REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy
Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy

REKLAMA

REKLAMA

Wiele firm podtrzymuje tradycję organizowania świątecznych spotkań. Jednak dla prawie 44 proc. pracowników takie spotkania nie mają wiele wspólnego z przyjemnością, a wręcz przeciwnie – stanowią obowiązek, który „trzeba” wypełnić. Mimo to ponad połowa pracowników uważa, że pracodawcy powinni podtrzymywać tradycję firmowych wigilii – takie wnioski płyną z badania portalu infoPraca.

Blisko 80 proc. respondentów biorących udział w badaniu infoPraca potwierdziło, że w ich miejscach pracy panuje zwyczaj organizowania świątecznych spotkań dla pracowników, choć blisko 44 proc. z nich uważa takie spotkania za obowiązek, który trzeba wypełnić, aby nie narazić się szefowi. Jednak nie dla wszystkich takie spotkania są wymuszone. Prawie co czwarty respondent (24,3 proc.) z badania infoPraca uważa służbowe świąteczne zgromadzenia za przyjemną odmianę od codziennego dnia pracy.

REKLAMA

Autopromocja

Dla 44 proc. respondentów najlepszą formą takiego spotkania jest kolacja w restauracji, tyle samo badanych woli spotkać się w pracy i posiedzieć przy poczęstunku dostarczonym przez firmę cateringową. Niewiele ponad 11 proc. pracowników chciałoby nadać temu spotkaniu bardziej osobisty charakter i preferuje spotkanie w firmie, na które każdy z uczestników przyniesie jakieś danie przygotowane przez siebie.  

– Warto zadbać o to,  aby świąteczne spotkanie w gronie przełożonych i pracowników nie miało charakteru przymusowego  i przed organizacją takiego spotkania warto zapytać współpracowników o ich pomysły na firmowe spotkanie. Świąteczne przyjęcia coraz mniej przypominają znane od lat rozmowy przy barszczu i karpiu, a coraz częściej są zajęciami integracyjnymi organizowanymi w formie warsztatów kulinarnych czy też jednodniowych kursów florystycznych, na których przygotowuje się wieńce bożonarodzeniowe lub inne dekoracje związane ze Świętami – komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager portalu infoPraca.   

Prezenty – nie dla wszystkich                                                              

Zwyczaj obdarowywania pracowników prezentami z okazji Świąt nie jest tak popularny jak firmowe wigilie. Blisko 70 proc. pracowników przepytanych przez portal infoPraca nie otrzymuje od pracodawców świątecznych prezentów. Z kolei ci, którzy je otrzymują, najczęściej dostają bony podarunkowe (36 proc.) i paczki z artykułami spożywczymi (31 proc.). W wielu firmach istnieje tradycja losowania współpracownika, któremu przygotuje się świąteczny podarunek. Najczęściej są to drobne upominki typu książka, bilety do kina czy zestawy kosmetyków.

Jak złożyć PIT po 1 stycznia 2015 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kalkulatory

Świąteczna czkawka

Przed organizacją świątecznego spotkania pracodawcy powinni dwa razy zastanowić się jaki efekt chcą osiągnąć. Aż 41 proc. respondentów uważa, że takie spotkania nie mają żadnego wpływu na ich pracę, a według 32 proc. badanych wywołują jeszcze więcej negatywnych emocji – lepiej dać pracownikom świąteczne premie zamiast wydawać pieniądze na takie uroczystości. Znacznie lepsze nastawienie ma blisko 27 proc. respondentów, którzy uważają, że dzięki świątecznym spotkaniom budują się lepsze relacje w zespole, co z kolei przekłada się na większą efektywność pracy. Pomimo tych negatywnych nastrojów opinie nt. słuszności organizowania świątecznych spotkań są podzielone, z przewagą (53 proc.) głosów za podtrzymaniem firmowych wigilii.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe infoPraca.pl

Tel. 508 363 423

media@infopraca.pl

O infoPraca

infoPraca to internetowa giełda pracy. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. infoPraca stanowi część grupy kapitałowej Intercom, mogącej poszczycić się prawie dziesięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie nowych technologii. W skład Grupy wchodzi ponad 25 spółek, m.in. Softonic.com, Emagister.com, SoloStocks.com, MailxMail.com, które najlepiej odzwierciedlają możliwości wszechstronnego i efektywnego rozwoju Grupy w różnych sektorach biznesu.

O badaniu

Badanie „Celebrowanie Świąt w pracy – miłe spotkanie czy przykra konieczność” zostało przeprowadzone wśród grupy 572 respondentów w dniach 01-17.12.2014 za pomocą ankiety internetowej.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA