REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

JPK, biała lista, split payment dla SAP

  • Artykuł sponsorowany
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach Ministerstwo Finansów wprowadza wiele zmian w regulacjach podatkowych i zasadach rachunkowości. Celem niektórych, jak np. JPK czy Split Payment, jest możliwość prowadzenia sprawnej i efektywnej kontroli przedsiębiorstw oraz poprawienie stabilności wpływów z tytułu podatku od towarów i usług, a także ograniczenie szarej strefy. Inne, jak np. Biała Lista Podatników czy sprawozdanie o praktykach płatniczych, poprawiają bezpieczeństwo biznesu. Są też takie, które nakładają nowe daniny na przedsiębiorstwa – jak na przykład opłata cukrowa i od tzw. małpek (alkoholu w opakowaniach jednostkowych do 300 ml). SNP Poland oferuje szeroką gamę rozwiązań pozwalających dostosować systemy SAP do nowych wymagań fiskusa.

Przepisy podatkowe często są korygowane, nowelizowane, doprecyzowywane. Tu przykładem jest Jednolity Plik Kontrolny, który niedawno został przez MF radykalnie zmieniony wprowadzeniem nowych struktur dla obowiązkowych deklaracji. Zwykle też fiskus daje przedsiębiorstwom niewiele czasu na dostosowanie się do nowych wymagań.

REKLAMA

REKLAMA

Nowe obowiązki raportowe i podatki wymagają zmian w procesach biznesowych i systemach informatycznych. Firma SNP Polska sukcesywnie poszerza swoją ofertę o rozwiązania i aplikacje pozwalające dostosować systemy SAP do aktualnych wymagań prawnych. Dajemy klientom gwarancję, że system SAP, wzbogacony o rozwiązania SNP, realizuje procesy weryfikacji kontrahentów, płatności podzielonej czy wreszcie generowania Jednolitego Pliku Kontrolnego zgodnie z aktualnymi przepisami.

SNP JPK

Już ponad 200 firm rozwiązało „na zawsze” problem zmieniających się wymagań związanych z przygotowaniem pakietu Jednolity Plik Kontrolny w SAP. SNP JPK pozwala generować dane podatkowe i księgowe w aktualnie obowiązującym formacie JPK bezpośrednio z SAP.

REKLAMA

Rozwiązanie to kilka elementów obligatoryjnych, a także produkty komplementarne i opcje pozwalające dostosować SNP JPK do specyficznych potrzeb organizacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz ewidencji VAT – JPK_V7M (JPK VDEK) aplikacja od SNP obsługuje dodatkowe obszary (JPK na żądanie):

  • księgi rachunkowe – JPK_KR,
  • wyciąg bankowy – JPK_WB,
  • magazyn – JPK_MAG,
  • faktury VAT – JPK_FA,
  • faktury VAT rolnicy ryczałtowi – JPK_FA_RR,
  • podatkowa księga przychodów i rozchodów – JPK_PKPIR,
  • ewidencja przychodów – JPK_EWP.

Płatność podzielona

SNP Split Payment to kolejne rozszerzenie SAP, które umożliwia dostosowanie systemu do obsługi płatności podzielonej (podział płatności za dostarczone towary i usługi na kwotę netto oraz kwotę podatku VAT i rozdzielenie ich na osobne rachunki bankowe dostawcy).

Generowane w SNP Split Payment polecenia przelewów spełniają wymagania dotyczące przekazania w komunikacie przelewu obligatoryjnych danych: nr faktury, nr NIP kontrahenta, kwota netto i kwota VAT. Rozwiązanie umożliwia obsługę płatności podzielonej bezpośrednio z SAP, bez istotnych zmian w procesach realizacji płatności wychodzących i księgowania faktur dostawców. Dodatkowo można je łatwo dostosować do innych formatów płatności. SNP Split Payment umożliwia obsługę płatności za wiele faktur za pomocą pojedynczej płatności w formacie płatności podzielonej. Pozwala na realizację przelewów krajowych w euro przy jednoczesnym transferze wartości VAT na konto VAT w złotówkach.

Biała lista podatników w SAP

SNP Partner Checker to dodatek do SAP umożliwiający weryfikację danych kontrahentów w bazach KAS (tzw. biała lista podatników) i UE (VIES). Aplikacja weryfikuje numery NIP i VAT-UE, numery REGON, pliki JPK_VAT, JPK_V7 oraz dowolne inne zestawienia z numerami NIP, a także numery rachunków bankowych.

I inne wyzwania

Wymienione powyżej to najpopularniejsze produkty z oferty SNP SAP Add-Ons. Oprócz tego nasi klienci korzystają m.in. z pakietu SNP Zatory Płatnicze w SAP, który umożliwia dostosowanie systemu do polskich przepisów przeciwdziałających zatorom płatniczym. Firmy zajmujące się produkcją i obrotem napojów słodzonych i alkoholi mogą wzbogacić swój system o rozwiązanie SNP Sugar Tax, które umożliwia naliczanie i raportowanie opłat zgodnie z ustawą o promocji prozdrowotnych wyborów konsumentów.

Nowością w ofercie jest SNP KSeF – usługa chmurowa umożliwiająca przesyłanie faktur z systemu SAP w formie ustrukturyzowanej do Krajowego Systemu e-Faktur. MF ogłosiło, że wysyłka e-faktur do KSeF początkowo będzie dobrowolna, ale trwają prace nad wprowadzeniem takiego obowiązku (od stycznia 2023).

Zawsze aktualne

Konsultanci SNP Poland na bieżąco śledzą informacje z MF i analizują zmiany w ustawach i rozporządzeniach. Prace nad aktualizacjami i nowymi wersjami produktów ruszają tuż po ogłoszeniu nowych wymagań. Dzięki temu klienci zawsze są gotowi na czas z nowymi strukturami plików JPK czy innymi obligatoryjnymi wymaganiami wiążącymi się z koniecznością wprowadzenia zmian do SAP.

Oprócz gotowych do użycia aplikacji oferujemy także możliwość uzyskania wsparcia wdrożeniowego. Ważnym uzupełnieniem oferty jest wparcie serwisowe dla produktów SNP SAP Add-Ons. Firmy, które wykupiły usługę serwisową, otrzymują nowe wersje produktów i aktualizacje w ramach pakietu maintenance, bez dodatkowych opłat.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

Odroczenie obowiązkowego KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy są nieprzygotowani

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

REKLAMA

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

Tak znajdują przekręty cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

REKLAMA

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA