REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatki VAT i CIT w 2014 roku - po nowelizacji ustaw podatkowych

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Nowelizacje przepisów dotyczących podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) są przedmiotem cyklu dwudniowych szkoleń, które odbędą się w grudniu 2013 r. oraz styczniu i lutym 2014 r. w największych miastach Polski. Organizatorem tych szkoleń jest MDDP Akademia Biznesu.

MIEJSCE I TERMIN:

REKLAMA

Autopromocja

 

2013.12.18 - 2013.12.19 Bydgoszcz

2013.12.19 - 2013.12.20 Poznań

2013.12.19 - 2013.12.20 Wrocław

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2013.12.19 - 2013.12.20 Warszawa

2013.12.18 - 2013.12.19 Bydgoszcz

2013.12.19 - 2013.12.20 Poznań

2013.12.19 - 2013.12.20 Wrocław

2013.12.19 - 2013.12.20 Warszawa

2014.01.21 - 2014.01.22 Toruń

2014.01.23 - 2014.01.24 Warszawa

2014.01.27 - 2014.01.28 Łódź

2014.01.27 - 2014.01.28 Warszawa

2014.01.28 - 2014.01.29 Wrocław

2014.01.29 - 2014.01.30 Poznań

2014.01.30 - 2014.01.31 Katowice

2014.01.30 - 2014.01.31 Gdańsk

2014.02.12 - 2014.02.13 Warszawa

2014.02.18 - 2014.02.19 Zielona Góra

2014.02.20 - 2014.02.21 Szczecin

2014.02.20 - 2014.02.21 Łódź

2014.02.24 - 2014.02.25 Gdańsk

2014.02.26 - 2014.02.27 Warszawa

2014.02.26 - 2014.02.27 Poznań

2014.02.27 - 2014.02.28 Katowice

2014.02.27 - 2014.02.28 Wrocław

2014.02.27 - 2014.02.28 Bydgoszcz

           

PROWADZĄCY SZKOLENIE:

               

Aneta Pożarowska - doradca podatkowy, specjalista w zakresie podatku od towarów i usług oraz postępowania podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Urzędzie Skarbowym jako Kierownik Działu Podatków Pośrednich oraz w Izbie Skarbowej. Obecnie jest właścicielem kancelarii doradztwa podatkowego. Autor licznych artykułów ukazujących się na łamach prasy branżowej oraz autor i współautor wielu publikacji poświęconych ustawie VAT, m.in. „VAT - ewidencjonowanie i dokumentowanie w świetle nowych przepisów”.

 

Dawid Milczarek - prawnik, ekspert podatkowy, manager w spółce doradztwa podatkowego Martini i Wspólnicy. Specjalizuje się w problematyce podatku VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych. W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, gdzie odpowiadał za kontrolę instancyjną indywidualnych interpretacji podatkowych. W latach 2007-2010 był asystentem sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do ETS w zakresie VAT.

 

Radosław Żuk - prawnik, partner w spółce doradztwa podatkowego, redaktor naczelny portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Doświadczony i uznany wykładowca tematyki związanej z podatkiem VAT oraz podatkami dochodowymi. Autor licznych komentarzy dotyczących podatku VAT, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od nieruchomości oraz podatku od czynności cywilnoprawnych.

 

Krzysztof Woźniak - doradca podatkowy, doświadczony wykładowca, specjalista w dziedzinie podatku od towarów i usług. W latach 1991-2000 pracownik Instytutu Finansów przy Ministerstwie Finansów. W latach 1992-1996 pracownik Ministerstwa Finansów w Zespole Reformy Systemu Podatkowego i Departamentu Podatków Pośrednich. W latach 1997 - 1999 członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego.

 

Radosław Kowalski - prawnik, doradca podatkowy. Właściciel kancelarii doradcy podatkowego. Od 1994 roku zajmuje się obsługą prawną i podatkową podmiotów gospodarczych. Jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zamkniętych i otwartych dla firm i instytucji z zakresu prawa podatkowego, windykacji, zabezpieczeń wierzytelności.

 

dr Paweł Selera - doktor nauk prawnych w zakresie prawa finansowego, doradca podatkowy współpracujący z MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy spółka doradztwa podatkowego sp. z o.o. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu w Ratyzbonie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Ceł Komisji Europejskiej w Brukseli, a następnie pracując w międzynarodowych firmach doradztwa podatkowego zaliczanych do tzw. wielkiej czwórki zarówno w Niemczech i w Polsce.

 

Łukasz Gogola - doświadczony wykładowca, praktyk. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pracownik urzędu skarbowego, kierownik referatu oraz działu podatku od towarów i usług w Pierwszym Śląskim Urzędzie Skarbowym. Autor wielu publikacji i artykułów z zakresu podatku od towarów i usług, które ukazują się m.in. w Biuletynie VAT.

 

Marcin Górski - adwokat, doradca podatkowy. Ukończył Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Izbie Adwokackiej w Warszawie. Adwokat Marcin Górski pracował oraz współpracował z podmiotami specjalizującymi się w obsłudze przedsiębiorców w zakresie prawa finansowego, prawa gospodarczego, w tym prawa podatkowego, między innymi takimi jak: Artur Andersen Sp. z o.o. Obecnie jest właścicielem indywidualnej Kancelarii Adwokackiej. Specjalizuje się w doradztwie przy złożonych transakcjach gospodarczych, takich jak sprzedaż oraz wniesienie aportem przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, łączenie oraz podziały spółek kapitałowych, dopuszczenie papierów wartościowych do obrotu na rynku regulowanym. Adwokat Marcin Górski posiada ponadto szerokie doświadczenie w przedmiocie przeprowadzania audytów podatkowych w zakresie podatku CIT i VAT, oraz w przedmiocie sporządzania dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi.

 

Marcin Zarzycki - prawnik, aplikant adwokacki przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Pracuje w Kancelarii Adwokackiej Adwokata Marcina Górskiego gdzie m.in. w ramach zakresu powierzonych obowiązków: sporządza dokumentacje cen transferowych, jak również uczestniczy w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach delegacji krajowych i zagranicznych.

 

Sebastian Twardoch - doradca podatkowy, prawnik, ekonomista, wieloletni współpracownik największych firm doradczych. Ekspert w zakresie ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich, w tym między innymi problemów wynikających ze styku prawa pracy i prawa handlowego z prawem podatkowym.

Samir Kayyali - doradca podatkowy. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych w celu osiągnięcia optymalizacji podatkowej, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Absolwent międzynarodowych studiówMaster Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegent na wielu konferencjach i seminariach podatkowych. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej.

PROGRAM ZAJĘĆ:

 

DZIEŃ I

 

VAT 2014 - uchwalone zmiany, bieżące problemy, aktualne orzecznictwo

 

1. Uchwalone zmiany w podatku VAT, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2014:

a) rewolucyjne zmiany dotyczące zasad ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego:

- nowa zasada ogólna decydująca o momencie powstania obowiązku podatkowego,

- reguły określenia momentu dokonania dostawy towaru oraz momentu wykonania usługi,

- obowiązek podatkowy w przypadku usług wykonanych w części,

- obowiązek podatkowy w przypadku świadczeń o charakterze ciągłym lub okresowym,

- zasady określania okresów rozliczeniowych i ich znaczenie dla momentu powstania obowiązku podatkowego,

- szczególny moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług budowlanych - zmiana zasad obowiązujących obecnie,

- nowe regulacje dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług najmu, dzierżawy, leasingu, stałej obsługi prawnej i biurowej, usług ochrony i dozoru, dostawy mediów i usług komunalnych,

- likwidacja szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług transportowych,

- pozostałe szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego,

- nowe zasady rozliczania zaliczek w przypadku eksportu towarów,

- regulacje przejściowe dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku transakcji dokonywanych na przełomie 2013 i 2014 r.

b) nowelizacja przepisów regulujących zasady określania podstawy opodatkowania:

- nowa definicja podstawy opodatkowania - pojęcie zapłaty,

- problemy związane z likwidacją definicji obrotu z ustawy o VAT,

- konieczność wliczania kosztów dodatkowych transakcji, takich jak koszty transportu czy ubezpieczenia, do podstawy opodatkowania świadczenia głównego,

- podstawa opodatkowania w przypadku wymiany barterowej oraz braku zapłaty,

- nowe przepisy dotyczące podstawy opodatkowania w przypadku stosowania opakowań zwrotnych,

- nowe regulacje dotyczące przerzucania kosztów poniesionych w czyimś imieniu i na czyjąś rzecz,

- nowe zasady korygowania faktur i ujmowania korekt w deklaracjach VAT.

c) nowe zasady stosowania zwolnień dla dostawy towarów używanych (powyżej i poniżej 6 miesięcy),

d) ważna zmiana zasad dotyczących rozliczania podatku naliczonego:

- nowe reguły ustalania momentu powstania prawa do odliczenia,

- ważna zmiana dotycząca rozliczania podatku naliczonego w przypadku wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów,

- likwidacja ustawowych ograniczeń w prawie do odliczenia związanych z nieprawidłowo wystawioną fakturą.

e) nowe regulacje dotyczące faktur:

- umieszczenie wszystkich zasad dotyczących wystawiania faktur (papierowych i elektronicznych) w ustawie (art. 106a-106q),

- nowe, rewolucyjne terminy wystawiania faktur i ich wpływ na moment powstania obowiązku podatkowego,

- wprowadzenie możliwości wystawiania faktur przed dokonaniem dostawy towaru lub przed wykonaniem usługi,

- nowe zasady umieszczania danych na fakturach,

- nowe przypadki i zasady wystawiania faktur na żądanie,

- nowe zasady wystawiania faktur zaliczkowych,

- nowe zasady dokumentowania sprzedaży zwolnionej z podatku,

- poszerzenie kręgu podmiotów uprawnionych do wystawiania faktur,

- nowe regulacje dotyczące faktur elektronicznych.

 

2. Zmiany w podatku VAT, które obowiązują od 1 stycznia i od 1 kwietnia 2013 r.:

a) nowe zasady rozliczania podatku naliczonego przez podatników:

- obowiązek korekty podatku naliczonego w przypadku nieterminowego wywiązania się z płatności,

- rozliczenie podatku naliczonego w przypadku, gdy sprzedawca korzysta z tzw. ulgi na złe długi.

b) nowe zasady korzystania przez sprzedawców z ulgi od nieściągalnych wierzytelności:

- zmiana warunków formalnych uprawniających do ulgi,

- zmiana zasad dokumentowania ulgi na złe długi,

- ocena (nie)zgodności krajowych regulacji dotyczących ulgi na złe długi z Dyrektywą 2006/112/WE.

c) nowe zasady rozliczania VAT przez małych podatników stosujących metodę kasową:

- zasady rozliczania sprzedaży dokonywanej na rzecz podatników VAT czynnych,

- zasady rozliczania sprzedaży na rzecz pozostałych kontrahentów i klientów.

d) nowe regulacje dotyczące powstawania obowiązku podatkowego w przypadku WDT / WNT,

e) zmiany dotyczące zasad odliczania VAT w przypadku WNT i importu usług,

f) zmiany dotyczące zasad przeliczania kursów w przypadku kwot wyrażonych w walutach obcych,

g) zmiany dotyczące fakturowania:

