REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przewalutowanie pieniędzy w działalności gospodarczej - koszty

Subskrybuj nas na Youtube
Przewalutowanie pieniędzy w działalności gospodarczej - koszty
Przewalutowanie pieniędzy w działalności gospodarczej - koszty

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje przewalutowanie? Co składa się na koszty przewalutowania. Na co zwrócić uwagę, by ograniczać koszty transakcyjne tej operacji?

Przewalutowanie online - ile kosztuje

Z walizką pieniędzy nikt już dzisiaj raczej do kantoru nie jeździ. Wygodniej, szybciej i bezpieczniej dokonać przewalutowania online. Najprościej byłoby oczywiście wtedy, gdyby Polska znalazła się w strefie euro, z którą jesteśmy najbardziej związani gospodarczo. Na razie jednak przedsiębiorcy, którzy mają kontrahentów w Niemczech, Francji czy Włoszech muszą szukać sposobów przewalutowania optymalnych pod względem kosztów.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Banki

Banki ustalają ceny na podstawie kursu średniego podawanego przez NBP lub opierając się na aktualnych cen z rynku Forex. Aktualny kurs to oczywiście podstawowy parametr, choć firmy raczej nie mają możliwości, by czekać z przewalutowaniem licząc na to, że np. euro będzie za jakiś czas tańsze.

Jednak na realny koszt transakcji wpływ ma również tzw. spread. To termin powszechnie używany w odniesieniu do transakcji na rynkach finansowych. W przypadku przewalutowania najkrócej można powiedzieć, że jest to różnica między kursem kupna a kursem sprzedaży. Co ważne, w tych widełkach zawiera się również marża banku i jego prowizja za przeprowadzenie transakcji.

Każdy bank ustala spread we własnym zakresie, dla każdej waluty oddzielnie. Dlatego warto zwracać uwagę na to, jaka jest jego wysokość. Obowiązuje zależność: im jest wyższy, tym droższy pieniądz dla kupującego.

REKLAMA

Poza tym, przewalutowanie pieniędzy w banku oznacza, że trzeba również ponieść koszty przelewów między kontami walutowymi a złotówkowym. Informacji na ten temat trzeba szukać w tabeli opłat i prowizji, ponieważ każdy bank ustala ich poziomy sam.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kantory

Kantory internetowe są z reguły bardziej elastyczne niż banki. Przede wszystkim, są w stanie zaoferować lepsze kursy, nieraz stosują niższe spready (choć nie zawsze) i często mają też niższe prowizje. Oczywiście najlepiej uważnie porównać kursy i spready w poszczególnych bankach i kantorach, żeby mieć dobry przegląd możliwości na rynku.

Niższy spread i lepszy kurs mają może niewielkie znaczenie przy pojedynczych transakcjach, z udziałem relatywnie niewielkich kwot. Natomiast przy większych sumach lub wtedy, gdy przedsiębiorca dokonuje przewalutowania często, mogą już znacząco wpływać na koszty operacyjne. Tu jeszcze można dodać, że w kantorach online często można również skorzystać z darmowych przelewów, co dodatkowo ogranicza koszty.

 Przewalutowania można dokonać w dowolnym czasie i miejscu. Wystarczy dostęp do Internetu. Brak kosztów przelewu to oczywiście dodatkowy atut, zwłaszcza w przypadku częstych transakcji – mówi Jakub Balcerzak, doradca biznesowy Amronet.pl, innowacyjnej platformy walutowej. Jest to jedyny kantor internetowy, który oferuje darmowe przelewy zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Amronet.pl to ciekawy przykład platformy wychodzącej poza ramy zwykłego kantoru internetowego. Można powiedzieć, że łączy w sobie cechy kantoru walutowego z serwisem społecznościowej wymiany walut.

 Takie rozwiązanie pozwala dokonywać wymiany zarówno po kursie platformy, jak i w formie bezpośredniej transakcji pomiędzy jej uczestnikami – dodaje Balcerzak.

Amronet.pl stosuje również niskie prowizje, mieszczące się w granicach od 0,02% do 0,22%. Bezpieczeństwo transakcji potwierdza KNF. Cały proces przelewów oparty jest o system bankowości elektronicznej.

Źródło: Amronet.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

REKLAMA

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Wszedł nowy 15% podatek. Kogo dotyczy i na czym polega? To implementacja dyrektywy UE - mało kto wie, a przepisy już obowiązują, czyli co to jest GloBE, IIR, UTPR i QDMTT

Rozpoczyna się nowy etap w systemie podatkowym, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego pod nazwą-skrótem GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze całego systemu podatkowego. Celem tej reformy podatkowej jest zapewnienie, że największe światowe koncerny zapłacą sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od państwa, w którym generują swoje zyski. Czyżby to był koniec z cypryjskimi spółkami? Firmy muszą zmienić optykę na prowadzenie optymalizacji podatkowej i uwzględniać lokalizację biznesu jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

Podatek od samozbiorów? Skarbówka bierze się nawet za darmowe rozdawanie warzyw

W polskim rolnictwie zawrzało. Okazuje się, że nawet samozbiory i darmowe rozdanie warzyw zostaną objęte podatkiem VAT. Dla wielu gospodarzy, którzy po tragicznym sezonie próbowali ratować plony, to kolejny cios ze strony państwa.

REKLAMA

Granica między urządzeniem technicznym a budowlą – najnowsze orzecznictwo w sprawie opodatkowania silosów i zbiorników

Czy zbiorniki i silosy wykorzystywane w procesach produkcyjnych mogą być traktowane jako budowle podlegające opodatkowaniu, czy jedynie jako urządzenia techniczne? Najnowsze orzecznictwo, w tym wyrok NSA z 7 października 2025 r. (sygn. III FSK 738/24), wskazuje, że nawet, gdy obiekty te służą procesom technologicznym, ich podstawowa funkcja i konstrukcja kwalifikują je jako budowle, co przekłada się na konieczność opodatkowania ich podatkiem od nieruchomości.

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć ten wniosek i zaoszczędzić średnio ok. 1200 zł. Następna taka szansa w przyszłym roku. Kto ma do tego prawo?

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o wakacje składkowe ZUS i tym samym skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek w jednym wybranym miesiącu roku. Jak wynika z najnowszych danych Ministerstwa Finansów, aż 40% uprawnionych firm nie złożyło jeszcze wniosku. Eksperci przypominają, że to ostatni moment, by skorzystać z preferencji – a gra jest warta świeczki, bo średnia wartość zwolnienia wynosi około 1200 zł.

REKLAMA