REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

Simpkins & Co Solicitors
Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym
Istotne zmiany w angielskim systemie emerytalnym

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 kwietnia 2017 r. każdy pracodawca, zatrudniający przynajmniej jednego pracownika, musi zgłosić wszystkich uprawnionych do system emerytalnego. Nazywamy to zgłoszeniem automatycznym, ponieważ pracownicy zgłaszani są automatycznie. Nie muszą nic robić, ponieważ to pracodawca będzie musiał podjąć kroki, by ich zgłosić do systemu. Jeżeli już odprowadzasz składki emerytalne dla swoich pracowników, będziesz musiał sprawdzić, czy spełniasz wymogi zgłoszenia automatycznego.

Na jakich zasadach zatrudniony zostaje zakwalifikowany do systemu

  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi £486 brutto za miesiąc, w wieku 16 do 74 roku życia.

Masz obowiązek zapewnić im dostęp do systemu emerytalnego, jeśli o to poproszą, ale nie musisz odprowadzać składek.

REKLAMA

REKLAMA

  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi powyżej £486 i nie więcej niż £833 miesięcznie, w wieku od 16 do 74 lat. Jeżeli osoby takie poproszą cię o zgłoszenie do systemu emerytalnego, masz obowiązek im to zapewnić i regularnie odprowadzać składki.
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, pomiędzy 22 rokiem życia a ustawowym wiekiem emerytalnym. Masz obowiązek zgłoszenia ich do systemu emerytalnego i regularnego odprowadzania składek. (ang. State Pension Age (SPA*).
  • Każdy, kogo wynagrodzenie wynosi ponad £833 brutto miesięcznie, w wieku pomiędzy 16 a 21 lat, oraz w wieku pomiędzy ustawowym wiekiem emerytalnym a 74 rokiem życia, ma prawo wyboru uczestnictwa w systemie emerytalnym, co obliguje pracodawcę do regularnego odprowadzania składek.

Musisz dokonać pełnej oceny swojego personelu w celu dokładnego określenia osób kwalifikujących się do systemu, dbając o aktualność danych pracowników. Masz obowiązek monitorowania wieku i zarobków pracowników (wliczając osoby nowo zatrudnione), aby objąć systemem także te osoby, które nie kwalifikowały się w dacie przystąpienia (patrz poniżej). Musisz zgłosić taką osobę i skontaktować się z nią w przeciągu 6 tygodni od daty zakwalifikowania jej do systemu. 

Nakłanianie pracowników do rezygnacji z systemu jest zabronione prawem.

Jak ustawić automatyczne zgłaszanie?

Po pierwsze musisz znać datę stopniowego wprowadzenia pracodawcy  (datę przystąpienia). To dzień, od którego musisz dopełnić obowiązku zapewnienia swoim pracownikom automatycznego zgłoszenia do systemu emerytalnego. Jeżeli nie znasz tej daty, znajdziesz ją przez system PAYE. Jeżeli natomiast nie płacisz swoim pracownikom poprzez system PAYE, to data, która cię obowiązuje to 1 kwietnia 2017 r..

REKLAMA

Dobrze jest mieć opracowany plan działań na około 9 miesięcy przed datą przystąpienia, jako że na pewno będzie to bardziej skomplikowane i kosztowne, jeżeli zostawisz to na ostatnią chwilę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli już masz system emerytalny dla swoich pracowników, sprawdź w instytucji wypłacającej świadczenia emerytalne, czy może być on wykorzystany w systemie automatycznego zgłoszenia.

Rząd ustanowił system emerytalny zwany Narodowym Funduszem Oszczędności Emerytalnych, który może być wykorzystany przez wszystkich pracodawców do automatycznych zgłoszeń. Możliwe jest również skorzystanie z usług innych instytucji wypłacających świadczenia emerytalne, wymienionych na stronie internetowej organu regulacyjnego (Pension Regulator) www.tpr.gov.uk

Po dacie przystąpienia pracodawcy do systemu automatycznych zgłoszeń, musisz poinformować swoich pracowników o systemie emerytalnym i sposobie w jaki się do niego kwalifikują. 

Wartym rozważenia jest uaktualnienie oprogramowania listy płac, tak aby całkowicie współpracowało ono z automatycznym system emerytalnym i  aby możliwe było przygotowanie raportu lub wygenerowanie pliku w odpowiednim formacie.

Automatyczne zgłoszenie to twój obowiązek prawny, jego zaniedbanie może pociągać odpowiedzialność karną.

Ile będziesz musiał przeznaczyć na składkę?

Jednym z twoich obowiązków związanych z automatycznym zgłoszeniem będzie regularne odprowadzanie składek emerytalnych dla swoich pracowników. Poniższa tabela przedstawia  minimalne kwoty, które będziesz musiał uiścić.

Data

Minimalna składka pracodawcy

Łączna minimalna kwota składki

Przed 30/09/17

1%

2% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

01/10/17 — 30/09/18

2%

5% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

od 01/10/18

3%

8% (wliczając 1% płacony przez pracownika)

Jakie są twoje bieżące obowiązki

W momencie, kiedy już zgłosisz swoich pracowników do funduszu emerytalnego, będziesz musiał dopełnić bieżących obowiązków. Będą do nich należały: kontynuacja płatności składek, posiadanie dokładnego przebiegu wywiązywania się z obowiązków automatycznego zgłoszenia do systemu oraz ciągła weryfikacja swoich pracowników, włączając osoby nowo zatrudnione.

Musisz powiadomić organ regulujący (Pension Regulator), w jaki sposób wywiązujesz się ze swoich zobowiązań oraz będziesz musiał wypełnić oświadczenie o zgodności po dacie przystąpienia.

Co trzy lata będziesz musiał ponownie zgłosić pracowników do systemu emerytalnego. To jest tak zwane automatyczne ponowne zgłoszenie.

Dodatkowe informacje

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.tpr.gov.uk Jest to strona rządowa zawierająca obszerne informacje oraz wytyczne, które pomogą spełniać owe wymagania.

W celu zasięgnięcia porady eksperta na temat prowadzenia działalności oraz prawa pracy, prosimy o kontakt ze specjalistami z naszej kancelarii Simpkins & Co Solicitors pod bezpłatnym numerem 0800 0832755 lub za pośrednictwem strony internetowej www.simpkinsand.co.uk.

Steven Simpkins

Tłumaczenie: Open Solutions London Ltd. www.opensolutions-london.co.uk

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA