Nowe urządzenie do komunikacji z ZUS
REKLAMA
Klienci placówek ZUS mają obecnie do dyspozycji wielofunkcyjny urzędomat. Urządzenia tego typu stanęły w większości terenowych jednostek ZUS. Za ich pomocą można złożyć do ZUS wniosek zarówno w postaci papierowej, jak i elektronicznej. Użytkownicy platformy PUE mogą zalogować się na swoje konto, a każdy klient będzie mógł uzyskać telefoniczne połączenie z konsultantem ZUS.
REKLAMA
Zusomatem jest to nic innego, jak samoobsługowe urządzenie dedykowane wszystkim klientom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zusomaty są, obok portalu internetowego, Centrum Obsługi Telefonicznej i nowoczesnego Systemu Kierowania Ruchem, częścią składową projektu Platformy Usług Elektronicznych. Ich pilotażowe wdrożenie rozpoczęło się w pięciu jednostkach ZUS w kraju, tj. w oddziałach w Słupsku i Siedlcach oraz inspektoratach w Bytowie, Mińsku Mazowieckim i Garwolinie. Od 17 grudnia ZUSomaty są na wyposażeniu wszystkich 43 oddziałów ZUS w kraju oraz 116 inspektoratów, które obsługują największą liczbę klientów.
Zusomaty są dostępne dla klientów ZUS 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Umożliwią złożenie wniosku w ZUS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Stąd na swoim wyposażeniu posiadają komputer i podajnik dokumentów. Każdy dokument składany przez klienta jest przekazywany do placówki ZUS w formie papierowej i elektronicznego skanu. Zusomat umożliwia dostęp do portalu PUE (czyli do indywidualnych profili), a także do strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje też możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej - umożliwiają to wbudowane w zusomat słuchawki telefoniczne. Z urządzenia bez przeszkód mogą korzystać osoby na wózkach inwalidzkich. Taką możliwość daje drugi z monitorów, który jest ulokowany na wysokości wózka.
Koszt wdrożenia zusomatów to 12,5 mln zł, z czego 85% kosztów pokrywa Unia Europejska, a 15% budżet państwa.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat