REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm

Deloitte
Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe, podatkowe i prawne
Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm
Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm

REKLAMA

REKLAMA

Program Horyzont 2020 oferuje szeroki wachlarz możliwości wsparcia dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Ze względu na znaczenie MŚP w strukturze gospodarki europejskiej program kładzie szczególny nacisk na wsparcie udziału tych podmiotów w projektach badawczych oraz pobudzenie ich innowacyjności i potencjału do komercjalizacji produktów i usług.

Instrument dla MŚP

MŚP mają w ramach Horyzontu 2020 dostęp do wielu źródeł wsparcia, w tym do specjalnego Instrumentu dla MŚP (SME Instrument). Dedykowana forma wsparcia ma na celu pobudzenie innowacyjności przedsiębiorstw, zapewniając im środki na realizacje badań w wielu kluczowych obszarach z punktu widzenia aktualnych potrzeb Europy i krajów członkowskich, jak również wsparcie na etapie demonstracji i wdrażania.

REKLAMA

Autopromocja

Cel i beneficjenci

Cel: wsparcie działań B+R, badań wysokiego ryzyka oraz pobudzenie przełomowych innowacji realizowanych przez MŚP.

Beneficjenci: przedsiębiorcy z sektora MŚP (brak wymogu utworzenia konsorcjum).

Instrument MŚP podzielony został na trzy fazy, zróżnicowane ze względu na zakres i formę wsparcia. Ubieganie się o wsparcie w ramach Fazy I i Fazy II jest od siebie niezależne.

Obszary tematyczne wspierane w 2015 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • biotechnologia,
  • bezpieczeństwo obszarów miejskich oraz infrastruktury o kluczowym znaczeniu,
  • przełomowe innowacje w sektorze ICT,
  • innowacje dotyczące modeli biznesowych,
  • mobilne aplikacje z zakresu administracji cyfrowej,
  • innowacje i badania dla transportu,
  • nanotechnologia,
  • zaawansowane materiały oraz technologie przetwórstwa i wytwarzania,
  • walidacja biomarkerów lub medycznych urządzeń diagnostycznych,
  • eko-innowacje,
  • wytwarzanie i obróbka żywności,
  • niskoemisyjny system energetyczny,
  • przestrzeń kosmiczna,
  • rozwój potencjału mórz, oceanów i wybrzeży.

Faza I - Ocena koncepcji i jej wykonalności

Łączny budżet: 26 557 000 euro

Wsparcie m.in. na:

  • identyfikację potencjału technologicznego i komercjalizacyjnego,
  • analizę ryzyka,
  • badanie rynku,
  • poszukiwanie partnerów,
  • zarządzanie własnością intelektualną,
  • opracowanie studium wykonalności,
  • przygotowanie wstępnego budżetu.

Wsparcie: 50 tys. euro w formie ryczałtu

Czas trwania projektu: 6 miesięcy

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Kalkulatory

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Faza II - Faza wykonawcza - prace B+R

Łączny budżet: 233 701 600 euro

Wsparcie m.in. na:

  • prototypy,
  • pilotaże,
  • testowanie,
  • skalowanie,
  • przygotowanie do wprowadzenia na rynek.

Wsparcie: 0,5 – 2,5 mln euro

Czas trwania projektu: 12 - 24 miesięcy

Faza III - Komercjalizacja rezultatów

Brak bezpośredniego wsparcia finansowego.

Pomoc pośrednia w formie działań wspierających takich jak szkolenia, tworzenie sieci kontaktów, doradztwo i coaching oraz dostęp do funduszy podwyższonego ryzyka.


Terminy w 2015 r.

Planowany nabór wniosków będzie trwał:

od 18.12.2014r. do 16.12.2015r.

Ocena zgłaszanych wniosków nastąpi w terminach:

  • 18.03.2015 r.
  • 17.06.2015 r.
  • 17.09.2015 r.
  • 16.12.2015 r.

Webcast: Aktualizacja opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste nieruchomości – jak bronić się przed podwyżką?

Magdalena Burnat-Mikosz, Partner, Lider R&D and Governement Incentives, Warszawa
mburnatmikosz@deloittece.com

Michał Turczyk, Dyrektor w Zespole R&D and Government Incentives, Kraków
mturczyk@deloittece.com

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Deloitte

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA