REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartłomiej Ślawski
Country Manager VMware w Polsce
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wiele przedsiębiorstw wciąż nie planuje wdrożenia mobilnego modelu biznesowego, mimo że firmy realizujące skuteczne strategie w tym zakresie osiągają zwrot z inwestycji na poziomie 150%.

VMware, globalny lider w dziedzinie infrastruktury środowiska chmury i rozwiązań mobilnych dla biznesu, przedstawił wyniki badań przeprowadzonych wśród osób odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji i informatyków w przedsiębiorstwach na całym świecie. Przedmiotem tych badań były działania podejmowane przez firmy w celu lepszego wykorzystania rozwiązań mobilnych. W odpowiedzi na pytanie o najważniejsze czynniki skłaniające firmę do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego ponad połowa respondentów (55%) wskazała na większe bezpieczeństwo, 38% ― na większą efektywność pracowników mobilnych, a 29% ― na lepszą obsługę użytkowników.

REKLAMA

Autopromocja

Choć wiele firm wprowadza udoskonalenia techniczne zwiększające indywidualną wydajność pracowników, znacznie mniej stara się w ten sposób zwiększyć również produktywność całego przedsiębiorstwa. Tylko 22% respondentów z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stwierdziło, że ich firmy przeniosły co najmniej jeden ważny proces biznesowy do modelu mobilnego. Na przeszkodzie do wdrożenia mobilnego modelu biznesowego stoją przede wszystkim dwie bariery: budżet i bezpieczeństwo. Zdaniem 49% respondentów te dwa czynniki najbardziej zniechęcają firmy do inwestowania w biznesowe technologie mobilne.

Małe i średnie firmy nieprzygotowane na niepłacących klientów

Badania wykazały, że choć wiele firm wciąż nie zamierza wprowadzać mobilnego modelu biznesowego, to przedsiębiorstwa, które już go już wdrożyły, osiągnęły znaczne korzyści operacyjne, takie jak zwiększenie produktywności pracowników mobilnych (45%), uproszczenie procesów biznesowych (34%) i obniżenie kosztów pomocy technicznej (29%).

Wdrożenie mobilnego modelu biznesowego nie tylko znacznie obniżyło koszty operacyjne, lecz także przyniosło duży zwrot z inwestycji, który w firmach z regionu EMEA wyniósł ponad 150%. Największe korzyści wynikały ze wzrostu efektywności użytkowników końcowych (34% respondentów uznało ten wskaźnik za najważniejszy) oraz skrócenia czasu potrzebnego na przydzielanie zasobów użytkownikom końcowym (29%). Ponadto wdrożenie mobilnego oprogramowania biznesowego pozwoliło informatykom i pracownikom działów operacyjnych zaoszczędzić 27% czasu pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„W każdej firmie są dziś pracownicy, którzy korzystają z urządzeń mobilnych. Gdyby mogli zabrać pracę ze sobą, ich produktywność znacznie by wzrosła. Z drugiej strony bezpieczne aplikacje mobilne, najlepiej bezpośrednio połączone z działaniami generującymi przychody, ułatwiłyby firmie zwiększenie konkurencyjności. Inwestycje w mobilne modele biznesowe mogą przynieść (i przyniosą) znaczny zwrot z inwestycji, ale powinny być ukierunkowane na maksymalizację wyników” ― komentuje Bartłomiej Ślawski, Country Manager for Poland, VMware.  „Działy informatyczne słusznie zadają sobie pytanie, jak zapewnić bezpieczeństwo w środowiskach mobilnych oraz jak korzystać z istniejącej infrastruktury i zasobów, aby osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. Problemy te można jednak rozwiązać, a korzyści wynikające z technologii mobilnych są dla firmy nieocenione. Strategia stawiająca na pierwszym miejscu mobilność ma uzasadnienie biznesowe”.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych


Podczas gdy wymagania stawiane działom informatycznym są coraz większe, ważne jest, aby wdrożenie mobilnego modelu biznesowego popierały wszystkie jednostki organizacyjne firmy. Jak wynika z badań, strategię mobilności wspierają przede wszystkim dyrektorzy wyższego szczebla (tak twierdzi 38% respondentów). Potrzebna jest jednak bliższa współpraca między kierownictwem wyższego szczebla firmy a działem informatycznym. Prawie jedna trzecia respondentów (29%) mierzy efektywność mobilnego modelu biznesowego w swoich firmach liczbą zgłaszanych przez użytkowników problemów z technologiami informatycznymi.

„Aby utrzymać dziś pozycję na rynku, firma musi rozwijać wsparcie informatyczne w tempie jaki dyktuje rynek. Inaczej jej pozycja zostanie zdominowana przez konkurentów. Inicjowanie zmian należy więc traktować nie tylko jako część planu biznesowego, ale warunek przetrwania” ― podsumowuje Bartłomiej Ślawski.

Więcej danych statystycznych dotyczących badań:

  • 85% firm z regionu EMEA wdrożyło podstawowe aplikacje zwiększające indywidualną produktywność pracowników.
  • 71% firm wdrożyło lub zamierza wdrożyć mobilne narzędzia do zarządzania pocztą elektroniczną, a 60% ― oprogramowanie do współużytkowania plików działające w chmurze.
  • Średni zwrot z inwestycji w mobilny model biznesowy wynosi 150%.
  • Ponad połowa (51%) firm, które wdrożyły mobilny model biznesowy, twierdzi, że teraz może szybciej generować nowe strumienie przychodów online, w porównaniu z 16% firm, które takiego modelu nie wdrożyło.

Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Informacja o przeprowadzonych badaniach

VMware Business Mobility Report to prowadzane co roku badania dotyczące stosowania mobilnych rozwiązań biznesowych w globalnych przedsiębiorstwach z różnych branż. Celem tych badań, mających formę ankiety wśród dyrektorów ds. informatycznych i informatyków, są postępy w zastępowaniu technologii klient-serwer technologiami mobilnymi opartymi na chmurze. Firma VMware przeprowadziła łącznie rozmowy z 1182 respondentami reprezentującymi małe i średnie firmy (32%), firmy handlowe (31%) oraz duże przedsiębiorstwa (37%). Znalazły się wśród nich osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji dotyczących technologii informatycznych (IT Decision-Makers ― ITDM) i wpływające na takie decyzje (IT Influencers ― ITI) oraz osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji biznesowych (Business Decision-Maker ― BDM). Respondenci pochodzili z następujących regionów:

  • Ameryka Północna (Stany Zjednoczone, Kanada) ― 516,
  • Region EMEA (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Holandia) ― 532,
  • Region APAC (Australia, Chiny, Japonia, Nowa Zelandia) ― 134.

Źródło: VMware

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

REKLAMA

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA