REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń

Subskrybuj nas na Youtube
KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 9-10 grudnia 2014 r. w Warszawie odbędzie się KONGRES BRANŻOWY Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń oraz wyzwania rachunkowe i podatkowe stojące przed instytucjami finansowymi w przyszłych latach. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego Kongresu.

Cel Kongresu Branżowego

Celem Kongresu Branżowego jest przygotowanie kadry finansowo-księgowej z branży ubezpieczeniowej do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego i rozliczeń podatkowych za 2014 rok. Biorąc pod uwagę specyfikę i rodzaj prowadzonej działalności przez firmy ubezpieczeniowe, podczas zajęć omówione zostaną prawidłowe rozwiązania bieżących problemów występujących w praktyce, omówione zostaną wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach, MSSF 4, Solvency II), przedstawione będą przykłady w zakresie prawa bilansowego i podatkowego, jak również wskazane zostaną przez wykładowców właściwe interpretacje przepisów.

REKLAMA

Autopromocja

Program Kongresu będzie uwzględniał zmiany przepisów z roku 2014 oraz wchodzące od 1.01.2015 r. w zakresie prawa podatkowego. Kongres będzie miał charakter branżowy, dzięki czemu uczestnicy skorzystają z wiedzy doświadczonych prowadzących oraz spotkają przedstawicieli innych firm z branży ubezpieczeniowej.

Program Kongresu

DZIEŃ 1

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.00 Zmiany w przepisach prawa dot. działalności ubezpieczeniowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany w przepisach prawa dotyczących działalności ubezpieczeniowej wchodzące w życie w 2015 r.  oraz ich wpływ na zarządzanie zakładem ubezpieczeń oraz jego standing finansowy.

10.00-11.15 Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r.

Przygotowanie do zamknięcia roku 2014 oraz do nowej sprawozdawczości Wypłacalność II w 2015 r. 
1. Przygotowanie do zamknięcia roku.
2. Najczęstsze problemy z jakimi spotkały się zakłady ubezpieczeń w 2014 roku omawiane w PIU.
3. Wyzwania stojące przed zakładami ubezpieczeń w 2015 r. (projektowane zmiany w przepisach prawa, nowa sprawozdawczość Wypłacalność II w 2015 roku).

11.15-11.30 przerwa kawowa

11.30-13.00 Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II

Zamknięcie roku 2014 i nowa sprawozdawczość Wypłacalność II – wybrane zagadnienia z pkt. widzenia audytora:
1. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie nowych zdarzeń gospodarczych – bezpośrednia likwidacja szkód  w ubezpieczeniach majątkowych.
2. Zamknięcie roku 2014 – inwentaryzacja a specyfika ubezpieczycieli.
3. Zamknięcie roku 2014 – ujęcie kosztu w zakładzie ubezpieczeń oraz rozliczanie kosztów w czasie.
4. Zamknięcie roku 2014 – przygotowania do nowej sprawozdawczość SII w trakcie badania wstępnego i finalnego.

13.00-13.45 lunch

13.45-14.45 Audyt wewnętrzny i compliance w świetle Solvency II

Audyt Wewnętrzny i Compliance w świetle Solvency II:
1. Co nowego w audycie wewnętrznym w firmie w związku z wejściem SII?
2. Jak zmienia się rola audytu w firmie?
3. Audyt a Zarząd i Komitet Audytu – czy to zawsze musi być miedzy młotem a kowadłem?
4. Znaczenie Komitetu Audytu dla sprawnego funkcjonowania komórki audytu.
5. Outsourcing funkcji audytu – kiedy i komu się to opłaca?
6. Współpraca audyt – compliance.
7. Różnice pomiędzy zadaniami audytu a compliance – jak to wytłumaczyć Zarządowi?
8. Compliance, jako jedna z głównych funkcji w firmie.

14.45-16.30 Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezp.

Wycena rezerw techniczno-ubezpieczeniowych oraz zarządzanie ryzykiem ubezpieczeniowym w świetle zamknięcia roku 2014 oraz Wypłacalności II w 2015 roku:
1. Aspekty wyceny rezerw techniczno-ubezpieczeniowych.
2. Jakość danych.
3. Zarządzanie ryzykiem.
4. Zamknięcie roku wg Wypłacalności II.
5. Zadania wynikające z Wypłacalności II na rok 2015.

DZIEŃ 2

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

1. Faktura oraz faktura elektroniczna w branży ubezpieczeniowej.

2. Zakres zwolnienia z VAT dla poszczególnych typów usług ubezpieczenia – najnowsze orzecznictwo i interpretacje oraz zmiany planowane na 2015:
a) zakres zwolnienia dla usług ubezpieczeniowych, ubezpieczenie grupowe, cechy usługi ubezpieczenia w rozumieniu TSUE,
b) pośrednictwo ubezpieczeniowe – różne modele pośrednictwa ubezpieczeniowego a zakres zwolnienia, usługi subagenta a zwolnienie z VAT; premie brokerskie,
c) świadczenie obok usług pośrednictwa innych usług w różnym zakresie związanych z działalnością pośrednika – możliwość zwolnienia całego zespołu świadczeń w oparciu o konstrukcję świadczenia złożonego,
d) usługi assistance,
e) wycena szkód/likwidacje szkód w 2014 i 2015 r.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – VAT

3. Moment powstania obowiązku podatkowego od 1.01.2014 r. dla usług finansowych (ubezpieczeniowych):
a) zasada kasowa w przypadku zwolnionych usług finansowych,
b) eksport i import usługi finansowej.

4. Odliczenie proporcjonalne:
a) alokacja bezpośrednia i jej prymat – daleko idąca alokacja bezpośrednia na tle interpretacji MF 
i orzecznictwa,
b) proporcja VAT – metodologia i składniki proporcji, 
c) „prewspółczynnik” – zmiany planowane na 2015 r. 
5. Zasady korekty podatku naliczonego – wybrane trudne problemy.

12.00-12.45 lunch

12.45 – 14.15 Podatkowe zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Rok podatkowy oraz podstawowe obowiązki sprawozdawcze w CIT związane z zakończeniem roku w branży ubezpieczeniowej. Spółka jako płatnik PIT

2. Problematyczne aspekty związane z przychodami podatkowymi w branży ubezpieczeniowej: 
a) data powstania przychodu, zaliczki i przedpłaty a przychody podatkowe, 
b) składka przypisana a składka zarobiona – różnice pomiędzy ubezpieczeniem osobowym i życiowym, 
c) prowizja reasekuratorów przy reasekuracji czynnej i biernej a skutki podatkowe, 
d) roszczenia regresowe a moment rozpoznania przychodu, 
e) składka reasekuratora oraz koszty akwizycji, 
f) instrumenty finansowe – zbycie i realizacja.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.30 Zamknięcie roku 2014 w zakładach ubezpieczeń – CIT/PIT

1. Koszty uzyskania przychodów bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami a problematyka rozliczania kosztów w czasie (koszty ponoszone na przełomie lat podatkowych).
2. Rozpoznanie kosztów z tytułu składki reasekuracyjnej.
3. Dokumentowanie poniesionych wydatków (listy prowizyjne).
4. Wypłata odszkodowania a decyzja o zajściu zdarzenia ubezpieczeniowego.
5. Prowizja akwizycyjna a data ujęcia w KUP.
6. Wybrane zagadnienia w CIT i PIT w świetle najnowszego orzecznictwa i interpretacji: 
a) nieodpłatne świadczenia na rzecz agentów i brokerów w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r., 
b) koszty reprezentacji, reklamy oraz działań marketingowych – omówienie skutków interpretacji ogólnej MF z dnia 25 listopada 2013 r., 
c) organizacja wyjazdów integracyjnych /targów /szkoleń /konferencji w świetle wyroku TK z dnia 8 lipca 2014 r.
7. Pozostałe zagadnienia, pytania, odpowiedzi.

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1790 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1690 zł/os. + 23% VAT

Promocja przy zgłoszeniu do dn. 7.11.2014

Koszt uczestnictwa w Kongresie: 
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1390 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:30 każdego dnia

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:  
Paulina Kuzawińska, 
tel. (022) 208 28 23, fax (022) 211 20 90
paulina.kuzawinska@akademiamddp.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec z bieganiem po zaświadczenia! Rewolucyjne zmiany w podatku od spadków i darowizn, dotyczące zaświadczeń z urzędu skarbowego oraz rozliczeń rent prywatnych

Koniec z obowiązkiem przedstawiania zaświadczeń z urzędu skarbowego przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny! Nowelizacja ustawy o podatku od spadków i darowizn upraszcza formalności i rozliczenia rent prywatnych. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe przepisy wchodzą w życie.

2 mln zł zamiast 1 mln! Rząd luzuje zasady w podatku PIT – to przełom dla przedsiębiorców, którzy korzystają z rozliczenia kasowego

Rząd szykuje istotną zmianę w podatku dochodowym – limit przychodów uprawniający do kasowego PIT ma wzrosnąć z 1 mln do 2 mln zł. To ogromna ulga dla tysięcy firm, które dzięki nowym przepisom poprawią swoją płynność finansową i uproszczą rozliczenia z fiskusem.

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych narusza konstytucyjne prawo do prywatności

Istotna część podatników, mimo istnienia formalnego obowiązku, nie będzie mogła wystawiać faktur ustrukturyzowanych, gdyż nie pozwalają im na to zawarte umowy, w których nabywcy zastrzegają sobie zachowanie tajemnicy handlowej. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w sposób oczywisty narusza tę zasadę, bowiem ich treść będzie w sposób nieograniczony dostępna dla długiej listy organów państwa – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. I dodaje: Organy te będą mogły bez jakichkolwiek ograniczeń czerpać informacje o tajemnicach handlowych, a zwłaszcza o towarach i usługach oraz cenach stosowanych przez podatników.

Nowe Centrum Kompetencyjne i Zespół ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego – jest ważny krok w uszczelnianiu CIT

Ministerstwo Finansów ogłosiło powstanie Centrum Kompetencyjnego ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego w CIT oraz nowego Zespołu analizującego systemowe rozwiązania w tym obszarze. KAS zmienia też priorytety kontroli – liczyć się będą efekty, nie liczba postępowań.

REKLAMA

Nowe projekty KSR do konsultacji publicznych: wartości niematerialne i inwestycje w nieruchomości

Komitet Standardów Rachunkowości opublikował dwa projekty Krajowych Standardów Rachunkowości – dotyczące wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości. Dokumenty mają ujednolicić zasady ewidencji, wyceny i prezentacji tych aktywów. Opinie można zgłaszać do 30 września 2025 r.

Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

REKLAMA

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

REKLAMA