REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Centra usług wspólnych (branża SSC/BPO) - wynagrodzenia, zatrudnienie, kwalifikacje

Subskrybuj nas na Youtube
Centra usług wspólnych (branża SSC/BPO) - wynagrodzenia, zatrudnienie, kwalifikacje
Centra usług wspólnych (branża SSC/BPO) - wynagrodzenia, zatrudnienie, kwalifikacje
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W branży SSC/BPO niezmiennie notowany jest większy popyt niż podaż kandydatów. Dynamika wzrostu wynagrodzeń w centrach usług wspólnych rośnie – ostatni rok przyniósł wzrost o 22% dzięki średniemu miesięcznemu wynagrodzeniu w wysokości 9 834 zł brutto. Jednocześnie oczekiwania samych pracowników w związku ze zmianami ekonomicznymi są coraz większe.

Branża usług wspólnych (SSC/BPO) w Polsce

Sektor SSC/BPO jest jednym z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce. Centra usług wspólnych oferują mnogość zróżnicowanych ofert pracy. Ta różnorodność, jaką można znaleźć w tym sektorze pokazuje, jak duże możliwości rozwoju oferują te struktury pracownikom. Czym owa branża przyciąga kandydatów i jak zacząć swoją karierę?

REKLAMA

Autopromocja

Kwalifikacje przydatne w centrach usług wspólnych

Absolwenci studiów znajdują się w idealnej sytuacji, ponieważ dostępni są do pracy na pełny etat, w związku z czym umowa o pracę i wszelkiego rodzaju benefity przysługują im już od pierwszego dnia rozpoczęcia pracy w SSC/BPO.

Myśląc o rozpoczęciu kariery zawodowej, warto zastanowić się nad swoimi umiejętnościami oraz słabymi i mocnymi stronami. Jeżeli jest się osobą, która lubi pracę z liczbami, posiada analityczny umysł, warto zainwestować czas w dodatkowe kursy i szkolenia np. z:

- Excela,

- SQL - język dziedzinowy używany do tworzenia, modyfikowania relacyjnych baz danych oraz do umieszczania i pobierania danych z tych baz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- czy VBA - język programowania oparty na Visual Basicu (VB), który jest używany z aplikacjami Pakietu Office firmy Microsoft oraz w kilku innych programów (np. AutoCAD).

Na pewno będzie to duży plus w CV zwłaszcza w pracy w takich obszarach jak: analiza danych, księgowość czy finanse. Natomiast jeżeli jest się osobą, która lubi pracę z ludźmi, a rozmowy przez telefon nie sprawiają problemu, warto zainwestować w:

- naukę dodatkowego języka obcego,

- kursy dotyczące kontaktu z klientem

- szkolenie z zakresu rekrutacji.

Takie umiejętności bardzo przydadzą się w pracy w takich działach jak: customer service, HR, rekrutacja, logistyka itp.

Wynagrodzenia rosną a chętnych brak

Według Raportu Płacowego Antal 2022 ostatni rok przyniósł branży SSC/BPO wzrost wynagrodzeń o 22% dzięki średniemu miesięcznemu wynagrodzeniu w wysokości 9 834 zł brutto. W branży SSC/BPO niezmiennie notowany jest większy popyt niż podaż kandydatów.

Zauważalny jest spadek liczby otrzymywanych CV, jeśli chodzi o specjalistów znających języki obce. Wcześniej na jedną rolę rekruter dostawał około 50 CV. Natomiast teraz jest to maksymalnie 10. Kandydaci są kontaktowani bezpośrednio przez headhunterów i dostają kilka ofert miesięcznie. W momencie, gdy faktycznie chcą zmienić pracę biorą udział jednocześnie w 5-6 projektach rekrutacyjnych i nie mają już potrzeby, aby aplikować samodzielnie na ogłoszenia.

Natomiast jeśli chodzi o pozycje liderskie/menedżerskie nadal zainteresowanie wśród kandydatów jest duże. CVek na te pozycje pojawia się nawet kilkadziesiąt tygodniowo – wynika to z tego, że ofert

menedżerskich dostępnych na rynku jest znacznie mniej niż specjalistycznych. Na obecnym rynku, skuteczność procesów rekrutacyjnych wiąże się z tempem ich prowadzenia. Coraz więcej pracodawców, z którymi Antal współpracuje, decyduje się na jedną dłuższą rozmowę rekrutacyjną niż na wielw etapów.

Kogo szukają pracodawcy? Języki na wagę złota – nawet bez doświadczenia

Najbardziej pożądanymi kandydatami w branży usług wspólnych są obecnie:

- Junior Accountant/Accounting Specialist,

- Junior Analyst,

- Customer Service Specialist z językiem obcym.

Poszukiwane są osoby, które sprawnie posługują się językiem angielskim (ze względu na wewnętrzną komunikację w tym języku), dodatkowo dobrze posługują się drugim językiem (stanowiska w księgowości od poziomu B1/B2, natomiast do obsługi klienta wymagany jest poziom minimum B2/C1).

Od dłuższego czasu najbardziej pożądanym profilem pracownika jest Junior Accountant z językiem niemieckim lub francuskim oraz Junior/Customer Service Specialist również z tymi językami. Może on liczyć na wynagrodzenie w widełkach 5 200-6 500 zł brutto. Jest to często wynagrodzenie dla osób poszukujących pierwszego doświadczenia, zaczynających swoją karierę, natomiast dla doświadczonych księgowych czy analityków biznesowych stawki odpowiednio wyższe.

Doświadczony senior w obszarze księgowości może liczyć na wynagrodzenie w wysokości 8 000-10 000 zł brutto. Jeżeli dodatkowo posługuje się jednym z wyżej wymienionych języków, może liczyć nawet na wynagrodzenie w wysokości 12 000 zł brutto. Przedsiębiorstwa starają się modyfikować swoje oferty w odpowiedzi na reakcje rynkowe, próbują zmieniać założenia, strategie i docierać różnymi kanałami do potencjalnych pracowników. Skutkiem ich działań jest większa elastyczność odnośnie pracy zdalnej.

Obecnie na wagę złota są kompetencje językowe, najbardziej znajomość niemieckiego czy francuskiego. Poza wymienionymi językami pożądaną przez pracodawców kompetencją jest znajomość: j. niderlandzkiego, czeskiego, hiszpańskiego, szwedzkiego czy fińskiego. Na rynku brakuje też specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem w branży SSC, wyspecjalizowanych w konkretnym obszarze.

Natalia Białka, Managing Consultant Antal, SSC/BPO
Kontakt: natalia.bialka@antal.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

REKLAMA

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

Dodatkowe dane w księgach rachunkowych i ewidencji środków trwałych od 2026 r. Jest projekt nowego rozporządzenia ministra finansów

Od 1 stycznia 2026 r. podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i mają obowiązek przesyłania JPK_V7M/K - będą musieli prowadzić te księgi w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Te elektroniczne księgi rachunkowe będą musiały być przekazywane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w ustrukturyzowanej formie (pliki JPK) od 2027 roku. Na początku kwietnia 2025 r. Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe i ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - podlegające przekazaniu w formie elektronicznej na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Rozporządzenie to zacznie obowiązywać także od 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA