REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym jest ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Colonnade Insurance S.A.
Ubezpieczenia majątkowe i osobowe
Czym jest ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych?
Czym jest ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Na czym polega ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych? Przed czym chroni i jakie szkody pokrywa?

Przedsiębiorcy często inwestują bardzo duże środki w infrastrukturę i bezpieczeństwo IT, otrzymując najwyższej klasy ochronę dla swojego oprogramowania. Wszystko wydaje się być w porządku, ale niefortunne kliknięcie na nieznany plik w załączniku do wiadomości e-mail, odwiedzenie ryzykownej witryny lub przekazanie danych do pozornie godnej zaufania witryny może sprawić, że wszystkie dotychczasowe środki ostrożności staną się niewystarczające. Dane zostają naruszone przez złośliwe oprogramowanie i nagle wrażliwe informacje o firmie i jej klientach trafiają w ręce niepożądanej osoby lub przepadają na dobre. 

REKLAMA

Ryzyko obecne w przestrzeni cyfrowej

Żaden biznes nie może dziś funkcjonować bez technologii cyfrowych. Im bardziej integrujemy je z naszą pracą i osobistą działalnością, tym bardziej wzrasta ryzyko, że nasze dane zostaną zaatakowane i niewłaściwie wykorzystane. Codziennie jesteśmy narażeni na zagrożenie phishingiem (kradzieżą wrażliwych danych), który może mieć zauważalny, wręcz destrukcyjny wpływ na biznes. 

Źródła danych firm są w dużej mierze połączone ze sobą, co powoduje, że wszystkie firmowe zapisy cyfrowe mogą być narażone na cyberataki w tym samym czasie. Wrażliwe mogą być nie tylko serwery, ale również prywatne nośniki czy hurtownie danych, a także te wykorzystywane na potrzeby domowego biura. 

Co daje ubezpieczenie CYBER?

Kradzież danych i inne cyberataki wiążą się zazwyczaj z koniecznością podjęcia przez ofiarę ataku wielu wyczerpujących i kosztownych działań. 

Za pomocą ubezpieczenia cyber świadczymy pomoc w przypadku naruszenia lub kradzieży danych. Ten produkt ubezpieczeniowy odwołuje się do powszechnych potrzeb, które pojawiają się w sytuacjach kryzysowych. Nasze wsparcie pomoże pokryć koszty specjalistycznej interwencji w celu odzyskania skradzionych danych w przypadku ataków hakerów oraz podjąć działania prewencyjne dążące do zapewnienia ich bezpieczeństwa w przyszłości. Ubezpieczenie zapewni też rekompensatę przy prowadzeniu poszczególnych spraw administracyjnych, od zgłoszenia roszczenia do organów nadzorczych, po profesjonalne usługi mające na celu utrzymanie lub naprawę nadszarpniętej reputacji firmy - uzupełnia Michał Jatczak, Starszy Specjalista Ds. Ubezpieczeń Finansowych w polskim oddziale Colonnade Insurance S.A.

Tego typu ubezpieczenie pokrywa koszty, których poniesienie mogą wymusić cyberataki, zarówno przy wystąpieniu roszczenia, jak i przy poszczególnych czynnościach proceduralnych związanych z jego rozwiązaniem. Naruszenie cyfrowego bezpieczeństwa będzie rozpatrywane ze wszystkimi potencjalnymi konsekwencjami, które mogą wystąpić również w trakcie postępowania uzupełniającego, aby zapewnić ochronę danych. 

Ubezpieczenie takie obejmuje m.in. wydatki poniesione na zbadanie genezy, przebiegu i skutków incydentu cybernetycznego, określenie czy systemy i dane są możliwe do odzyskania, podjęcie próby ich odzyskania, oczyszczenie sprzętu komputerowego ze złośliwego oprogramowania, ponowną instalację oprogramowania i przygotowanie sprzętu do pracy, przygotowanie raportu i wydanie rekomendacji, w jaki sposób należy zabezpieczyć się przed takimi zdarzeniami na przyszłość oraz przeprowadzenie wskazanych prac. 

Ubezpieczenie pokrywa również zysk utracony w wyniku incydentu – jeżeli incydent spowoduje zakłócenie działalności firmy, przez co dotknięta nim firma nie wypracuje przychodu, który w normalnych warunkach zostałby wypracowany.

Wyciek lub utrata danych osobowych bądź handlowych może skutkować karami finansowymi oraz naruszeniem reputacji firmy. Cyberataki mogą doprowadzić do wyłączenia serwerów, a w konsekwencji – do utraty zaufania klientów i ograniczenia zysków. Ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych pozwala ograniczyć te dotkliwe i daleko sięgające konsekwencje naruszenia bezpieczeństwa danych.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
API KSeF 2.0: Nowe narzędzia od Ministerstwa Finansów. Firmy muszą już zacząć przygotowania

Resort finansów opublikował pełną dokumentację API KSeF 2.0 wraz z bibliotekami SDK i podręcznikiem dla programistów. Od 30 września 2025 r. ruszy środowisko testowe, a od 1 lutego 2026 r. KSeF stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców.

Przeniesienie grupy spółek do centrum BPO: jak to zrobić skutecznie i prawidłowo

Migracja grupy kilkunastu spółek w ramach jednego projektu outsourcingu księgowo-kadrowego w ramach BPO to jedno z najbardziej złożonych przedsięwzięć w branży usług finansowo-księgowych. Wymaga to precyzyjnego planowania, koordynacji wielu zespołów oraz szczególnej uwagi na aspekty prawne, techniczne i operacyjne. Jak przygotować się do takiego procesu z perspektywy firmy przekazującej procesy oraz dostawcy usług BPO?

E-faktura w KSeF: definicja, nowy wzór FA(3) i zasady wystawiania od 2026 r.

Od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą wystawiać faktury ustrukturyzowane wyłącznie w nowym formacie FA(3). Sprawdź, czym jest e-faktura w KSeF, jakie zmiany wprowadza nowy wzór i z jakich bezpłatnych narzędzi można korzystać, aby prawidłowo wystawiać dokumenty.

Miliardy złotych na fikcyjnych fakturach. W pół roku fiskus wykrył oszustwa na ponad 4,1 mld zł [DANE MF]

W 6 miesięcy br. liczba wykrytych fikcyjnych faktur była o prawie 3% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak zaznaczają eksperci, KAS stosuje coraz skuteczniejsze cyfrowe narzędzia weryfikujące. Algorytmy z użyciem sztucznej inteligencji są dużo szybsze i dokładniejsze w wyłapywaniu oszustw niż metody tradycyjne. Jednocześnie oszuści są mniej skłonni do podejmowania ryzyka. Ostatnio wartość brutto wynikająca z fikcyjnych faktur wyniosła ponad 4,1 mld zł, a więc o przeszło 3% mniej niż rok wcześniej.

REKLAMA

Faktura handlowa nie będzie jednocześnie fakturą ustrukturyzowaną. Dodatkowe obowiązki podatników VAT

Po wejściu w życie zmian w ustawie o VAT wdrażających model obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wielu podatników może mieć problem (i dodatkowe obowiązki) wynikające z faktu, że faktura ustrukturyzowana nie może pełnić funkcji faktury handlowej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Co powinni zrobić podatnicy VAT, którzy zdecydują się na wystawianie faktur handlowych nie będących fakturami VAT?

System kaucyjny a VAT: Objaśnienia MF dotyczące rozliczeń podatników i płatników w związku z nowymi zasadami obrotu opakowaniami

Objaśnienia MF mają na celu pokazanie, jak w praktyce stosować przepisy ustawy o VAT w odniesieniu do czynności wykonywanych przez podatników i płatników uczestniczących w systemie kaucyjnym. Nowe reguły prawne wynikają z wprowadzenia obowiązku pobierania kaucji przy sprzedaży wybranych opakowań jednorazowych i wielokrotnego użytku. System ten umożliwia konsumentom zwrot opakowań lub odpadów opakowaniowych w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności przedstawiania dowodu zakupu.

Błąd w fakturze w KSeF? Ministerstwo Finansów ostrzega: tak tego nie poprawisz!

Wystawienie faktury na błędnego nabywcę może mieć poważne konsekwencje – i nie da się tego naprawić zwykłą korektą NIP. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że w KSeF konieczne jest wystawienie faktury korygującej do zera oraz zupełnie nowej faktury z prawidłowymi danymi. Inaczej dokument trafi do... zupełnie obcej firmy.

Ustawa o KSeF opublikowana w Dzienniku Ustaw. Ważne zmiany i nowe funkcjonalności dla przedsiębiorców!

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorców czekają ważne zmiany – nowe terminy wdrożenia, dodatkowe funkcjonalności systemu, a także skrócony czas zwrotu VAT. Sprawdź, co dokładnie przewiduje ustawa i jak przygotować się do obowiązkowego KSeF!

REKLAMA

„Towar w drodze mimo kontroli” – kiedy urząd celny może zwolnić przesyłkę wcześniej?

W obrocie towarowym czas to pieniądz. Dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje art. 194 ust. 1 Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) – przepis pozwalający zwolnić towar do obrotu, nawet jeśli weryfikacja w urzędzie celno-skarbowym wciąż trwa. Brzmi jak wyjątek od reguły? Tak jest, ale w praktyce może być to realne ułatwienie, pod warunkiem, że spełnione są ściśle określone warunki i złożony wniosek do UCS.

KSeF 2.0 coraz bliżej: MF ujawnia plan wdrożenia. Oto najważniejsze terminy!

KSeF 2.0 od 30 września zastąpi obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 - informuje Ministerstwo Finansów. Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026. To jest kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur.

REKLAMA