REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Transport kolejowy z Chin

ShipHub
Patforma dla frachtu morskiego, kolejowego i lotniczego
Transport kolejowy z Chin
Transport kolejowy z Chin

REKLAMA

REKLAMA

Jedwabny Szlak stanowi sieć dróg łączących Chiny z Azją Centralną i Europą. Tym razem szlaki skupiają się nie tylko na drodze morskiej, ale przede wszystkim na drodze lądowej-kolejowej.

W związku z tym powstaje całkowicie nowa infrastruktura, która umożliwi szybszy transport kolejowy z Chin, co znacznie ułatwi sprowadzanie towarów z Państwa Środka. Daje on więc duże szanse państwom, które wezmą udział w tym projekcie, ponieważ stworzy ważny łańcuch wymiany handlowej oraz kulturowej. Obecna sytuacja epidemiologiczna panująca na świecie i związane z nią zaburzenia w dostawach oraz długie zamknięcie fabryk tylko potwierdziły jak znaczący wpływ ma ten szlak na płynne funkcjonowanie międzynarodowego handlu. Połączeń kolejowych jest coraz więcej, w roku 2018 liczba składów pociągów Jedwabnego Szlaku wynosiła już 6400.

REKLAMA

REKLAMA

Pociąg z Chin do Polski

Ze względu na położenie geograficzne Polska stała się ważnym punktem na drodze pociągu z Chin, stanowiąc swoistą bramę do Europy, ponieważ towary, które docierają tym pociągiem przechodzą jedynie przed dwie odprawy celne. Dla Polski ma to takie znaczenie, że szybkość dostaw może zmniejszyć się nawet z 7 tygodni (drogą morską) do 11 dni.

Trzy najważniejsze połączenia

Jeśli chodzi o trasy i miejsca, które mają szczególną wagę dla Polski, to należy wyróżnić trzy połączenia.

Pierwsze połączenie między Chengdu w środkowych Chinach a Łodzią. Od 2013 r. oferuje cotygodniowy, ekspresowy przewóz towarów, którego operatorem jest łódzka firma Hatrans. Dzięki niemu powstał w Polsce zupełnie nowy, multimodalny terminal w Olechowie.

REKLAMA

Ta sama firma uruchomiła także drugie, bardzo ważne połączenie z Łodzi do portu Xiamen na chińskim wybrzeżu Cieśniny Tajwańskiej. Dał on polskim eksporterom szanse na odkrycie innych miejsc, ponieważ za pośrednictwem Xiamenu można dotrzeć na Tajwan i rynki Azji Południowo-Wschodniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ostatnim jest połączenie pomiędzy niemieckim Hamburgiem i Zhengzhou w Chinach, który na swojej trasie przejeżdża przez terminal Warszawa-Małaszewicze. Terminal ten jest odpowiedzialny za 94% polskich przeładunków z Jedwabnego Szlaku. W związku z tym wkrótce ma go odciążyć terminal Czeremcha.

Pociąg z Chin do Europy

Nie tylko Polska, ale także inne kraje Europy mają możliwość korzystania z tego projektu. Już teraz można mówić o kilku znanych połączeniach, które zostały uruchomione od 2014 r.

Jednym z nich jest trasa pociągu z Yiwu we wschodnich Chinach do Madrytu, będąca najdłuższą na świecie trasą kolejową. Prowadzi ona przez 8 państw (w tym Polskę czy Niemcy), a mimo tego podróż trwa jedynie 21 dni.

Drugim połączeniem z chińskiego miasta Yiwu jest pociąg do Londynu, potocznie zwany “Wschodnim wiatrem”, co ma stanowić nawiązanie do zdania pierwszego przywódcy Chin komunistycznych Mao Zedonga: „Wschodni wiatr góruje nad wiatrem zachodnim”. Jest to regularne, cotygodniowe połączenie, które wiedzie przez 7 innych państw. Należy dodać, że dzięki temu połączeniu czas dostawy skrócił się o około 30 dni.

Obok Londynu i Madrytu można też wspomnieć o połączeniach między innymi z włoskim Mediolanem, a także niemieckimi miastami - Hamburgiem i Chongqing.

Podsumowanie
Nowy Jedwabny Szlak ciągle się rozbudowuje, a co za tym idzie liczba połączeń również nieustannie wzrasta. Polska i inne kraje chcą odgrywać w nim znaczącą rolę, po to, aby rozwijać się zarówno gospodarczo jak i kulturowo. W roku 2020 do Polski pociąg z Chin przyjechał do Sławkowa, a według szacunków w tym roku na trasie między Chinami a Europą ma kursować nawet 5 tysięcy pociągów, co ma przyczynić się do wybudowania ponad 40 nowych terminali przeładunkowych i linii kolejowych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA