REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Bartłomiej Ślawski
Country Manager VMware w Polsce
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele przedsiębiorstw wciąż nie planuje wdrożenia mobilnego modelu biznesowego, mimo że firmy realizujące skuteczne strategie w tym zakresie osiągają zwrot z inwestycji na poziomie 150%.

VMware, globalny lider w dziedzinie infrastruktury środowiska chmury i rozwiązań mobilnych dla biznesu, przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji i informatyków w przedsiębiorstwach na całym świecie. Przedmiotem tych badań były działania podejmowane przez firmy w celu lepszego wykorzystania rozwiązań mobilnych. W odpowiedzi na pytanie o najważniejsze czynniki skłaniające firmę do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego ponad połowa respondentów (55%) wskazała na większe bezpieczeństwo, 38% ― na większą efektywność pracowników mobilnych, a 29% ― na lepszą obsługę użytkowników.

REKLAMA

Autopromocja

Choć wiele firm wprowadza udoskonalenia techniczne zwiększające indywidualną wydajność pracowników, znacznie mniej stara się w ten sposób zwiększyć również produktywność całego przedsiębiorstwa. Tylko 22% respondentów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stwierdziło, że ich firmy przeniosły co najmniej jeden ważny proces biznesowy do modelu mobilnego. Na przeszkodzie do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego stoją przede wszystkim dwie bariery: budżet i bezpieczeństwo. Zdaniem 49% respondentów te dwa czynniki najbardziej zniechęcają firmy do inwestowania w biznesowe technologie mobilne.

Małe i średnie firmy nieprzygotowane na niepłacących klientów

Badania wykazały, że choć wiele firm wciąż nie zamierza wprowadzać mobilnego modelu biznesowego, to przedsiębiorstwa, które już go już wdrożyły, osiągnęły znaczne korzyści operacyjne, takie jak zwiększenie produktywności pracowników mobilnych (45%), uproszczenie procesów biznesowych (34%) i obniżenie kosztów pomocy technicznej (29%).

Wdrożenie mobilnego modelu biznesowego nie tylko znacznie obniżyło koszty operacyjne, lecz także przyniosło duży zwrot z inwestycji, który w firmach z regionu EMEA wyniósł ponad 150%. Największe korzyści wynikały ze wzrostu efektywności użytkowników końcowych (34% respondentów uznało ten wskaźnik za najważniejszy) oraz skrócenia czasu potrzebnego na przydzielanie zasobów użytkownikom końcowym (29%). Ponadto wdrożenie mobilnego oprogramowania biznesowego pozwoliło informatykom i pracownikom działów operacyjnych zaoszczędzić 27% czasu pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„W każdej firmie są dziś pracownicy, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Gdyby mogli zabrać pracę ze sobą, ich produktywność znacznie by wzrosła. Z drugiej strony bezpieczne aplikacje mobilne, najlepiej bezpośrednio połączone z działaniami generującymi przychody, ułatwiłyby firmie zwiększenie konkurencyjności. Inwestycje w mobilne modele biznesowe mogą przynieść (i przyniosą) znaczny zwrot z inwestycji, ale powinny być ukierunkowane na maksymalizację wyników” ― komentuje Bartłomiej Ślawski, Country Manager for Poland, VMware.  „Działy informatyczne słusznie zadają sobie pytanie, jak zapewnić bezpieczeństwo w środowiskach mobilnych oraz jak korzystać z istniejącej infrastruktury i zasobów, aby osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. Problemy te można jednak rozwiązać, a korzyści wynikające z technologii mobilnych są dla firmy nieocenione. Strategia stawiająca na pierwszym miejscu mobilność ma uzasadnienie biznesowe”.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


REKLAMA

Podczas gdy wymagania stawiane działom informatycznym są coraz większe, ważne jest, aby wdrożenie mobilnego modelu biznesowego popierały wszystkie jednostki organizacyjne firmy. Jak wynika z badań, strategię mobilności wspierają przede wszystkim dyrektorzy wyższego szczebla (tak twierdzi 38% respondentów). Potrzebna jest jednak bliższa współpraca między kierownictwem wyższego szczebla firmy a działem informatycznym. Prawie jedna trzecia respondentów (29%) mierzy efektywność mobilnego modelu biznesowego w swoich firmach liczbą zgłaszanych przez użytkowników problemów z technologiami informatycznymi.

„Aby utrzymać dziś pozycję na rynku, firma musi rozwijać wsparcie informatyczne w tempie jaki dyktuje rynek. Inaczej jej pozycja zostanie zdominowana przez konkurentów. Inicjowanie zmian należy więc traktować nie tylko jako część planu biznesowego, ale warunek przetrwania” ― podsumowuje Bartłomiej Ślawski.

Więcej danych statystycznych dotyczących badań:

  • 85% firm z regionu EMEA wdrożyło podstawowe aplikacje zwiększające indywidualną produktywność pracowników.
  • 71% firm wdrożyło lub zamierza wdrożyć mobilne narzędzia do zarządzania pocztą elektroniczną, a 60% ― oprogramowanie do współużytkowania plików działające w chmurze.
  • Średni zwrot z inwestycji w mobilny model biznesowy wynosi 150%.
  • Ponad połowa (51%) firm, które wdrożyły mobilny model biznesowy, twierdzi, że teraz może szybciej generować nowe strumienie przychodów online, w porównaniu z 16% firm, które takiego modelu nie wdrożyło.

Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Informacja o przeprowadzonych badaniach

VMware Business Mobility Report to prowadzane co roku badania dotyczące stosowania mobilnych rozwiązań biznesowych w globalnych przedsiębiorstwach z różnych branż. Celem tych badań, mających formę ankiety wśród dyrektorów ds. informatycznych i informatyków, są postępy w zastępowaniu technologii klient-serwer technologiami mobilnymi opartymi na chmurze. Firma VMware przeprowadziła łącznie rozmowy z 1182 respondentami reprezentującymi małe i średnie firmy (32%), firmy handlowe (31%) oraz duże przedsiębiorstwa (37%). Znalazły się wśród nich osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących technologii informatycznych (IT Decision-Makers ― ITDM) i wpływające na takie decyzje (IT Influencers ― ITI) oraz osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji biznesowych (Business Decision-Maker ― BDM). Respondenci pochodzili z następujących regionów:

  • Ameryka Północna (Stany Zjednoczone, Kanada) ― 516,
  • Region EMEA (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Holandia) ― 532,
  • Region APAC (Australia, Chiny, Japonia, Nowa Zelandia) ― 134.

Źródło: VMware

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA