Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?
REKLAMA
REKLAMA
- Wielowalutowość w polskich firmach
- Audyt walutowy
- Bramka płatnicza
- Karty wielowalutowe
- Komentarze rynkowe
- „Link do płatności”
- Przekazy pieniężne i przelewy masowe
- Ordery walutowe
- RegTech
- Usługa API
Wielowalutowość w polskich firmach
Jak wynika z raportu Cinkciarz.pl „Globalny e-handel w 2024 roku. Szansa czy wyzwanie dla polskich firm?, aż 74,9 proc. badanych firm e-commerce w Polsce prowadzi sprzedaż za granicą. Nic dziwnego, że wielowalutowość jest dla nich bardzo istotna.
Dzisiejsi przedsiębiorcy są coraz bardziej wymagający. Dlatego sama wymiana walut nie wystarczy. Istotne jest, aby zapewnić im kompleksową obsługę związaną z dewizami. Klienci biznesowi oczekują szybkich, efektywnych usług, które pozwolą im nie tylko rozwijać swoją działalność w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych.
Oto ważne usługi oprócz wymiany walut, których oczekują firmy, zwłaszcza sklepy internetowe:
REKLAMA
Audyt walutowy
Unikalne narzędzie do kompleksowej analizy kursów walut. Pozwala porównać kurs transakcji wykonanej w banku lub innej instytucji z realnym kursem w analogicznym terminie. Dzięki temu zarządzający firmą dowiedzą się, czy w przeszłości przepłacali, wymieniając waluty.
Bramka płatnicza
Bramka płatnicza w sklepach internetowych, które sprzedają produkty w różnych krajach, ma dwa główne zadania. Powinna mieć opcję przyjęcia płatności w walucie lokalnej i metodzie popularnej na danym rynku. Dzięki temu zwiększa się szansa, że kupujący nie zrezygnują z zakupów. Możliwość zarządzania wieloma walutami i elastyczność ich wymiany to kwestie mające wpływ na profit firm z branży e-commerce.
Karty wielowalutowe
Karty firmowe dają możliwość systemowego zarządzania wydatkami pracowników w różnych krajach, podczas delegacji czy świadczenia usług. Karty są w wersji fizycznej lub wirtualnej. Można nimi płacić w różnych walutach stacjonarnie i online.
Komentarze rynkowe
Codzienne darmowe analizy i komentarze nt. kursów walut i najważniejszych wydarzeń makroekonomicznych wpływających na kursy.
„Link do płatności”
Usługa polega na przyjmowanie jednorazowych wpłat od kupujących w sklepach internetowych. Właściciele e-commerce mogą wysyłać klientom link za pomocą dowolnego komunikatora, e-maila lub każdej innej formy kontaktu elektronicznego.
Przekazy pieniężne i przelewy masowe
Podstawa zarządzania międzynarodowymi transakcjami. Możliwość szybkich przelewów do innych firm na całym świecie w wybranej walucie.
Ordery walutowe
Alerty ułatwiają analizę rynku i śledzenie kursów walut. Zapewniają informacje, gdy pożądany kurs zostanie osiągnięty. Umożliwiają zlecenie transakcji wymiany waluty po osiągnięciu wybranego kursu oraz szybszą reakcję na zmieniający się kurs, a w konsekwencji oszczędność pieniędzy.
RegTech
Technologie regulacyjne działające jako oprogramowanie lub aplikacje. Pomagają one firmom i instytucjom z branży finansowej respektować przepisy i wymogi regulacyjne. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą także ograniczać wydatki, które zostałyby poniesione na ten cel, oraz chronić się przed oszustwami i nadużyciami.
Usługa API
Korzystając z API od danego dostawcy firma uzyskuje dokładne kursy walut w uniwersalnym formacie. Dzięki dostępowi do aktualnych kursów par walutowych można zwiększać swój zasięg i zyskiwać nowych klientów. Usługa API pozwala lepiej zrozumieć kursy walut i podejmować decyzje biznesowe na podstawie większej liczby danych. Można dokładniej szacować ryzyko związane ze zmieniającymi się kursami i kreować strategię.
Trzeba nadążać za zmianami technologicznymi, a przede wszystkim oczekiwaniami firm. Dlatego kompleksowa oferta to dziś must-have w obsłudze klienta biznesowego, przede wszystkim z branży e-commerce.
Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w fintechu Cinkciarz.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat