Awaria kasy rejestrującej
REKLAMA
REKLAMA
W przypadku gdy ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu rezerwowej kasy rejestrującej jest niemożliwe, podatnik nie może dokonywać sprzedaży.
REKLAMA
Podatnicy którzy zaprzestali ewidencjonowania obrotów i podatku należnego przy użyciu kasy rejestrującej, z uwagi na to, iż:
1. nastąpiła awaria kasy fiskalnej, składają pismo informacyjne o przerwie w ewidencjonowaniu na kasie rejestrującej w związku z awarią,
2. nastąpiło zapełnienie modułu w kasie, składają pismo lub druk w którym wnoszą o dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej w związku zapełnieniem modułu, natomiast po wymianie modułu składają zawiadomienie podatnika o miejscu instalacji kasy rejestrującej,
3. nastąpiła likwidacja działalności gospodarczej, składają pismo lub druk informujący o zaprzestaniu używania kasy z podaniem daty zaprzestania użytkowania kasy rejestrującej, oraz wnoszą o dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej.
Polecamy: Kto musi rejestrować sprzedaż kasą fiskalną?
Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?
W przypadku gdy nastąpi awaria kasy lub nastąpiło zapełnienie modułu pamięci fiskalnej, należy zaprzestać sprzedaży, lub ewidencjonować sprzedaż i podatek należny na kasie rezerwowej. Jeśli Podatnik posiada kasę rezerwową należy poinformować Urząd Skarbowy o wymianie kasy na kasę rezerwową.
W przypadku awarii kasy podatnik winien poinformować serwis o zaistniałej awarii z jednoczesnym powiadomieniem organu podatkowego, natomiast w przypadku zapełnienia modułu kasy lub zaprzestania użytkowania kasy, informacje w tym zakresie należy złożyć w Urzędzie Skarbowym niezwłocznie.
W przypadku, gdy w okresie 3 lat od dnia rozpoczęcia ewidencjonowania podatnicy zaprzestaną ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej lub nie dokonają w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego przeglądu technicznego, obowiązani są do zwrotu odliczonych kwot z tytułu zakupu kasy.
Nie ma określonego ustawowego terminu na dokonanie odczytu zawartości pamięci kasy fiskalnej. Odczyt dokonywany jest w terminie ustalonym pomiędzy podatnikiem, serwisantem i pracownikiem Urzędu. W przypadku awarii kasy fiskalnej, zapełnienia modułu w kasie oraz zaprzestania ewidencjonowania obrotów przy zastosowania kasy rejestrującej następuje odczyt zawartości pamięci kasy fiskalnej.
Odczyt dokonywany jest w obecności podatnika, serwisanta oraz pracownik Urzędu. Z dokonanego odczytu sporządza się protokół.
Podstawa prawna: art. 111 ust 3 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U z 2004 Nr 54 poz 535 ze zm.)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat