| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Księgi rachunkowe

Co można zaliczyć do wartości początkowej środka trwałego

Aktualizacja: 25.07.2008

Jesteśmy firmą budowlaną. W marcu 2008 r. kupiliśmy rusztowanie (wartość netto - 11 000 zł). W kwietniu tego roku dokupiliśmy do niego dodatkowe elementy (wartość netto - 1000 zł). Jak należy zaksięgować zakup tych elementów przy pełnej księgowości? »

Ujęcie w księdze kosztów ubezpieczenia budynku i samochodu

Aktualizacja: 22.07.2008

Prowadzę księgę przychodów i rozchodów metodą memoriałową. W jaki sposób powinnam zaksięgować faktury otrzymane za ubezpieczenie budynku i samochodu, które dotyczą 2008 i 2009 r.? Czy mogę to zrobić zapisem jednorazowym? Czy powinnam podzielić ten koszt na poszczególne lata i miesiące? »

Jak zaksięgować opłatę za gwarancję udzieloną przez bank

Aktualizacja: 17.07.2008

Co do zasady opłatę za gwarancję udzieloną przez bank ewidencjonuje się w księgach rachunkowych jako koszt operacyjny na koncie - usługi obce. »

Jak zaksięgować w pkpir opłaty pocztowe

Aktualizacja: 16.07.2008

Czy mogę na podstawie dowodu wewnętrznego zaksięgować w pkpir wydatki ponoszone na opłaty pocztowe oraz podpiąć pod ten dowód wpisy z książki nadawczej? Czy to wystarczy? A może dodatkowo powinnam mieć fakturę? »

Jak ujmować w księgach zasiłki chorobowe i macierzyńskie

Aktualizacja: 11.07.2008

Spółka wypłaca zasiłki chorobowe i macierzyńskie swoim pracownikom. W jaki sposób powinna zaksięgować wypłacone kwoty w swoich księgach? »

Jak zaksięgować w pkpir koszty ubezpieczenia budynku i samochodu

Aktualizacja: 10.07.2008

Prowadzę księgę przychodów i rozchodów metodą memoriałową. W jaki sposób powinnam zaksięgować faktury otrzymane za ubezpieczenie budynku i samochodu, które dotyczą 2008 r. i 2009 r.? Czy mogę to zrobić zapisem jednorazowym? Czy powinnam podzielić ten koszt na poszczególne lata i miesiące? »

Jak w księgach rachunkowych ujmować materiały odpisane w koszty w momencie zakupu

Aktualizacja: 09.07.2008

Spółka w uzasadnionych przypadkach może odpisywać materiały bezpośrednio w koszty. W takim przypadku na dzień bilansowy konieczne jest ustalenie ich stanu, wycena, a następnie korekta kosztów. »

Kiedy nie możemy mówić o fakturze zaliczkowej

Aktualizacja: 04.07.2008

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą otrzymała fakturę od producenta opakowań na zaliczkę na budowę formy wtryskowej opakowania, które ma być produkowane specjalnie dla niej. Faktura została wystawiona na 81 000 zł netto i stanowi 30% wartości końcowej. Producent opakowań nie chciał sam ponieść kosztów produkcji, ponieważ będzie to wzór tworzony specjalnie. W ten sposób producent chciał się zabezpieczyć. Jak tę fakturę należy ująć w księgach? Faktura była wystawiona z datą 12/2007, ale dotychczas nie została zapłacona. Osoba fizyczna jest podatnikiem VAT i prowadzi pełną księgowość. »

Jak rozliczyć w pkpir zakup towaru, gdy nie otrzymano faktury

Aktualizacja: 27.06.2008

Prowadzę księgę przychodów i rozchodów. W kwietniu zakupiłam towar, ale razem z nim nie otrzymałam faktury. Na podstawie jakiego dokumentu powinnam zaksięgować towar w pkpir? Ponieważ nie mam faktury, to nie znam ostatecznej ceny. Jeżeli otrzymam fakturę w maju, to czy powinnam zrobić korektę? »

Jak zaksięgować refundację wydatków z Funduszu Pracy

Aktualizacja: 25.06.2008

Firma otrzymała refundację z Funduszu Pracy na wyposażenie stanowiska pracy dla bezrobotnego. Kwota dotacji wynosi 14 tys. zł brutto. Faktury mamy na środki trwałe, na kwotę 15,1 tys. zł. Jak zaksięgować wpływ dotacji na konto i faktury? »

Jak ująć w pkpir wynagrodzenia mimo niepłacenia składek ZUS przez pracodawcę

Aktualizacja: 18.06.2008

Na podstawie umowy o pracę zatrudniam kilku pracowników. Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Jeżeli jako właściciel firmy nie płacę przez jakiś czas należnych składek ZUS za pracowników, ale wypłacam im pensje w pełnej wysokości co miesiąc, to czy mogę ujmować to wynagrodzenie w pkpir w kwocie brutto? »

W jaki sposób w księgach rachunkowych ewidencjonować opakowania

Aktualizacja: 09.06.2008

Na fakturze wystawionej przez naszą firmę widnieje towar o wartości netto 100 zł (brutto 122 zł). Ponadto sprzedano też opakowania za 15 zł. Należność dla naszej firmy wynosi więc 137 zł. Jak zaksięgować sprzedaż tych opakowań? »

Jak zaksięgować pożyczkę od udziałowca

Aktualizacja: 05.06.2008

W sytuacji kiedy spółka z o.o. potrzebuje dodatkowych środków finansowych na prowadzenie działalności gospodarczej, udziałowcy zamiast wnoszenia dopłat czy podwyższania wkładów mogą podjąć decyzję o udzieleniu spółce pożyczki. »

Jak prawidłowo ująć program komputerowy

Aktualizacja: 30.05.2008

Zakupiony program komputerowy należy ująć w księgach rachunkowych jako wartość niematerialną i prawną, a następnie amortyzować. Z kolei program wytworzony we własnym zakresie księguje się jako koszt. »

Jak ująć w księgach rachunkowych ujawniony błąd

Aktualizacja: 27.05.2008

Po rekonstrukcji bazy danych okazało się, że stan magazynowy na początku 2008 r. jest inny niż wykazany w BO 2008 r. w księgowości. Stan magazynowy jest prawidłowy, natomiast trzeba skorygować kwotę BO 2008 r. oraz bilans zamknięcia 2007 r., ponieważ błąd ten ujawniono już po zamknięciu bilansu. Jak prawidłowo dokonać takiej korekty? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Waldemar Żuchowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK