REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?

Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?
Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana walut? Pierwsze skojarzenia to zagraniczne wakacje czy kredyt we frankach. Patrząc jednak na oficjalne statystyki wymiany handlowej to firmy operują dziś w wielu walutach. Tym bardziej, że coraz więcej firm prowadzi ekspansję zagraniczną, wychodząc na nowe rynki.
rozwiń >

Wielowalutowość w polskich firmach

Jak wynika z raportu Cinkciarz.pl „Globalny e-handel w 2024 roku. Szansa czy wyzwanie dla polskich firm?, aż 74,9 proc. badanych firm e-commerce w Polsce prowadzi sprzedaż za granicą. Nic dziwnego, że wielowalutowość jest dla nich bardzo istotna.

Dzisiejsi przedsiębiorcy są coraz bardziej wymagający. Dlatego sama wymiana walut nie wystarczy. Istotne jest, aby zapewnić im kompleksową obsługę związaną z dewizami. Klienci biznesowi oczekują szybkich, efektywnych usług, które pozwolą im nie tylko rozwijać swoją działalność w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych.

Oto ważne usługi oprócz wymiany walut, których oczekują firmy, zwłaszcza sklepy internetowe:

REKLAMA

Autopromocja

Audyt walutowy

Unikalne narzędzie do kompleksowej analizy kursów walut. Pozwala porównać kurs transakcji wykonanej w banku lub innej instytucji z realnym kursem w analogicznym terminie. Dzięki temu zarządzający firmą dowiedzą się, czy w przeszłości przepłacali, wymieniając waluty.

Bramka płatnicza

Bramka płatnicza w sklepach internetowych, które sprzedają produkty w różnych krajach, ma dwa główne zadania. Powinna mieć opcję przyjęcia płatności w walucie lokalnej i metodzie popularnej na danym rynku. Dzięki temu zwiększa się szansa, że kupujący nie zrezygnują z zakupów. Możliwość zarządzania wieloma walutami i elastyczność ich wymiany to kwestie mające wpływ na profit firm z branży e-commerce.

Karty wielowalutowe

Karty firmowe dają możliwość systemowego zarządzania wydatkami pracowników w różnych krajach, podczas delegacji czy świadczenia usług. Karty są w wersji fizycznej lub wirtualnej. Można nimi płacić w różnych walutach stacjonarnie i online.

Komentarze rynkowe

Codzienne darmowe analizy i komentarze nt. kursów walut i najważniejszych wydarzeń makroekonomicznych wpływających na kursy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usługa polega na przyjmowanie jednorazowych wpłat od kupujących w sklepach internetowych. Właściciele e-commerce mogą wysyłać klientom link za pomocą dowolnego komunikatora, e-maila lub każdej innej formy kontaktu elektronicznego.

Przekazy pieniężne i przelewy masowe

Podstawa zarządzania międzynarodowymi transakcjami. Możliwość szybkich przelewów do innych firm na całym świecie w wybranej walucie.

Ordery walutowe

Alerty ułatwiają analizę rynku i śledzenie kursów walut. Zapewniają informacje, gdy pożądany kurs zostanie osiągnięty. Umożliwiają zlecenie transakcji wymiany waluty po osiągnięciu wybranego kursu oraz szybszą reakcję na zmieniający się kurs, a w konsekwencji oszczędność pieniędzy.

RegTech

Technologie regulacyjne działające jako oprogramowanie lub aplikacje. Pomagają one firmom i instytucjom z branży finansowej respektować przepisy i wymogi regulacyjne. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą także ograniczać wydatki, które zostałyby poniesione na ten cel, oraz chronić się przed oszustwami i nadużyciami.

Usługa API

Korzystając z API od danego dostawcy firma uzyskuje dokładne kursy walut w uniwersalnym formacie. Dzięki dostępowi do aktualnych kursów par walutowych można zwiększać swój zasięg i zyskiwać nowych klientów. Usługa API pozwala lepiej zrozumieć kursy walut i podejmować decyzje biznesowe na podstawie większej liczby danych. Można dokładniej szacować ryzyko związane ze zmieniającymi się kursami i kreować strategię.

Trzeba nadążać za zmianami technologicznymi, a przede wszystkim oczekiwaniami firm. Dlatego kompleksowa oferta to dziś must-have w obsłudze klienta biznesowego, przede wszystkim z branży e-commerce.

Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w fintechu Cinkciarz.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA