REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Bartłomiej Ślawski
Country Manager VMware w Polsce
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele przedsiębiorstw wciąż nie planuje wdrożenia mobilnego modelu biznesowego, mimo że firmy realizujące skuteczne strategie w tym zakresie osiągają zwrot z inwestycji na poziomie 150%.

VMware, globalny lider w dziedzinie infrastruktury środowiska chmury i rozwiązań mobilnych dla biznesu, przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji i informatyków w przedsiębiorstwach na całym świecie. Przedmiotem tych badań były działania podejmowane przez firmy w celu lepszego wykorzystania rozwiązań mobilnych. W odpowiedzi na pytanie o najważniejsze czynniki skłaniające firmę do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego ponad połowa respondentów (55%) wskazała na większe bezpieczeństwo, 38% ― na większą efektywność pracowników mobilnych, a 29% ― na lepszą obsługę użytkowników.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Choć wiele firm wprowadza udoskonalenia techniczne zwiększające indywidualną wydajność pracowników, znacznie mniej stara się w ten sposób zwiększyć również produktywność całego przedsiębiorstwa. Tylko 22% respondentów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stwierdziło, że ich firmy przeniosły co najmniej jeden ważny proces biznesowy do modelu mobilnego. Na przeszkodzie do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego stoją przede wszystkim dwie bariery: budżet i bezpieczeństwo. Zdaniem 49% respondentów te dwa czynniki najbardziej zniechęcają firmy do inwestowania w biznesowe technologie mobilne.

Małe i średnie firmy nieprzygotowane na niepłacących klientów

Badania wykazały, że choć wiele firm wciąż nie zamierza wprowadzać mobilnego modelu biznesowego, to przedsiębiorstwa, które już go już wdrożyły, osiągnęły znaczne korzyści operacyjne, takie jak zwiększenie produktywności pracowników mobilnych (45%), uproszczenie procesów biznesowych (34%) i obniżenie kosztów pomocy technicznej (29%).

REKLAMA

Wdrożenie mobilnego modelu biznesowego nie tylko znacznie obniżyło koszty operacyjne, lecz także przyniosło duży zwrot z inwestycji, który w firmach z regionu EMEA wyniósł ponad 150%. Największe korzyści wynikały ze wzrostu efektywności użytkowników końcowych (34% respondentów uznało ten wskaźnik za najważniejszy) oraz skrócenia czasu potrzebnego na przydzielanie zasobów użytkownikom końcowym (29%). Ponadto wdrożenie mobilnego oprogramowania biznesowego pozwoliło informatykom i pracownikom działów operacyjnych zaoszczędzić 27% czasu pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„W każdej firmie są dziś pracownicy, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Gdyby mogli zabrać pracę ze sobą, ich produktywność znacznie by wzrosła. Z drugiej strony bezpieczne aplikacje mobilne, najlepiej bezpośrednio połączone z działaniami generującymi przychody, ułatwiłyby firmie zwiększenie konkurencyjności. Inwestycje w mobilne modele biznesowe mogą przynieść (i przyniosą) znaczny zwrot z inwestycji, ale powinny być ukierunkowane na maksymalizację wyników” ― komentuje Bartłomiej Ślawski, Country Manager for Poland, VMware.  „Działy informatyczne słusznie zadają sobie pytanie, jak zapewnić bezpieczeństwo w środowiskach mobilnych oraz jak korzystać z istniejącej infrastruktury i zasobów, aby osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. Problemy te można jednak rozwiązać, a korzyści wynikające z technologii mobilnych są dla firmy nieocenione. Strategia stawiająca na pierwszym miejscu mobilność ma uzasadnienie biznesowe”.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Podczas gdy wymagania stawiane działom informatycznym są coraz większe, ważne jest, aby wdrożenie mobilnego modelu biznesowego popierały wszystkie jednostki organizacyjne firmy. Jak wynika z badań, strategię mobilności wspierają przede wszystkim dyrektorzy wyższego szczebla (tak twierdzi 38% respondentów). Potrzebna jest jednak bliższa współpraca między kierownictwem wyższego szczebla firmy a działem informatycznym. Prawie jedna trzecia respondentów (29%) mierzy efektywność mobilnego modelu biznesowego w swoich firmach liczbą zgłaszanych przez użytkowników problemów z technologiami informatycznymi.

„Aby utrzymać dziś pozycję na rynku, firma musi rozwijać wsparcie informatyczne w tempie jaki dyktuje rynek. Inaczej jej pozycja zostanie zdominowana przez konkurentów. Inicjowanie zmian należy więc traktować nie tylko jako część planu biznesowego, ale warunek przetrwania” ― podsumowuje Bartłomiej Ślawski.

Więcej danych statystycznych dotyczących badań:

  • 85% firm z regionu EMEA wdrożyło podstawowe aplikacje zwiększające indywidualną produktywność pracowników.
  • 71% firm wdrożyło lub zamierza wdrożyć mobilne narzędzia do zarządzania pocztą elektroniczną, a 60% ― oprogramowanie do współużytkowania plików działające w chmurze.
  • Średni zwrot z inwestycji w mobilny model biznesowy wynosi 150%.
  • Ponad połowa (51%) firm, które wdrożyły mobilny model biznesowy, twierdzi, że teraz może szybciej generować nowe strumienie przychodów online, w porównaniu z 16% firm, które takiego modelu nie wdrożyło.

Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Informacja o przeprowadzonych badaniach

VMware Business Mobility Report to prowadzane co roku badania dotyczące stosowania mobilnych rozwiązań biznesowych w globalnych przedsiębiorstwach z różnych branż. Celem tych badań, mających formę ankiety wśród dyrektorów ds. informatycznych i informatyków, są postępy w zastępowaniu technologii klient-serwer technologiami mobilnymi opartymi na chmurze. Firma VMware przeprowadziła łącznie rozmowy z 1182 respondentami reprezentującymi małe i średnie firmy (32%), firmy handlowe (31%) oraz duże przedsiębiorstwa (37%). Znalazły się wśród nich osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących technologii informatycznych (IT Decision-Makers ― ITDM) i wpływające na takie decyzje (IT Influencers ― ITI) oraz osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji biznesowych (Business Decision-Maker ― BDM). Respondenci pochodzili z następujących regionów:

  • Ameryka Północna (Stany Zjednoczone, Kanada) ― 516,
  • Region EMEA (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Holandia) ― 532,
  • Region APAC (Australia, Chiny, Japonia, Nowa Zelandia) ― 134.

Źródło: VMware

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA