REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

JESIENNE SPOTKANIE FINANSISTÓW Konferencja: Efektywny controlling i finanse firmy

JESIENNE SPOTKANIE FINANSISTÓW Konferencja: Efektywny controlling i finanse firmy
JESIENNE SPOTKANIE FINANSISTÓW Konferencja: Efektywny controlling i finanse firmy
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 24-25 listopada 2014 r. w Warszawie odbędzie się JESIENNE SPOTKANIE FINANSISTÓW Konferencja: Efektywny controlling i finanse firmy. Przedmiotem Konferencji będą m.in. rachunek kosztów i analiza rentowności w nowoczesnej firmie (case study), instrumenty controllingu wspomagające Lean Management, optymalizacja kosztów w łańcuchu dostaw, instrumenty wspomagające oraz poprawiające płynność firmy, systemy Business Intelligence wspomagające controlling i finanse. Konferencję organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tej Konferencji.

Eksperci

prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel – Adiunkt w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, partner w TG RaFiB Sp. z o.o., spółce consultingowej od 14 lat specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Wykładowca programów prowadzonych pod auspicjami Chartered Institute of Management Accounting (UK) i Certified Institute of Marketing (UK). Autor zamkniętych, często wieloetapowych szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej.

REKLAMA

Autopromocja

Tomasz Bednarski – Dyrektor Finansowy Fabryki JTI w Polsce. Poprzednie doświadczenia zawodowe w firmie Amcor w Polsce i za granicą (stanowiska Kontrolera Finansowego, Regionalnego Kierownika ds. Controlling-u i Grupowego Kierownika ds. Controlling-u). Od 10 lat zawodowo zajmuje się zagadnieniami z obszaru Rachunkowości Zarządczej, członek organizacji CIMA. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Finanse i Bankowość, Dyplom z Zarządzania Międzynarodowego organizacji CEMS, ukończone Studia Podyplomowe Rachunkowość Zarządcza i Controlling na Uniwersytecie Łódzkim.

Kamil Patzer – posiadacz kwalifikacji i członek stowarzyszenia ACCA, jednej z najbardziej prestiżowych kwalifikacji zawodowych z zakresu finansów i rachunkowości, ekspert brytyjskiego prawa podatkowego i międzynarodowych standardów finansowych (IFRS, IAS, MSSF, MSR). Doświadczenie zawodowe zdobywał w Wielkiej Brytanii pracując w międzynarodowej firmie logistycznej na stanowisku Finance Manager, a wcześniej jako analityk finansowy i specjalista ds. księgowości i sprawozdawczości finansowej. Prowadził liczne szkolenia i seminaria z zakresu controllingu, budżetowania ora zarządzania kosztami. Obecnie prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego i rachunkowego w Londynie.

prof. nadzw. dr hab. Bartłomiej Nita – od wielu lat związany z Instytutem Rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Współpracownik firmy konsultingowej, autor wielu ekspertyz i opracowań gospodarczych oraz programów restrukturyzacji przedsiębiorstw i instytucji. Autor wycen spółek na potrzeby przekształceń własnościowych oraz Sądu Gospodarczego. Ukończył University of Limerick (Irlandia), Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu (Wydział Zarządzania i Informatyki) oraz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Ma wieloletnie doświadczenie w obszarze finansów przedsiębiorstw, rachunkowości i controllingu.

REKLAMA

dr Jacek Welc – ekspert rynku kapitałowego oraz specjalista w zakresie wyceny przedsiębiorstw. W latach 2003-2007 prowadził własną działalność doradczą w zakresie wycen przedsiębiorstw, rachunkowości zarządczej oraz rachunkowości finansowej. W latach 2007-2008 był Dyrektorem Działu Analiz i Wycen Dexus Partners Sp. z o.o., a następnie Członkiem Zarządu w Grupie Konsultingowej PKF Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję Prezesa Zarządu WNP Ekspert Sp. z o.o. Zasiadał również w radach nadzorczych spółek giełdowych (Polcolorit S.A., Grupa Kościuszko Polskie Jadło S.A. oraz Mediacap S.A.).  Absolwent i pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kamil Lubiejewski – Kierownik Działu Kontrolingu i Procesów Biznesowych, Skanska Property Poland. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, od 10 lat  związany z zarządzaniem operacyjnym i finansami przedsiębiorstw,  specjalizuje się w strukturyzowaniu skomplikowanych procesów biznesowych oraz tworzeniu narzędzi dla zarządów. Swoje doświadczenie zdobywał w zagranicznych korporacjach z branży medycznej oraz nieruchomości, gdzie zajmując kluczowe stanowiska finansowe, na poziomie kraju oraz regionu, realizował wdrożenia systemów ERP oraz BI w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. 

Marcin Grzywacz – Biegły rewident wpisany na listę KIBR pod nr 11769. Doświadczenie o obszarze rachunkowości i rewizji zdobywał pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania działających na rynku polskim, w tym w jednej z firm z tzw. „wielkiej czwórki”. W firmach w których pracował zajmował m.in. stanowiska kierownicze gdzie był odpowiedzialny za nadzorowanie badań polskich spółek należących do dużych międzynarodowych koncernów, opracowywał metodologie badania oraz wzory dokumentacji rewizyjnej, nadzorował działanie systemu kontroli jakości, stanowił wsparcie techniczne w obszarze procedur rewizyjnych dla zespołów audytorskich.

Cel konferencji

Finansowy aspekt działalności każdej organizacji jest niezwykle istotny. Sukces zależy w dużej mierze od efektywności systemu controllingu i skuteczności zarządzania finansami – jest to ważne zwłaszcza w warunkach zmiennej koniunktury, z którymi obecnie mamy do czynienia. Chcąc wspomóc działania organizacji w zakresie efektywnego zarządzania prowadzoną działalnością, chcielibyśmy zaprosić Państwa do uczestnictwa w konferencji, podczas której nasi eksperci podzielą się z Państwem swoimi doświadczeniami w tym obszarze.
Sterując finansami organizacji mogą się Państwo oczywiście opierać wyłącznie na własnej wiedzy, doświadczeniu i intuicji. Mogą też Państwo skorzystać z doświadczeń innych menedżerów, wzorować na ich sukcesach, unikać ich błędów, poznać ich opinię na tematy, które są aktualne dla Państwa organizacji. I właśnie do tego, do skorzystania z doświadczeń naszych ekspertów serdecznie Państwa zapraszamy.

Do udziału w konferencji zapraszamy:
• Prezesów Zarządów, Członków Zarządów
• Dyrektorów Generalnych, Finansowych oraz Ekonomicznych
• Głównych Księgowych
• Analityków Finansowych
• Kontrolerów Finansowych 
• Pracowników Działów Finansowo-Księgowych oraz Controllingowych
• wszystkich zainteresowanych strefą finansów

Program konferencji

Dzień I    

09:30 – 10:00 – rejestracja uczestników, kawa powitalna

10:00 – 11:30 – Tomasz Wnuk-Pel (Wiceprezes Zarządu T.G. RaFiB Sp. z o.o., Uniwersytet Łódzki)

I. Rachunek kosztów i analiza rentowności w nowoczesnej firmie (case study)

1. Zarządzanie rentownością w nowoczesnej firmie – warsztat w formie case study (część 1):
a) wyodrębnienie obiektów przychodów i kosztów przydatnych w zarządzaniu,
b) dostosowanie sposobu ujmowania kosztów i przychodów do potrzeb pomiaru rentowności,
c) rozliczanie kosztów na wyodrębnione obiekty – produkty, klientów, regiony sprzedaży i kanały dystrybucji,
d) kształtowanie kosztów sprzedaży i rentowności firmy.

11:30 – 11:45 – przerwa kawowa

11:45 – 13:15 – Tomasz Wnuk-Pel (Wiceprezes Zarządu T.G. RaFiB Sp. z o.o., Uniwersytet Łódzki)

2. Zarządzanie rentownością w nowoczesnej firmie – warsztat w formie case study (część 2):
a) analiza odchyleń cen, kosztów produktów, kosztów sprzedaży,
b) analiza odchyleń poziomu sprzedaży, struktury sprzedaży, ilości sprzedaży, wielkości rynku i udziału w rynku, 
c) sporządzanie raportów kontrolno-wynikowych z wykonania planów sprzedaży i zysku,
d) kluczowe wskaźniki dokonań w obszarze sprzedaży.

13:15 – 14:15 – lunch

14:15 – 15:30 – Tomasz Bednarski (Dyrektor Finansowy ds. Operacyjnych JTI Polska Sp. z o.o.)

II. Instrumenty controllingu wspomagające Lean Management

1. Kultura biznesowa JTI, JTI na świecie i w Polsce oraz organizacja procesów rachunkowości w JTI.
2. Implementacja Lean Accounting w JTI w Polsce:
a) szczupła i prosta rachunkowość ukierunkowana na biznes,
b) procesy rachunkowe wspierające transformację „lean”,
c) komunikacja informacji w sposób transparentny i na czas,
d) planowanie wg „lean”,
e) wzmocnienie kontroli wewnętrznej.
3. Planowanie wg filozofii Lean w JTI – rozszerzenie.

15:30 – 15:45 – przerwa kawowa

15:45 – 17:00 – Kamil Patzer (ACCA – Chartered Accountant)

III. Optymalizacja kosztów w łańcuchu dostaw

1. Rola i znaczenie łańcucha dostaw w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
2. Optymalizacja procesów logistycznych przy użyciu systemów informatycznych.
3. Wykorzystanie zintegrowanego łańcucha dostaw, jako narzędzia na zwiększenie zysku.
4. Outsourcing, jako metoda obniżania kosztów przedsiębiorstwa.

Dzień II

08:30 – 09:00 – rejestracja uczestników, kawa powitalna

09:00 – 10:30 – Bartłomiej Nita (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)

I. Zarządzanie kapitałem pracującym (zapasy, należności i zobowiązania handlowe)

1. Strategiczna rola zarządzania kapitałem w osiąganiu celów finansowych firmy.
2. Wskaźnikowa ocena inwestycji w kapitał obrotowy.
3. Cykl konwersji środków pieniężnych.
4. Strategie zarządzania należnościami, zapasami i zobowiązaniami.

10:30 – 10:45 – przerwa kawowa

10:45 – 12:15 – Marcin Grzywacz (Partner Ground Frost, biegły rewident)

II. Instrumenty wspomagające oraz poprawiające płynność firmy

1. Przyczyny i konsekwencje zatorów płatniczych w firmach.
2. Jak polscy przedsiębiorcy poprawiają płynność finansową.
3. Omówienie najczęściej stosowanych instrumentów poprawiających płynność firmy (kredyt, leasing, faktoring, windykacja).

12:15 – 13:15 – lunch

13:15-14:45 – Jacek Welc (Prezes Zarządu WNP Ekspert Sp. z o.o.)

III. Wybór momentu inwestowania w aktywa trwałe i dobór źródeł ich finansowania

1. Wpływ wahań koniunktury gospodarczej oraz długości cyklu inwestycyjnego na wybór optymalnego momentu inwestowania w aktywa trwałe w poszczególnych sektorach gospodarki.
2. Wpływ wahań koniunktury gospodarczej na dostępność oraz koszt źródeł finansowania inwestycji w aktywa trwałe.
3. Kluczowe ryzyka operacyjne biznesu, jakie należy uwzględnić przy doborze źródeł finansowania inwestycji w aktywa trwałe.
4. Czynniki specyficzne różnych klas aktywów trwałych, jakie należy uwzględnić przy doborze źródeł finansowania inwestycji.

14:45 – 15:00 – przerwa kawowa

15:00 – 16:30 – Kamil Lubiejewski (Kierownik Działu Kontrolingu i Procesów Biznesowych, Skanska Property Poland)

IV. Systemy Business Intelligence wspomagające controlling i finanse

1. „Każda wielka podróż zaczyna się od jednego małego kroku” – jak narzędzie BI może zmienić firmę.
2. Decyzje oparte na faktach – do czego służy BI jak zmaksymalizować posiadanie technologii, aby nie stało się „irytującą nowinką”.
3. Jak wdrożyć i rozwijać nowoczesne narzędzia, aby nie utonąć w raportach i analizach – krok po kroku case study.
4. Budowanie innowacji w firmie – czy lokalna inicjatywa może mieć globalny wpływ?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w konferencji dzień I i II: 
- jednej osoby 1790 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1690 zł/os. + 23% VAT

Promocja!
- koszt uczestnictwa przy zgłoszeniu do 31 października wynosi 1590 zł/os. + 23 % VAT

Koszt uczestnictwa w wybranym dniu: 
- jednej osoby 890 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 790 zł/os. + 23% VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w konferencji,  materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć:

Dzień I: 10:00-17:00
Dzień II: 9:00-16:30

Miejsce zajęć: Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

Informacje:
Norbert Saks, Anita Musiał
tel. (022) 208 28 28/33, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; anita.musial@akademiamddp.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odliczenie w PIT zakupu smartfona, smartwatcha i tabletu jest możliwe. Kto ma takie prawo? [Ulga rehabilitacyjna 2025]

Wydatki poniesione przez podatnika z orzeczoną niepełnosprawnością na zakup telefonu komórkowego (smartfona), smartwatcha i tabletu oraz oprogramowania i baterii do tych urządzeń (a także na naprawy tych urządzeń), można uznać za wydatki, podlegające odliczeniu w ramach ulgi rehabilitacyjnej określonej w art. 26 ust. 1 pkt 6 w zw. z art. 26 ust. 7a pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawowym warunkiem tego odliczenia jest to, by te urządzenia ułatwiały wykonywanie czynności życiowych, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności. Takie jest stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej zaprezentowane np. w interpretacji indywidualnej z 19 listopada 2024 r.

Twój e-PIT 2025 gov już jest! Sprawdź, jak szybko rozliczyć PIT i otrzymać zwrot?

15 lutego 2025 roku rusza usługa Twój e-PIT gov – najprostszy sposób na szybkie i wygodne rozliczenie podatku za 2024 rok. Sprawdź, jakie nowości wprowadzono w tym roku i jak złożyć zeznanie w kilka kliknięć, by nie czekać na zwrot podatku!

Zaniechanie poboru podatku od subwencji i wsparcia finansowego z tarcz PFR do końca 2026 roku

Ministerstwo Finansów chce wydłużyć do końca 2026 r. okres zaniechania poboru podatku od subwencji finansowych oraz finansowania preferencyjnego udzielonych przez PFR w ramach tarcz – wynika z projektu rozporządzenia, opublikowanego 14 lutego 2025 r. na stronach Rządowego Centrum Legislacji.

Twój e-PIT 2025: jakie ulgi podatkowe trzeba wypełnić samemu? Jak złożyć zeznanie podatkowe za 2024 rok?

Od 15 lutego do 30 kwietnia 2025 r. można składać roczne zeznania podatkowe PIT i rozliczyć dochody (przychody) uzyskane w 2024 roku. Ministerstwo Finansów zachęca do korzystania z e-usług Krajowej Administracji Skarbowej i rozliczania podatków drogą elektroniczną. W 2025 r. kolejny raz z usługi Twój e-PIT będą mogły skorzystać również osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz działy specjalne produkcji rolnej. Pierwszy raz usługa Twój e-PIT będzie dostępna także w aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy (e-US). MF i KAS zachęcają także do aktywowania usługi e-korespondencji przy okazji logowania do e-US w związku z rozliczeniem podatku.

REKLAMA

Składka zdrowotna 2025: kwoty, podstawy wymiaru, zmiany i korzyści dla firm. Kiedy pierwsze płatności na nowych zasadach?

Od 1 stycznia 2025 r. zmieniły się zasady obliczania składki zdrowotnej dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności „na nowych zasadach”. Ile wynoszą składki zdrowotne i podstawy wymiaru poszczególnych przedsiębiorców w zależności od ich formy opodatkowania?

PFRON 2025: Obowiązki pracodawcy. Składki, terminy, deklaracje. Jak obliczyć stan i wskaźnik zatrudnienia oraz wysokość wpłaty?

Jakie obowiązki wobec PFRON ma pracodawca? Jak obliczyć wysokość wpłaty na ten fundusz? Jak ustalić stan zatrudnienia i wskaźnik zatrudnienia? Kto może być zwolniony z obowiązku dokonywania wpłat do PFRON?

Zwrot kosztów przejazdów pracowniczych bez podatku? Interpelacja poselska w sprawie przychodu pracownika

W odpowiedzi z 23 grudnia 2024 r. na interpelację poselską nr 6759 Wiceminister Finansów Jarosław Neneman wskazał rozstrzygnięcie w zakresie zwrotu kosztów taksówek ponoszonych przez pracowników sprzeczne z ostatnim wyrokiem NSA z 19 listopada 2024 r. Zdaniem Wiceministra zwrot takich kosztów nie będzie stanowił przychodu w sytuacji, w której kwota jaką otrzymują pracownicy równa jest tej, którą ponieśli i wyjdą oni dzięki temu „na zero”.

Mandat lub grzywna nałożone za granicą. Kiedy warto się odwołać, a kiedy lepiej zapłacić od razu?

Każdego roku tysiące polskich firm transportowych i przewoźników, realizujących przewozy międzynarodowe, otrzymują mandaty lub grzywny, które mogą sięgać dziesiątek, a nawet setek tysięcy złotych. Czy zawsze warto się od nich odwoływać? W wielu przypadkach tak – ale trzeba wiedzieć, kiedy walczyć, a kiedy zapłacić i uniknąć dalszych problemów. A wszystko oczywiście zależy od okoliczności oraz rodzaju nałożonej kary.

REKLAMA

260-280 zł za badanie techniczne samochodu (postulat diagnostów). Czy już w 2025 r. będzie drożej, w tym wyższe też opłaty karne za spóźniony przegląd i nowe terminy?

Ministerstwo Infrastruktury podjęło intensywne prace nad reformą systemu badań technicznych pojazdów (w tym samochodów i motocykli). To nie tylko konieczność wynikająca z dostosowania przepisów do unijnej dyrektywy, ale również odpowiedź na realia gospodarcze, które przez lata diametralnie się zmieniły. Jak informuje resort, w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Czy stawki za badania techniczne pojazdów zmienią się w 2025 roku? Co jeszcze się zmieni oprócz cen?

Bułgaria i Rumunia w strefie Schengen od 2025 r. – co to oznacza dla branży transportowej?

1 stycznia 2025 roku Rumunia i Bułgaria zyskały pełen dostęp do strefy Schengen, o który zabiegały od chwili akcesji niemal 20 lat temu. Mniej granic na kontynencie to świetna wiadomość dla europejskiego sektora transportu – planowanie tras biegnących przez oba kraje stanie się łatwiejsze i wolne od wielogodzinnych kontroli. Wejście do Schengen to ogromna szansa zwłaszcza dla intensywnie rozwijającej się Rumunii. Jej pozycja na kontynencie w ostatnich latach umocniła się, a transport jest kluczowym sektorem rumuńskiej gospodarki.

REKLAMA