REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Ślawski
Country Manager VMware w Polsce
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele przedsiębiorstw wciąż nie planuje wdrożenia mobilnego modelu biznesowego, mimo że firmy realizujące skuteczne strategie w tym zakresie osiągają zwrot z inwestycji na poziomie 150%.

VMware, globalny lider w dziedzinie infrastruktury środowiska chmury i rozwiązań mobilnych dla biznesu, przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji i informatyków w przedsiębiorstwach na całym świecie. Przedmiotem tych badań były działania podejmowane przez firmy w celu lepszego wykorzystania rozwiązań mobilnych. W odpowiedzi na pytanie o najważniejsze czynniki skłaniające firmę do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego ponad połowa respondentów (55%) wskazała na większe bezpieczeństwo, 38% ― na większą efektywność pracowników mobilnych, a 29% ― na lepszą obsługę użytkowników.

REKLAMA

Autopromocja

Choć wiele firm wprowadza udoskonalenia techniczne zwiększające indywidualną wydajność pracowników, znacznie mniej stara się w ten sposób zwiększyć również produktywność całego przedsiębiorstwa. Tylko 22% respondentów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stwierdziło, że ich firmy przeniosły co najmniej jeden ważny proces biznesowy do modelu mobilnego. Na przeszkodzie do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego stoją przede wszystkim dwie bariery: budżet i bezpieczeństwo. Zdaniem 49% respondentów te dwa czynniki najbardziej zniechęcają firmy do inwestowania w biznesowe technologie mobilne.

Małe i średnie firmy nieprzygotowane na niepłacących klientów

Badania wykazały, że choć wiele firm wciąż nie zamierza wprowadzać mobilnego modelu biznesowego, to przedsiębiorstwa, które już go już wdrożyły, osiągnęły znaczne korzyści operacyjne, takie jak zwiększenie produktywności pracowników mobilnych (45%), uproszczenie procesów biznesowych (34%) i obniżenie kosztów pomocy technicznej (29%).

REKLAMA

Wdrożenie mobilnego modelu biznesowego nie tylko znacznie obniżyło koszty operacyjne, lecz także przyniosło duży zwrot z inwestycji, który w firmach z regionu EMEA wyniósł ponad 150%. Największe korzyści wynikały ze wzrostu efektywności użytkowników końcowych (34% respondentów uznało ten wskaźnik za najważniejszy) oraz skrócenia czasu potrzebnego na przydzielanie zasobów użytkownikom końcowym (29%). Ponadto wdrożenie mobilnego oprogramowania biznesowego pozwoliło informatykom i pracownikom działów operacyjnych zaoszczędzić 27% czasu pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„W każdej firmie są dziś pracownicy, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Gdyby mogli zabrać pracę ze sobą, ich produktywność znacznie by wzrosła. Z drugiej strony bezpieczne aplikacje mobilne, najlepiej bezpośrednio połączone z działaniami generującymi przychody, ułatwiłyby firmie zwiększenie konkurencyjności. Inwestycje w mobilne modele biznesowe mogą przynieść (i przyniosą) znaczny zwrot z inwestycji, ale powinny być ukierunkowane na maksymalizację wyników” ― komentuje Bartłomiej Ślawski, Country Manager for Poland, VMware.  „Działy informatyczne słusznie zadają sobie pytanie, jak zapewnić bezpieczeństwo w środowiskach mobilnych oraz jak korzystać z istniejącej infrastruktury i zasobów, aby osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. Problemy te można jednak rozwiązać, a korzyści wynikające z technologii mobilnych są dla firmy nieocenione. Strategia stawiająca na pierwszym miejscu mobilność ma uzasadnienie biznesowe”.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Podczas gdy wymagania stawiane działom informatycznym są coraz większe, ważne jest, aby wdrożenie mobilnego modelu biznesowego popierały wszystkie jednostki organizacyjne firmy. Jak wynika z badań, strategię mobilności wspierają przede wszystkim dyrektorzy wyższego szczebla (tak twierdzi 38% respondentów). Potrzebna jest jednak bliższa współpraca między kierownictwem wyższego szczebla firmy a działem informatycznym. Prawie jedna trzecia respondentów (29%) mierzy efektywność mobilnego modelu biznesowego w swoich firmach liczbą zgłaszanych przez użytkowników problemów z technologiami informatycznymi.

„Aby utrzymać dziś pozycję na rynku, firma musi rozwijać wsparcie informatyczne w tempie jaki dyktuje rynek. Inaczej jej pozycja zostanie zdominowana przez konkurentów. Inicjowanie zmian należy więc traktować nie tylko jako część planu biznesowego, ale warunek przetrwania” ― podsumowuje Bartłomiej Ślawski.

Więcej danych statystycznych dotyczących badań:

  • 85% firm z regionu EMEA wdrożyło podstawowe aplikacje zwiększające indywidualną produktywność pracowników.
  • 71% firm wdrożyło lub zamierza wdrożyć mobilne narzędzia do zarządzania pocztą elektroniczną, a 60% ― oprogramowanie do współużytkowania plików działające w chmurze.
  • Średni zwrot z inwestycji w mobilny model biznesowy wynosi 150%.
  • Ponad połowa (51%) firm, które wdrożyły mobilny model biznesowy, twierdzi, że teraz może szybciej generować nowe strumienie przychodów online, w porównaniu z 16% firm, które takiego modelu nie wdrożyło.

Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Informacja o przeprowadzonych badaniach

VMware Business Mobility Report to prowadzane co roku badania dotyczące stosowania mobilnych rozwiązań biznesowych w globalnych przedsiębiorstwach z różnych branż. Celem tych badań, mających formę ankiety wśród dyrektorów ds. informatycznych i informatyków, są postępy w zastępowaniu technologii klient-serwer technologiami mobilnymi opartymi na chmurze. Firma VMware przeprowadziła łącznie rozmowy z 1182 respondentami reprezentującymi małe i średnie firmy (32%), firmy handlowe (31%) oraz duże przedsiębiorstwa (37%). Znalazły się wśród nich osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących technologii informatycznych (IT Decision-Makers ― ITDM) i wpływające na takie decyzje (IT Influencers ― ITI) oraz osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji biznesowych (Business Decision-Maker ― BDM). Respondenci pochodzili z następujących regionów:

  • Ameryka Północna (Stany Zjednoczone, Kanada) ― 516,
  • Region EMEA (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Holandia) ― 532,
  • Region APAC (Australia, Chiny, Japonia, Nowa Zelandia) ― 134.

Źródło: VMware

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktura handlowa nie będzie jednocześnie fakturą ustrukturyzowaną. Dodatkowe obowiązki podatników VAT

Po wejściu w życie zmian w ustawie o VAT wdrażających model obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wielu podatników może mieć problem (i dodatkowe obowiązki) wynikające z faktu, że faktura ustrukturyzowana nie może pełnić funkcji faktury handlowej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Co powinni zrobić podatnicy VAT, którzy zdecydują się na wystawianie faktur handlowych nie będących fakturami VAT?

System kaucyjny a VAT: Objaśnienia MF dotyczące rozliczeń podatników i płatników w związku z nowymi zasadami obrotu opakowaniami

Objaśnienia MF mają na celu pokazanie, jak w praktyce stosować przepisy ustawy o VAT w odniesieniu do czynności wykonywanych przez podatników i płatników uczestniczących w systemie kaucyjnym. Nowe reguły prawne wynikają z wprowadzenia obowiązku pobierania kaucji przy sprzedaży wybranych opakowań jednorazowych i wielokrotnego użytku. System ten umożliwia konsumentom zwrot opakowań lub odpadów opakowaniowych w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności przedstawiania dowodu zakupu.

Błąd w fakturze w KSeF? Ministerstwo Finansów ostrzega: tak tego nie poprawisz!

