REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy
Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy

REKLAMA

REKLAMA

Wiele firm podtrzymuje tradycję organizowania świątecznych spotkań. Jednak dla prawie 44 proc. pracowników takie spotkania nie mają wiele wspólnego z przyjemnością, a wręcz przeciwnie – stanowią obowiązek, który „trzeba” wypełnić. Mimo to ponad połowa pracowników uważa, że pracodawcy powinni podtrzymywać tradycję firmowych wigilii – takie wnioski płyną z badania portalu infoPraca.

Blisko 80 proc. respondentów biorących udział w badaniu infoPraca potwierdziło, że w ich miejscach pracy panuje zwyczaj organizowania świątecznych spotkań dla pracowników, choć blisko 44 proc. z nich uważa takie spotkania za obowiązek, który trzeba wypełnić, aby nie narazić się szefowi. Jednak nie dla wszystkich takie spotkania są wymuszone. Prawie co czwarty respondent (24,3 proc.) z badania infoPraca uważa służbowe świąteczne zgromadzenia za przyjemną odmianę od codziennego dnia pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Dla 44 proc. respondentów najlepszą formą takiego spotkania jest kolacja w restauracji, tyle samo badanych woli spotkać się w pracy i posiedzieć przy poczęstunku dostarczonym przez firmę cateringową. Niewiele ponad 11 proc. pracowników chciałoby nadać temu spotkaniu bardziej osobisty charakter i preferuje spotkanie w firmie, na które każdy z uczestników przyniesie jakieś danie przygotowane przez siebie.  

– Warto zadbać o to,  aby świąteczne spotkanie w gronie przełożonych i pracowników nie miało charakteru przymusowego  i przed organizacją takiego spotkania warto zapytać współpracowników o ich pomysły na firmowe spotkanie. Świąteczne przyjęcia coraz mniej przypominają znane od lat rozmowy przy barszczu i karpiu, a coraz częściej są zajęciami integracyjnymi organizowanymi w formie warsztatów kulinarnych czy też jednodniowych kursów florystycznych, na których przygotowuje się wieńce bożonarodzeniowe lub inne dekoracje związane ze Świętami – komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager portalu infoPraca.   

Prezenty – nie dla wszystkich                                                              

Zwyczaj obdarowywania pracowników prezentami z okazji Świąt nie jest tak popularny jak firmowe wigilie. Blisko 70 proc. pracowników przepytanych przez portal infoPraca nie otrzymuje od pracodawców świątecznych prezentów. Z kolei ci, którzy je otrzymują, najczęściej dostają bony podarunkowe (36 proc.) i paczki z artykułami spożywczymi (31 proc.). W wielu firmach istnieje tradycja losowania współpracownika, któremu przygotuje się świąteczny podarunek. Najczęściej są to drobne upominki typu książka, bilety do kina czy zestawy kosmetyków.

REKLAMA

Jak złożyć PIT po 1 stycznia 2015 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kalkulatory

Świąteczna czkawka

Przed organizacją świątecznego spotkania pracodawcy powinni dwa razy zastanowić się jaki efekt chcą osiągnąć. Aż 41 proc. respondentów uważa, że takie spotkania nie mają żadnego wpływu na ich pracę, a według 32 proc. badanych wywołują jeszcze więcej negatywnych emocji – lepiej dać pracownikom świąteczne premie zamiast wydawać pieniądze na takie uroczystości. Znacznie lepsze nastawienie ma blisko 27 proc. respondentów, którzy uważają, że dzięki świątecznym spotkaniom budują się lepsze relacje w zespole, co z kolei przekłada się na większą efektywność pracy. Pomimo tych negatywnych nastrojów opinie nt. słuszności organizowania świątecznych spotkań są podzielone, z przewagą (53 proc.) głosów za podtrzymaniem firmowych wigilii.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe infoPraca.pl

Tel. 508 363 423

media@infopraca.pl

O infoPraca

infoPraca to internetowa giełda pracy. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. infoPraca stanowi część grupy kapitałowej Intercom, mogącej poszczycić się prawie dziesięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie nowych technologii. W skład Grupy wchodzi ponad 25 spółek, m.in. Softonic.com, Emagister.com, SoloStocks.com, MailxMail.com, które najlepiej odzwierciedlają możliwości wszechstronnego i efektywnego rozwoju Grupy w różnych sektorach biznesu.

O badaniu

Badanie „Celebrowanie Świąt w pracy – miłe spotkanie czy przykra konieczność” zostało przeprowadzone wśród grupy 572 respondentów w dniach 01-17.12.2014 za pomocą ankiety internetowej.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

REKLAMA

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 - Ministerstwo Finansów udostępniło demo (środowisko przedprodukcyjne)

W dniu 15 listopada 2025 r. zostało udostępnione środowisko przedprodukcyjne (Demo) Aplikacji Podatnika KSeF 2.0. Wersja przedprodukcyjna udostępnia funkcje, które będą dostępne w wersji produkcyjnej udostępnionej 1 lutego 2026 r. Działania w wersji przedprodukcyjnej nie niosą ze sobą żadnych skutków prawnych. Ministerstwo Finansów zapewnia wsparcie techniczne dla użytkowników środowiska przedprodukcyjnego pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/formularz.

Ostatni moment na zmiany! Polityka rachunkowości w obliczu KSeF i nowych przepisów 2026

Rok 2026 przyniesie prawdziwą rewolucję w obszarze rachunkowości i finansów. Wraz z wejściem w życie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przedsiębiorcy będą musieli nie tylko zmienić sposób wystawiania i odbierania faktur, lecz także zaktualizować politykę rachunkowości swoich jednostek.

Komisja Europejska aktualizuje prognozy dla Polski: niższy wzrost w 2025 r., ale mocne odbicie w 2026 r.

Najnowsza jesienna prognoza makroekonomiczna Komisji Europejskiej dla Polski pokazuje wyraźne korekty dotyczące wzrostu gospodarczego, inflacji, finansów publicznych oraz długu, z podkreśleniem roli inwestycji unijnych i słabnącego tempa ekspansji po 2026 roku.

REKLAMA

Kiedy stawki VAT spadną do 22% i 7%? Minister Finansów i Gospodarki wyjaśnia i wskazuje warunki, które muszą być spełnione

Podwyższone o 1 punkt procentowy stawki VAT (23% i 8%) powrócą do poziomu sprzed 1 stycznia 2011 r. (tj. do wysokości 22% i 7%), gdy wydatki na obronność nie przekroczą 3% wartości produktu krajowego brutto - PKB (tj. wyniosą 3% lub mniej PKB). Taką informację przekazał 7 listopada 2025 r. - z upoważnienia Ministra Finansów i Gospodarki - Jarosław Neneman, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską.

KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA