REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne dotacje na doradztwo dla biur rachunkowych

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Biura rachunkowe mogą liczyć na bezzwrotną pomoc strukturalną z Unii Europejskiej. Jednak ze względu na specyfikę swojej działalności nie wszystkie programy będą dla nich dostępne. Zarówno biura rachunkowe, jak i ich pracownicy mogą skorzystać z dotacji przeznaczonych m.in. na doradztwo.
Dotacje na doradztwo polegają na zwrocie części kosztów poniesionych przez biura rachunkowe na zakup usług doradczych świadczonych przez wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne. Dzięki możliwości szerszego skorzystania przez biura rachunkowe z usług doradczych możliwe będzie ich szybsze unowocześnienie oraz rozwój produktów i usług księgowych.
Wśród programów skierowanych na doradztwo, z których mogą skorzystać m.in. biura rachunkowe, warto wymienić dwa programy w ramach PHARE 2003:
• Program Rozwoju Przedsiębiorstw,
• Program Technologie Informatyczne dla Przedsiębiorstw
oraz działanie 2.1 Sektorowego Programu Operacyjnego – Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw (SPO-WKP)
– dostępne w ramach funduszy strukturalnych UE.
PHARE 2003 – Program Rozwoju Przedsiębiorstw
W ramach „Programu Rozwoju Przedsiębiorstw” można otrzymać dofinansowanie wyłącznie usług doradczych dotyczących takich działań, jak: przygotowanie planów inwestycyjnych, określenie pozycji biura na rynku czy też tworzenie strategii dalszego rozwoju biura rachunkowego.
Kto może dostać środki
O wsparcie mogą się ubiegać biura rachunkowe posiadające siedzibę na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, podlaskiego, pomorskiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego oraz zachodniopomorskiego.
Na jakie cele przeznaczone jest wsparcie
W ramach programu może być dofinansowane doradztwo dotyczące:
• Oceny konkurencyjnej pozycji biura rachunkowego. Są to usługi doradcze świadczone przez uprawnione podmioty zewnętrzne ukierunkowane na przygotowanie opracowania opisującego bieżącą sytuację biura rachunkowego w powiązaniu z jego konkurencją i firmami współpracującymi. Usługi te rozpoczną się od sporządzenia analizy konkurencyjnej pozycji biura, porównania sytuacji sektora w odniesieniu do innych sektorów, aż do zdefiniowania pozycji indywidualnego biura w sektorze;
• Rozwoju strategii biura rachunkowego. Usługi doradcze w tym przypadku ukierunkowane są na rozwój i wdrażanie strategii biura. Usługi mogą uwzględniać dwie następujące czynności:
– określanie strategii rozwoju,
– usługi doradcze świadczone równocześnie z wdrażaniem przez biuro planu rozwoju;
• Planowania inwestycyjnego. Chodzi o pomoc doradczą mającą na celu rozwój i wdrożenie planu inwestycyjnego oraz przygotowanie dokumentacji niezbędnej dla inwestycji związanej ze strategią biura rachunkowego, tj. sporządzenie:
– wniosku o finansowanie zewnętrzne, wyłączając wniosek o udzielenie wsparcia w ramach programów realizowanych przez PARP,
– biznesplanu inwestycji,
– studium wykonalności inwestycji,
– oceny oddziaływania inwestycji na środowisko,
– dokumentacji technicznej inwestycji.
Jakiej wysokości dofinansowanie można otrzymać
Dotacje będą przyznawane w wysokości 50 proc. kosztów usługi doradczej. Minimalna kwota wsparcia wynosi 500 euro, a maksymalna 5000 euro.
Kiedy aplikować i gdzie uzyskać informacje
W ramach programu wyznaczono kilka terminów składania wniosków: 3 października, 21 listopada 2005 r. oraz 16 stycznia 2006 r. (do godz. 15.00). Wnioski należy składać w Regionalnej Instytucji Finansującej właściwej dla siedziby biura rachunkowego. Dodatkowe informacje o programie można uzyskać w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa, tel.: (22) 432 80 80, 652 80 80, fax: (22) 432 86 20, 652 86 20, (22) 432 84 04, 652 84 04.
Linki:
http: //www.parp.gov.pl/dotphare3prp.html
PHARE 2003 – Program Technologie Informatyczne dla Przedsiębiorstw
Biura rachunkowe w ramach programu „Technologie informatyczne dla przedsiębiorstw” mogą starać się o dofinansowanie działań dotyczących m.in. audytu technologicznego, tworzenia aplikacji dla programów informatycznych, tworzenia baz danych, lokalnych sieci, stron internetowych oraz identyfikacji potrzeb biura w zakresie technologii informatycznych. Dotacja w ramach tego programu nie dotyczy zakupu oprogramowania, komputerów czy licencji, obejmuje jedynie usługi doradcze.
Kto może dostać środki
O wsparcie będą się mogły ubiegać biura rachunkowe posiadające siedzibę na terenie następujących województw: kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, mazowieckiego, podkarpackiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego oraz wielkopolskiego.
Na jakie cele przeznaczone jest wsparcie
Następujące działania mogą być finansowane w ramach programu:
audyt technologiczny,
• identyfikacja potrzeb biura rachunkowego w zakresie technologii informatycznych,
• tworzenie specyfikacji technicznej związanej ze sprzętem i oprogramowaniem,
• doradztwo w procesie negocjacji związanych z nabywaniem sprzętu i oprogramowania,
• wsparcie i pomoc techniczna w zakresie wdrażanych rozwiązań,
• tworzenie opisu zakresu czynności na stanowiskach pracy związanych z technologią informatyczną, pomoc w procesie rekrutacji pracowników,
• tworzenie działu do spraw technologii informatycznych w ramach biura,
• tworzenie baz danych, lokalnych sieci, stron internetowych (ale tylko takich, które są bezpośrednio związane z innymi ww. rozwiązaniami (narzędziami) z zakresu technologii informatycznych, których przydatność została odpowiednio wykazana we wniosku),
• tworzenie aplikacji dla programów informatycznych,
• doradztwo w wyborze narzędzi informatycznych ulepszających zarządzanie.
Jakiej wysokości dofinansowanie można uzyskać
Wysokość dotacji to minimum 500 euro, a maksymalnie można otrzymać 10 000 euro. Jednocześnie wysokość wsparcia nie może przekroczyć 50 proc. kosztów kwalifikowanych.
Kiedy aplikować i gdzie uzyskać informacje
W ramach tego programu wyznaczono kilka terminów składania wniosków: 14 października, 19 grudnia 2005 r., 30 stycznia 2006 r. (do godz. 15.00). Wnioski należy składać w Regionalnej Instytucji Finansującej właściwej dla siedziby biura rachunkowego. Dodatkowe informacje o programie można uzyskać w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa, tel.: (22) 432 80 80, 652 80 80, fax: (22) 432 86 20, 652 86 20, (22) 432 84 04, 652 84 04.
Linki:
http: //www.parp.gov.pl/dotphare3tip.html
Biura rachunkowe i ich pracownicy mogą także skorzystać z innych dotacji przeznaczonych na doradztwo, szkolenia i inwestycje. Zasady korzystania z nich znajdą państwo na płycie CD „Księgowi dla księgowych” dołączonej do „Monitora Księgowego” nr 18/2005.
Łukasz Kusak
Autor jest specjalistą w zakresie zarządzania funduszami strukturalnymi


Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Liczne zmiany w podatkach PIT i CIT od 2026 roku: nowe definicje ustawowe, ulga mieszkaniowa, amortyzacja, programy lojalnościowe, zbywanie nieruchomości, estoński CIT, IP Box

W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów, prowadzonym na stronach kancelarii premiera, została opublikowana informacja o pracach nad projektem ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw. Projekt ten, nad którym pracuje Ministerstwo Finansów, ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany mają wejść w życie (najprawdopodobniej) od 2026 roku.

Bank prosi o aktualizację danych twojej firmy? Oto dlaczego nie warto z tym zwlekać

Otwierasz serwis elektroniczny swojego banku i widzisz wiadomość o konieczności zaktualizowania danych osobowych lub firmowych? To nie przypadek. Potraktuj to jako priorytet, by działać zgodnie z prawem i zapewnić swojej firmie ciągłość świadczenia usług bankowych. Szczególnie że aktualizację można zrobić w kilku prostych krokach i w dogodnej dla ciebie formie.

Czy ominie Cię KSeF w 2026 roku? Sprawdź, czy jesteś w grupie, która nie będzie musiała stosować e-faktur

W 2026 roku wchodzi w życie obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) dla większości przedsiębiorców w Polsce. System pozwala na wystawianie faktur ustrukturyzowanych i automatyczne przesyłanie ich do administracji podatkowej. Choć wielu przedsiębiorców będzie zobowiązanych do korzystania z platformy, istnieją wyjątki i odroczenia. Sprawdź!

Czy prawo stoi po stronie wierzyciela? Termin 60 dni, odsetki, rekompensaty, windykacja na koszt dłużnika, sąd

Nieterminowe płatności potrafią sparaliżować każdą firmę. Jest to dokuczliwe szczególnie w branży TSL, gdzie koszty rosną z dnia na dzień, a marże są minimalne. Każdy dzień zwłoki to realne ryzyko utraty płynności. Pytanie brzmi: czy prawo faktycznie stoi po stronie wierzyciela, a jeśli tak – jak z niego skutecznie korzystać?

REKLAMA

KSeF dla rolników – rewolucja, która zapuka do gospodarstw w 2026 roku

Cyfrowa rewolucja wkracza na wieś! Już w 2026 roku także rolnik będzie musiał zmierzyć się z KSeF – Krajowym Systemem e-Faktur. Czy jesteś gotowy na koniec papierowych faktur, łatwiejsze rozliczenia i nowe wyzwania technologiczne? Sprawdź, co dokładnie się zmienia i jak przygotować swoje gospodarstwo, żeby nie zostać w tyle.

KSeF tuż za rogiem: 5 pułapek, które mogą sparaliżować Twoją firmę. Jak się przed nimi uchronić?

Do obowiązkowego KSeF zostało już niewiele czasu. Choć większość firm twierdzi, że jest gotowa, praktyka pokazuje coś zupełnie innego. Niespodziewane błędy w testach, odrzucane faktury czy awarie mogą sparaliżować sprzedaż. Sprawdź pięć najczęstszych pułapek i dowiedz się, jak ich uniknąć.

Mały ZUS 2026: Podwyżka może niewielka, ale składka zdrowotna znów boli

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dna 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej w 2026 r., minimalne wynagrodzenie w 2026 roku wyniesie 4806 zł, a minimalna stawka godzinowa 31,40 zł. Minimalne wynagrodzenie wpłynie również na wysokość preferencyjnych składek ZUS, tzw. mały ZUS oraz limit dla działalności nierejestrowanej. Znaczny wzrost też nastąpi w składce zdrowotnej.

KSeF 2026 - Jeszcze można uniknąć katastrofy. Prof. Modzelewski polemizuje z Ministerstwem Finansów

Niniejsza publikacja jest polemiką prof. Witolda Modzelewskiego z tezami i argumentacją resortu finansów zaprezentowanymi w artykule: „Wystawianie faktur w KSeF w 2026 roku. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów”. Śródtytuły pochodzą od redakcji portalu infor.pl.

REKLAMA

Rolnicy i rybacy muszą szykować się na zmiany – nowe przepisy o pomocy de minimis już w drodze!

Rolnicy i rybacy w całej Polsce powinni przygotować się na nadchodzące zmiany w systemie wsparcia publicznego. Rządowy projekt rozporządzenia wprowadza nowe obowiązki dotyczące informacji, które trzeba będzie składać, ubiegając się o pomoc de minimis. Nowe przepisy mają ujednolicić formularze, zwiększyć przejrzystość oraz zapewnić pełną kontrolę nad dotychczas otrzymanym wsparciem.

Wystawienie faktury VAT (ustrukturyzowanej) w KSeF może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową

Czy wystawienie faktury ustrukturyzowanej może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową? Na to pytanie odpowiada na prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA