REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Deloitte
Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe, podatkowe i prawne
Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm
Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm

REKLAMA

REKLAMA

Program Horyzont 2020 oferuje szeroki wachlarz możliwości wsparcia dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Ze względu na znaczenie MŚP w strukturze gospodarki europejskiej program kładzie szczególny nacisk na wsparcie udziału tych podmiotów w projektach badawczych oraz pobudzenie ich innowacyjności i potencjału do komercjalizacji produktów i usług.

Instrument dla MŚP

MŚP mają w ramach Horyzontu 2020 dostęp do wielu źródeł wsparcia, w tym do specjalnego Instrumentu dla MŚP (SME Instrument). Dedykowana forma wsparcia ma na celu pobudzenie innowacyjności przedsiębiorstw, zapewniając im środki na realizacje badań w wielu kluczowych obszarach z punktu widzenia aktualnych potrzeb Europy i krajów członkowskich, jak również wsparcie na etapie demonstracji i wdrażania.

REKLAMA

Cel i beneficjenci

Cel: wsparcie działań B+R, badań wysokiego ryzyka oraz pobudzenie przełomowych innowacji realizowanych przez MŚP.

Beneficjenci: przedsiębiorcy z sektora MŚP (brak wymogu utworzenia konsorcjum).

Instrument MŚP podzielony został na trzy fazy, zróżnicowane ze względu na zakres i formę wsparcia. Ubieganie się o wsparcie w ramach Fazy I i Fazy II jest od siebie niezależne.

Obszary tematyczne wspierane w 2015 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • biotechnologia,
  • bezpieczeństwo obszarów miejskich oraz infrastruktury o kluczowym znaczeniu,
  • przełomowe innowacje w sektorze ICT,
  • innowacje dotyczące modeli biznesowych,
  • mobilne aplikacje z zakresu administracji cyfrowej,
  • innowacje i badania dla transportu,
  • nanotechnologia,
  • zaawansowane materiały oraz technologie przetwórstwa i wytwarzania,
  • walidacja biomarkerów lub medycznych urządzeń diagnostycznych,
  • eko-innowacje,
  • wytwarzanie i obróbka żywności,
  • niskoemisyjny system energetyczny,
  • przestrzeń kosmiczna,
  • rozwój potencjału mórz, oceanów i wybrzeży.

Faza I - Ocena koncepcji i jej wykonalności

Łączny budżet: 26 557 000 euro

Wsparcie m.in. na:

  • identyfikację potencjału technologicznego i komercjalizacyjnego,
  • analizę ryzyka,
  • badanie rynku,
  • poszukiwanie partnerów,
  • zarządzanie własnością intelektualną,
  • opracowanie studium wykonalności,
  • przygotowanie wstępnego budżetu.

Wsparcie: 50 tys. euro w formie ryczałtu

Czas trwania projektu: 6 miesięcy

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Kalkulatory

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Faza II - Faza wykonawcza - prace B+R

Łączny budżet: 233 701 600 euro

Wsparcie m.in. na:

  • prototypy,
  • pilotaże,
  • testowanie,
  • skalowanie,
  • przygotowanie do wprowadzenia na rynek.

Wsparcie: 0,5 – 2,5 mln euro

Czas trwania projektu: 12 - 24 miesięcy

Faza III - Komercjalizacja rezultatów

Brak bezpośredniego wsparcia finansowego.

Pomoc pośrednia w formie działań wspierających takich jak szkolenia, tworzenie sieci kontaktów, doradztwo i coaching oraz dostęp do funduszy podwyższonego ryzyka.


Terminy w 2015 r.

Planowany nabór wniosków będzie trwał:

od 18.12.2014r. do 16.12.2015r.

Ocena zgłaszanych wniosków nastąpi w terminach:

  • 18.03.2015 r.
  • 17.06.2015 r.
  • 17.09.2015 r.
  • 16.12.2015 r.

Webcast: Aktualizacja opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste nieruchomości – jak bronić się przed podwyżką?

Magdalena Burnat-Mikosz, Partner, Lider R&D and Governement Incentives, Warszawa
mburnatmikosz@deloittece.com

Michał Turczyk, Dyrektor w Zespole R&D and Government Incentives, Kraków
mturczyk@deloittece.com

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Deloitte

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

REKLAMA

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

Usługi dietetyczne są zwolnione z VAT. Ale nie te dla osób zdrowych. Dlaczego?

Usługi dietetyczne, które nie korzystają ze zwolnienia przedmiotowego (związanego z celem medycznym), w szeregu przypadków nie mogą również korzystać ze zwolnienia podmiotowego (limit obrotów do 200 000 zł rocznie). Oznacza to, że dietetycy świadczący usługi doradztwa w zakresie dietetyki (konsultacji indywidualnych) opodatkowane VAT muszą zarejestrować się jako czynni podatnicy VAT, niezależnie od wysokości swoich obrotów i doliczać do ceny swoich usług netto podatek VAT w stawce 23%. Problem w tym, że wiele usług dietetyków ma charakter złożony (szkolenia z zakresu diet, podawanie w internecie pakietów diet dla osób zaliczanych do określonych kategorii wiekowych itp). Dlaczego usługi dietetyków świadczone na rzecz osób zdrowych nie korzystają ze zwolnienia z VAT wyjaśnił WSA w Gliwicach w wyroku z 29 stycznia 2025 r.

REKLAMA