Urząd skarbowy - definicja i organizacja
REKLAMA
REKLAMA
Urzędem skarbowym kieruje naczelnik urzędu skarbowego, przy pomocy zastępcy (zastępców) naczelnika, głównego księgowego, kierowników komórek organizacyjnych i innych pracowników zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych.
REKLAMA
Dyrektor izby skarbowej, na wniosek naczelnika urzędu skarbowego, może utworzyć dwa stanowiska zastępcy naczelnika przy zatrudnieniu powyżej 100 pracowników, trzy stanowiska zastępcy naczelnika przy zatrudnieniu powyżej 200 pracowników.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, za zgodą Ministra Finansów, dyrektor izby skarbowej może utworzyć dwa lub trzy stanowiska zastępcy naczelnika urzędu skarbowego bez spełnienia ww. warunków dotyczących liczby zatrudnionych pracowników.
Szczegółowy zakres kompetencji zastępcy (zastępców) naczelnika urzędu skarbowego oraz głównego księgowego ustala naczelnik urzędu skarbowego.
W urzędach skarbowych mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:
1) działy - zatrudniające co najmniej 10 pracowników, włącznie z kierującym działem;
2) referaty - zatrudniające co najmniej 5 pracowników, włącznie z kierującym referatem;
3) wieloosobowe stanowiska pracy - zatrudniające co najmniej 2 pracowników, włącznie z kierującym stanowiskiem;
4) jednoosobowe stanowiska pracy.
Struktura organizacyjna urzędu skarbowego może być najwyżej dwustopniowa.
Działami i referatami kierują kierownicy.
Urzędy skarbowe prowadzą gospodarkę finansową jako samodzielnie bilansujące się jednostki budżetowe.
W urzędach skarbowych funkcjonują stałe punkty obsługi podatników w miejscowościach będących siedzibami powiatu a nie będącymi siedzibą urzędu skarbowego.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat