REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

JPK, biała lista, split payment dla SAP

  • Artykuł sponsorowany
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach Ministerstwo Finansów wprowadza wiele zmian w regulacjach podatkowych i zasadach rachunkowości. Celem niektórych, jak np. JPK czy Split Payment, jest możliwość prowadzenia sprawnej i efektywnej kontroli przedsiębiorstw oraz poprawienie stabilności wpływów z tytułu podatku od towarów i usług, a także ograniczenie szarej strefy. Inne, jak np. Biała Lista Podatników czy sprawozdanie o praktykach płatniczych, poprawiają bezpieczeństwo biznesu. Są też takie, które nakładają nowe daniny na przedsiębiorstwa – jak na przykład opłata cukrowa i od tzw. małpek (alkoholu w opakowaniach jednostkowych do 300 ml). SNP Poland oferuje szeroką gamę rozwiązań pozwalających dostosować systemy SAP do nowych wymagań fiskusa.

Przepisy podatkowe często są korygowane, nowelizowane, doprecyzowywane. Tu przykładem jest Jednolity Plik Kontrolny, który niedawno został przez MF radykalnie zmieniony wprowadzeniem nowych struktur dla obowiązkowych deklaracji. Zwykle też fiskus daje przedsiębiorstwom niewiele czasu na dostosowanie się do nowych wymagań.

REKLAMA

REKLAMA

Nowe obowiązki raportowe i podatki wymagają zmian w procesach biznesowych i systemach informatycznych. Firma SNP Polska sukcesywnie poszerza swoją ofertę o rozwiązania i aplikacje pozwalające dostosować systemy SAP do aktualnych wymagań prawnych. Dajemy klientom gwarancję, że system SAP, wzbogacony o rozwiązania SNP, realizuje procesy weryfikacji kontrahentów, płatności podzielonej czy wreszcie generowania Jednolitego Pliku Kontrolnego zgodnie z aktualnymi przepisami.

SNP JPK

Już ponad 200 firm rozwiązało „na zawsze” problem zmieniających się wymagań związanych z przygotowaniem pakietu Jednolity Plik Kontrolny w SAP. SNP JPK pozwala generować dane podatkowe i księgowe w aktualnie obowiązującym formacie JPK bezpośrednio z SAP.

REKLAMA

Rozwiązanie to kilka elementów obligatoryjnych, a także produkty komplementarne i opcje pozwalające dostosować SNP JPK do specyficznych potrzeb organizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz ewidencji VAT – JPK_V7M (JPK VDEK) aplikacja od SNP obsługuje dodatkowe obszary (JPK na żądanie):

  • księgi rachunkowe – JPK_KR,
  • wyciąg bankowy – JPK_WB,
  • magazyn – JPK_MAG,
  • faktury VAT – JPK_FA,
  • faktury VAT rolnicy ryczałtowi – JPK_FA_RR,
  • podatkowa księga przychodów i rozchodów – JPK_PKPIR,
  • ewidencja przychodów – JPK_EWP.

Płatność podzielona

SNP Split Payment to kolejne rozszerzenie SAP, które umożliwia dostosowanie systemu do obsługi płatności podzielonej (podział płatności za dostarczone towary i usługi na kwotę netto oraz kwotę podatku VAT i rozdzielenie ich na osobne rachunki bankowe dostawcy).

Generowane w SNP Split Payment polecenia przelewów spełniają wymagania dotyczące przekazania w komunikacie przelewu obligatoryjnych danych: nr faktury, nr NIP kontrahenta, kwota netto i kwota VAT. Rozwiązanie umożliwia obsługę płatności podzielonej bezpośrednio z SAP, bez istotnych zmian w procesach realizacji płatności wychodzących i księgowania faktur dostawców. Dodatkowo można je łatwo dostosować do innych formatów płatności. SNP Split Payment umożliwia obsługę płatności za wiele faktur za pomocą pojedynczej płatności w formacie płatności podzielonej. Pozwala na realizację przelewów krajowych w euro przy jednoczesnym transferze wartości VAT na konto VAT w złotówkach.

Biała lista podatników w SAP

SNP Partner Checker to dodatek do SAP umożliwiający weryfikację danych kontrahentów w bazach KAS (tzw. biała lista podatników) i UE (VIES). Aplikacja weryfikuje numery NIP i VAT-UE, numery REGON, pliki JPK_VAT, JPK_V7 oraz dowolne inne zestawienia z numerami NIP, a także numery rachunków bankowych.

I inne wyzwania

Wymienione powyżej to najpopularniejsze produkty z oferty SNP SAP Add-Ons. Oprócz tego nasi klienci korzystają m.in. z pakietu SNP Zatory Płatnicze w SAP, który umożliwia dostosowanie systemu do polskich przepisów przeciwdziałających zatorom płatniczym. Firmy zajmujące się produkcją i obrotem napojów słodzonych i alkoholi mogą wzbogacić swój system o rozwiązanie SNP Sugar Tax, które umożliwia naliczanie i raportowanie opłat zgodnie z ustawą o promocji prozdrowotnych wyborów konsumentów.

Nowością w ofercie jest SNP KSeF – usługa chmurowa umożliwiająca przesyłanie faktur z systemu SAP w formie ustrukturyzowanej do Krajowego Systemu e-Faktur. MF ogłosiło, że wysyłka e-faktur do KSeF początkowo będzie dobrowolna, ale trwają prace nad wprowadzeniem takiego obowiązku (od stycznia 2023).

Zawsze aktualne

Konsultanci SNP Poland na bieżąco śledzą informacje z MF i analizują zmiany w ustawach i rozporządzeniach. Prace nad aktualizacjami i nowymi wersjami produktów ruszają tuż po ogłoszeniu nowych wymagań. Dzięki temu klienci zawsze są gotowi na czas z nowymi strukturami plików JPK czy innymi obligatoryjnymi wymaganiami wiążącymi się z koniecznością wprowadzenia zmian do SAP.

Oprócz gotowych do użycia aplikacji oferujemy także możliwość uzyskania wsparcia wdrożeniowego. Ważnym uzupełnieniem oferty jest wparcie serwisowe dla produktów SNP SAP Add-Ons. Firmy, które wykupiły usługę serwisową, otrzymują nowe wersje produktów i aktualizacje w ramach pakietu maintenance, bez dodatkowych opłat.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Jak zyskać 11 tys. zł na jednym aucie firmowym? Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Ale czasem leasing operacyjny bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

REKLAMA

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

REKLAMA

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Przełom w podatku od nieruchomości. Nowa interpretacja Ministra pozwala firmom odzyskać miliony

Najświeższa interpretacja Ministra Gospodarki i Finansów całkowicie zmienia zasady opodatkowania nieruchomości firmowych. Koniec automatycznego naliczania najwyższych stawek tylko dlatego, że właściciel jest przedsiębiorcą. Dla produkcji, logistyki, handlu i dużych inwestorów to realna szansa na szybkie obniżenie podatku i odzyskanie nadpłat za poprzednie lata.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA