REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polecamy konferencję „Planowanie podatkowe 2015 - działania dozwolone i niedozwolone przez Ministerstwo Finansów"

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.
Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.
Konferencja
Konferencja "Planowanie Podatkowe"

REKLAMA

REKLAMA

Wprowadzenie klauzuli ds. unikania opodatkowania to część działań związanych z uszczelnieniem systemu podatkowego. Wiceminister zapewnił, że nie będzie ona służyć ściganiu zwykłych podatników. Czy i jak wpłyną nowe regulacje na możliwości jakie są dozwolone w zakresie planowania podatkowego, zostanie omówiona w trakcie trwania konferencji. Na konferencję zapraszamy w dniach 23-24 luty 2015 roku do Hotelu Intercontinental w Warszawie. Patronat medialny nad konferencją objął portal Infor.pl

REKLAMA

Autopromocja

Planowanie podatkowe w 2015 r.

Działania dozwolone i niedozwolone w zakresie planowania podatkowego na tle kształtującej się klauzuli obejścia prawa podatkowego

Warszawa, 23-24 luty 2015, Hotel Intercontinental ***** Warszawa

Dalszy ciąg materiału pod wideo


O konferencji Planowanie podatkowe

Przepisy wprowadzające tzw. klauzulę przeciwko unikaniu opodatkowania weszły w życie od 1 stycznia 2015 r.

Uchwalona w lecie 2014 r., i obowiązująca od 1 stycznia 2015 r., nowelizacja Ustaw PDOP oraz PDOF przewiduje opodatkowanie dochodów osiąganych przez tzw. zagraniczne spółki kontrolowane (Controlled Foreign Corporation – CFC).

Wprowadzenie klauzuli ds. unikania opodatkowania to część działań związanych z uszczelnieniem systemu podatkowego. Wiceminister zapewnił, że nie będzie ona służyć ściganiu zwykłych podatników. Chodzi o ograniczenie działań głównie dużych korporacji, najczęściej międzynarodowych, które przygotowują sztuczne konstrukcje służące jedynie obniżeniu opodatkowania, niemające nic wspólnego z realnym biznesem. Działania w tej kwestii będzie podejmował nie urząd skarbowy, ale Minister Finansów. Firmy będą mogły skorzystać z tzw. opinii zabezpieczającej, a Rada ds. Unikania Opodatkowania będzie stać na straży obiektywnego postępowania. Członków Rady będzie obowiązywać tajemnica skarbowa.

Czy i jak wpłyną nowe regulacje na możliwości jakie są dozwolone w zakresie planowania podatkowego, zostanie omówiona w trakcie trwania konferencji

Specjalnie dla czytelników INFOR.PL organizator przewidział zniżkę w wysokości 30%.


Program

Warszawa, 23-24 luty 2015 roku, Hotel Intercontinental ***** Warszawa

Dzień 1 - 23 luty 2015 roku

9:30 - 10:00 Przywitanie, rejestracja uczestników oraz kawa powitalna
10:00 - 11:00 Klauzula obejścia prawa podatkowego oraz regulacje CFC na tle nowelizacji Ordynacji Podatkowej
Prowadzący: dr Andrzej Dmowski
11:00 - 11:15 Przerwa kawowa
11:15 - 12:45 Międzynarodowe planowanie podatkowe – działania niepożądane przez Ministra Finansów i władze skarbowe
Prowadzący: dr Rafał Nawrot
12:45 - 13:45 Lunch
13:45 - 14:45 Międzynarodowe planowanie podatkowe – dozwolone metody, szanse zmniejszające obciążenia publicznoprawne, a zagrożenia z nich płynące
Prowadzący: dr Rafał Nawrot
14:45 - 15:00 Przerwa kawowa
15:00 - 16:30 Cypr - możliwości, szanse i zagrożenia na tle przepisów podatkowych - Moduł prowadzony w języku angielskim
Prowadzący: Andreas Koutounas
19:00 - 21:00 Spektakl w teatrze Polonia

Dzień 2 - 24 luty 2015 roku

9:30 - 10:00 Przywitanie, rejestracja uczestników oraz kawa powitalna
10:00 - 11:30 Odpowiedz za zobowiązania podatkowe oraz odpowiedzialność karno-skarbowa
Prowadzący: Anna Ilianna Bryńska

Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowanie najważniejsze aspekty
Prowadzący: Anna Ilianna Bryńska
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 12:45 Cash management w grupach kapitałowych - cash pooling, optymalizacja zarządzania należnościami i zobowiązaniami, centralizacja procesów w grupach - doświadczenia krajowe i zagraniczne
Prowadzący: Adam Jaroszyński
12:45 - 13:30 Lunch
13:30 - 14:45 Restrukturyzacja prawna, podatkowa i bilansowa podmiotów gospodarczych
Prowadzący: dr Andrzej Dmowski
14:45 - 15:00 Przerwa kawowa
15:00 - 16:00 Stoliki eksperckie
  • Rektrukturyzacja, klazula obejścia prawa, optymalizacja w grupach kapitałowych - dr Andrzej Dmowski
  • Międzynarodowa optymalizacja podatkowa - dr Rafał Nawrot
  • Odpowiedzialność karno-skarbowa i umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania - Anna Ilianna Bryńska
16:00 Zakończenie konferencji


Informacje organizacyjne

Cena: 1899 zł netto + VAT

Istnieje możliwość uczestnictwa w wybranym dniu konferencji, cena w takim wypadku wynosi 990 zł netto + VAT

Rezygnacja z uczestnictwa w konferencji po uprzednim, pisemnym zgłoszeniu, wiąże się z poniesieniem 20% kosztu całego eventu. W przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 15  dni ,osoba zgłoszona ponosi 60% kosztów.

Ilość miejsca ograniczona!

Cena zawiera

  • materiały szkoleniowe (materiały, certyfikat, długopis, notatnik, teczki, torby)
  • lunch i przerwy kawowe
  • uczestnictwo w konferencji
  • przedstawienie teatralne w Teatrze Polonia
  • uroczysta kolacja
  • opieka organizatora

Do każdego zgłoszenia gratis najnowsza książka dr Rafała Nawrota „Międzynarodowa optymalizacja podatkowa”.

Strona konferencji: http://planowaniepodatkowe.com/


Jeśli mają Państwo pytania zapraszamy do kontaktu:

Dla uczestników

Anna Brzustowska

Manager ds. marketingu i szkoleń

e-mail: konferencje@russellbedford.pl

tel: +48 22 276 61 80

kom: +48 533 339 817


Dla partnerów i sponsorów

Wojciech Ośka

Dyrektor Marketingu i Szkoleń

email: marketing@russellbedford.pl


Russell Bedford Poland Sp. z o.o.


Polecamy konferencję „Planowanie podatkowe 2015 - działania dozwolone i niedozwolone przez Ministerstwo Finansów" - 27-28 stycznia 2015, Warszawa
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA