REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy marketingu internetowego?

Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy marketingu internetowego?
Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy marketingu internetowego?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak dobrze zaplanować i prowadzić kampanie marketingu internetowego, by zwiększyć sprzedaż? Dlaczego warto traktować marketing nie jako koło ratunkowe lecz jako długoterminową inwestycję?

Jak zwiększyć sprzedaż?

Zwiększenie sprzedaży to prawdopodobnie najpowszechniejsze wyzwanie, przed jakim stają zarządy i właściciele firm. Zmieniająca się koniunktura na rynku czy przyrost konkurencji, to tylko niektóre zjawiska, które mogą wstrząsnąć ilością napływających do firmy zapytań o jej towary bądź usługi. Wdrożenie rozwiązania, które generuje stały, przewidywalny strumień takich zapytań, z reguły rozwiązuje szereg problemów. Co ciekawe, wbrew powszechnemu mitowi, takim rozwiązaniem nie są rekomendacje. Zdobywanie klientów dzięki rekomendacjom, mimo że bardzo skuteczne, jest… kompletnie nieprzewidywalne. Nigdy nie wiemy, ile w danym miesiącu zdobędziemy rekomendacji i czy w ogóle się one pojawią. Dlatego rekomendacje powinny być traktowane jako dodatek do przewidywalnych działań marketingowych, a nie jako ich podstawa. 

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Dobrze zaplanowane i prowadzone kampanie marketingu internetowego charakteryzują się dużą przewidywalnością. Zwykle dosyć szybko jesteśmy w stanie osiągnąć skalowalność i dużą pewność wyników - “jeżeli wydamy X to dostaniemy Y zapytań, a jeżeli wydamy 2x to dostaniemy 1,5Y zapytań”... Posiadanie tak przewidywalnego narzędzia znacząco podnosi komfort zarządzania i pozwala na elastyczne dostosowywanie popytu do capacity.

Marketing internetowy to narzędzie z prawdopodobnie najlepszym stosunkiem jakości do ceny

Co ważne, na kampanie E-marketingowe mogą sobie pozwolić nawet małe firmy, ze względu na niski próg wejścia. Podczas gdy np. kampanie outdoorowe o zasięgu ogólnokrajowym, reklamę w telewizji o sensownej godzinie na kanale o wysokiej oglądalności czy spoty radiowe w najpopularniejszych stacjach należy wydać dziesiątki czy nawet setki tysięcy złotych, reklama w digitalu może kosztować nieporównywalnie mniej.

W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów, efekty kampanii online są doskonale mierzalne. Dzięki narzędziom marketingowym służącym do analizy danych pochodzących z kampanii możemy monitorować w czasie rzeczywistym wartości takie jak:
- ile dokładnie osób zobaczyło naszą kreację reklamową,
- ile z nich kliknęło w reklamę i przeszło na stronę,
- i finalnie – ile osób dokonało konwersji np. klikając „kup teraz” bądź wysyłając zapytanie do firmy.

REKLAMA

Ważne, żeby prowadzić działania marketingowe na całej długości lejka marketingowego

Często trudno oprzeć się pokusie ominięcia kampanii wizerunkowych, budujących rozpoznawalność firmy i jej oferty i przejść od razu do kampanii sprzedażowej. Jednak, paradoksalnie, im mniejszy biznes, tym ważniejsze są te działania, nawet przy ograniczonym budżecie. Tajemnicza firma o której nic nie wiadomo, która nie ma zbudowanej społeczności wokół marki, nie prowadzi profilu firmowego w social mediach oraz nie udostępnia opinii zadowolonych klientów, nie wzbudza w użytkownikach zaufania. Nieufnego klienta trudniej przekonać do zakupu. Dlatego firmy, które dopiero zaczynają działania marketingowe w internecie powinny skupić się na przedstawieniu, zbudowaniu wiarygodności - i dopiero w następnym kroku powoli przejść do sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podobnie pominięcie ostatniego etapu lejka marketingowego (czyli modelu procesu marketingowego - od nieznajomości marki do zostania stałym klientem) – dotyczącego działań posprzedażowych - może okazać się strzałem w kolano. Czy klient dostanie podziękowanie po zakupie? Czy puścimy do niego kampanię remarketingową wyświetlającą mu inne produkty, które mogą mu się spodobać? Zaoferujemy kod rabatowy na następne usługi? Takie działania pomogą nam zmienić jednorazowego klienta w klienta powracającego. A jak mamy szczęście i zrobiliśmy na nim bardzo dobre wrażenie - nawet w aktywnego ambasadora marki polecającego nasze produkty lub usługi gronu znajomych.

Bez strategii podbijemy świat tylko wtedy gdy będziemy mieć szczęście

Dużym problemem na naszym rynku jest prowadzenie działań marketingowych np. w obszarze SEO, social media czy Google Ads bez przyjęcia odpowiednich założeń strategicznych.

Popularne jest tzw. SEO dla samego SEO. Działania te, jeśli nie poprzedza ich ustalenie buyer persony klienta czy product-market-fit mają ograniczoną skuteczność.

Dopiero mając przygotowaną strategię i zdefiniowane cele możemy na spokojnie zastanowić się, jakie rozwiązania marketingowe najlepiej przysłużą się osiągnięciu przez daną firmę pożądanego sukcesu.

Bez określenia grupy docelowej, zrozumienia potrzeb i obaw konsumentów, bez dostrzeżenia ich typowych zachowań w Internecie i sposobu w jaki podejmują decyzje zakupowe, agencja działa po omacku. Jeśli najważniejszymi klientami firmy są przedstawiciele silver generation komunikacja marketingowa powinna być zupełnie inna niż gdybyśmy starali się pozyskać “zetki”.

Pozostając w temacie SEO. Bez rozpisanej strategii agencja może obiektywnie poprawić widoczność strony internetowej firmy, którą się opiekuje. Ale jeśli specjaliści SEO wypozycjonują stronę na nieodpowiednie słowa kluczowe, nie przyciągną właściwych użytkowników, tych którzy dokonają zakupu.

Dobór działań marketingowych nie powinien zaczynać się od wyznaczenia budżetu, tylko określenia potrzeb

Następnym krokiem jest analiza, jak te potrzeby marketingowe można zaspokoić i dopiero na końcu pojawia się miejsce na dyskusję, jaki budżet będzie wymagany do zrealizowania stawianych celów. Postępowanie w inny sposób to prosta droga do przepalenia budżetu i frustracji. Czasem cele należy zrewidować, innym razem zwiększyć zakładany budżet. Innego budżetu będzie wymagała kampania lokalna, innego ogólnopolska. Firma z branży o dużej konkurencji, by się przebić, będzie musiała grać agresywniej. Jeśli firma chce zwiększyć sprzedaż natychmiast jej budżet marketingowy będzie musiał być większy, niż gdyby chciała zwiększać rozpoznawalność swojego brandu stopniowo.

Przy ustalaniu budżetu na kampanię dobrze też być elastycznym. Jeśli kampania marketingowa spotkała się z ponadprzeciętnym entuzjazmem u odbiorców, ogromnym marnotrawstwem byłoby nie zwiększenie budżetu na dalsze jej rozpowszechnianie. Jeśli kampania nie spotkała się z tak dużym zainteresowaniem użytkowników jak przewidywano, należy z niej zrezygnować. Lepiej przetestować inny zestaw reklam, hasło, czy nawet kanał marketingowy niż przepalać budżet.

Działania marketingowe wymagają współpracy obu stron - klienta i agencji

Wymagają również odpowiedniej dozy zaufania i cierpliwości. Im dłużej prowadzone są działania marketingowe, tym lepsze efekty przynoszą. 

Zdarza się, że marketing w firmach traktowany jest wyłącznie jako dorywcze wsparcie sprzedaży. Produkt sprzedaje się słabiej niż oczekiwano, na usługę nie ma chętnych, więc pora na płatną kampanię w Google Ads lub na Facebooku.

W tym podejściu nie ma nic złego. Natomiast warto być świadomym, że to rozwiązanie krótkotrwałe, wymagające ciągłego powtarzania i nie wykorzystujące prawdziwego potencjału, jaki kryje się w marketingu.

Warto spojrzeć na marketing również w perspektywie długofalowej. Pracować nad wzrostem sprzedaży poprzez budowanie świadomości marki oraz pozytywne emocjonalne skojarzenia u potencjalnych klientów. Wykorzystywać w komunikacji nie tylko kampanie sprzedażowe, ale przede wszystkim wizerunkowe. Dobrze jest traktować marketing nie jako koło ratunkowe lecz jako długoterminową inwestycję, uwzględnioną w strategii firmy. Odpowiednio prowadzony marketing wymaga od klienta cierpliwości i otwartości, a od agencji wiedzy i dużego nakładu pracy. Takie podejście odpłaci się jednak większą rozpoznawalnością firmy, napływem nowych i powracających klientów oraz stałym zwiększaniem poziomu sprzedaży. 

 

Łukasz Iwanek: Od ponad 20 lat zajmuje się branżą marketingu internetowego. Właściciel agencji Internetica.pl. Wykładowca akademicki Collegium Civitas w obszarach Search Engine Marketing oraz Web Analyticx & UX. Absolwent studiów Executive MBA na University of Quebec at Montreal, były wieloletni członek i Prezes Grupy Roboczej SEM działającej w strukturach Interactive Advertising Bureau Polska.

 

Zobacz także: Świadomość marki

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
KSeF wchodzi w życie w 2026 r. Przewodnik dla przedsiębiorców i księgowych

Od 2026 r. przedsiębiorcy będą zobowiązani do wystawiania i odbierania faktur w KSeF. Wdrożenie systemu wymaga dostosowania procedur oraz przeszkolenia osób odpowiedzialnych za rozliczenia. Właściwe przygotowanie ułatwiają kursy online Krajowej Izby Księgowych, które krok po kroku wyjaśniają zasady pracy w KSeF. W artykule omawiamy, czym jest KSeF, co się zmieni i jaki kurs wybrać.

Rok 2026 r.: w KSeF pojawią się dokumenty, które będą udawać faktury VAT, czyli „faktury widmo”

Dla części czytelników tytuł niniejszego artykułu może być szokujący, ale problem ten sygnalizują co bardziej dociekliwi księgowi. Idzie o co najmniej dwa masowe zdarzenia, które będą mieć miejsce w 2026 roku i latach następnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Fundacje rodzinne w Polsce: stabilizacja podatkowa, czy dalsza niepewność po wecie Prezydenta? Jakie zasady opodatkowania w 2026 roku?

Weto Prezydenta RP do nowelizacji przepisów podatkowych dotyczących fundacji rodzinnych wywołało falę dyskusji w środowisku doradców. Brak zmian oznacza, że w 2026 roku fundacje rodzinne będą podlegać dotychczasowym zasadom opodatkowania. Czy taka decyzja zapewni wyczekiwaną stabilność, czy wręcz przeciwnie – pogłębi niepewność prawną wokół kluczowego instrumentu sukcesyjnego?

KAS wprowadza generowanie tokenów w KSeF 2.0 – ważne terminy, ostrzeżenia i zmiany dla przedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada nową funkcjonalność w Module Certyfikatów i Uprawnień, która pozwoli przedsiębiorcom generować tokeny potrzebne do uwierzytelniania w KSeF 2.0. KAS wskazuje kluczowe terminy, różnice między tokenami KSeF 1.0 i 2.0 oraz ostrzega przed cyberoszustami wyłudzającymi dane.

REKLAMA

Koniec roku podatkowego 2025 w księgowości: najważniejsze obowiązki i terminy

Koniec roku podatkowego to dla przedsiębiorców moment podsumowań i analizy wyników finansowych. Zanim jednak przyjdzie czas na wyciąganie wniosków, należy zmierzyć się z corocznymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Choć formalnie rok podatkowy dla prowadzących jednoosobową działalność pokrywa się z rokiem kalendarzowym, już teraz warto przygotować się do jego zamknięcia i uporządkować sprawy księgowe oraz podatkowe.

SKwP: Księgowi i biura rachunkowe nie odpowiadają za wdrożenie i stosowanie KSeF w firmach, ani za prawidłowe wystawianie i odbieranie e-faktur

W piśmie z 1 grudnia 2025 r. do Ministra Finansów i Gospodarki, Prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce dr hab. Stanisław Hońko zaapelował, aby oficjalne przekazy Ministerstwa Finansów i KAS promujące KSeF zawierały jasny komunikat, że podatnicy, a nie księgowi i biura rachunkowe, są odpowiedzialni za wdrożenie i funkcjonowanie KSeF. Zdaniem SKwP, księgowi ani biura rachunkowe nie odpowiadają w szczególności za prawidłowe wystawianie i odbieranie faktur elektronicznych, ani błędy systemów informatycznych KAS. Prezes SKwP wskazał również na brak wszystkich niezbędnych przepisów i niemożność pełnego przetestowania systemów informatycznych.

List do władzy w sprawie KSeF w 2026 r. Prof. W. Modzelewski: Dajcie podatnikom możliwość rezygnacji z obowiązku stosowania KSeF przy wystawianiu i odbieraniu faktur VAT

Profesor Witold Modzelewski apeluje do Ministra Finansów i Gospodarki oraz całego rządu, aby w roku 2026 dać wszystkim wystawcom i adresatom faktur VAT możliwość rezygnacji z obowiązku wystawiania i otrzymywania faktur przy pomocy KSeF.

KSeF sprawdzi tylko techniczną poprawność faktury VAT. Merytoryczna weryfikacja faktur kosztowych obowiązkiem podatnika i księgowego

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to rewolucja – uporządkowany format, centralizacja danych i automatyzacja obiegu dokumentów bez wątpienia usprawniają pracę. Jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna – odpowiedzialność za prawidłowość faktur i ich wpływ na rozliczenia podatkowe. Dlatego należy mieć na uwadze, że KSeF nie zwalnia z czujności w zakresie weryfikacji zdarzeń gospodarczych udokumentowanych za jego pośrednictwem.

REKLAMA

Niejasne przepisy o. KSeF. Czy od lutego 2026 r. trzeba będzie dwa razy fakturować tę samą sprzedaż?

Od 1 lutego 2026 r. obowiązek wystawiania faktur w KSeF obejmie podatników VAT, którzy w 2024 r. osiągnęli sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT), a od 1 kwietnia 2026 r. - pozostałych. Ale od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą musieli odbierać faktury przy użyciu KSeF. Profesor Witold Modzelewski zwraca uwagę na nieprecyzyjną treść art. 106nda ust. 16 ustawy o VAT i kwestię treści faktur elektronicznych o których mowa w art. 106nda, 106nf i 106nh ustawy o VAT.

Koniec podatkowego eldorado dla tysięcy przedsiębiorców? Rząd szykuje rewolucję, która drastycznie uderzy w portfele najlepiej zarabiających już niebawem

Przez lata była to jedna z najatrakcyjniejszych form opodatkowania w Polsce, pozwalająca na legalne płacenie zaledwie 5% podatku dochodowego. Tysiące specjalistów, zwłaszcza z prężnie rozwijającej się branży nowych technologii, oparło na IP BOX swoje finanse, budując przewagę konkurencyjną na rynku. Teraz jednak Ministerstwo Finansów mówi "koniec z eldorado". Na horyzoncie jest widmo rewolucji.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA