REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zapraszamy na II Forum Nowoczesnego Controllingu

Subskrybuj nas na Youtube
Zapraszamy na II Forum Nowoczesnego Controllingu - 8-9 października 2015 r. w Warszawie
Zapraszamy na II Forum Nowoczesnego Controllingu - 8-9 października 2015 r. w Warszawie

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy do uczestnictwa w II Forum Nowoczesnego Controllingu, którego hasłem przewodnim są koszty pod kontrolą. Wydarzenie odbędzie się w dniach 8-9 października 2015 r. w Warszawie (Airport Hotel). Patronat medialny nad Forum objął portal Infor.pl

Świadomość kosztowa to jeden z kluczowych czynników powodzenia przedsiębiorstwa. Rachunek kosztów pomaga ustalić rentowność produktów, zweryfikować odchylenia między budżetem a jego realizacją czy wykryć wolne rezerwy. Właściwa klasyfikacja kosztów warunkuje właściwe ustalenie wyniku finansowego i pomaga efektywnie zarządzać organizacją.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

O tym, gdzie szukać „niewidzialnego dla radarów” opowiedzą najlepsi specjaliści na rynku, którzy na co dzień zajmują się wdrażaniem procesów i narzędzi optymalizacyjnych.

Nasza konferencja to miejsce i czas spotkań specjalistów:

  • controllerów,
  • dyrektorów finansowych,
  • głównych księgowych,
  • audytorów,
  • biegłych rewidentów,
  • doradców podatkowych
  • prezesów i właścicieli firm
  • członków rad nadzorczych i zarządów
  • pracowników działów planowania, finansowych, ekonomicznych,

nastawionych na rozwój i sukces zawodowy, ciekawych nowoczesnych rozwiązań i otwartych na doświadczenia zawodowe innych.

REKLAMA

W czasie intensywnego dwudniowego spotkania doświadczeni praktycy będą rozmawiać na takie tematy jak:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wdrożenia

1. Shared Services Center (SSC) – praktyczne przykłady optymalizacji kosztów działań

               Agnieszka Kwiatkowska – Lean Six Sigma Manager; Delivery Excellence, Capgemini Poland.

2. Efektywność zarządzania kosztami – skuteczne narzędzia w służbie controllingu

               Marek Rulak – Business Development Manager w Codec Polska, kierownik lub partner projektów dla takich firm jak: PKO BP, Orange, T-Mobile, Bakoma, Wyborowa, Absolut, BOŚ.

3. Wdrażanie zasobowo-procesowego rachunku kosztów (ZPRK/RCA) w przedsiębiorstwach usługowych – praktyczne doświadczenia z wdrożeń na gruncie polskim

               Tomasz M. Zieliński – Prezes Zarządu ABC Akademia Sp. z o.o, autor koncepcji Zasobowo-Procesowego Rachunku Kosztów wdrażanego w przedsiębiorstwach takich jak: ORLEN Laboratorium, Energa Obrót, Electrolux, FirstData Poland (Polcard), Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów, Spomlek, Kupiec.

4. Jedna firma – dwa światy: konsolidacja procesów planistycznych przy użyciu narzędzi Business Intelligence na przykładzie firmy z sektora wydobywczego (Jastrzębska Spółka Węglowa)

               Jacek Pytel – dyrektor biura controllingu w Grupie Kapitałowej Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

5. Wielowymiarowa analiza kosztów kanałów dystrybucji na przykładzie firmy Plastic Group

               Witold Kilijański, Partner i współzałożyciel CONTROLLING SYSTEMS. Klientami firmy są m.in.: PLASTICS GROUP, NEUCA SA, POLSKA SPÓŁKA GAZOWNICTWA SA, INCO VERITAS, ENERGETYKA CIEPLNA OPOLSZCZYZNY SA, TVN SA, MPWiK WARSZAWA, czy PWC POLSKA.

               Andrzej Dacka, absolwent informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim, od przeszło siedmiu lat dyrektor ds. controllingu w firmie Plastic Group.

Inspiracje

1. Percepcja kosztów w przedsiębiorstwie produkcyjnym – czy wysoki koszt jest zawsze zły?

               Daniel Wójcik Dyrektor ds. finansowej kontroli projektów i zarządzania nieruchomościami, GRUPA INCO SA.

2. Chmura i jej wpływ na realne obniżenie kosztów działania

               Piotr Wieczorek,  CEO we  Fly on the Cloud,  firmie pomagającej odkrywać wolność, mobilność, nowy sposób życia i pracy, dzięki rozwiązaniom cloudowym.

               Wojciech Próchnicki, controller finansowy w firmie nazwa.pl. Trener specjalizujący się w tematyce: controlling, zastosowanie Excela, Accessa, SQL oraz VBA w usprawnieniu procesów biznesowych w firmie oraz zautomatyzowaniu pracy działów controllingowych i finansowych.

3. Continuous Improvement – filozofia zwiększania konkurencyjności

               Arkadiusz Burnos – Ekspert w zakresie zarządzania operacyjnego, produkcji i utrzymania ruchu. Posiada doświadczenie zawodowe oraz doradcze w takich firmach jak: Grupa LOTOS (Polska), Grupa Azoty (Polska), Vergalle NV (Belgia), Bentley Systems (USA/Irlandia/Polska), Indesit (Włochy/Polska), ANIMEX S.A. (Polska), BALTRADER Schifffahrt Hamburg (Niemcy/Dania/Islandia), CERN (Szwajcaria/Francja).

4. Tooling jako metoda optymalizacji podatkowej

       Piotr Szulczewski – Analityk serwisów PIT.pl oraz Bankier,  specjalista ds. podatkowych.

Kongres odbywa się pod auspicjami magazynów „Finanse i Controlling” oraz „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”.

Szczegółowy program i zapisy na: http://forumcontrollingu.explanator.pl/#NaN

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe? Klucz tkwi w odsetkach!

Od stycznia 2026 roku przedsiębiorców leasingujących samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2, drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Już od stycznia 2026 r. wchodzi nowy 15% podatek, realizujący dyrektywę unijną. Kogo dotyczy i na czym polega?

Rozpoczyna się rewolucja w opodatkowaniu, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego jako GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze systemu podatkowego. Celem tej transformacji jest zapewnienie, że największe globalne koncerny będą płacić sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od jurysdykcji, w której generują swoje zyski. To koniec z cypryjskimi spółkami?

REKLAMA

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

Podatek od samozbiorów? Skarbówka bierze się nawet za darmowe rozdanie warzyw

W polskim rolnictwie zawrzało. Okazuje się, że nawet samozbiory i darmowe rozdanie warzyw zostaną objęte podatkiem VAT. Dla wielu gospodarzy, którzy po tragicznym sezonie próbowali ratować plony, to kolejny cios ze strony państwa.

Granica między urządzeniem technicznym a budowlą – najnowsze orzecznictwo w sprawie opodatkowania silosów i zbiorników

Czy zbiorniki i silosy wykorzystywane w procesach produkcyjnych mogą być traktowane jako budowle podlegające opodatkowaniu, czy jedynie jako urządzenia techniczne? Najnowsze orzecznictwo, w tym wyrok NSA z 7 października 2025 r. (sygn. III FSK 738/24), wskazuje, że nawet, gdy obiekty te służą procesom technologicznym, ich podstawowa funkcja i konstrukcja kwalifikują je jako budowle, co przekłada się na konieczność opodatkowania ich podatkiem od nieruchomości.

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć ten wniosek i zaoszczędzić średnio ok. 1200 zł. Następna taka szansa w przyszłym roku. Kto ma do tego prawo?

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o wakacje składkowe ZUS i tym samym skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek w jednym wybranym miesiącu roku. Jak wynika z najnowszych danych Ministerstwa Finansów, aż 40% uprawnionych firm nie złożyło jeszcze wniosku. Eksperci przypominają, że to ostatni moment, by skorzystać z preferencji – a gra jest warta świeczki, bo średnia wartość zwolnienia wynosi około 1200 zł.

REKLAMA

Jak wdrożenie systemu HRM, e-Teczek i wyprowadzenie zaległości porządkuje procesy kadrowo-płacowe i księgowe

Cyfryzacja procesów kadrowych, płacowych i księgowych wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom. Coraz więcej firm – od średnich przedsiębiorstw po duże organizacje – dostrzega, że prawdziwa efektywność finansowo-administracyjna nie wynika już tylko z automatyzacji pojedynczych zadań, lecz z całościowego uporządkowania procesów. Kluczowym elementem tego podejścia staje się współpraca z partnerem BPO, który potrafi jednocześnie wdrożyć nowoczesne narzędzia (takie jak system HRM czy e-teczki) i wyprowadzić zaległości narosłe w kadrach, płacach i księgowości.

Jak obliczyć koszt wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie? Które wydatki można uwzględnić w wartości początkowej?

W praktyce gospodarczej coraz częściej zdarza się, że przedsiębiorstwa decydują się na wytworzenie środka trwałego we własnym zakresie - czy to budynku, linii technologicznej, czy też innego składnika majątku. Pojawia się wówczas pytanie: jakie koszty należy zaliczyć do jego wartości początkowej?

REKLAMA