Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy program partnerski dla biur księgowych z SoCapbonus

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł partnerski
fot. materiały prasowe
Na rynku pojawił się nowy program partnerski dla księgowych. Dzięki nim zyskują dodatkowy przychod od każdego obsługiwanego klienta. Warunkiem jest zdobycie nowej wiedzy dotyczącej produktu

Firmy w Polsce mogą skorzystać z SoCap Bonus, rozwiązania, które daje pracodawcom możliwość wprowadzenia nowego sposobu wynagradzania pracowników. Ich wynagrodzenie może zostać podzielone na dwie części: podstawową i premię wypłacaną w postaci benefitu - tokenu SoCap (Social Capitalism). Tokeny są dostępnie globalnie, w Polsce oparte na nich rozwiązanie rozwijane przez system partnerski.

Oferta benefitu pozapłacowego SoCap Bonus ma docierać do pracodawców za pośrednictwem ekspertów. Mowa o biurach księgowo-podatkowych, księgowych, głównych księgowych, ale i kancelariach prawnych czy podatkowych. Te zostając partnerem programu SoCap Bonus zyskują dostęp do nowoczesnych narzędzi, pomagających zoptymalizować koszty obsługiwanym przez siebie pracodawcom. Ci ostatni zyskują możliwość nabywania SoCap dla swoich pracowników. Zakupione tokeny są następnie sprzedawane przez pracodawcę, a pozyskane z tego tytułu pieniądze są wypłacane na konto pracownika na poczet pensji. Na takie rozwiązanie pracownik musi wyrazić zgodę.

Ważne jest to, jak podkreśla Radosław Żuk, doradca podatkowy z Kancelarii Prawnej Żuk Pośpiech, że te konkretne tokeny są wolne od obciążeń składkami ZUS. Dzięki nim odprowadzana składka od wynagrodzenia umowy o pracę, czy zlecenia zmniejszy się o 34 proc.

Jak wskazuje Radosław Żuk, zgodnie z art. 18 ust. 1 oraz art. 4 pkt 9 ustawy o systemie ubezpieczeń, podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe stanowi przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu między innymi zatrudnienia w ramach stosunku pracy. Z kolei zasady ustalania podstawy wymiaru składek określa rozporządzenie do niego. Zgodnie z § 1 tego aktu prawnego, podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe stanowi przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, osiągany przez pracowników u pracodawcy z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy.

Natomiast, jak zauważa Radosław Żuk, zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia, podstawy wymiaru składek nie stanowią przychody stanowiące korzyści materialne wynikające z układów zbiorowych pracy, regulaminów wynagradzania lub przepisów o wynagradzaniu, a polegające na uprawnieniu do zakupu po cenach niższych niż detaliczne niektórych artykułów, przedmiotów lub usług. Prawnik wskazuje, że różnica w wysokości wartości rynkowej tokena, a kwotą którą zapłaci pracownik, stanowi wprawdzie przychód pracownika, jednakże z racji faktu, że spełnione zostały wymogi, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia, przychód ten nie stanowi podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Z kolei zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe oraz ubezpieczenie wypadkowe stanowi podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i ubezpieczenia rentowe.
Wobec tego przychód, który osiąga pracownik z tytułu zakupu tokenów po wartości niższej niż rynkowa nie stanowi podstawy wymiaru składki na ubezpieczenia społeczne: emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe.

Muszą jednak zostać spełnione określone przesłanki. Po pierwsze, zasady przekazywania tokenów będą zamieszczone w regulaminie benefitów, będącym częścią regulaminu wynagradzania firmy. Po drugie, pracownicy będą uprawnieni do zakupu towarów i usług po cenach niższych niż detaliczne.
Zatem dzięki nowemu rozwiązaniu pracodawcy będący klientami biura księgowego, które jest partnerem SoCap bonus mogą obniżyć skalę swoich obciążeń finansowych.

Biuro księgowe również może liczyć na profity z tego tytułu. Od każdego klienta, który nabywa na rzecz swoich pracowników tokeny otrzyma bonus. Prowadzący SoCap Bonues podaje przykładowe wyliczenia. Pracodawca wypłaca swoim pracownikom 7 tys. zł netto pensji miesięcznie. Dzieląc wynagrodzenie na dwie części składowe: podstawową w wysokości 2363,56 zł i premiową 4636,44 zł w tokenie SoCap, zyskuje od każdego pracownika 2926,83 zł oszczędności miesięcznie. Rocznie daje to kwotę 35 121,96 zł. Z kolei zysk dla biura księgowo-podatkowego, czy księgowego to 105,38 zł miesięcznie, co w skali roku daje 1264,56 zł.

Na tym jednak, jak zaznaczają autorzy programu, korzyści dla księgowych i innych ekspertów się nie kończą. Wejście do programu oznacza dostęp do najnowszej wiedzy i rozwiązań podatkowych, prawnych oraz technologicznych, które pozwolą zwiększyć konkurencyjność na rynku, a co za tym idzie mogą się okazać przepustką do pozyskania nowych klientów. Szczególnie, że ci coraz częściej szukają rozwiązania problemu ze strony wiarygodnego partnera, który na bieżąco będzie monitorował przepisy, mając na uwadze dobro obsługiwanych podmiotów. Partnerzy programu zyskują w związku z tym dostęp do szkoleń z najnowszej wiedzy dotyczącej podatków i zagadnień księgowych, ale też mają możliwość uczestniczenia w warsztatach praktycznych z prezentacją konkretnych przypadków, czy szkoleń, w tym zagranicznych, połączonych z budowaniem więzi partnerskich. Spotkania mają odbywać się przynajmniej cztery razy w roku.

PAO

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.