- poszerzenie kręgu podmiotów uprawnionych do wystawiania faktur,

- likwidacja rozróżnienia oryginał / kopia faktury, pojęcie egzemplarza faktury,

- nowe zasady oznaczania faktur w przypadku stosowania procedur szczególnych (metody kasowej, marży, odwrotnego obciążenia),

- nowe regulacje dotyczące numerowania faktur,

- nowe zasady oznaczania kontrahentów na fakturach,

- nowe zasady dotyczące samofakturowania,

- wprowadzenie tzw. faktur uproszczonych,

- likwidacja obowiązku wystawiania faktur wewnętrznych,

- zasady stosowania not korygujących w 2013 r.,

- zmiana terminów wystawiania faktur w przypadku sprzedaży dokumentowanej na koniec miesiąca oraz w przypadku wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów,

- zmiany dotyczące zasad stosowania faktur elektronicznych,

- zmiana zasad oznaczania faktur dokumentujących zakup paliwa.

h) nowe regulacje dotyczące kas fiskalnych, nowe zasady stosowania zwolnień z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących,

i) zmiany dotyczące zasad opodatkowania świadczeń nieodpłatnych:

- nowe zasady opodatkowania prezentów o malej wartości, drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych oraz próbek,

- związek świadczeń nieodpłatnych z działalnością gospodarczą a konieczność odprowadzenia VAT,

- zmiana definicji próbki,

- nowe zasady opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów pozyskanych w innych sposób niż poprzez nabycie (np. towarów wytworzonych we własnym zakresie, zaimportowanych).

j) zmiany dotyczące zasad opodatkowania WDT / WNT związanego z przemieszczeniem towarów własnych przez podatnika do innego państwa członkowskiego UE,

k) nowa definicja działalności gospodarczej rozstrzygająca o tym, jakie podmioty mają status podatnika VAT,

l) nowe zasady rozliczania VAT od zakupów dokonywanych w ramach reverse charge od dostawców, którzy nie mają siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju (art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy),

m) nowe zasady zwolnień dla dostawy terenów budowlanych,

n) pozostałe zmiany w zakresie zwolnień przedmiotowych i podmiotowych z VAT,

o) zmiana przepisów dotyczących dokumentowania WDT i eksportu towarów (m. in. nowy katalog dokumentów uprawniających do stosowania stawki 0%).

 

3. Inne zmiany zaplanowane na 2013 / 2014 r.:

a) planowane regulacje dotyczące współodpowiedzialności kupującego za podatek nieodprowadzony przez sprzedawcę:

- zasady stosowania współodpowiedzialności,

- zakres przedmiotowy nowych regulacji lista tzw. „towarów wrażliwych” (paliwo, złoto i stal),

- analiza zgodności planowanych rozwiązań z prawem unijnym w zakresie VAT.

b) plany odnośnie rozszerzenia zakresu stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku transakcji krajowych (obrót prętami stalowymi),

c) zasady odliczania VAT w przypadku samochodów osobowych i ciężarowych w 2014 r.:

- plany Ministerstwa Finansów na 2014 r. dotyczące odliczania VAT od zakupu samochodów oraz od ponoszonych wydatków eksploatacyjnych,

- kryteria decydujące o zakresie prawa do odliczenia,

- prawo do odliczenia od nabycia samochodu a prawo do odliczenia od zakupu paliwa.

 

4. Bieżące problemy oraz aktualne orzecznictwo ETS i krajowych sądów administracyjnych dotyczące VAT:

a) problemy związane z refakturowaniem:

- co to jest refaktura i czym różni się od innych form przerzucania kosztów?

- jakie są zasady wystawiania refaktur (marża, stawka podatkowa, moment powstania obowiązku podatkowego),

- zasady refakturowania mediów przy najmie i ubezpieczenia przy leasingu,

- orzecznictwo ETS, krajowych sądów administracyjnych oraz interpretacje organów podatkowych dotyczące refakturowania,

- ważny wyrok NSA dotyczący zasad ustalania daty sprzedaży w przypadku refaktur.

b) aktualne zagadnienia związane z korektami podatku należnego i naliczonego:

- korekta faktury a korekta deklaracji,

- korekty in plus i in minus,

- korekty dokonywane na bieżąco oraz korekty wsteczne,

- zasady i sposoby potwierdzania odbioru faktury korygującej (papierowej i elektronicznej).

c) problemy związane z rozliczaniem premii pieniężnych - ważna uchwała NSA i jej wpływ na praktykę, pisma i interpretacje MF w sprawie premii pieniężnych,

d) kary umowne, odszkodowania i ich konsekwencje na gruncie VAT,

e) świadczenia nieodpłatne dla kontrahentów, klientów, pracowników, zasady opodatkowania paczek świątecznych, nagród jubileuszowych i innych prezentów,

f) świadczenia kompleksowe w VAT:

- kryteria określania, czy w danym przypadku występuje jedno świadczenie kompleksowe,

- skutki traktowania danego świadczenia jako kompleksowego w zakresie stawki podatkowej, momentu powstania obowiązku podatkowego oraz miejsca opodatkowania transakcji,

- dostawa pakietowa towarów,

- dostawa towarów z dołączonymi gratisami,

- dostawa towaru z towarzyszącą mu usługą montażu,

- czy w przypadku dostawy towaru wytworzonego na indywidualne zamówienie mamy do czynienia z dostawą towaru, czy ze świadczeniem usługi,

- koszty dodatkowe transakcji a podstawa opodatkowania (koszty transportu, załadunku, rozładunku, ubezpieczenia itp.).

g) problemy związane z rozliczaniem usług w obrocie międzynarodowym:

- miejsce opodatkowania usług,

- moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku importu / eksportu usług,

- zasady przeliczania kursów walut,

- korekty deklaracji.

h) najnowsze orzecznictwo Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz wojewódzkich sądów administracyjnych dotyczące VAT:

- wyrok ETS w sprawie ubezpieczenia przy leasingu,

- wyrok ETS w sprawie momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług transportowych,

- wyrok ETS w sprawie miejsca opodatkowania usług magazynowych,

- uchwała NSA w sprawie stosowania stawki 8% przy dostawie trwałej zabudowy meblowej,

- uchwała NSA w sprawie statusu podatkowego jednostek budżetowych,

- wyroki wojewódzkich sądów administracyjnych w sprawie bankowozów.

 

DZIEŃ II

 

Podatek CIT w 2013 i 2014 roku

 

1. Planowane zmiany na 2014 rok:

a) spółki komandytowe i komandytowo - akcyjne jako podatnicy CIT,

b) zmiany w zakresie świadczeń w naturze (dywidendy rzeczowe),

c) zmiany w zakresie zaliczania odsetek do kosztów uzyskania przychodów,

d) zmiany w zakresie cienkiej kapitalizacji,

e) nowe zasady opodatkowania spółek zagranicznych,

f) inne zmiany planowane.

 

2. Przychody podatkowe:

a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej,

b) moment uzyskania przychodu a moment powstania przychodu,

c) przychody z tytułu wykonania usług, zbycia rzeczy oraz zbycia praw,

d) moment wykonania usługi oraz częściowe wykonanie usługi,

e) zaliczki i przedpłaty a przychód,

f) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych - moment powstania przychodu,

g) rozliczenia przez potrącenie oraz przez kompensatę,

h) rzychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,

i) przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia,

j) inne zasady rozpoznawania przychodów - wybrane przykłady,

k) rabaty, bonifikaty, upusty,

l) zasady dotyczące korygowania przychodów.

 

3. Koszty uzyskania przychodów:

a) definicja kosztów uzyskania przychodów,

b) koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz koszty pośrednio związane z przychodami,

c) rozliczanie kosztów w czasie,

d) dokumentowanie poniesionych wydatków,

e) usługi / dostawy niezafakturowane a koszty uzyskania przychodów,

f) straty w środkach obrotowych a koszty uzyskania przychodów,

g) zmiany w zakresie kosztów uzyskania przychodów od 1 stycznia 2013 r. (zapłata jako element niezbędny dla rozpoznania kosztu, korygowanie kosztów).

 

4. Szczególne zasady rozpoznania kosztów uzyskania przychodów oraz koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów:

a) koszty reprezentacji i reklamy oraz innych działań marketingowych,

b) organizacja wyjazdów integracyjnych /targów / szkoleń / konferencji,

c) rabaty / premie pieniężne,

d) sponsoring i darowizny,

e) świadczenia na rzecz pracowników (wynagrodzenia, składki, imprezy dla pracowników, abonamenty medyczne, ubezpieczenia, ZFŚS),

f) koszty eksploatacji samochodów osobowych (amortyzacja, ubezpieczenia, remonty),

g) samochody służbowe na cele prywatne oraz samochody prywatne na cele służbowe - zasady rozliczeń w aspekcie podatkowym,

h) samochody niestanowiące składnika majątku podatnika (najem, dzierżawa),

i) koszty podróży służbowych (opodatkowanie na gruncie CIT oraz przychód pracowników na gruncie PIT),

j) kary umowne odszkodowania jako koszty uzyskania przychodów,

k) wierzytelności jako koszty uzyskania przychodów (odpisy aktualizujące, wierzytelności przedawnione, umorzone oraz odpisane jako nieściągalne,  sprzedaż wierzytelności).

 

5. Różnice kursowe.

 

6. Leasing z uwzględnieniem zmian od 1 stycznia 2013 r.

 

7. Amortyzacja typowych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych:

a) zamiany w zakresie zaliczania odpisów amortyzacyjnych do kosztów uzyskania przychodów od 1 stycznia 2013 r.  (zapłata za środek trwały oraz WNiP jako element niezbędny dla zaliczenia odpisów amortyzacyjnych do kosztów uzyskania przychodów, korygowanie kosztów),

b) środki trwałe,

c) wartości niematerialne i prawne,

d) szczególne rodzaje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,

e) amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,

f) wartość początkowa - cena nabycia i koszt wytworzenia,

g) zasady i metody amortyzacji,

h) remont a ulepszenie,

i) wybrane zagadnienia - straty w środkach trwałych, likwidacja środków trwałych, inwestycje w obcych środkach trwałych, koszty zaniechanych inwestycji.

 

8. Podatek u źródła w transakcjach międzynarodowych:

a) ograniczony oraz nieograniczony obowiązek podatkowy,

b) postanowienia ustawy o CIT a postanowienia konwencji modelowej OECD oraz wybranych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania,

c) usługi świadczone przez nierezydentów oraz na rzecz nierezydentów,

d) zakup usług o charakterze niematerialnym,

e) odsetki / należności licencyjne,

f) dywidendy,

g) certyfikat rezydencji, IFT - 2R, CIT 10 Z oraz pozostałe obowiązki informacyjno - dokumentacyjne.

 

9. Najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych oraz interpretacje organów podatkowych w zakresie CIT.

 

10. Pytania i odpowiedzi.

 

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

 

 Koszt uczestnictwa:

- jednej osoby 990 zł + VAT,

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 890 zł/os + VAT.

 

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

 

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

 

Godziny zajęć: 10:00 - 15:45

 

Miejsce zajęć:  centrum w/w. miast  lub siedziba Akademia Biznesu MDDP

 

Informacje:      Norbert Saks, Joanna Domaszewska

tel. (022) 890 28 28/26, fax (022) 211 20 90

norbert.saks@akademiamddp.pl;                   

anita.musial@akademiamddp.pl

 

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozliczenie składki zdrowotnej w 2025 roku. Księgowa wyjaśnia jak to zrobić

Termin złożenia w ZUS deklaracji zawierającej rozliczenie wpłaconych składek zdrowotnych za 2024 rok upływa 20 maja 2025 r. Obowiązek ten dotyczy większości przedsiębiorców prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Jedynie ci rozliczający się na karcie podatkowej są z niego zwolnieni. W pozostałych przypadkach wysokość należnych składek wylicza się na podstawie przychodów bądź dochodów osiągniętych w poprzednim roku. Na co zwrócić uwagę przygotowując roczne rozliczenie składek? Wyjaśnia to Paulina Chwil, Księgowa Prowadząca oraz Ekspert ds. ZUS i Prawa Pracy w CashDirector S.A.

Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku. Prof. Kołodko recenzuje politykę (nie tylko gospodarczą) obecnego prezydenta USA

W kwietniu 2025 r. nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN ukazała się najnowsza książka prof. Grzegorza W. Kołodki zatytułowana „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku”. Grzegorz W. Kołodko, wybitny ekonomista i były wicepremier, w swoim bezkompromisowym stylu analizuje trumponomikę i trumpizm, populizm, nowy nacjonalizm, publiczne kłamstwa i brutalną grę interesów. Profesor poświęca szczególną uwagę kwestiom manipulacji opinią publiczną, polityce sojuszy, a także wpływowi wojny w Ukrainie na kształt geopolityki. Zastanawia się również, jakie zagrożenia dla NATO i Unii Europejskiej niesie ze sobą „America First” – i co to wszystko oznacza dla współczesnego świata.

Zmiany w rachunkowości w 2025 r. Sprawozdawczość ESG przesunięta o 2 lata

Minister Finansów przygotował 5 maja 2025 r. projekt nowelizacji ustawy wdrażającej dyrektywę CRSD do ustawy o rachunkowości, a także ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw. Ta nowelizacja ma na celu wdrożenie unijnej dyrektywy 2025/794, przesuwającej wdrożenie obowiązku sprawozdawczości ESG o 2 lata.

Prof. Modzelewski: Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Jak?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, gdyby uchwalono projekt przepisów wprowadzających obowiązkowy KSeF w przedłożonym niedawno kształcie, to większość podatników VAT nie będzie musiała wystawiać faktur ustrukturyzowanych w 2026 r.

REKLAMA

Stopy procentowe NBP 2025: w maju obniżka o 0,5 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 6-7 maja 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,5 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosi od 8 maja 2025 r. 5,25 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zgodna z oczekiwaniami większości analityków finansowych i ekonomistów. Stopy NBP zmieniły się pierwszy raz od 3 października 2023 r.

Przekształcenie JDG a status podatnika rozpoczynającego działalność w estońskim CIT

W świetle marcowego wyroku NSA (sygn. II FSK 1412/24) zmienia się podejście do kwalifikacji podatkowej spółek powstałych z przekształcenia jednoosobowych działalności gospodarczych. Wyrok ten przesądził, że takie podmioty mogą korzystać z przywilejów "podatnika rozpoczynającego działalność" na gruncie przepisów o estońskim CIT.

Pracujesz na zleceniu - a może to faktyczna umowa o pracę? Jak ustalić i wykazać istnienie stosunku pracy

Osoby wykonujące umowy zlecenia, czy inne umowy cywilnoprawne, mają czasem wątpliwości, czy nie jest to de facto umowa o pracę. Każdy przedsiębiorca słyszał o możliwych kontrolach, podważeniu zatrudnienia, konieczności uzasadniania dlaczego taki a nie inny typ umowy został konkretnej osobie zaproponowany. A co ze swobodą zawierania umów? Czy forma umowy na którą zgadzamy się wspólnie z nowozatrudnioną osobą nie powinna być wystarczająca dla inspekcji pracy skoro zgodnie obie strony złożyły na niej swój podpis? Na te i wiele innych pytań odpowie Czytelnikom ten artykuł.

Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

REKLAMA

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

REKLAMA