REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

Simpkins & Co Solicitors
Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 kwietnia 2017 r. każdy pracodawca, zatrudniający przynajmniej jednego pracownika, musi zgłosić wszystkich uprawnionych do system emerytalnego. Nazywamy to zgłoszeniem automatycznym, ponieważ pracownicy zgłaszani są automatycznie. Nie muszą nic robić, ponieważ to pracodawca będzie musiał podjąć kroki, by ich zgłosić do systemu. Jeżeli już odprowadzasz składki emerytalne dla swoich pracowników, będziesz musiał sprawdzić, czy spełniasz wymogi zgłoszenia automatycznego.

Na jakich zasadach zatrudniony zostaje zakwalifikowany do systemu

  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi £486 brutto za miesiąc, w wieku 16 do 74 roku życia.

Masz obowiązek zapewnić im dostęp do systemu emerytalnego, jeśli o to poproszą, ale nie musisz odprowadzać składek.

REKLAMA

REKLAMA

  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi powyżej £486 i nie więcej niż £833 miesięcznie, w wieku od 16 do 74 lat. Jeżeli osoby takie poproszą cię o zgłoszenie do systemu emerytalnego, masz obowiązek im to zapewnić i regularnie odprowadzać składki.
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, pomiędzy 22 rokiem życia a ustawowym wiekiem emerytalnym. Masz obowiązek zgłoszenia ich do systemu emerytalnego i regularnego odprowadzania składek. (ang. State Pension Age (SPA*).
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, w wieku pomiędzy 16 a 21 lat, oraz w wieku pomiędzy ustawowym wiekiem emerytalnym a 74 rokiem życia, ma prawo wyboru uczestnictwa w systemie emerytalnym, co obliguje pracodawcę do regularnego odprowadzania składek.

Musisz dokonać pełnej oceny swojego personelu w celu dokładnego określenia osób kwalifikujących się do systemu, dbając o aktualność danych pracowników. Masz obowiązek monitorowania wieku i zarobków pracowników (wliczając osoby nowo zatrudnione), aby objąć systemem także te osoby, które nie kwalifikowały się w dacie przystąpienia (patrz poniżej). Musisz zgłosić taką osobę i skontaktować się z nią w przeciągu 6 tygodni od daty zakwalifikowania jej do systemu. 

Nakłanianie pracowników do rezygnacji z systemu jest zabronione prawem.

Jak ustawić automatyczne zgłaszanie?

Po pierwsze musisz znać datę stopniowego wprowadzenia pracodawcy  (datę przystąpienia). To dzień, od którego musisz dopełnić obowiązku zapewnienia swoim pracownikom automatycznego zgłoszenia do systemu emerytalnego. Jeżeli nie znasz tej daty, znajdziesz ją przez system PAYE. Jeżeli natomiast nie płacisz swoim pracownikom poprzez system PAYE, to data, która cię obowiązuje to 1 kwietnia 2017 r..

REKLAMA

Dobrze jest mieć opracowany plan działań na około 9 miesięcy przed datą przystąpienia, jako że na pewno będzie to bardziej skomplikowane i kosztowne, jeżeli zostawisz to na ostatnią chwilę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli już masz system emerytalny dla swoich pracowników, sprawdź w instytucji wypłacającej świadczenia emerytalne, czy może być on wykorzystany w systemie automatycznego zgłoszenia.

Rząd ustanowił system emerytalny zwany Narodowym Funduszem Oszczędności Emerytalnych, który może być wykorzystany przez wszystkich pracodawców do automatycznych zgłoszeń. Możliwe jest również skorzystanie z usług innych instytucji wypłacających świadczenia emerytalne, wymienionych na stronie internetowej organu regulacyjnego (Pension Regulator) www.tpr.gov.uk

Po dacie przystąpienia pracodawcy do systemu automatycznych zgłoszeń, musisz poinformować swoich pracowników o systemie emerytalnym i sposobie w jaki się do niego kwalifikują. 

Wartym rozważenia jest uaktualnienie oprogramowania listy płac, tak aby całkowicie współpracowało ono z automatycznym system emerytalnym i  aby możliwe było przygotowanie raportu lub wygenerowanie pliku w odpowiednim formacie.

Automatyczne zgłoszenie to twój obowiązek prawny, jego zaniedbanie może pociągać odpowiedzialność karną.

Ile będziesz musiał przeznaczyć na składkę?

Jednym z twoich obowiązków związanych z automatycznym zgłoszeniem będzie regularne odprowadzanie składek emerytalnych dla swoich pracowników. Poniższa tabela przedstawia  minimalne kwoty, które będziesz musiał uiścić.

Data

Minimalna składka pracodawcy

Łączna minimalna kwota składki

Przed 30/09/17

1%

2% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

01/10/17 — 30/09/18

2%

5% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

od 01/10/18

3%

8% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

Jakie są twoje bieżące obowiązki

W momencie, kiedy już zgłosisz swoich pracowników do funduszu emerytalnego, będziesz musiał dopełnić bieżących obowiązków. Będą do nich należały: kontynuacja płatności składek, posiadanie dokładnego przebiegu wywiązywania się z obowiązków automatycznego zgłoszenia do systemu oraz ciągła weryfikacja swoich pracowników, włączając osoby nowo zatrudnione.

Musisz powiadomić organ regulujący (Pension Regulator), w jaki sposób wywiązujesz się ze swoich zobowiązań oraz będziesz musiał wypełnić oświadczenie o zgodności po dacie przystąpienia.

Co trzy lata będziesz musiał ponownie zgłosić pracowników do systemu emerytalnego. To jest tak zwane automatyczne ponowne zgłoszenie.

Dodatkowe informacje

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.tpr.gov.uk Jest to strona rządowa zawierająca obszerne informacje oraz wytyczne, które pomogą spełniać owe wymagania.

W celu zasięgnięcia porady eksperta na temat prowadzenia działalności oraz prawa pracy, prosimy o kontakt ze specjalistami z naszej kancelarii Simpkins & Co Solicitors pod bezpłatnym numerem 0800 0832755 lub za pośrednictwem strony internetowej www.simpkinsand.co.uk.

Steven Simpkins

Tłumaczenie: Open Solutions London Ltd. www.opensolutions-london.co.uk

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

REKLAMA

Odroczenie obowiązku fakturowania w KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy nie są gotowi

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA

Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA