REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Ślawski
Country Manager VMware w Polsce
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele przedsiębiorstw wciąż nie planuje wdrożenia mobilnego modelu biznesowego, mimo że firmy realizujące skuteczne strategie w tym zakresie osiągają zwrot z inwestycji na poziomie 150%.

VMware, globalny lider w dziedzinie infrastruktury środowiska chmury i rozwiązań mobilnych dla biznesu, przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji i informatyków w przedsiębiorstwach na całym świecie. Przedmiotem tych badań były działania podejmowane przez firmy w celu lepszego wykorzystania rozwiązań mobilnych. W odpowiedzi na pytanie o najważniejsze czynniki skłaniające firmę do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego ponad połowa respondentów (55%) wskazała na większe bezpieczeństwo, 38% ― na większą efektywność pracowników mobilnych, a 29% ― na lepszą obsługę użytkowników.

REKLAMA

Autopromocja

Choć wiele firm wprowadza udoskonalenia techniczne zwiększające indywidualną wydajność pracowników, znacznie mniej stara się w ten sposób zwiększyć również produktywność całego przedsiębiorstwa. Tylko 22% respondentów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stwierdziło, że ich firmy przeniosły co najmniej jeden ważny proces biznesowy do modelu mobilnego. Na przeszkodzie do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego stoją przede wszystkim dwie bariery: budżet i bezpieczeństwo. Zdaniem 49% respondentów te dwa czynniki najbardziej zniechęcają firmy do inwestowania w biznesowe technologie mobilne.

Małe i średnie firmy nieprzygotowane na niepłacących klientów

Badania wykazały, że choć wiele firm wciąż nie zamierza wprowadzać mobilnego modelu biznesowego, to przedsiębiorstwa, które już go już wdrożyły, osiągnęły znaczne korzyści operacyjne, takie jak zwiększenie produktywności pracowników mobilnych (45%), uproszczenie procesów biznesowych (34%) i obniżenie kosztów pomocy technicznej (29%).

REKLAMA

Wdrożenie mobilnego modelu biznesowego nie tylko znacznie obniżyło koszty operacyjne, lecz także przyniosło duży zwrot z inwestycji, który w firmach z regionu EMEA wyniósł ponad 150%. Największe korzyści wynikały ze wzrostu efektywności użytkowników końcowych (34% respondentów uznało ten wskaźnik za najważniejszy) oraz skrócenia czasu potrzebnego na przydzielanie zasobów użytkownikom końcowym (29%). Ponadto wdrożenie mobilnego oprogramowania biznesowego pozwoliło informatykom i pracownikom działów operacyjnych zaoszczędzić 27% czasu pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„W każdej firmie są dziś pracownicy, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Gdyby mogli zabrać pracę ze sobą, ich produktywność znacznie by wzrosła. Z drugiej strony bezpieczne aplikacje mobilne, najlepiej bezpośrednio połączone z działaniami generującymi przychody, ułatwiłyby firmie zwiększenie konkurencyjności. Inwestycje w mobilne modele biznesowe mogą przynieść (i przyniosą) znaczny zwrot z inwestycji, ale powinny być ukierunkowane na maksymalizację wyników” ― komentuje Bartłomiej Ślawski, Country Manager for Poland, VMware.  „Działy informatyczne słusznie zadają sobie pytanie, jak zapewnić bezpieczeństwo w środowiskach mobilnych oraz jak korzystać z istniejącej infrastruktury i zasobów, aby osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. Problemy te można jednak rozwiązać, a korzyści wynikające z technologii mobilnych są dla firmy nieocenione. Strategia stawiająca na pierwszym miejscu mobilność ma uzasadnienie biznesowe”.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


REKLAMA

Podczas gdy wymagania stawiane działom informatycznym są coraz większe, ważne jest, aby wdrożenie mobilnego modelu biznesowego popierały wszystkie jednostki organizacyjne firmy. Jak wynika z badań, strategię mobilności wspierają przede wszystkim dyrektorzy wyższego szczebla (tak twierdzi 38% respondentów). Potrzebna jest jednak bliższa współpraca między kierownictwem wyższego szczebla firmy a działem informatycznym. Prawie jedna trzecia respondentów (29%) mierzy efektywność mobilnego modelu biznesowego w swoich firmach liczbą zgłaszanych przez użytkowników problemów z technologiami informatycznymi.

„Aby utrzymać dziś pozycję na rynku, firma musi rozwijać wsparcie informatyczne w tempie jaki dyktuje rynek. Inaczej jej pozycja zostanie zdominowana przez konkurentów. Inicjowanie zmian należy więc traktować nie tylko jako część planu biznesowego, ale warunek przetrwania” ― podsumowuje Bartłomiej Ślawski.

Więcej danych statystycznych dotyczących badań:

  • 85% firm z regionu EMEA wdrożyło podstawowe aplikacje zwiększające indywidualną produktywność pracowników.
  • 71% firm wdrożyło lub zamierza wdrożyć mobilne narzędzia do zarządzania pocztą elektroniczną, a 60% ― oprogramowanie do współużytkowania plików działające w chmurze.
  • Średni zwrot z inwestycji w mobilny model biznesowy wynosi 150%.
  • Ponad połowa (51%) firm, które wdrożyły mobilny model biznesowy, twierdzi, że teraz może szybciej generować nowe strumienie przychodów online, w porównaniu z 16% firm, które takiego modelu nie wdrożyło.

Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Informacja o przeprowadzonych badaniach

VMware Business Mobility Report to prowadzane co roku badania dotyczące stosowania mobilnych rozwiązań biznesowych w globalnych przedsiębiorstwach z różnych branż. Celem tych badań, mających formę ankiety wśród dyrektorów ds. informatycznych i informatyków, są postępy w zastępowaniu technologii klient-serwer technologiami mobilnymi opartymi na chmurze. Firma VMware przeprowadziła łącznie rozmowy z 1182 respondentami reprezentującymi małe i średnie firmy (32%), firmy handlowe (31%) oraz duże przedsiębiorstwa (37%). Znalazły się wśród nich osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących technologii informatycznych (IT Decision-Makers ― ITDM) i wpływające na takie decyzje (IT Influencers ― ITI) oraz osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji biznesowych (Business Decision-Maker ― BDM). Respondenci pochodzili z następujących regionów:

  • Ameryka Północna (Stany Zjednoczone, Kanada) ― 516,
  • Region EMEA (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Holandia) ― 532,
  • Region APAC (Australia, Chiny, Japonia, Nowa Zelandia) ― 134.

Źródło: VMware

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

REKLAMA

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA