REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Deloitte
Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe, podatkowe i prawne
Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm
Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm

REKLAMA

REKLAMA

Program Horyzont 2020 oferuje szeroki wachlarz możliwości wsparcia dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Ze względu na znaczenie MŚP w strukturze gospodarki europejskiej program kładzie szczególny nacisk na wsparcie udziału tych podmiotów w projektach badawczych oraz pobudzenie ich innowacyjności i potencjału do komercjalizacji produktów i usług.

Instrument dla MŚP

MŚP mają w ramach Horyzontu 2020 dostęp do wielu źródeł wsparcia, w tym do specjalnego Instrumentu dla MŚP (SME Instrument). Dedykowana forma wsparcia ma na celu pobudzenie innowacyjności przedsiębiorstw, zapewniając im środki na realizacje badań w wielu kluczowych obszarach z punktu widzenia aktualnych potrzeb Europy i krajów członkowskich, jak również wsparcie na etapie demonstracji i wdrażania.

REKLAMA

REKLAMA

Cel i beneficjenci

Cel: wsparcie działań B+R, badań wysokiego ryzyka oraz pobudzenie przełomowych innowacji realizowanych przez MŚP.

Beneficjenci: przedsiębiorcy z sektora MŚP (brak wymogu utworzenia konsorcjum).

Instrument MŚP podzielony został na trzy fazy, zróżnicowane ze względu na zakres i formę wsparcia. Ubieganie się o wsparcie w ramach Fazy I i Fazy II jest od siebie niezależne.

REKLAMA

Obszary tematyczne wspierane w 2015 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • biotechnologia,
  • bezpieczeństwo obszarów miejskich oraz infrastruktury o kluczowym znaczeniu,
  • przełomowe innowacje w sektorze ICT,
  • innowacje dotyczące modeli biznesowych,
  • mobilne aplikacje z zakresu administracji cyfrowej,
  • innowacje i badania dla transportu,
  • nanotechnologia,
  • zaawansowane materiały oraz technologie przetwórstwa i wytwarzania,
  • walidacja biomarkerów lub medycznych urządzeń diagnostycznych,
  • eko-innowacje,
  • wytwarzanie i obróbka żywności,
  • niskoemisyjny system energetyczny,
  • przestrzeń kosmiczna,
  • rozwój potencjału mórz, oceanów i wybrzeży.

Faza I - Ocena koncepcji i jej wykonalności

Łączny budżet: 26 557 000 euro

Wsparcie m.in. na:

  • identyfikację potencjału technologicznego i komercjalizacyjnego,
  • analizę ryzyka,
  • badanie rynku,
  • poszukiwanie partnerów,
  • zarządzanie własnością intelektualną,
  • opracowanie studium wykonalności,
  • przygotowanie wstępnego budżetu.

Wsparcie: 50 tys. euro w formie ryczałtu

Czas trwania projektu: 6 miesięcy

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Kalkulatory

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Faza II - Faza wykonawcza - prace B+R

Łączny budżet: 233 701 600 euro

Wsparcie m.in. na:

  • prototypy,
  • pilotaże,
  • testowanie,
  • skalowanie,
  • przygotowanie do wprowadzenia na rynek.

Wsparcie: 0,5 – 2,5 mln euro

Czas trwania projektu: 12 - 24 miesięcy

Faza III - Komercjalizacja rezultatów

Brak bezpośredniego wsparcia finansowego.

Pomoc pośrednia w formie działań wspierających takich jak szkolenia, tworzenie sieci kontaktów, doradztwo i coaching oraz dostęp do funduszy podwyższonego ryzyka.


Terminy w 2015 r.

Planowany nabór wniosków będzie trwał:

od 18.12.2014r. do 16.12.2015r.

Ocena zgłaszanych wniosków nastąpi w terminach:

  • 18.03.2015 r.
  • 17.06.2015 r.
  • 17.09.2015 r.
  • 16.12.2015 r.

Webcast: Aktualizacja opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste nieruchomości – jak bronić się przed podwyżką?

Magdalena Burnat-Mikosz, Partner, Lider R&D and Governement Incentives, Warszawa
mburnatmikosz@deloittece.com

Michał Turczyk, Dyrektor w Zespole R&D and Government Incentives, Kraków
mturczyk@deloittece.com

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Deloitte

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

REKLAMA

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

Pieniądze dla dziecka: Ile razy można dać bez podatku? Jest jeden kluczowy warunek przy darowiznach

Pieniądze dziecku bez podatku można przekazać wielokrotnie, gdyż nie jest istotne ile razy, ale trzeba uważać, aby po przekroczeniu limitu kwoty wolnej od podatku od darowizn dokonać niezbędnych formalności urzędowych. Sprawdź, jakie aktualnie obowiązują kwoty wolne od podatku.

REKLAMA