REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Exact Software
Exact Software Poland Sp. z o.o. dostarcza dynamiczne oprogramowanie dla biznesu.
Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii / Fot. Fotolia
Sprzedaż hurtowa w dobie nowych technologii / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Innowacje technologiczne pojawiają się i ewoluują szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Jakie są konsekwencje ostatniej fali nowych technologii dla sektora sprzedaży hurtowej i jak praktycznie wykorzystać je w typowych działaniach biznesowych? Jak maluje się obraz dostaw hurtowych przyszłości? To ważne zagadnienia, które powinien przemyśleć każdy przedsiębiorca z branży. Nie wiesz, od czego zacząć?

REKLAMA

Jak zostać dostawcą hurtowym przyszłości? Podążając uważnie za najważniejszymi trendami i starając się rozwijać działalność tam, gdzie istnieje taka możliwość. „Bardzo ważne jest, aby poświęć czas na szczegółowe przeanalizowanie potencjalnych konsekwencji najnowszych rozwiązań dla obecnego modelu biznesowego, partnerów z ekosystemu i wszystkich procesów biznesowych. Sukces odniosą te przedsiębiorstwa, które okażą się wystarczająco elastyczne, aby stworzyć przestrzeń dla pojawiających się nowych szans i możliwości” – mówi Izabela Górecka-Olejniczak, Senior Business Consultant w firmie Exact Software Polska.

1. Internet Rzeczy – SMAC

Internet Rzeczy (IoT) stał się ideą, która zatacza coraz szersze kręgi. Obejmuje już takie zjawiska jak cyfryzacja, komunikacja M2M, big data, drony, rzeczywistość rozszerzona, technologie wearable (na przykład okulary i zegarki smart), technologie z zakresu robotyki i rozwiązania SMAC (social, mobile, analytics, cloud – społecznościowe, mobilne, analityczne i w chmurze). Wszystkie te technologie napędzają zmiany i stwarzają nowe możliwości. Rozwój Internetu Rzeczy naprawdę już się rozpoczął, a związane z nim nowe trendy stają się coraz bardziej widoczne.

Czym jest Internet Rzeczy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Handel internetowy

Przedstawiciele nowego pokolenia inaczej kupują, inaczej żyją i podejmują inne wybory. Internet zmienił sposób naszego myślenia, zachowania i komunikacji, nawet jeśli wydaje nam się, że wszystko pozostało bez większych zmian – wciąż przecież pracujemy, kupujemy, wciąż istnieją problemy, które pojawiały się w tradycyjnych sklepach i związana z nimi irytacja. Handel internetowy zmusza nas jednak do dokonywania zmian w sposobie myślenia o tym, jak wychodzimy naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom naszych klientów.

3. Zmieniające się łańcuchy dostaw

Już w najbliższej przyszłości dojdzie do znacznych zmian rynku i samych klientów. Zmiana w zachowaniu konsumentów, zarówno jeśli chodzi o zdobywanie informacji o produktach, jak również sam proces kupowania, odbija się na całym procesie sprzedaży, a więc również na dostawcach hurtowych. Aby przetrwać, sprzedawcy muszą dostosować się do tych odmiennych modeli zachowania. Jesteśmy świadkami tego trendu już teraz – sprzedaż wielokanałowa czy nowe modele biznesowe takie jak Alibaba.com to tylko niektóre z przykładów. Umożliwiają one konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio u producenta, a tym samym uzyskanie niższej ceny (w niektórych przypadkach nawet o 90%). Płacąc na portalu Alibaba.com, a nie w fabryce, konsument uzyskuje również gwarancję bezpieczeństwa – wytwórca otrzyma zapłatę tylko wtedy, kiedy klient będzie zadowolony z zakupu (po upływie 28 dni od daty transakcji). Temat jest zatem wart przemyślenia. Potrafisz sobie wyobrazić, jak będzie wyglądać Twój łańcuch dostaw za pięć lat?

Wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze klienta

4. Globalizacja

Sprzedawcy i pośrednicy już dziś przyznają, że ich łańcuchy dostaw obejmują coraz większą liczbę krajów. Globalizacja, nowi partnerzy międzynarodowi i outsourcing na innych kontynentach stwarzają dziś bardzo wiele atrakcyjnych okazji na rynku.

5. Przemysł Smart

Na początku tego roku, mówiąc o rozpoczęciu rozwoju przemysłu opartego na technologiach smart w Holandii, tamtejszy minister gospodarki Henk Kamp przedstawił kilka imponujących liczb opisujących przewidywane korzyści płynące z wdrożenia tego typu innowacji: zużycie energii niższe o 60%, zużycie wody niższe o 80%, zużycie tuszu i substancji chemicznych niższe o 90%, a przy tym ograniczenie kosztów związanych z opłacaniem personelu nawet o połowę. Jak wyglądają jednak konkretne zastosowania takich technologii w roku 2015? Czego możesz oczekiwać, decydując się na wprowadzenie takich innowacji?

Typowe nagłówki prasowe skupiają się zazwyczaj na robotyce, Internecie Rzeczy i drukarkach 3D. Z tej trójki technologia druku 3D zdecydowanie przestała być już tylko modną nowinką i istotnie wpływa na funkcjonowanie łańcucha dostaw. Zbliżamy się do punktu, w którym będzie ona stosowana w produkcji masowej, a nie tylko do realizacji wybranych zamówień.

6. Usługi o wartości dodanej

Zachowanie konkurencyjności w dzisiejszym łańcuchu dostaw niewątpliwie jest wyzwaniem. Dostawcy muszą udowadniać klientom, że ich usługi niosą ze sobą dodatkową wartość, aby uniknąć dezintermediacji („odpośredniczenia”, czyli usunięcia z pozycji pośrednika w łańcuchu dostaw). W rezultacie coraz większa liczba dostawców wprowadza do swojej oferty usługi dodatkowe. Niektóre z przykładów to: system zarządzania zapasami klienta przez dostawcę (VMI - Vendor Managed Inventory), dostawy dropshipping, ponowne etykietowanie, montaż, ulepszona obsługa online, usługi terenowe, gotowe produkty (turnkey), szkolenia i filmy wideo dla klientów, składy konsygnacyjne (consigned inventory), przepakowywanie, usługi lokalizacyjne (LSB), usługi logistyczne oraz programy lojalnościowe dla klientów.

Jak zapobiegać powstawaniu zatorów płatniczych w firmie?

7. Zgodność z regulacjami handlowymi

Jesteśmy obecnie świadkami znacznego wzrostu liczby ważnych (międzynarodowych) standardów, regulacji i wymogów prawnych w sektorze logistycznym. Dotychczas były one domeną branży spożywczej i farmaceutycznej, lecz dziś odnoszą się do coraz większej liczby sektorów, kładąc nacisk na takie kwestie jak możliwość śledzenia produktu, bezpieczeństwo, elektroniczna wymiana danych, znakowanie i pakowanie. Czy Twoja organizacja zajmuje się importem i eksportem towarów? Jeśli tak, musisz zdawać sobie sprawę z różnorodnych regulacji obowiązujących w krajach, w których prowadzisz działalność. Czy dysponujesz planami i procedurami, które gwarantują zachowanie zgodności z tymi wymogami?

8. Chmura obliczeniowa i usługi w chmurze

Technologia chmury obliczeniowej sprawia, że oprogramowanie jest dziś nie tyle sprzedawane, ile raczej dostarczane w formie subskrypcji. Trend ten rozwija się jeszcze szybciej w sektorze technologii użytkowych. Wystarczy wspomnieć o takich firmach jak Uber czy Greenwheels. Dziś  - gdy zajdzie taka potrzeba - nie kupuje się już samochodu, lecz płaci za podróż. Prowadzi to do fundamentalnej zmiany sposobu myślenia o własności i tego, jak wydajemy nasze pieniądze.

9. Big data

Gromadzenie i analizowanie danych w odpowiedni sposób umożliwia identyfikację ukrytych korzyści skali i potencjału wzrostu. Więcej danych oznacza więcej przydatnych raportów, co z kolei prowadzi do usprawnienia procesu decyzyjnego. Efekt? Większa efektywność operacyjna, redukcja kosztów i skuteczniejsze zarządzanie ryzykiem. Obecny trend w obszarze big data polega na selektywnej retencji danych – nie chodzi już o zapisywanie wszystkiego, co tylko się da. Bardziej wydajne jest także prowadzenia analiz podczas fazy operacyjnej, a nie po jej zakończeniu. Najlepsze rezultaty osiąga się, analizując dane pochodzące z wielu różnych źródeł.

10. Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój wymaga zarówno wysokiej jakości, jak i innowacyjności operacji. Dotyczy współpracy i prowadzenia działalności realnie zorientowanej na przyszłość, a także troski o rozwój biznesowy i wysoką jakość życia. Odpowiedzialna przedsiębiorczość oznacza sięganie wzrokiem poza słupki zysków. Chodzi w niej o równoważenie potrzeb populacji i planety oraz przychodów. Te trzy „słowa na P” są ze sobą ściśle powiązane. Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszy dla coraz większej liczby firm, czy to z powodu regulacji prawnych kładących większy nacisk na społeczną odpowiedzialność biznesu, czy konsumentów, którzy w coraz większym stopniu domagają się prowadzenia działalności w odpowiedzialny sposób.

Źródło: Exact

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 roku. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Gruszczyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA