REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Loteria Paragonowa 2017 - weź paragon za paliwo

Subskrybuj nas na Youtube
Loteria Paragonowa 2017 - weź paragon za paliwo
Loteria Paragonowa 2017 - weź paragon za paliwo
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Paragony za paliwa płynne wystawione w I kwartale 2017 roku wezmą (w kwietniu br.) udział w losowaniu nagrody specjalnej Opla Insignia w ramach Narodowej Loterii Paragonowej. Sprzedaż detaliczna paliw płynnych do pojazdów silnikowych jest tzw. branżą premiowaną w tym kwartale.

Akcja edukacyjna Ministerstwa Finansów 1 stycznia 2017 r. zawitała na stacje benzynowe w całym kraju. Dlaczego? Sprzedaż detaliczna paliw płynnych do pojazdów silnikowych to nowa, a zarazem ostatnia branża premiowana w loterii. Akcję wspierają partnerzy branżowi: Polska Izba Paliw Płynnych oraz Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego, a wraz z nią najpopularniejsze sieci dystrybucji paliw w Polsce, w tym BP, Orlen, Shell i Statoil.

REKLAMA

Autopromocja

Paragony za paliwo premiowane Insignią

Premiowana branża paliwowa obowiązywać będzie przez cały I kwartał nowego roku, tj. od 1 stycznia do 31 marca 2017 r. Oznacza to, że wszystkie paragony fiskalne za paliwo kupione na stacjach benzynowych będą mogły być zgłoszone w loterii jako paragony branżowe i jako takie wezmą udział w kwietniowym losowaniu nagrody specjalnej – samochodu osobowego marki Opel Insignia, wraz z rocznym ubezpieczeniem OC/AC.

Oczywiście tak jak do tej pory, w ramach loterii można rejestrować również paragony spoza branży premiowanej. Wystarczy, że na stronie Narodowej Loterii Paragonowej zarejestrujemy paragon fiskalny na kwotę minimum 10 zł za dowolny kupiony produkt bądź usługę. Dzięki temu bierzemy udział w losowaniu nagrody głównej, czyli Opla Astry lub sprzętu elektronicznego – nowoczesnych notebooków i tabletów.

Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aplikacja mobilna: wygodna i popularna

Paragony można zgłaszać do loterii również za pomocą specjalnej aplikacji mobilnej, która automatycznie sczytuje z paragonu takie dane jak NIP podatnika, który go wystawił, numer kasy fiskalnej, datę oraz kwotę. Umożliwia również wpisanie i zapamiętanie adresu e-mail i numeru telefonu uczestnika, co powoduje przepisanie tych danych do formularza zgłoszeniowego loterii. Co ważne, narzędzie to nie zbiera żadnych danych ani zdjęć paragonów. Aplikacja jest dostępna w systemach operacyjnych Android i iOS i cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników. Od początku jej udostępnienia (czyli od 23 listopada) za jej pomocą zarejestrowali ponad 400 tys. paragonów.

125 milionów zgłoszeń w loterii

Narodowa Loteria Paragonowa ma uświadamiać Polakom, że wydawanie i branie paragonów przy każdych zakupach towarów i usług oraz proszenie o paragon w sytuacji, kiedy sprzedawca zapomina o jego wydaniu, to postawa obywatelska, która przekłada się na lepsze funkcjonowanie kraju i finansowanie usług, z których wszyscy korzystamy na co dzień.

Ogółem, od początku trwania loterii, Polacy zarejestrowali blisko 125 mln paragonów. Wśród premiowanych branż znalazły się usługi, z których większość Polaków korzysta w codziennym życiu. Dlatego premiowaliśmy usługi fryzjerskie i kosmetyczne, prywatną praktykę lekarską i stomatologiczną, naprawę i kupno części do samochodów osobowych, usługi gastronomiczne, przejazdy taksówkami, a od nowego roku to także sprzedaż paliw płynnych na stacjach benzynowych.

Ministerstwo Finansów zachęca do rejestrowania paragonów, cenne nagrody czekają!

Linki otwierają nowe okna w innych serwisach

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prof. Modzelewski: Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Jak?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, gdyby uchwalono projekt przepisów wprowadzających obowiązkowy KSeF w przedłożonym niedawno kształcie, to większość podatników VAT nie będzie musiała wystawiać faktur ustrukturyzowanych w 2026 r.

Stopy procentowe NBP 2025: w maju obniżka o 0,5 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 6-7 maja 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,5 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosi od 8 maja 2025 r. 5,25 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zgodna z oczekiwaniami większości analityków finansowych i ekonomistów. Stopy NBP zmieniły się pierwszy raz od 3 października 2023 r.

Przekształcenie JDG a status podatnika rozpoczynającego działalność w estońskim CIT

W świetle marcowego wyroku NSA (sygn. II FSK 1412/24) zmienia się podejście do kwalifikacji podatkowej spółek powstałych z przekształcenia jednoosobowych działalności gospodarczych. Wyrok ten przesądził, że takie podmioty mogą korzystać z przywilejów "podatnika rozpoczynającego działalność" na gruncie przepisów o estońskim CIT.

Pracujesz na zleceniu - a może to faktyczna umowa o pracę? Jak ustalić i wykazać istnienie stosunku pracy

Osoby wykonujące umowy zlecenia, czy inne umowy cywilnoprawne, mają czasem wątpliwości, czy nie jest to de facto umowa o pracę. Każdy przedsiębiorca słyszał o możliwych kontrolach, podważeniu zatrudnienia, konieczności uzasadniania dlaczego taki a nie inny typ umowy został konkretnej osobie zaproponowany. A co ze swobodą zawierania umów? Czy forma umowy na którą zgadzamy się wspólnie z nowozatrudnioną osobą nie powinna być wystarczająca dla inspekcji pracy skoro zgodnie obie strony złożyły na niej swój podpis? Na te i wiele innych pytań odpowie Czytelnikom ten artykuł.

REKLAMA

Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

REKLAMA

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA