeniowej wchodzące w życie w 2015 r.  oraz ich wpływ na zarządzanie zakładem ubezpieczeń oraz jego standing finansowy.

10.00-11.15 Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r.

Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r. 
1. Przygotowanie do zamknięcia roku.
2. Najczęstsze problemy z jakimi spotkały się zakłady ubezpieczeń w 2014 roku omawiane w PIU.
3. Wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach prawa, nowa sprawozdawczość Wypłacalność II w 2015 roku).

11.15-11.30 przerwa kawowa

11.30-13.00 Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II

Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II – wybrane zagadnienia z pkt. widzenia audytora:
1. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie nowych zdarzeń gospodarczych – bezpośrednia likwidacja szkód  w ubezpieczeniach majątkowych.
2. Zamknięcie roku 2014 – inwentaryzacja a specyfika ubezpieczycieli.
3. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie kosztu w zakładzie ubezpieczeń oraz rozliczanie kosztów w czasie.
4. Zamknięcie roku 2014 – przygotowania do nowej sprawozdawczość SII w trakcie badania wstępnego i finalnego.

13.00-13.45 lunch

13.45-14.45 Audyt wewnętrzny i compliance w świetle Solvency II

Audyt Wewnętrzny i Compliance w świetle Solvency II:
1. Co nowego w audycie wewnętrznym w firmie w związku z wejściem SII?
2. Jak zmienia się rola audytu w firmie?
3. Audyt a Zarząd i Komitet Audytu – czy to zawsze musi być miedzy młotem a kowadłem?
4. Znaczenie Komitetu Audytu dla sprawnego funkcjonowania komórki audytu.
5. Outsourcing funkcji audytu – kiedy i komu się to opłaca?
6. Współpraca audyt – compliance.
7. Różnice pomiędzy zadaniami audytu a compliance – jak to wytłumaczyć Zarządowi?
8. Compliance, jako jedna z głównych funkcji w firmie.

14.45-16.30 Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezp.

Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym w świetle zamknięcia roku 2014 oraz Wypłacalności II w 2015 roku:
1. Aspekty wyceny rezerw techniczno-ubezpieczeniowych.
2. Jakość danych.
3. Zarządzanie ryzykiem.
4. Zamknięcie roku wg Wypłacalności II.
5. Zadania wynikające z Wypłacalności II na rok 2015.

DZIEŃ 2

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

1. Faktura oraz faktura elektroniczna w branży ubezpieczeniowej.

2. Zakres zwolnienia z VAT dla poszczególnych typów usług ubezpieczenia – najnowsze orzecznictwo i interpretacje oraz zmiany planowane na 2015:
a) zakres zwolnienia dla usług ubezpieczeniowych, ubezpieczenie grupowe, cechy usługi ubezpieczenia w rozumieniu TSUE,
b) pośrednictwo ubezpieczeniowe – różne modele pośrednictwa ubezpieczeniowego a zakres zwolnienia, usługi subagenta a zwolnienie z VAT; premie brokerskie,
c) świadczenie obok usług pośrednictwa innych usług w różnym zakresie związanych z działalnością pośrednika – możliwość zwolnienia całego zespołu świadczeń w oparciu o konstrukcję świadczenia złożonego,
d) usługi assistance,
e) wycena szkód/likwidacje szkód w 2014 i 2015 r.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

3. Moment powstania obowiązku podatkowego od 1.01.2014 r. dla usług finansowych (ubezpieczeniowych):
a) zasada kasowa w przypadku zwolnionych usług finansowych,
b) eksport i import usługi finansowej.

4. Odliczenie proporcjonalne:
a) alokacja bezpośrednia i jej prymat – daleko idąca alokacja bezpośrednia na tle interpretacji MF 
i orzecznictwa,
b) proporcja VAT – metodologia i składniki proporcji, 
c) „prewspółczynnik” – zmiany planowane na 2015 r. 
5. Zasady korekty podatku naliczonego – wybrane trudne problemy.

12.00-12.45 lunch

12.45 – 14.15 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Rok podatkowy oraz podstawowe obowiązki sprawozdawcze w CIT związane z zakończeniem roku w branży ubezpieczeniowej. Spółka jako płatnik PIT

2. Problematyczne aspekty związane z przychodami podatkowymi w branży ubezpieczeniowej: 
a) data powstania przychodu, zaliczki i przedpłaty a przychody podatkowe, 
b) składka przypisana a składka zarobiona – różnice pomiędzy ubezpieczeniem osobowym i życiowym, 
c) prowizja reasekuratorów przy reasekuracji czynnej i biernej a skutki podatkowe, 
d) roszczenia regresowe a moment rozpoznania przychodu, 
e) składka reasekuratora oraz koszty akwizycji, 
f) instrumenty finansowe – zbycie i realizacja.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.30 Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Koszty uzyskania przychodów bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami a problematyka rozliczania kosztów w czasie (koszty ponoszone na przełomie lat podatkowych).
2. Rozpoznanie kosztów z tytułu składki reasekuracyjnej.
3. Dokumentowanie poniesionych wydatków (listy prowizyjne).
4. Wypłata odszkodowania a decyzja o zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego.
5. Prowizja akwizycyjna a data ujęcia w KUP.
6. Wybrane zagadnienia w CIT i PIT w świetle najnowszego orzecznictwa i interpretacji: 
a) nieodpłatne świadczenia na rzecz agentów i brokerów w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r., 
b) koszty reprezentacji, reklamy oraz działań marketingowych – omówienie skutków interpretacji ogólnej MF z dnia 25 listopada 2013 r., 
c) organizacja wyjazdów integracyjnych /targów /szkoleń /konferencji w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r.
7. Pozostałe zagadnienia, pytania, odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1790 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1690 zł/os. + 23% VAT

Promocja przy zgłoszeniu do dn. 7.11.2014

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1390 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:30 każdego dnia

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:  
Paulina Kuzawińska, 
tel. (022) 208 28 23, fax (022) 211 20 90
paulina.kuzawinska@akademiamddp.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Emerycie, myślałeś, że z racji wieku masz prawo do ulgi rehabilitacyjnej? Skarbówka rozwiewa wątpliwości

Samo bycie emerytem nie wystarczy! Aby skorzystać z ulgi rehabilitacyjnej, musisz mieć status osoby niepełnosprawnej lub utrzymywać taką osobę. Sprawdź, kto faktycznie może liczyć na odliczenie i dlaczego wiek nie daje automatycznych przywilejów.

Podatek od spadków i darowizn 2025 - skale i grupy podatkowe, kwoty wolne od podatku

Jakie skale podatkowe i kwoty wolne od podatku obowiązują w 2025 roku? Okazuje się, że od lipca 2023 r. nie zmieniły się przepisy w tym zakresie.

Polscy przedsiębiorcy mają dość! W 2025 roku oczekują niższych podatków i pilnych reform

Zawiłe przepisy, rosnące koszty i biurokratyczna udręka – polskie firmy jasno mówią, czego potrzebują od rządu w 2025 roku. Priorytetem są niższe podatki, walka z inflacją i tańsze kredyty. Transport alarmuje o brakach kadrowych, a budownictwo czeka na unijne środki. Czy władze wysłuchają głosu przedsiębiorców?

Terminy płatności składek do ZUS i przekazywania dokumentów rozliczeniowych w 2025 roku

Płatnicy składek mają obowiązek przekazywania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumentów rozliczeniowych i oczywiście płacenia składek. Muszą to robić co miesiąc w określonych terminach.

REKLAMA

Pożyczka między firmami bez VAT? Czy może potencjalna bomba zegarowa dla Twoich rozliczeń!

Zwolnienie z VAT przy pożyczkach między firmami brzmi kusząco, ale co jeśli rezygnacja z niego może zrujnować Twoje rozliczenia? Sprawdź, dlaczego ta decyzja to coś więcej niż tylko formalność i jak wpłynie na Twoje podatki!

Kawa z INFORLEX. Fundacja rodzinna w praktyce

Fundacja rodzinna w praktyce – zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu 𝐊𝐚𝐰a 𝐳 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐋𝐄𝐗. Bezpłatne spotkanie online odbędzie się 12.02.25 o g𝐨𝐝𝐳𝐢𝐧ie. 𝐓𝐞𝐦𝐚𝐭em spotkania będą fundacja rodzinna w praktyce.

Mezoinwestycje w MŚP. Czym jest zdolność finansowa i jak ją wykazać? Jak uniknąć błędów w staraniach o dotacje unijne?

To dość oczywiste że zdolność finansowa przedsiębiorstwa stanowi jeden z kluczowych obszarów, determinujących sukces w procesie aplikowania o środki unijne. W szczególności, kiedy mowa o konkursie Mezoinwestycje w MŚP, w którym minimalna wartość dofinansowania to 2 mln PLN, a poziom dofinansowania wynosi nawet do 60% kosztów netto planowanej inwestycji. Wnioskodawca w procesie aplikacyjnym zobowiązany jest wykazać przed instytucją oceniającą swą zdolność finansową do realizacji planowanego przedsięwzięcia.

Emerycie, skarbowy już na Ciebie czeka! Koniecznie sprawdź swój PIT przed tą datą

Do końca lutego emeryci i renciści otrzymają formularze PIT od ZUS i KRUS. W zależności od tego, jaki dokument dostaniesz – PIT-40A czy PIT-11A – może się okazać, że musisz złożyć zeznanie podatkowe. Sprawdź, co zrobić, by uniknąć problemów i czy 30 kwietnia to dla Ciebie ważny termin!

REKLAMA

Budżet pod ścianą: wyższe podatki, mniej wsparcia, koniec ulg

Polacy muszą szykować się na trudne zmiany. OECD zaleca pełne wycofanie wsparcia energetycznego jeszcze w tym roku, wyższe podatki od nieruchomości i środowiskowe oraz koniec ulg dla kierowców – nowy podatek od pojazdów miałby zależeć od emisji spalin. Dodatkowo rząd może ograniczyć stosowanie preferencyjnych stawek VAT, a świadczenia na dzieci kierować tylko do najuboższych. Czy domowe budżety to wytrzymają?

Zmiana projektu unijnego a zwrot dofinansowania. Jakie zmiany są dopuszczalne? Jak zdobyć zgodę na modyfikacje projektu?

Podstawowym dokumentem regulującym kwestie realizacji projektów grantowych jest umowa o dofinansowanie. To w niej znajdują się warunki i najistotniejsze zapisy dotyczące przebiegu realizacji projektu, jak i dopuszczalne zmiany. Poza umową także zapisy dokumentacji konkursowej (np. regulamin) wpływają na warunki i możliwości modyfikacji projektów. Wielu beneficjentów zastanawia się, co się wydarzy, jeśli w trakcie trwania projektu ulegnie zmianie status przedsiębiorstwa lub czy dopuszczalna jest zmiana miejsca realizacji projektu.

REKLAMA