REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Abonament RTV 2020/2021 - wysokość, terminy, umorzenie zaległości

Subskrybuj nas na Youtube
Abonament RTV 2020/2021 - wysokość, terminy, umorzenie zaległości
Abonament RTV 2020/2021 - wysokość, terminy, umorzenie zaległości
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W 2020 roku opłata za abonament RTV za 1 miesiąc za odbiornik radiofoniczny wynosi 7,00 zł, a za odbiornik telewizyjny lub telewizyjny i radiofoniczny wynosi 22,70 zł. Przy czym jeżeli użytkownik zapłacił za cały rok do 25 stycznia, to miał 10% zniżki. Proporcjonalnie mniejsze niż 10% zniżki mają abonenci, którzy płacą z góry za okres dłuższy niż miesiąc a krótszy niż rok. W 2021 roku opłaty te wzrosną (7,50 zł za miesiąc za radioodbiornik i 24,50 zł za miesiąc za telewizor i radio łącznie lub za sam telewizor) i utrzymany zostanie system zniżek dla płacących za dłuższe okresy. Poczta Polska przypomina, że umorzenia zaległości abonamentowych może dokonać tylko KRRiT, Poczta nie ma takich uprawnień. Abonament RTV ma obowiązek płacić każdy posiadacz sprawnego radioodbiornika i telewizora, zarówno osoby fizyczne (do 75 roku życia), jak też firmy czy instytucje.

Ile wynoszą opłaty za abonament RTV w 2020 roku?

  • Opłata za 1 miesiąc za odbiornik radiofoniczny wynosi 7,00 zł (jeżeli abonent każdego miesiąca uiszcza opłatę, wówczas opłata za okres 12 miesięcy wyniesie 84,00 zł).
  • Opłata za 1 miesiąc za odbiornik telewizyjny lub telewizyjny i radiofoniczny wynosi 22,70 zł (jeżeli abonent każdego miesiąca uiszcza opłatę, wówczas opłata za okres 12 miesięcy wyniesie 272,40 zł).

Użytkownicy odbiorników, którzy do 25 stycznia 2020 r. uiścili opłatę abonamentową za cały rok, otrzymują 10-procentową zniżkę.

REKLAMA

Autopromocja

Przez cały rok można również skorzystać z pozostałych zniżek z tytułu wnoszenia opłat za okres dłuższy niż 1 miesiąc, które dostępne są poniżej.

Użytkownik odbiorników może skorzystać ze zniżki o ile wnosi opłatę z wyprzedzeniem , tj. w terminie do dnia 25-go dnia pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego.

Wysokość opłat abonamentowych za używanie odbiornika radiofonicznego z uwzględnieniem zniżki z tytułu wnoszenia opłat za okres dłuższy niż 1 miesiąc

Liczba miesięcy Wyliczenie Wysokość opłaty abonamentowej (zł)
2 m-ce 13,60 zł
3 m-ce 20,15 zł
4 m-ce 3 + 1 27,15 zł
5 m-cy 3 + 2 33,75 zł
6 m-cy 39,90 zł
7 m-cy 6 + 1 46,90 zł
8 m-cy 6 + 2 53,50 zł
9 m-cy 6 + 3 60,05 zł
10 m-cy 6 + 3 + 1 67,05 zł
11 m-cy 6 + 3 + 2 73,65 zł
12 m-cy(rok) 75,60 zł

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wysokość opłat abonamentowych za używanie odbiornika telewizyjnego lub telewizyjnego i radiofonicznego z uwzględnieniem zniżki z tytułu wnoszenia opłat za okres dłuższy niż 1 miesiąc

Liczba miesięcy Wyliczenie Wysokość opłaty abonamentowej (zł)
2 m-ce 44,05 zł
3 m-ce 65,35 zł
4 m-ce 3 + 1 88,05 zł
5 m-cy 3 + 2 109,40 zł
6 m-cy 129,40 zł
7 m-cy 6 + 1 152,10 zł
8 m-cy 6 + 2 173,45 zł
9 m-cy 6 + 3 194,75 zł
10 m-cy 6 + 3 + 1 217,45 zł
11 m-cy 6 + 3 + 2 238,80 zł
12 m-cy(rok) 245,15 zł

Ile wyniosą opłaty za abonament RTV w 2021 roku?

REKLAMA

23 lipca 2020 r. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła rozporządzenie w sprawie wysokości opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych w 2021 roku. Rozporządzenie obniża wysokość opłat abonamentowych w stosunku do wytycznych zawartych w ustawie o opłatach abonamentowych.

Stawki abonamentu rtv na 2021 r. wynoszą:
- za używanie odbiornika radiofonicznego – 7,50 zł za miesiąc;
- za używanie odbiornika telewizyjnego albo radiofonicznego i telewizyjnego – 24,50 zł za miesiąc;

Utrzymane zostają zniżki dla tych abonentów, którzy zdecydują się na uiszczenie opłaty z góry, za okres dłuższy niż jeden miesiąc. Wysokość opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych w 2021 r., po uwzględnieniu zniżek wynosi:

Za używanie odbiornika radiofonicznego:
a.       14,60 zł za dwa miesiące,
b.       21,60 zł za trzy miesiące,
c.       42,80 zł za sześć miesięcy,
d.       81,00 zł za rok kalendarzowy;Za używanie odbiornika telewizyjnego albo radiofonicznego i telewizyjnego:


a.        47,50 zł za dwa miesiące,
b.       70,60 zł za trzy miesiące,
c.        139,70 zł za sześć miesięcy,
d.       264,60 zł za rok kalendarzowy.

Opłaty wnoszone na poczet 2021 roku mogą być przyjmowane jeszcze w 2020 r. według stawek obowiązujących od dnia 1 stycznia 2021 r.

Rozporządzenie zostało wydane na podstawie  art.  3 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1801 i z 2020 r. poz. 383 i 875).

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia  23 lipca 2020 r. w sprawie wysokości opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz zniżek za ich uiszczanie z góry za okres dłuższy niż jeden miesiąc w 2021 r.

Wysokość opłat abonamentowych za używanie odbiorników RTV w 2021 roku

2021 rok

 
radiofonicznego telewizyjnego lub
telewizyjnego i radiofonicznego
za jeden miesiąc
7,50 zł 24,50 zł
za dwa miesiące
 
14,60 zł 47,50 zł
za trzy miesiące
 
21,60 zł 70,60 zł
za sześć miesięcy
 
42,80 zł 139,70 zł
za rok
 
81,00 zł 264,60 zł

Poczta Polska nie ma uprawnień do umorzenia zaległości opłat abonamentu RTV

REKLAMA

Poczta Polska przypomniała 1 października 2020 r., że istnieje możliwość cyfrowej rejestracji odbiornika i opłacania abonamentu ustalanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Ponadto Poczta Polska informuje że umorzenia zaległości abonamentowych może dokonać tylko KRRiT, Poczta nie ma takich uprawnień.

Jak wyjaśniła PAP rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, bez wychodzenia z domu można zarejestrować swoje radioodbiorniki i telewizory wchodząc na stronę https://rtv.poczta-polska.pl/.

"Zasady rejestracji odbiorników oraz opłacania i kontroli abonamentu nie zmieniły się. Poczta Polska wykonuje tę usługę na rzecz KRRiTV i wywiązuje się ze swoich obowiązków w tym zakresie. Dodatkowo wprowadzamy udogodnienia dla abonentów i cieszy nas, że coraz więcej osób korzysta z rejestracji odbiornika online" – wskazała.

Jak podkreśliła, spółka wszystkich abonentów traktuje tak samo, bo wszyscy jesteśmy równi wobec prawa. "Nie możemy spełnić oczekiwań abonentów w kwestii umarzania opłat, bo Poczta Polska nie ma takich uprawnień. Zgodnie z prawem tylko KRRiT, na wniosek abonenta, może umorzyć lub rozłożyć na raty spłatę zaległości abonamentowych, ale jedynie w wyjątkowych sytuacjach, jeżeli przemawiają za tym szczególne względy społeczne lub przypadki losowe" - powiedziała Siwek.

Dodała, że w ostatnim czasie pojawiło się w mediach wiele informacji dot. abonamentu i działalności Poczty z nim związanej, które nie mają poparcia w faktach. "Nie zmieniły się ani przepisy, ani sposób działania pocztowców w tym zakresie" - zaznaczyła.

Poczta przypomniała, że abonament musi płacić każdy właściciel radioodbiornika i telewizora, zarówno osoba fizyczna, jak też podmiot gospodarczy, instytucja.

Osoby, które skończyły 75 lat zwolnione są z opłat. Nie trzeba przy tym wykonywać żadnych formalności. Poczta Polska na podstawie danych z bazy PESEL ustala, kiedy abonent zostaje zwolniony z konieczności opłacania abonamentu. W przypadku pozostałych osób uprawnionych należy w wybranej placówce pocztowej przedstawić odpowiednie dokumenty oraz wypełnić oświadczenie. Wówczas zostaje się zwolnionym z opłat.

Wysokość opłat jest ustalana przez KRRiT. Opłaty za 2021 rok zostały wprowadzone Rozporządzeniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 23 lipca 2020 r. w sprawie wysokości opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz zniżek za ich uiszczanie z góry za okres dłuższy niż jeden miesiąc w 2021 r.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Źródła: Poczta Polska, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji,PAP

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF: Podatkowa rewolucja od 1 lutego 2026! Księgowi alarmują: chaos, niejasne przepisy i strach przed zmianami

Od 1 lutego 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla największych firm, a dwa miesiące później dla całej reszty przedsiębiorców. Mimo zbliżającego się terminu, wciąż brakuje ostatecznych przepisów, a dokumentacja techniczna nie rozwiewa wszystkich wątpliwości. Księgowi biją na alarm – obawiają się chaosu organizacyjnego, przeciążenia obowiązkami i braku jasnych wytycznych. Przedsiębiorców czeka rewolucja, na którą wielu z nich wciąż nie jest gotowych.

Obowiązkowy KSeF 2026: Prof. W. Modzelewski: Dlaczego trzeba wywrócić do góry nogami obecny system fakturowania? Sprzeczności w kolejnej wersji nowelizacji ustawy o VAT

Obecny system fakturowania w bólach rodził się przed trzydziestu laty – dlaczego teraz trzeba go wywrócić do góry nogami, wprowadzając obowiązkowy model KSeF? Pyta prof. dr hab. Witold Modzelewski. I jednocześnie zauważa, że po uważnej lekturze kolejnej wersji przepisów dot. obowiązkowego KSeF, można dojść do wniosku, że oczywiste sprzeczności w nich zawarte uniemożliwiają ich legalne zastosowanie.

Obowiązki podatkowe pracowników transgranicznych - zasady, terminy, reguła 183 dni, rezydencja podatkowa

W dobie rosnącej mobilności zawodowej coraz więcej osób podejmuje zatrudnienie poza granicami swojego kraju. W niniejszym artykule omawiamy kluczowe zagadnienia dotyczące obowiązków podatkowych pracowników transgranicznych, którzy zdecydowali się podjąć zatrudnienie w Polsce.

Jaka inflacja w Polsce w 2025, 2026 i 2027 roku - prognozy NBP

Inflacja CPI w Polsce z 50-proc. prawdopodobieństwem ukształtuje się w 2025 r. w przedziale 3,5-4,4 proc., w 2026 r. w przedziale 1,7-4,5 proc., a w 2027 r. w przedziale 0,9-3,8 proc. - tak wynika z najnowszej projekcji Departamentu Analiz Ekonomicznych NBP z lipca 2025 r. Projekcja ta uwzględnia dane dostępne do 9 czerwca br.

REKLAMA

Podatek od prezentu ślubnego - kiedy trzeba zapłacić. Prawo rozróżnia 3 kategorie darczyńców i 3 limity wartości darowizn

Dla nowożeńców – prezent, dla Urzędu Skarbowego – podstawa opodatkowania. Fiskus przewidział dla darowizn konkretne przepisy prawa podatkowego i lepiej je znać, zanim wpędzimy się w kłopoty, zostawiając grube rysy na pięknych ślubnych wspomnieniach. Szczególnie kłopotliwa może być gotówka. Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl i fillup.pl tłumaczy, co zrobić z weselnymi kopertami i kosztownymi podarunkami.

Stopy procentowe NBP 2025: w lipcu obniżka o 0,25 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 1-2 lipca 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,25 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosić będzie od 3 lipca 2025 r. 5,00 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zaskoczeniem dla większości analityków finansowych i ekonomistów, którzy oczekiwali braku zmian w lipcu.

Jak legalnie wypłacić pieniądze ze spółki z o.o. Zasady i skutki podatkowe. Adwokat wyjaśnia wszystkie najważniejsze sposoby

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to popularna forma prowadzenia biznesu w Polsce, ceniona za ograniczenie ryzyka osobistego wspólników. Niesie ona jednak ze sobą szczególną cechę – tzw. podwójne opodatkowanie zysków. Oznacza to, że najpierw sama spółka płaci podatek CIT od swojego dochodu (9% lub 19%), a następnie, gdy zysk jest wypłacany wspólnikom, wspólnik musi zapłacić podatek dochodowy PIT od otrzymanych środków. Dla wielu początkujących przedsiębiorców jest to duże zaskoczenie, ponieważ w jednoosobowej działalności gospodarczej można swobodnie dysponować zyskiem i płaci się podatek tylko raz. W spółce z o.o. majątek spółki jest odrębny od majątku prywatnego właścicieli, więc każda wypłata pieniędzy ze spółki na rzecz wspólnika lub członka zarządu musi mieć podstawę prawną. Poniżej przedstawiamy wszystkie legalne metody „wyjęcia” środków ze spółki z o.o., wraz z krótkim omówieniem zasad ich stosowania oraz konsekwencji podatkowych i ewentualnych ryzyk.

Odpowiedzialność członków zarządu za długi i niezapłacone podatki spółki z o.o. Kiedy powstaje i jakie są sankcje? Jak ograniczyć ryzyko?

W świadomości wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że założenie spółki z o.o. jest swoistym „bezpiecznikiem” – że prowadząc działalność w tej formie, nie odpowiadają oni osobiście za zobowiązania. I rzeczywiście – to spółka, jako osoba prawna, ponosi odpowiedzialność za swoje długi. Jednak ta zasada ma wyjątki. Najważniejszym z nich jest art. 299 Kodeksu spółek handlowych (k.s.h.), który otwiera drogę do pociągnięcia członków zarządu do odpowiedzialności osobistej za zobowiązania spółki.

REKLAMA

Zakładanie spółki z o.o. w 2025 roku. Adwokat radzi jak to zrobić krok po kroku i bez błędów

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pozostaje jednym z najczęściej wybieranych modeli prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. W 2025 roku proces rejestracji jest w pełni cyfrowy, a pozorne uproszczenie procedury sprawia, że wielu przedsiębiorców zakłada spółki „od ręki”, nie przewidując potencjalnych konsekwencji. Niestety, błędy popełnione na starcie mogą skutkować realnymi problemami organizacyjnymi, podatkowymi i prawnymi, które ujawniają się dopiero po miesiącach – lub latach.

Faktury ustrukturyzowanej nie da się obiektywnie (w sensie prawnym) użyć ani udostępnić poza KSeF. Co zatem będzie przedmiotem opisu i dekretacji jako dowód księgowy?

Nie da się w sensie prawnym „użyć faktury ustrukturyzowanej poza KSeF” oraz jej „udostępnić” w innej formie niż poprzez bezpośredni dostęp do KSeF – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA