REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Simpkins & Co Solicitors
Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 kwietnia 2017 r. każdy pracodawca, zatrudniający przynajmniej jednego pracownika, musi zgłosić wszystkich uprawnionych do system emerytalnego. Nazywamy to zgłoszeniem automatycznym, ponieważ pracownicy zgłaszani są automatycznie. Nie muszą nic robić, ponieważ to pracodawca będzie musiał podjąć kroki, by ich zgłosić do systemu. Jeżeli już odprowadzasz składki emerytalne dla swoich pracowników, będziesz musiał sprawdzić, czy spełniasz wymogi zgłoszenia automatycznego.

Na jakich zasadach zatrudniony zostaje zakwalifikowany do systemu

  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi £486 brutto za miesiąc, w wieku 16 do 74 roku życia.

Masz obowiązek zapewnić im dostęp do systemu emerytalnego, jeśli o to poproszą, ale nie musisz odprowadzać składek.

REKLAMA

Autopromocja
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi powyżej £486 i nie więcej niż £833 miesięcznie, w wieku od 16 do 74 lat. Jeżeli osoby takie poproszą cię o zgłoszenie do systemu emerytalnego, masz obowiązek im to zapewnić i regularnie odprowadzać składki.
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, pomiędzy 22 rokiem życia a ustawowym wiekiem emerytalnym. Masz obowiązek zgłoszenia ich do systemu emerytalnego i regularnego odprowadzania składek. (ang. State Pension Age (SPA*).
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, w wieku pomiędzy 16 a 21 lat, oraz w wieku pomiędzy ustawowym wiekiem emerytalnym a 74 rokiem życia, ma prawo wyboru uczestnictwa w systemie emerytalnym, co obliguje pracodawcę do regularnego odprowadzania składek.

Musisz dokonać pełnej oceny swojego personelu w celu dokładnego określenia osób kwalifikujących się do systemu, dbając o aktualność danych pracowników. Masz obowiązek monitorowania wieku i zarobków pracowników (wliczając osoby nowo zatrudnione), aby objąć systemem także te osoby, które nie kwalifikowały się w dacie przystąpienia (patrz poniżej). Musisz zgłosić taką osobę i skontaktować się z nią w przeciągu 6 tygodni od daty zakwalifikowania jej do systemu. 

Nakłanianie pracowników do rezygnacji z systemu jest zabronione prawem.

Jak ustawić automatyczne zgłaszanie?

Po pierwsze musisz znać datę stopniowego wprowadzenia pracodawcy  (datę przystąpienia). To dzień, od którego musisz dopełnić obowiązku zapewnienia swoim pracownikom automatycznego zgłoszenia do systemu emerytalnego. Jeżeli nie znasz tej daty, znajdziesz ją przez system PAYE. Jeżeli natomiast nie płacisz swoim pracownikom poprzez system PAYE, to data, która cię obowiązuje to 1 kwietnia 2017 r..

Dobrze jest mieć opracowany plan działań na około 9 miesięcy przed datą przystąpienia, jako że na pewno będzie to bardziej skomplikowane i kosztowne, jeżeli zostawisz to na ostatnią chwilę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli już masz system emerytalny dla swoich pracowników, sprawdź w instytucji wypłacającej świadczenia emerytalne, czy może być on wykorzystany w systemie automatycznego zgłoszenia.

Rząd ustanowił system emerytalny zwany Narodowym Funduszem Oszczędności Emerytalnych, który może być wykorzystany przez wszystkich pracodawców do automatycznych zgłoszeń. Możliwe jest również skorzystanie z usług innych instytucji wypłacających świadczenia emerytalne, wymienionych na stronie internetowej organu regulacyjnego (Pension Regulator) www.tpr.gov.uk

Po dacie przystąpienia pracodawcy do systemu automatycznych zgłoszeń, musisz poinformować swoich pracowników o systemie emerytalnym i sposobie w jaki się do niego kwalifikują. 

Wartym rozważenia jest uaktualnienie oprogramowania listy płac, tak aby całkowicie współpracowało ono z automatycznym system emerytalnym i  aby możliwe było przygotowanie raportu lub wygenerowanie pliku w odpowiednim formacie.

Automatyczne zgłoszenie to twój obowiązek prawny, jego zaniedbanie może pociągać odpowiedzialność karną.

Ile będziesz musiał przeznaczyć na składkę?

Jednym z twoich obowiązków związanych z automatycznym zgłoszeniem będzie regularne odprowadzanie składek emerytalnych dla swoich pracowników. Poniższa tabela przedstawia  minimalne kwoty, które będziesz musiał uiścić.

Data

Minimalna składka pracodawcy

Łączna minimalna kwota składki

Przed 30/09/17

1%

2% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

01/10/17 — 30/09/18

2%

5% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

od 01/10/18

3%

8% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

Jakie są twoje bieżące obowiązki

W momencie, kiedy już zgłosisz swoich pracowników do funduszu emerytalnego, będziesz musiał dopełnić bieżących obowiązków. Będą do nich należały: kontynuacja płatności składek, posiadanie dokładnego przebiegu wywiązywania się z obowiązków automatycznego zgłoszenia do systemu oraz ciągła weryfikacja swoich pracowników, włączając osoby nowo zatrudnione.

Musisz powiadomić organ regulujący (Pension Regulator), w jaki sposób wywiązujesz się ze swoich zobowiązań oraz będziesz musiał wypełnić oświadczenie o zgodności po dacie przystąpienia.

Co trzy lata będziesz musiał ponownie zgłosić pracowników do systemu emerytalnego. To jest tak zwane automatyczne ponowne zgłoszenie.

Dodatkowe informacje

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.tpr.gov.uk Jest to strona rządowa zawierająca obszerne informacje oraz wytyczne, które pomogą spełniać owe wymagania.

W celu zasięgnięcia porady eksperta na temat prowadzenia działalności oraz prawa pracy, prosimy o kontakt ze specjalistami z naszej kancelarii Simpkins & Co Solicitors pod bezpłatnym numerem 0800 0832755 lub za pośrednictwem strony internetowej www.simpkinsand.co.uk.

Steven Simpkins

Tłumaczenie: Open Solutions London Ltd. www.opensolutions-london.co.uk

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd źle oszacował dochody z VAT-u - największego źródła dochodów budżetowych. Eksperci: ogromna pomyłka i wzrost deficytu

Jak wynika ze wstępnych danych Ministerstwa Finansów, w 2024 roku wpływy netto z tytułu podatku VAT wyniosły 287,7 mld zł, zaś brutto – 475,3 mld zł. To więcej niż w 2023 roku. Natomiast zgodnie z założeniami ustawy budżetowej na rok 2024, dochody z tytułu podatku VAT określono w wysokości 316,4 mld zł. Po nowelizacji zostały one obniżone do 293,5 mld zł. Za to o 14,6% spadły rok do roku zwroty z tytułu ww. podatku, tj. do wartości 187,6 mld zł. Eksperci komentujący te dane zauważają, że wyniki resortu rozminęły się z prognozami. Jednocześnie podkreślają, że zmniejszyła się tzw. luka VAT.

Firmy niegotowe na KSeF. Tylko 5230 przedsiębiorstw korzysta z systemu – czas ucieka. [DANE MF]

Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów wynika, że do 5 marca 2025 roku z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) skorzystało zaledwie 5230 firm. To oznacza, że w ciągu ponad trzech lat działania systemu zdecydowało się na niego jedynie kilka tysięcy przedsiębiorców. Tymczasem za 9 miesięcy korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe – a to oznacza prawdziwą rewolucję dla księgowości w Polsce.

Prof. Modzelewski do premiera Tuska: narzucanie KSeF-u i faktur ustrukturyzowanych wszystkim podatnikom VAT nie jest deregulacją gospodarki; ten pomysł powinien trafić do kosza

W dniu 12 kwietnia br. Ministerstwo Finansów potwierdziło zamiar wdrożenia w 2026 roku obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur i obligatoryjnego stosowania faktur ustrukturyzowanych przez wszystkich podatników VAT. Prof. dr hab. Witold Modzelewski apeluje do Pana Premiera Donalda Tuska: „Wierzę, że jako liberał traktuje Pan potrzebę deregulacji gospodarki zupełnie poważnie. Nie należy ulegać lobbystom, którzy chcą zarobić na dezorganizacji systemu fakturowania. Pomysł faktur ustrukturyzowanych powinien trafić definitywnie do kosza.”

Można przekazać 1,5% podatku rolnego - w 2025 r. pierwszy raz. Są dwie uprawnione organizacje

W komunikacie z 16 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2025 roku podatnicy podatku rolnego mogą przekazać 1,5 tego podatku na rzecz Krajowego Związku Rewizyjnego Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych lub OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych. Jakie są warunki tego przekazania?

REKLAMA

PIT 2025: 15 najczęstszych błędów w rocznym zeznaniu podatkowym. Bądź mądry przed szkodą!

Złożenie corocznej deklaracji PIT to podstawowy zakres komunikacji podatnika z administracją skarbową. Warto zadbać, by przebiegła ona w sposób optymalny i nie nastręczała niespodziewanych nieprzyjemności. Dlatego też przedstawiamy zestawienie najczęstszych błędów, przed którymi można się uchronić, korzystając z poniższych podpowiedzi.

7 skutków spadających stóp procentowych NBP. Już w maju 2025 r. RPP rozpocznie cykl obniżek?

Tańsze i łatwiej dostępne kredyty to tylko część skutków cięć stóp procentowych NBP. Polityka monetarna to miecz obosieczny. W momencie, w którym kredytobiorcy cieszą się z niższych rat, to posiadacze oszczędności mają problem ze znalezieniem solidnie oprocentowanego depozytu. Widmo niższych stóp procentowych oznacza też, że w dół pójść może oprocentowanie detalicznych obligacji skarbowych, a zakup mieszkania na wynajem może znowu odzyskać swój blask.

Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy jest na to czas?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

REKLAMA

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF 2026 - MF pokazało najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i więcej szczegółów

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

REKLAMA