REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy
Świąteczne spotkania w firmach - jak traktują je pracownicy

REKLAMA

REKLAMA

Wiele firm podtrzymuje tradycję organizowania świątecznych spotkań. Jednak dla prawie 44 proc. pracowników takie spotkania nie mają wiele wspólnego z przyjemnością, a wręcz przeciwnie – stanowią obowiązek, który „trzeba” wypełnić. Mimo to ponad połowa pracowników uważa, że pracodawcy powinni podtrzymywać tradycję firmowych wigilii – takie wnioski płyną z badania portalu infoPraca.

Blisko 80 proc. respondentów biorących udział w badaniu infoPraca potwierdziło, że w ich miejscach pracy panuje zwyczaj organizowania świątecznych spotkań dla pracowników, choć blisko 44 proc. z nich uważa takie spotkania za obowiązek, który trzeba wypełnić, aby nie narazić się szefowi. Jednak nie dla wszystkich takie spotkania są wymuszone. Prawie co czwarty respondent (24,3 proc.) z badania infoPraca uważa służbowe świąteczne zgromadzenia za przyjemną odmianę od codziennego dnia pracy.

REKLAMA

REKLAMA

Dla 44 proc. respondentów najlepszą formą takiego spotkania jest kolacja w restauracji, tyle samo badanych woli spotkać się w pracy i posiedzieć przy poczęstunku dostarczonym przez firmę cateringową. Niewiele ponad 11 proc. pracowników chciałoby nadać temu spotkaniu bardziej osobisty charakter i preferuje spotkanie w firmie, na które każdy z uczestników przyniesie jakieś danie przygotowane przez siebie.  

– Warto zadbać o to,  aby świąteczne spotkanie w gronie przełożonych i pracowników nie miało charakteru przymusowego  i przed organizacją takiego spotkania warto zapytać współpracowników o ich pomysły na firmowe spotkanie. Świąteczne przyjęcia coraz mniej przypominają znane od lat rozmowy przy barszczu i karpiu, a coraz częściej są zajęciami integracyjnymi organizowanymi w formie warsztatów kulinarnych czy też jednodniowych kursów florystycznych, na których przygotowuje się wieńce bożonarodzeniowe lub inne dekoracje związane ze Świętami – komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager portalu infoPraca.   

Prezenty – nie dla wszystkich                                                              

Zwyczaj obdarowywania pracowników prezentami z okazji Świąt nie jest tak popularny jak firmowe wigilie. Blisko 70 proc. pracowników przepytanych przez portal infoPraca nie otrzymuje od pracodawców świątecznych prezentów. Z kolei ci, którzy je otrzymują, najczęściej dostają bony podarunkowe (36 proc.) i paczki z artykułami spożywczymi (31 proc.). W wielu firmach istnieje tradycja losowania współpracownika, któremu przygotuje się świąteczny podarunek. Najczęściej są to drobne upominki typu książka, bilety do kina czy zestawy kosmetyków.

REKLAMA

Jak złożyć PIT po 1 stycznia 2015 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kalkulatory

Świąteczna czkawka

Przed organizacją świątecznego spotkania pracodawcy powinni dwa razy zastanowić się jaki efekt chcą osiągnąć. Aż 41 proc. respondentów uważa, że takie spotkania nie mają żadnego wpływu na ich pracę, a według 32 proc. badanych wywołują jeszcze więcej negatywnych emocji – lepiej dać pracownikom świąteczne premie zamiast wydawać pieniądze na takie uroczystości. Znacznie lepsze nastawienie ma blisko 27 proc. respondentów, którzy uważają, że dzięki świątecznym spotkaniom budują się lepsze relacje w zespole, co z kolei przekłada się na większą efektywność pracy. Pomimo tych negatywnych nastrojów opinie nt. słuszności organizowania świątecznych spotkań są podzielone, z przewagą (53 proc.) głosów za podtrzymaniem firmowych wigilii.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe infoPraca.pl

Tel. 508 363 423

media@infopraca.pl

O infoPraca

infoPraca to internetowa giełda pracy. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. infoPraca stanowi część grupy kapitałowej Intercom, mogącej poszczycić się prawie dziesięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie nowych technologii. W skład Grupy wchodzi ponad 25 spółek, m.in. Softonic.com, Emagister.com, SoloStocks.com, MailxMail.com, które najlepiej odzwierciedlają możliwości wszechstronnego i efektywnego rozwoju Grupy w różnych sektorach biznesu.

O badaniu

Badanie „Celebrowanie Świąt w pracy – miłe spotkanie czy przykra konieczność” zostało przeprowadzone wśród grupy 572 respondentów w dniach 01-17.12.2014 za pomocą ankiety internetowej.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Odroczenie obowiązkowego KSeF? Prof. Modzelewski: Nie ma jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy są nieprzygotowani

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

Obowiązkowy KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA

Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA