REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Simpkins & Co Solicitors
Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 kwietnia 2017 r. każdy pracodawca, zatrudniający przynajmniej jednego pracownika, musi zgłosić wszystkich uprawnionych do system emerytalnego. Nazywamy to zgłoszeniem automatycznym, ponieważ pracownicy zgłaszani są automatycznie. Nie muszą nic robić, ponieważ to pracodawca będzie musiał podjąć kroki, by ich zgłosić do systemu. Jeżeli już odprowadzasz składki emerytalne dla swoich pracowników, będziesz musiał sprawdzić, czy spełniasz wymogi zgłoszenia automatycznego.

Na jakich zasadach zatrudniony zostaje zakwalifikowany do systemu

  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi £486 brutto za miesiąc, w wieku 16 do 74 roku życia.

Masz obowiązek zapewnić im dostęp do systemu emerytalnego, jeśli o to poproszą, ale nie musisz odprowadzać składek.

REKLAMA

  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi powyżej £486 i nie więcej niż £833 miesięcznie, w wieku od 16 do 74 lat. Jeżeli osoby takie poproszą cię o zgłoszenie do systemu emerytalnego, masz obowiązek im to zapewnić i regularnie odprowadzać składki.
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, pomiędzy 22 rokiem życia a ustawowym wiekiem emerytalnym. Masz obowiązek zgłoszenia ich do systemu emerytalnego i regularnego odprowadzania składek. (ang. State Pension Age (SPA*).
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, w wieku pomiędzy 16 a 21 lat, oraz w wieku pomiędzy ustawowym wiekiem emerytalnym a 74 rokiem życia, ma prawo wyboru uczestnictwa w systemie emerytalnym, co obliguje pracodawcę do regularnego odprowadzania składek.

Musisz dokonać pełnej oceny swojego personelu w celu dokładnego określenia osób kwalifikujących się do systemu, dbając o aktualność danych pracowników. Masz obowiązek monitorowania wieku i zarobków pracowników (wliczając osoby nowo zatrudnione), aby objąć systemem także te osoby, które nie kwalifikowały się w dacie przystąpienia (patrz poniżej). Musisz zgłosić taką osobę i skontaktować się z nią w przeciągu 6 tygodni od daty zakwalifikowania jej do systemu. 

Nakłanianie pracowników do rezygnacji z systemu jest zabronione prawem.

Jak ustawić automatyczne zgłaszanie?

REKLAMA

Po pierwsze musisz znać datę stopniowego wprowadzenia pracodawcy  (datę przystąpienia). To dzień, od którego musisz dopełnić obowiązku zapewnienia swoim pracownikom automatycznego zgłoszenia do systemu emerytalnego. Jeżeli nie znasz tej daty, znajdziesz ją przez system PAYE. Jeżeli natomiast nie płacisz swoim pracownikom poprzez system PAYE, to data, która cię obowiązuje to 1 kwietnia 2017 r..

Dobrze jest mieć opracowany plan działań na około 9 miesięcy przed datą przystąpienia, jako że na pewno będzie to bardziej skomplikowane i kosztowne, jeżeli zostawisz to na ostatnią chwilę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli już masz system emerytalny dla swoich pracowników, sprawdź w instytucji wypłacającej świadczenia emerytalne, czy może być on wykorzystany w systemie automatycznego zgłoszenia.

Rząd ustanowił system emerytalny zwany Narodowym Funduszem Oszczędności Emerytalnych, który może być wykorzystany przez wszystkich pracodawców do automatycznych zgłoszeń. Możliwe jest również skorzystanie z usług innych instytucji wypłacających świadczenia emerytalne, wymienionych na stronie internetowej organu regulacyjnego (Pension Regulator) www.tpr.gov.uk

Po dacie przystąpienia pracodawcy do systemu automatycznych zgłoszeń, musisz poinformować swoich pracowników o systemie emerytalnym i sposobie w jaki się do niego kwalifikują. 

Wartym rozważenia jest uaktualnienie oprogramowania listy płac, tak aby całkowicie współpracowało ono z automatycznym system emerytalnym i  aby możliwe było przygotowanie raportu lub wygenerowanie pliku w odpowiednim formacie.

Automatyczne zgłoszenie to twój obowiązek prawny, jego zaniedbanie może pociągać odpowiedzialność karną.

Ile będziesz musiał przeznaczyć na składkę?

Jednym z twoich obowiązków związanych z automatycznym zgłoszeniem będzie regularne odprowadzanie składek emerytalnych dla swoich pracowników. Poniższa tabela przedstawia  minimalne kwoty, które będziesz musiał uiścić.

Data

Minimalna składka pracodawcy

Łączna minimalna kwota składki

Przed 30/09/17

1%

2% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

01/10/17 — 30/09/18

2%

5% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

od 01/10/18

3%

8% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

Jakie są twoje bieżące obowiązki

REKLAMA

W momencie, kiedy już zgłosisz swoich pracowników do funduszu emerytalnego, będziesz musiał dopełnić bieżących obowiązków. Będą do nich należały: kontynuacja płatności składek, posiadanie dokładnego przebiegu wywiązywania się z obowiązków automatycznego zgłoszenia do systemu oraz ciągła weryfikacja swoich pracowników, włączając osoby nowo zatrudnione.

Musisz powiadomić organ regulujący (Pension Regulator), w jaki sposób wywiązujesz się ze swoich zobowiązań oraz będziesz musiał wypełnić oświadczenie o zgodności po dacie przystąpienia.

Co trzy lata będziesz musiał ponownie zgłosić pracowników do systemu emerytalnego. To jest tak zwane automatyczne ponowne zgłoszenie.

Dodatkowe informacje

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.tpr.gov.uk Jest to strona rządowa zawierająca obszerne informacje oraz wytyczne, które pomogą spełniać owe wymagania.

W celu zasięgnięcia porady eksperta na temat prowadzenia działalności oraz prawa pracy, prosimy o kontakt ze specjalistami z naszej kancelarii Simpkins & Co Solicitors pod bezpłatnym numerem 0800 0832755 lub za pośrednictwem strony internetowej www.simpkinsand.co.uk.

Steven Simpkins

Tłumaczenie: Open Solutions London Ltd. www.opensolutions-london.co.uk

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co trzeba zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia a co pozostaje bez zmian [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

REKLAMA