REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym jest ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Colonnade Insurance S.A.
Ubezpieczenia majątkowe i osobowe
Czym jest ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych?
Czym jest ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Na czym polega ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych? Przed czym chroni i jakie szkody pokrywa?

Przedsiębiorcy często inwestują bardzo duże środki w infrastrukturę i bezpieczeństwo IT, otrzymując najwyższej klasy ochronę dla swojego oprogramowania. Wszystko wydaje się być w porządku, ale niefortunne kliknięcie na nieznany plik w załączniku do wiadomości e-mail, odwiedzenie ryzykownej witryny lub przekazanie danych do pozornie godnej zaufania witryny może sprawić, że wszystkie dotychczasowe środki ostrożności staną się niewystarczające. Dane zostają naruszone przez złośliwe oprogramowanie i nagle wrażliwe informacje o firmie i jej klientach trafiają w ręce niepożądanej osoby lub przepadają na dobre. 

REKLAMA

Ryzyko obecne w przestrzeni cyfrowej

Żaden biznes nie może dziś funkcjonować bez technologii cyfrowych. Im bardziej integrujemy je z naszą pracą i osobistą działalnością, tym bardziej wzrasta ryzyko, że nasze dane zostaną zaatakowane i niewłaściwie wykorzystane. Codziennie jesteśmy narażeni na zagrożenie phishingiem (kradzieżą wrażliwych danych), który może mieć zauważalny, wręcz destrukcyjny wpływ na biznes. 

Źródła danych firm są w dużej mierze połączone ze sobą, co powoduje, że wszystkie firmowe zapisy cyfrowe mogą być narażone na cyberataki w tym samym czasie. Wrażliwe mogą być nie tylko serwery, ale również prywatne nośniki czy hurtownie danych, a także te wykorzystywane na potrzeby domowego biura. 

Co daje ubezpieczenie CYBER?

Kradzież danych i inne cyberataki wiążą się zazwyczaj z koniecznością podjęcia przez ofiarę ataku wielu wyczerpujących i kosztownych działań. 

Za pomocą ubezpieczenia cyber świadczymy pomoc w przypadku naruszenia lub kradzieży danych. Ten produkt ubezpieczeniowy odwołuje się do powszechnych potrzeb, które pojawiają się w sytuacjach kryzysowych. Nasze wsparcie pomoże pokryć koszty specjalistycznej interwencji w celu odzyskania skradzionych danych w przypadku ataków hakerów oraz podjąć działania prewencyjne dążące do zapewnienia ich bezpieczeństwa w przyszłości. Ubezpieczenie zapewni też rekompensatę przy prowadzeniu poszczególnych spraw administracyjnych, od zgłoszenia roszczenia do organów nadzorczych, po profesjonalne usługi mające na celu utrzymanie lub naprawę nadszarpniętej reputacji firmy - uzupełnia Michał Jatczak, Starszy Specjalista Ds. Ubezpieczeń Finansowych w polskim oddziale Colonnade Insurance S.A.

Tego typu ubezpieczenie pokrywa koszty, których poniesienie mogą wymusić cyberataki, zarówno przy wystąpieniu roszczenia, jak i przy poszczególnych czynnościach proceduralnych związanych z jego rozwiązaniem. Naruszenie cyfrowego bezpieczeństwa będzie rozpatrywane ze wszystkimi potencjalnymi konsekwencjami, które mogą wystąpić również w trakcie postępowania uzupełniającego, aby zapewnić ochronę danych. 

Ubezpieczenie takie obejmuje m.in. wydatki poniesione na zbadanie genezy, przebiegu i skutków incydentu cybernetycznego, określenie czy systemy i dane są możliwe do odzyskania, podjęcie próby ich odzyskania, oczyszczenie sprzętu komputerowego ze złośliwego oprogramowania, ponowną instalację oprogramowania i przygotowanie sprzętu do pracy, przygotowanie raportu i wydanie rekomendacji, w jaki sposób należy zabezpieczyć się przed takimi zdarzeniami na przyszłość oraz przeprowadzenie wskazanych prac. 

Ubezpieczenie pokrywa również zysk utracony w wyniku incydentu – jeżeli incydent spowoduje zakłócenie działalności firmy, przez co dotknięta nim firma nie wypracuje przychodu, który w normalnych warunkach zostałby wypracowany.

Wyciek lub utrata danych osobowych bądź handlowych może skutkować karami finansowymi oraz naruszeniem reputacji firmy. Cyberataki mogą doprowadzić do wyłączenia serwerów, a w konsekwencji – do utraty zaufania klientów i ograniczenia zysków. Ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych pozwala ograniczyć te dotkliwe i daleko sięgające konsekwencje naruszenia bezpieczeństwa danych.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 roku. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Gruszczyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

REKLAMA

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

Rewolucja płacowa w całej UE od 2026 r. Pracodawcy będą musieli ujawniać kwoty wynagrodzenia pracownikom i kandydatom do pracy

Wynagrodzenia przestaną być tematem tabu. Od czerwca 2026 roku pracodawcy będą mieli obowiązek ujawniania informacji o płacach, zarówno kandydatom do pracy, jak i zatrudnionym pracownikom. Czy to koniec nierówności i początek nowego rozdania na rynku pracy?

REKLAMA