Wystawienie faktury na błędnego nabywcę może mieć poważne konsekwencje – i nie da się tego naprawić zwykłą korektą NIP. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że w KSeF konieczne jest wystawienie faktury korygującej do zera oraz zupełnie nowej faktury z prawidłowymi danymi. Inaczej dokument trafi do... zupełnie obcej firmy.

Ustawa o KSeF opublikowana w Dzienniku Ustaw. Ważne zmiany i nowe funkcjonalności dla przedsiębiorców!

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorców czekają ważne zmiany – nowe terminy wdrożenia, dodatkowe funkcjonalności systemu, a także skrócony czas zwrotu VAT. Sprawdź, co dokładnie przewiduje ustawa i jak przygotować się do obowiązkowego KSeF!

REKLAMA

„Towar w drodze mimo kontroli” – kiedy urząd celny może zwolnić przesyłkę wcześniej?

W obrocie towarowym czas to pieniądz. Dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje art. 194 ust. 1 Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) – przepis pozwalający zwolnić towar do obrotu, nawet jeśli weryfikacja w urzędzie celno-skarbowym wciąż trwa. Brzmi jak wyjątek od reguły? Tak jest, ale w praktyce może być to realne ułatwienie, pod warunkiem, że spełnione są ściśle określone warunki i złożony wniosek do UCS.

KSeF 2.0 coraz bliżej: Ministerstwo Finansów ujawnia plan wdrożenia. Oto najważniejsze terminy!

KSeF 2.0 od 30 września zastąpi obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 - informuje Ministerstwo Finansów. Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026. To jest kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur.

Wydatki marketingowe dealerów a koszty podatkowe - spór rozstrzygnięty na korzyść podatników

Rozliczenie kosztów działań marketingowych przez dealerów samochodowych może stanowić problem na gruncie prawa podatkowego. Szczególne wątpliwości budzą wydatki poniesione w ramach programów motywacyjnych dystrybutorów, które mają na celu uzyskanie bonusów jakościowych. Kluczowym problemem interpretacyjnym jest rozgraniczenie między kosztami uzyskania przychodów, a wydatkami na reprezentację, które zgodnie z przepisami ustawy o CIT nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych. Orzecznictwo sądów administracyjnych pokazuje jednak, że organy podatkowe często błędnie kwalifikują tego typu wydatki, nie uwzględniając ich rzeczywistego celu gospodarczego i związku z osiąganymi przychodami.

Każda faktura VAT w 2026 r. obowiązkowo wystawiana aż w sześciu formach. Będzie ryzyko powstania wielu oryginałów tej samej faktury

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2025 r. nowelizująca ustawę o VAT w zakresie obowiązkowego modelu KSeF została już podpisana przez Prezydenta RP i musimy jeszcze poczekać na rozporządzenia wykonawcze, gdzie m.in. uregulowane będą szczegóły informatyczne (kody, certyfikaty). Ale to nie koniec – musi się jeszcze pojawić oprogramowanie interfejsowe, a zwłaszcza jego „specyfikacja”. Ile będziemy na to czekać? Nie wiadomo. Ale czas płynie. Wiemy dziś, że obok dwóch faktur w postaci tradycyjnej (papierowe lub elektroniczne), pojawiają się w tych przepisach aż cztery nowe formy - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Self-billing w KSeF jako nowe możliwości dla zagranicznych podmiotów

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) budzi wiele pytań wśród polskich podatników, ale coraz częściej także wśród podmiotów zagranicznych działających w Polsce i rozliczających tu VAT. Jednym z kluczowych zagadnień – rzadko poruszanych publicznie – jest możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych w formule self-billingu przez podmioty nieposiadające siedziby w Polsce. Czy KSeF przewiduje taką opcję? Jakie warunki muszą zostać spełnione i z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć?

Certyfikaty KSeF – ostatni dzwonek dla firm! Bez nich fiskus zablokuje faktury

Od listopada 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli wnioskować o certyfikaty KSeF. Brak tego dokumentu od 2026 r. może oznaczać paraliż wystawiania faktur. A od 2027 r. system nie uzna już żadnej innej metody logowania.

REKLAMA