REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń

Subskrybuj nas na Youtube
KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 9-10 grudnia 2014 r. w Warszawie odbędzie się KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń oraz wyzwania rachunkowe i podatkowe stojące przed instytucjami finansowymi w przyszłych latach. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego Kongresu.

Cel Kongresu Branżowego

REKLAMA

Celem Kongresu Branżowego jest przygotowanie kadry finansowo-księgowej z branży ubezpieczeniowej do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego i rozliczeń podatkowych za 2014 rok. Biorąc pod uwagę specyfikę i rodzaj prowadzonej działalności przez firmy ubezpieczeniowe, podczas zajęć omówione zostaną prawidłowe rozwiązania bieżących problemów występujących w praktyce, omówione zostaną wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach, MSSF 4, Solvency II), przedstawione będą przykłady w zakresie prawa bilansowego i podatkowego, jak również wskazane zostaną przez wykładowców właściwe interpretacje przepisów.

REKLAMA

Program Kongresu będzie uwzględniał zmiany przepisów z roku 2014 oraz wchodzące od 1.01.2015 r. w zakresie prawa podatkowego. Kongres będzie miał charakter branżowy, dzięki czemu uczestnicy skorzystają z wiedzy doświadczonych prowadzących oraz spotkają przedstawicieli innych firm z branży ubezpieczeniowej.

Program Kongresu

DZIEŃ 1

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.00 Zmiany w przepisach prawa dot. działalności ubezpieczeniowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany w przepisach prawa dotyczących działalności ubezpieczeniowej wchodzące w życie w 2015 r.  oraz ich wpływ na zarządzanie zakładem ubezpieczeń oraz jego standing finansowy.

10.00-11.15 Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r.

Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r. 
1. Przygotowanie do zamknięcia roku.
2. Najczęstsze problemy z jakimi spotkały się zakłady ubezpieczeń w 2014 roku omawiane w PIU.
3. Wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach prawa, nowa sprawozdawczość Wypłacalność II w 2015 roku).

11.15-11.30 przerwa kawowa

11.30-13.00 Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II

Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II – wybrane zagadnienia z pkt. widzenia audytora:
1. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie nowych zdarzeń gospodarczych – bezpośrednia likwidacja szkód  w ubezpieczeniach majątkowych.
2. Zamknięcie roku 2014 – inwentaryzacja a specyfika ubezpieczycieli.
3. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie kosztu w zakładzie ubezpieczeń oraz rozliczanie kosztów w czasie.
4. Zamknięcie roku 2014 – przygotowania do nowej sprawozdawczość SII w trakcie badania wstępnego i finalnego.

13.00-13.45 lunch

13.45-14.45 Audyt wewnętrzny i compliance w świetle Solvency II

Audyt Wewnętrzny i Compliance w świetle Solvency II:
1. Co nowego w audycie wewnętrznym w firmie w związku z wejściem SII?
2. Jak zmienia się rola audytu w firmie?
3. Audyt a Zarząd i Komitet Audytu – czy to zawsze musi być miedzy młotem a kowadłem?
4. Znaczenie Komitetu Audytu dla sprawnego funkcjonowania komórki audytu.
5. Outsourcing funkcji audytu – kiedy i komu się to opłaca?
6. Współpraca audyt – compliance.
7. Różnice pomiędzy zadaniami audytu a compliance – jak to wytłumaczyć Zarządowi?
8. Compliance, jako jedna z głównych funkcji w firmie.

14.45-16.30 Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezp.

Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym w świetle zamknięcia roku 2014 oraz Wypłacalności II w 2015 roku:
1. Aspekty wyceny rezerw techniczno-ubezpieczeniowych.
2. Jakość danych.
3. Zarządzanie ryzykiem.
4. Zamknięcie roku wg Wypłacalności II.
5. Zadania wynikające z Wypłacalności II na rok 2015.

DZIEŃ 2

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

1. Faktura oraz faktura elektroniczna w branży ubezpieczeniowej.

2. Zakres zwolnienia z VAT dla poszczególnych typów usług ubezpieczenia – najnowsze orzecznictwo i interpretacje oraz zmiany planowane na 2015:
a) zakres zwolnienia dla usług ubezpieczeniowych, ubezpieczenie grupowe, cechy usługi ubezpieczenia w rozumieniu TSUE,
b) pośrednictwo ubezpieczeniowe – różne modele pośrednictwa ubezpieczeniowego a zakres zwolnienia, usługi subagenta a zwolnienie z VAT; premie brokerskie,
c) świadczenie obok usług pośrednictwa innych usług w różnym zakresie związanych z działalnością pośrednika – możliwość zwolnienia całego zespołu świadczeń w oparciu o konstrukcję świadczenia złożonego,
d) usługi assistance,
e) wycena szkód/likwidacje szkód w 2014 i 2015 r.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

3. Moment powstania obowiązku podatkowego od 1.01.2014 r. dla usług finansowych (ubezpieczeniowych):
a) zasada kasowa w przypadku zwolnionych usług finansowych,
b) eksport i import usługi finansowej.

4. Odliczenie proporcjonalne:
a) alokacja bezpośrednia i jej prymat – daleko idąca alokacja bezpośrednia na tle interpretacji MF 
i orzecznictwa,
b) proporcja VAT – metodologia i składniki proporcji, 
c) „prewspółczynnik” – zmiany planowane na 2015 r. 
5. Zasady korekty podatku naliczonego – wybrane trudne problemy.

12.00-12.45 lunch

12.45 – 14.15 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Rok podatkowy oraz podstawowe obowiązki sprawozdawcze w CIT związane z zakończeniem roku w branży ubezpieczeniowej. Spółka jako płatnik PIT

2. Problematyczne aspekty związane z przychodami podatkowymi w branży ubezpieczeniowej: 
a) data powstania przychodu, zaliczki i przedpłaty a przychody podatkowe, 
b) składka przypisana a składka zarobiona – różnice pomiędzy ubezpieczeniem osobowym i życiowym, 
c) prowizja reasekuratorów przy reasekuracji czynnej i biernej a skutki podatkowe, 
d) roszczenia regresowe a moment rozpoznania przychodu, 
e) składka reasekuratora oraz koszty akwizycji, 
f) instrumenty finansowe – zbycie i realizacja.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.30 Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Koszty uzyskania przychodów bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami a problematyka rozliczania kosztów w czasie (koszty ponoszone na przełomie lat podatkowych).
2. Rozpoznanie kosztów z tytułu składki reasekuracyjnej.
3. Dokumentowanie poniesionych wydatków (listy prowizyjne).
4. Wypłata odszkodowania a decyzja o zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego.
5. Prowizja akwizycyjna a data ujęcia w KUP.
6. Wybrane zagadnienia w CIT i PIT w świetle najnowszego orzecznictwa i interpretacji: 
a) nieodpłatne świadczenia na rzecz agentów i brokerów w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r., 
b) koszty reprezentacji, reklamy oraz działań marketingowych – omówienie skutków interpretacji ogólnej MF z dnia 25 listopada 2013 r., 
c) organizacja wyjazdów integracyjnych /targów /szkoleń /konferencji w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r.
7. Pozostałe zagadnienia, pytania, odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1790 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1690 zł/os. + 23% VAT

Promocja przy zgłoszeniu do dn. 7.11.2014

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1390 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:30 każdego dnia

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:  
Paulina Kuzawińska, 
tel. (022) 208 28 23, fax (022) 211 20 90
paulina.kuzawinska@akademiamddp.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co trzeba zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia a co pozostaje bez zmian [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

REKLAMA