REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Centra usług wspólnych (branża SSC/BPO) - wynagrodzenia, zatrudnienie, kwalifikacje

Centra usług wspólnych (branża SSC/BPO) - wynagrodzenia, zatrudnienie, kwalifikacje
Centra usług wspólnych (branża SSC/BPO) - wynagrodzenia, zatrudnienie, kwalifikacje
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W branży SSC/BPO niezmiennie notowany jest większy popyt niż podaż kandydatów. Dynamika wzrostu wynagrodzeń w centrach usług wspólnych rośnie – ostatni rok przyniósł wzrost o 22% dzięki średniemu miesięcznemu wynagrodzeniu w wysokości 9 834 zł brutto. Jednocześnie oczekiwania samych pracowników w związku ze zmianami ekonomicznymi są coraz większe.

Branża usług wspólnych (SSC/BPO) w Polsce

Sektor SSC/BPO jest jednym z najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce. Centra usług wspólnych oferują mnogość zróżnicowanych ofert pracy. Ta różnorodność, jaką można znaleźć w tym sektorze pokazuje, jak duże możliwości rozwoju oferują te struktury pracownikom. Czym owa branża przyciąga kandydatów i jak zacząć swoją karierę?

REKLAMA

Autopromocja

Kwalifikacje przydatne w centrach usług wspólnych

Absolwenci studiów znajdują się w idealnej sytuacji, ponieważ dostępni są do pracy na pełny etat, w związku z czym umowa o pracę i wszelkiego rodzaju benefity przysługują im już od pierwszego dnia rozpoczęcia pracy w SSC/BPO.

Myśląc o rozpoczęciu kariery zawodowej, warto zastanowić się nad swoimi umiejętnościami oraz słabymi i mocnymi stronami. Jeżeli jest się osobą, która lubi pracę z liczbami, posiada analityczny umysł, warto zainwestować czas w dodatkowe kursy i szkolenia np. z:

- Excela,

- SQL - język dziedzinowy używany do tworzenia, modyfikowania relacyjnych baz danych oraz do umieszczania i pobierania danych z tych baz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- czy VBA - język programowania oparty na Visual Basicu (VB), który jest używany z aplikacjami Pakietu Office firmy Microsoft oraz w kilku innych programów (np. AutoCAD).

Na pewno będzie to duży plus w CV zwłaszcza w pracy w takich obszarach jak: analiza danych, księgowość czy finanse. Natomiast jeżeli jest się osobą, która lubi pracę z ludźmi, a rozmowy przez telefon nie sprawiają problemu, warto zainwestować w:

- naukę dodatkowego języka obcego,

- kursy dotyczące kontaktu z klientem

- szkolenie z zakresu rekrutacji.

Takie umiejętności bardzo przydadzą się w pracy w takich działach jak: customer service, HR, rekrutacja, logistyka itp.

Wynagrodzenia rosną a chętnych brak

Według Raportu Płacowego Antal 2022 ostatni rok przyniósł branży SSC/BPO wzrost wynagrodzeń o 22% dzięki średniemu miesięcznemu wynagrodzeniu w wysokości 9 834 zł brutto. W branży SSC/BPO niezmiennie notowany jest większy popyt niż podaż kandydatów.

Zauważalny jest spadek liczby otrzymywanych CV, jeśli chodzi o specjalistów znających języki obce. Wcześniej na jedną rolę rekruter dostawał około 50 CV. Natomiast teraz jest to maksymalnie 10. Kandydaci są kontaktowani bezpośrednio przez headhunterów i dostają kilka ofert miesięcznie. W momencie, gdy faktycznie chcą zmienić pracę biorą udział jednocześnie w 5-6 projektach rekrutacyjnych i nie mają już potrzeby, aby aplikować samodzielnie na ogłoszenia.

Natomiast jeśli chodzi o pozycje liderskie/menedżerskie nadal zainteresowanie wśród kandydatów jest duże. CVek na te pozycje pojawia się nawet kilkadziesiąt tygodniowo – wynika to z tego, że ofert

menedżerskich dostępnych na rynku jest znacznie mniej niż specjalistycznych. Na obecnym rynku, skuteczność procesów rekrutacyjnych wiąże się z tempem ich prowadzenia. Coraz więcej pracodawców, z którymi Antal współpracuje, decyduje się na jedną dłuższą rozmowę rekrutacyjną niż na wielw etapów.

Kogo szukają pracodawcy? Języki na wagę złota – nawet bez doświadczenia

Najbardziej pożądanymi kandydatami w branży usług wspólnych są obecnie:

- Junior Accountant/Accounting Specialist,

- Junior Analyst,

- Customer Service Specialist z językiem obcym.

REKLAMA

Poszukiwane są osoby, które sprawnie posługują się językiem angielskim (ze względu na wewnętrzną komunikację w tym języku), dodatkowo dobrze posługują się drugim językiem (stanowiska w księgowości od poziomu B1/B2, natomiast do obsługi klienta wymagany jest poziom minimum B2/C1).

Od dłuższego czasu najbardziej pożądanym profilem pracownika jest Junior Accountant z językiem niemieckim lub francuskim oraz Junior/Customer Service Specialist również z tymi językami. Może on liczyć na wynagrodzenie w widełkach 5 200-6 500 zł brutto. Jest to często wynagrodzenie dla osób poszukujących pierwszego doświadczenia, zaczynających swoją karierę, natomiast dla doświadczonych księgowych czy analityków biznesowych stawki odpowiednio wyższe.

Doświadczony senior w obszarze księgowości może liczyć na wynagrodzenie w wysokości 8 000-10 000 zł brutto. Jeżeli dodatkowo posługuje się jednym z wyżej wymienionych języków, może liczyć nawet na wynagrodzenie w wysokości 12 000 zł brutto. Przedsiębiorstwa starają się modyfikować swoje oferty w odpowiedzi na reakcje rynkowe, próbują zmieniać założenia, strategie i docierać różnymi kanałami do potencjalnych pracowników. Skutkiem ich działań jest większa elastyczność odnośnie pracy zdalnej.

Obecnie na wagę złota są kompetencje językowe, najbardziej znajomość niemieckiego czy francuskiego. Poza wymienionymi językami pożądaną przez pracodawców kompetencją jest znajomość: j. niderlandzkiego, czeskiego, hiszpańskiego, szwedzkiego czy fińskiego. Na rynku brakuje też specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem w branży SSC, wyspecjalizowanych w konkretnym obszarze.

Natalia Białka, Managing Consultant Antal, SSC/BPO
Kontakt: natalia.bialka@antal.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA