REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?

Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?
Wymiana walut w firmie. Jak to robić z korzyścią dla biznesu?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wymiana walut? Pierwsze skojarzenia to zagraniczne wakacje czy kredyt we frankach. Patrząc jednak na oficjalne statystyki wymiany handlowej to firmy operują dziś w wielu walutach. Tym bardziej, że coraz więcej firm prowadzi ekspansję zagraniczną, wychodząc na nowe rynki.

rozwiń >

Wielowalutowość w polskich firmach

Jak wynika z raportu Cinkciarz.pl „Globalny e-handel w 2024 roku. Szansa czy wyzwanie dla polskich firm?, aż 74,9 proc. badanych firm e-commerce w Polsce prowadzi sprzedaż za granicą. Nic dziwnego, że wielowalutowość jest dla nich bardzo istotna.

Dzisiejsi przedsiębiorcy są coraz bardziej wymagający. Dlatego sama wymiana walut nie wystarczy. Istotne jest, aby zapewnić im kompleksową obsługę związaną z dewizami. Klienci biznesowi oczekują szybkich, efektywnych usług, które pozwolą im nie tylko rozwijać swoją działalność w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych.

Oto ważne usługi oprócz wymiany walut, których oczekują firmy, zwłaszcza sklepy internetowe:

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Audyt walutowy

Unikalne narzędzie do kompleksowej analizy kursów walut. Pozwala porównać kurs transakcji wykonanej w banku lub innej instytucji z realnym kursem w analogicznym terminie. Dzięki temu zarządzający firmą dowiedzą się, czy w przeszłości przepłacali, wymieniając waluty.

Bramka płatnicza

Bramka płatnicza w sklepach internetowych, które sprzedają produkty w różnych krajach, ma dwa główne zadania. Powinna mieć opcję przyjęcia płatności w walucie lokalnej i metodzie popularnej na danym rynku. Dzięki temu zwiększa się szansa, że kupujący nie zrezygnują z zakupów. Możliwość zarządzania wieloma walutami i elastyczność ich wymiany to kwestie mające wpływ na profit firm z branży e-commerce.

Karty wielowalutowe

Karty firmowe dają możliwość systemowego zarządzania wydatkami pracowników w różnych krajach, podczas delegacji czy świadczenia usług. Karty są w wersji fizycznej lub wirtualnej. Można nimi płacić w różnych walutach stacjonarnie i online.

REKLAMA

Komentarze rynkowe

Codzienne darmowe analizy i komentarze nt. kursów walut i najważniejszych wydarzeń makroekonomicznych wpływających na kursy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usługa polega na przyjmowanie jednorazowych wpłat od kupujących w sklepach internetowych. Właściciele e-commerce mogą wysyłać klientom link za pomocą dowolnego komunikatora, e-maila lub każdej innej formy kontaktu elektronicznego.

Przekazy pieniężne i przelewy masowe

Podstawa zarządzania międzynarodowymi transakcjami. Możliwość szybkich przelewów do innych firm na całym świecie w wybranej walucie.

Ordery walutowe

Alerty ułatwiają analizę rynku i śledzenie kursów walut. Zapewniają informacje, gdy pożądany kurs zostanie osiągnięty. Umożliwiają zlecenie transakcji wymiany waluty po osiągnięciu wybranego kursu oraz szybszą reakcję na zmieniający się kurs, a w konsekwencji oszczędność pieniędzy.

RegTech

Technologie regulacyjne działające jako oprogramowanie lub aplikacje. Pomagają one firmom i instytucjom z branży finansowej respektować przepisy i wymogi regulacyjne. Dzięki nim przedsiębiorcy mogą także ograniczać wydatki, które zostałyby poniesione na ten cel, oraz chronić się przed oszustwami i nadużyciami.

Usługa API

Korzystając z API od danego dostawcy firma uzyskuje dokładne kursy walut w uniwersalnym formacie. Dzięki dostępowi do aktualnych kursów par walutowych można zwiększać swój zasięg i zyskiwać nowych klientów. Usługa API pozwala lepiej zrozumieć kursy walut i podejmować decyzje biznesowe na podstawie większej liczby danych. Można dokładniej szacować ryzyko związane ze zmieniającymi się kursami i kreować strategię.

Trzeba nadążać za zmianami technologicznymi, a przede wszystkim oczekiwaniami firm. Dlatego kompleksowa oferta to dziś must-have w obsłudze klienta biznesowego, przede wszystkim z branży e-commerce.

Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w fintechu Cinkciarz.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. Komunikat ZUS: Niższe składki przez 36 miesięcy; tak trzeba liczyć ulgowe miesiące

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA