REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jest instrukcja wypełniania potwierdzenia wpłat na konta organów podatkowych

Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska

REKLAMA

Na potwierdzeniu wpłaty dla urzędu skarbowego muszą znajdować się m.in. nazwa urzędu, numer konta, wpłacana kwota, dane podatnika i rodzaj podatku.

ZMIANA PRAWA

Autopromocja

Znamy już projekt nowego rozporządzenia w sprawie wzoru formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu podatkowego. To instrukcja, jak prawidłowo wypełnić potwierdzenie wpłaty podatków.

W załączniku do projektu rozporządzenia Ministerstwo Finansów określiło wzór formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu podatkowego. Parametry techniczne formularza polecenie przelewu/wpłata gotówkowa określa Polska Norma PN-F-01101 Bankowość i pokrewne usługi finansowe - Wzór formularza polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej (WP).

W porównaniu z dotychczas obowiązującym rozporządzeniem w tym zakresie w nowym rozporządzeniu w objaśnieniach wprowadzono zmiany o charakterze dostosowawczym związane z likwidacją kaucji, gwarancyjnej oraz likwidacją deklaracji CIT-2.

W projekcie rozporządzenia są też przykłady poprawnego wypełnienia druków. W przykładach wypełnionego pismem maszynowym formularza polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej kwota podatku jest wyrażona w pełnych złotych. Ponadto w objaśnieniach i w przykładach dokonano drobnych poprawek o charakterze redakcyjnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto pamiętać, że na potwierdzeniu przelewu muszą znaleźć się takie dane, jak: oznaczenie urzędu skarbowego, np. Urząd Skarbowy w Bolesławcu; jego numer bankowy; wysokość wpłacanej kwoty wpisana cyfrą; oznaczenie podatnika, który dokonuje wpłaty - w tej części jest miejsce na wpisanie nazwy i adresu zobowiązanego; NIP podatnika lub identyfikator uzupełniający, np. REGON, PESEL; symbol formularza podatkowego lub płatności, np. PIT-37, CIT-8; typ identyfikatora (np. N-NIP, R-REGON, P-PESEL); okres, którego dotyczy wpłata, np. jeśli wpłata dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych za 2008 rok, należy wpisać - 08R; ostatnia część druku jest przeznaczona na pieczęć, datę i podpis zobowiązanego. Poprawne wpisanie wszystkich wymaganych danych na potwierdzeniu wpłaty pozwoli podatnikowi wykazać przed urządem skarbowym, że w terminie uregulował podatek, a urzędowi skarbowemu pomoże we właściwej kwalifikacji wpłaty.

Nowe rozporządzenie ma wejść w życie od 1 stycznia 2009 r.

Przykład wypełnienia formularza POLECENIA PRZELEWU na konto urzędu skarbowego

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Przykład wypełnienia formularza Polecenia Przelewu na konto urzędu skarbowego

Przykład wypełnienia formularza WPŁATY GOTÓWKOWEJ na konto urzędu skarbowego

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Przykład wypełnienia formularza wpłaty gotówkowej na konto urzędu skarbowego

EWA MATYSZEWSKA

ewa.matyszewska@infor.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ubezpieczenie dla firmy – czy to mi się opłaci? Spokój za 1 promil wartości majątku

Co trzeba wiedzieć o ubezpieczeniu biznesu i firmy. Ile to kosztuje, co można ubezpieczyć? I najważniejsze: czy ubezpieczenie się opłaci?

Opodatkowanie wyrównawcze od 2025 roku. Trzy nowe podatki dla biznesu. Konsultacje trwają do 24 maja 2024 r.

W Ministerstwie Finansów trwają prace legislacyjne nad projektem ustawy o opodatkowaniu wyrównawczym jednostek składowych grup międzynarodowych i krajowych. Ustawa ta ma wprowadzić w Polsce od 2025 roku system globalnego podatku minimalnego oparty o trzy rodzaje podatku wyrównawczego:  globalny podatek wyrównawczy, krajowy podatek wyrównawczy oraz podatek od niedostatecznie opodatkowanych zysków. Konsultacje publiczne tego projektu zakończą się 24 maja 2024 r. Do tego dnia można przesyłać do MF swoje uwagi i opinie.

Fundacja rodzinna - opodatkowanie i oskładkowanie świadczeń dla beneficjentów

Fundacja rodzinna jako instytucja prawna będzie 22 maja 2024 r. obchodzić swoje pierwsze urodziny. Zgodnie z ustawowymi celami ma służyć do zarządzania i kumulowania majątku w interesie beneficjentów oraz wypłacania im świadczeń. Jakie są zasady opodatkowania i oskładkowania świadczeń na rzecz beneficjentów fundacji rodzinnej?

Projekt: Kasowy PIT. Na czym polega

Ministerstwo Finansów przedstawiło pod koniec kwietnia 2024 r. projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o ryczałcie ewidencjonowanym. Ta nowelizacja ma wprowadzić od 1 stycznia 2025 roku przepisów określających zasady tzw. kasowego PIT. Ta forma rozliczeń polegać ma na tym, że przychód- podatkowy będzie powstawał w dacie zapłaty za fakturę. Ale nie każdy będzie mógł korzystać z kasowego PIT. Jedynie przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność oraz ci, których przychody z działalności gospodarczej w roku poprzednim nie przekraczały 250 tys. euro. Aktualnie trwają konsultacje i opiniowanie tego projektu.

Składka zdrowotna 2025 r. Nowe zasady obliczania należności na rzecz ZUS-u. Kto ile zapłaci?

Od 2025 roku zmienią się zasady rozliczania składki zdrowotnej przez przedsiębiorców. Zapowiedzieli to minister zdrowia Izabela Leszczyna i minister finansów Andrzej Domański na konferencji prasowej w dniu 21 marca 2024 r. Wtedy podano też najważniejsze założenia tych zmian. Co ma się zmienić od przyszłego roku?

Czy klimatyzację można odliczyć od podatku? Przykłady dla ulgi rehabilitacyjnej i ulgi termomodernizacyjnej

Czy wydatki poniesione na wyposażenie domu w klimatyzację, czyli koszty jej zakupu i montażu, można uznać za wydatki, podlegające odliczeniu w ramach ulgi rehabilitacyjnej? A co w przypadku ulgi termomodernizacyjnej?

Kiedy można anulować fakturę?

Anulowanie faktury VAT powinno być traktowane w sposób wyjątkowy i wykorzystywane tylko w przypadku zaistnienia takiej konieczności. Kiedy więc można anulować fakturę i jak to zrobić zgodnie z obowiązującymi przepisami?

Jak przebiega finansowanie faktur?
Finansowanie faktur, zwane również faktoringiem, to istotny element strategii finansowej wielu przedsiębiorstw. Proces ten umożliwia bowiem firmom uzyskanie dostępu do środków pieniężnych, poprzez sprzedaż swoich nieuregulowanych faktur firmie faktoringowej. Choć działanie to może wydawać się skomplikowane, to faktoring jest w rzeczywistości bardzo prosty. Jak przebiega finansowanie faktur?
Wskaźnik ściągalności zaległych podatków rośnie, ale wciąż jest wiele do poprawy. Egzekucja należności innego rodzaju jest bardzo dużym problemem

W ubiegłym urzędy skarbowe wyegzekwowały ponad 40 proc. zaległości podatkowych. Budżet państwa odzyskał dzięki temu 6,6 mld zł – informuje dzisiaj "Dziennik Gazeta Prawna". Egzekucja należności innego rodzaju jest jednak bardzo dużym problemem.

Składka zdrowotna 2024. Rozliczenie za rok 2023. Wpływ na kwestie podatkowe

Już po raz drugi od momentu wprowadzenia rewolucyjnych przepisów Polskiego Ładu przedsiębiorcy mają obowiązek złożenia rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne. Dwudziesty dzień maja jest ostatnim dniem na dopełnienie tego obowiązku. Na szczęście tym razem Ustawodawca oszczędził płatnikom wstecznych zmian form opodatkowania oraz półrocznych okresów składkowych. 

REKLAMA