REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści z posiadania firmy w Anglii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Korzyści z posiadania firmy w Anglii / Fot. Fotolia
Korzyści z posiadania firmy w Anglii / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zarówno założenie firmy w Anglii jak i jej prowadzenie jest o wiele prostsze i bardziej opłacalne niż w Polsce, dlatego coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera Wielką Brytanię i przenosi tam swój biznes. Przekonuje ich do tego przede wszystkim brytyjski system podatkowy, który jest znacznie bardziej przejrzysty i przyjazny niż w Polsce, jak również wysokość składek na ubezpieczenie społeczne i brak uciążliwej biurokracji.

REKLAMA

Brytyjski system skonstruowany jest w taki sposób, aby był dla przedsiębiorców zachęcający, przyjazny i ułatwiał im rozwój biznesów, gdyż samo państwo działa jak dobry przedsiębiorca. Wprowadzając ułatwienia i udogodnienia dla biznesmenów przyciąga ich do Wielkiej Brytanii, gdzie dokonując wszelkich rozliczeń wpływają na rozwój brytyjskiej gospodarki. Kraj ten ma opinię najbardziej otwartego dla inwestorów spośród wszystkich krajów Unii Europejskiej, a pod względem ułatwień w prowadzeniu biznesu zajmuje pierwsze miejsce.

Kwota wolna od podatku na wzór brytyjski

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsiębiorcy korzystają z ułatwień systemu brytyjskiego już na etapie rejestracji firmy. Ci, którzy chcą prowadzić działalność gospodarczą, mogą przez pierwsze trzy pierwsze miesiące działać jako firma, bez konieczności jej rejestracji. Po wspomnianych trzech miesiącach rejestracja jest już konieczna. Działalność można zarejestrować telefonicznie i sama rejestracja nie wymaga ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów, ani wizyt w urzędach. Równie bezproblemowe jest założenie spółki limited, będącej odpowiednikiem polskiej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Konieczne procedury i wymagane dokumenty są zredukowane do minimum, a samo założenie firmy limited jest na Wyspach wręcz ekspresowe i trwa do 2 dni.  Ta forma działalności jest najczęściej wybierana przez Polaków przenoszących swoje biznesy do Wielkiej Brytanii ze względu na ograniczoną odpowiedzialność, prestiż, łatwe procedury i możliwość prowadzenia jej z Polski. Sprowadzona do niezbędnego minimum biurokracja sprawia, że Wielka Brytania może z powodzeniem konkurować z innymi krajami Unii, w których średni czas potrzebny na założenie biznesu wynosi 32 dni. 

Kolejnym argumentem przemawiającym za prowadzeniem firmy na Wyspach, który podają Polacy prowadzący swoje biznesy w Wielkiej Brytanii, są niskie składki na ubezpieczenie społeczne. Polski ZUS jest mało przyjazny dla osób prowadzących własną działalność, którzy muszą każdego miesiąca (niezależnie od wysokości dochodu) płacić około 1100 zł składek. Z kolei właściciele spółek z o.o. stoją przed dylematem czy zatrudniać się w swoich spółkach, czy rezygnować ze składek ZUS pozbawiając się w ten sposób możliwości uzyskania emerytury. Prowadząc działalność gospodarczą na Wyspach, przedsiębiorcy płacą mniej niż 100 zł podstawowych składek miesięcznie (większą kwotę dopłacą dopiero jeśli ich działalność odnotuje zysk i jej wysokość będzie uzależniona od wysokości zysku).  Z kolei właściciele spółek limited, nie stoją przed wyborem czy zatrudniać się we własnej spółce czy też nie, gdyż składki są na tyle niskie, że zatrudnienie się we własnej firmie i odkładanie na emeryturę po prostu się opłaca.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Kolejnym atutem brytyjskiego systemu jest wysoka kwota wolna od podatku ustanowiona na poziomie 10,600 funtów rocznie (czyli około 58,300 zł). Dopiero po jej przekroczeniu, każdy zobowiązany jest do opłacenia podatku. W Polsce następuje to już wtedy, gdy roczny dochód przekroczy 3091 zł.  Również wysoka jest kwota emerytury brytyjskiej. Przedsiębiorca w kraju nad Wisłą nawet po opłacaniu wysokich składek ZUS przez wiele lat nie może liczyć na przyzwoitą emeryturę, która zapewni mu spokojną starość. Obecnie polski emeryt musi borykać się z problemami finansowymi wynikającymi ze zbyt niskiej emerytury wynoszącej około 1100 zł. W Wielkiej Brytanii natomiast kwota ta jest nie tylko o wiele bardziej przyzwoita i wynosi minimum 2968 zł (tygodniowo 148,40 funta), ale przede wszystkim pewna, co wynika między innymi ze stabilnej gospodarki. Prowadzi to do prostego wniosku: prowadząc firmę w Wielkiej Brytanii opłaca się nie tylko niższe składki niż w Polsce, ale również dostaje wyższą emeryturę. Dodatkowymi argumentami przemawiającymi za opłacalnością prowadzenia firmy na Wyspach są: stabilny system podatkowy oraz przejrzyste przepisy, dzięki którym unika się błędów w prowadzeniu przedsiębiorstwa i nie naraża się na problemy. Ponadto przyjazność brytyjskich urzędów sprawia, że mając jakiekolwiek wątpliwości związane z prowadzeniem własnego biznesu, składkami czy systemem podatkowym, można liczyć na uprzejmą i wyczerpującą odpowiedź urzędników. Brytyjski rząd zadbał o to, aby przedsiębiorcy na Wyspach byli otoczeni szczególną opieką, dlatego też mogą liczyć na darmowe profesjonalne doradztwo, a także szkolenia, dzięki którym usprawnią swoją działalność i będą mogli wygenerować większe zyski. Przy tylu udogodnieniach kontrola jest minimalna, bo najzwyczajniej przestaje być konieczna.

Autor: Jacek Łagódka - Tax Advisor w Admiral Tax Ltd

Kontakt:

Michał Mokrysz

Dyrektor Handlowy

Admiral Tax Ltd

michal.mokrysz@admiral.tax

tel. 12 44 66 333

kom. 606 543 108

www.admiral.tax

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA