REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zapraszamy na II Forum Nowoczesnego Controllingu

Subskrybuj nas na Youtube
Zapraszamy na II Forum Nowoczesnego Controllingu - 8-9 października 2015 r. w Warszawie
Zapraszamy na II Forum Nowoczesnego Controllingu - 8-9 października 2015 r. w Warszawie

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy do uczestnictwa w II Forum Nowoczesnego Controllingu, którego hasłem przewodnim są koszty pod kontrolą. Wydarzenie odbędzie się w dniach 8-9 października 2015 r. w Warszawie (Airport Hotel). Patronat medialny nad Forum objął portal Infor.pl

Świadomość kosztowa to jeden z kluczowych czynników powodzenia przedsiębiorstwa. Rachunek kosztów pomaga ustalić rentowność produktów, zweryfikować odchylenia między budżetem a jego realizacją czy wykryć wolne rezerwy. Właściwa klasyfikacja kosztów warunkuje właściwe ustalenie wyniku finansowego i pomaga efektywnie zarządzać organizacją.

REKLAMA

O tym, gdzie szukać „niewidzialnego dla radarów” opowiedzą najlepsi specjaliści na rynku, którzy na co dzień zajmują się wdrażaniem procesów i narzędzi optymalizacyjnych.

Nasza konferencja to miejsce i czas spotkań specjalistów:

  • controllerów,
  • dyrektorów finansowych,
  • głównych księgowych,
  • audytorów,
  • biegłych rewidentów,
  • doradców podatkowych
  • prezesów i właścicieli firm
  • członków rad nadzorczych i zarządów
  • pracowników działów planowania, finansowych, ekonomicznych,

nastawionych na rozwój i sukces zawodowy, ciekawych nowoczesnych rozwiązań i otwartych na doświadczenia zawodowe innych.

W czasie intensywnego dwudniowego spotkania doświadczeni praktycy będą rozmawiać na takie tematy jak:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wdrożenia

1. Shared Services Center (SSC) – praktyczne przykłady optymalizacji kosztów działań

               Agnieszka Kwiatkowska – Lean Six Sigma Manager; Delivery Excellence, Capgemini Poland.

2. Efektywność zarządzania kosztami – skuteczne narzędzia w służbie controllingu

               Marek Rulak – Business Development Manager w Codec Polska, kierownik lub partner projektów dla takich firm jak: PKO BP, Orange, T-Mobile, Bakoma, Wyborowa, Absolut, BOŚ.

3. Wdrażanie zasobowo-procesowego rachunku kosztów (ZPRK/RCA) w przedsiębiorstwach usługowych – praktyczne doświadczenia z wdrożeń na gruncie polskim

               Tomasz M. Zieliński – Prezes Zarządu ABC Akademia Sp. z o.o, autor koncepcji Zasobowo-Procesowego Rachunku Kosztów wdrażanego w przedsiębiorstwach takich jak: ORLEN Laboratorium, Energa Obrót, Electrolux, FirstData Poland (Polcard), Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów, Spomlek, Kupiec.

4. Jedna firma – dwa światy: konsolidacja procesów planistycznych przy użyciu narzędzi Business Intelligence na przykładzie firmy z sektora wydobywczego (Jastrzębska Spółka Węglowa)

               Jacek Pytel – dyrektor biura controllingu w Grupie Kapitałowej Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

5. Wielowymiarowa analiza kosztów kanałów dystrybucji na przykładzie firmy Plastic Group

               Witold Kilijański, Partner i współzałożyciel CONTROLLING SYSTEMS. Klientami firmy są m.in.: PLASTICS GROUP, NEUCA SA, POLSKA SPÓŁKA GAZOWNICTWA SA, INCO VERITAS, ENERGETYKA CIEPLNA OPOLSZCZYZNY SA, TVN SA, MPWiK WARSZAWA, czy PWC POLSKA.

               Andrzej Dacka, absolwent informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim, od przeszło siedmiu lat dyrektor ds. controllingu w firmie Plastic Group.

Inspiracje

1. Percepcja kosztów w przedsiębiorstwie produkcyjnym – czy wysoki koszt jest zawsze zły?

               Daniel Wójcik Dyrektor ds. finansowej kontroli projektów i zarządzania nieruchomościami, GRUPA INCO SA.

2. Chmura i jej wpływ na realne obniżenie kosztów działania

               Piotr Wieczorek,  CEO we  Fly on the Cloud,  firmie pomagającej odkrywać wolność, mobilność, nowy sposób życia i pracy, dzięki rozwiązaniom cloudowym.

               Wojciech Próchnicki, controller finansowy w firmie nazwa.pl. Trener specjalizujący się w tematyce: controlling, zastosowanie Excela, Accessa, SQL oraz VBA w usprawnieniu procesów biznesowych w firmie oraz zautomatyzowaniu pracy działów controllingowych i finansowych.

3. Continuous Improvement – filozofia zwiększania konkurencyjności

               Arkadiusz Burnos – Ekspert w zakresie zarządzania operacyjnego, produkcji i utrzymania ruchu. Posiada doświadczenie zawodowe oraz doradcze w takich firmach jak: Grupa LOTOS (Polska), Grupa Azoty (Polska), Vergalle NV (Belgia), Bentley Systems (USA/Irlandia/Polska), Indesit (Włochy/Polska), ANIMEX S.A. (Polska), BALTRADER Schifffahrt Hamburg (Niemcy/Dania/Islandia), CERN (Szwajcaria/Francja).

4. Tooling jako metoda optymalizacji podatkowej

       Piotr Szulczewski – Analityk serwisów PIT.pl oraz Bankier,  specjalista ds. podatkowych.

Kongres odbywa się pod auspicjami magazynów „Finanse i Controlling” oraz „Controlling i Rachunkowość Zarządcza”.

Szczegółowy program i zapisy na: http://forumcontrollingu.explanator.pl/#NaN

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA