REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca tymczasowa - dla kogo jest dobrym wyborem

Subskrybuj nas na Youtube
Praca tymczasowa - dla kogo jest dobrym wyborem
Praca tymczasowa - dla kogo jest dobrym wyborem
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dla kogo jest praca tymczasowa? Czy to dobry pomysł na zarobienie pieniędzy np. dla osób, które z różnych przyczyn znalazły się w innym kraju lub mieście? Czy to coś dla tych, którzy po prostu nie chcą na dłużej przywiązywać się do przysłowiowego biurka?

Jest moda na pracę tymczasową. Dlaczego?

Czasy, gdy całe życie zawodowe spędziliśmy w jednym miejscu, już dawno minęły. Dzisiejszy rynek pracy wymaga od nas elastyczności, umiejętności dostosowywania się do nowych okoliczności, a także wykazania się odwagą do podejmowania nowych wyzwań i wykorzystania swojego potencjału w różnorodnych środowiskach. Dobrze widziane jest bogate doświadczenie, które trzeba gdzieś nabyć. Takie mamy czasy, a w nie idealnie wpisuje się moda na pracę tymczasową. 
Jeśli skorzysta się z agencji pracy tymczasowej, takie zajęcie można znaleźć właściwie z dnia na dzień i będzie to rozwiązanie, które na pewno zadowoli tych, którzy szukają szybkiego źródła zarobku – mówi Iryna Miłkowska, Prezes VIPoL Group. Pośrednictwo agencji da nam pewność, że działamy legalnie, otrzymamy na czas wynagrodzenie, na jakie się umówiliśmy, a także będziemy mieć „z głowy” wszelkie formalności, które po prostu załatwi za nas firma. My tylko musimy pracować i gromadzić cenne doświadczenie

REKLAMA

Kto wykonuje pracę tymczasową?

Powszechnie uważa się, że praca tymczasowa to przede wszystkim praca fizyczna i że jest to rozwiązanie idealne albo dla uczniów i studentów, albo dla obcokrajowców, którzy przez jakiś czas przebywają w danym kraju.  
Z pewnością to prawda, ale tak samo pracę tymczasową za pośrednictwem agencji mogą podjąć specjaliści tacy jak spawacze, operatorzy wózków widłowych, ślusarze, monterzy, elektrycy, kierowcy i wielu innych. Praca tymczasowa to też doskonały pomysł na początek kariery  w nowym miejscu zamieszkania, a także idealne rozwiązanie dla osób, które pragną zarobić i zdobyć nowe umiejętności w różnych branżach – wyjaśnia ekspertka VIPoL Group. Z naszej agencji korzystają też osoby, które zmagają się z trudnymi sytuacjami życiowymi, jak np. uchodźcy wojenni z Ukrainy i nie tylko. 

Cudzoziemcy

Obcokrajowcy potrzebują usług agencji pracy tymczasowej również w szerszym wymiarze. Nasza agencja od 2010 roku pomaga obcokrajowcom odnaleźć się na polskim rynku pracy, załatwia im transport i zakwaterowanie, a także zapewnia opiekę koordynatora który odpowiada dosłownie na wszystkie pytania związane z zamieszkaniem i pracą w nowym kraju – ujawnia Iryna Miłkowska. 
Pomagamy też na wiele innych sposobów – w związku z wojną w Ukrainie, stworzyliśmy Fundację VIPoL Wspieramy Razem, która niesie pomoc potrzebującym - głównie kobietom. One do nas lgną, bo nasza agencja ma również ukraińskie korzenie, a praca, którą proponujemy, jest tylko jednym z elementów oferowanego wsparcia. Równie istotne jest słowo otuchy, wskazanie, jak załatwić jakieś sprawy, uświadomienie, w jaki sposób wykorzystać możliwości zdobycia nowych umiejętności, nauki języka czy zyskania finansowej niezależności. Dla uchodźczyń z Ukrainy to swoisty drogowskaz, pokazanie, że można przetrwać przymusową emigrację tak, by wynieść z tego doświadczenia również coś dobrego. 

Emeryci

Grupą, która chętnie korzysta z różnych form pracy tymczasowej, są również osoby, które już przeszły na emeryturę, ale nadal chcą zarabiać, być wśród ludzi, spełniać się. Agencje pracy tymczasowej dają wsparcie tym, którzy np. ze względu na wiek stracili stałą pracę, a jest im trudno znaleźć kolejną – dodaje Iryna Miłkowska. Ludziom starszym o wiele trudniej jest znaleźć stałe miejsce zatrudnienia  i muszą szybko znaleźć remedium na bezrobocie, z którym się borykają. Agencje pracy tymczasowej są takim rozwiązaniem a zespół specjalistów doradza, najlepsze oferty pracy dla wszystkich chętnych kandydatów.

Osoby o ograniczonej zdolności do pracy

Kolejna grupa to osoby o ograniczonej zdolności do pracy. One poszukują często prostych zajęć fizycznych i doskonale odnajdują się na stanowiskach tymczasowych miejsc pracy. Takich pracowników polecamy szczególnie – doceniają swoje miejsce pracy, szanują szefów, są lojalni – zauważa przedstawicielka VIPoL Group. Szczególną zaletą jest elastyczny grafik - na wielu stanowiskach pracownik ma możliwość wyboru godzin pracy, co niezwykle ułatwia zaplanowanie całego dnia. Jest to więc również idealne rozwiązanie dla osób mających wiele obowiązków, pragnących zarobić własne pieniądze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rośnie popyt na pracowników tymczasowych

Z ostatnich raportów na temat rynku usług HR wynika, iż zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych z roku na rok wzrasta – od ubiegłego roku jest to oczywiście związane z napływem gości z Ukrainy. Do agencji pracy tymczasowej zgłasza się coraz więcej Ukraińców, są to osoby, które musiały porzucić całe swoje życie i uciec do Polski w nadziei na lepsze jutro. Większość z nich otrzymuje pomoc i jest w stanie samodzielnie żyć i utrzymywać się finansowo, to ogromna pomoc dla obcokrajowców. - mówi Iryna Miłkowska

W kwietniu obchodzimy Światowy Dzień Walki z Bezrobociem.  Jest to okazja, która przypomina nam o osobach, które wciąż szukają pracy. Szacowana przez MRiPS stopa bezrobocia rejestrowanego w końcu 2022 r. wyniosła 5,2%. To o 0,6 pp. mniej niż rok wcześniej – podsumowuje Iryna Miłkowska. Choć te statystyki nastrajają optymistycznie, nie wolno zapominać, że wciąż są ludzie, którzy z różnych przyczyn desperacko szukają miejsca zatrudnienia. Na szczęście istnieją agencje pracy gotowe pomóc każdej osobie w potrzebie. Każdy z nas ma prawo do podjęcia nowej pracy na lepsze i bezpieczne jutro.

Grupa VIPoL - agencja pracy tymczasowej

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA