REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biuro rachunkowe - czym się kierować przy wyborze? (Część 3)

Robert Adam Okulski
Doradca Podatkowy 1030
Okulscy Księgowość Sp. z o.o

REKLAMA

Przedstawiamy trzecią część poradnika dotyczącego zagadnień związanych z wyborem biura rachunkowego. Dowiedz się, jak wybrać solidne i fachowe biuro rachunkowe dla swojej działalności gospodarczej?


Biuro rachunkowe - czym się kierować przy wyborze? (Część 1)

Autopromocja

Biuro rachunkowe - czym się kierować przy wyborze? (Część 2)


Cena usługi


Przeanalizuj cenę usługi, także pod kątem własnego bezpieczeństwa.

Jest oczywiste, że optymalizując koszty prowadzonej działalności gospodarczej, szukasz jak najtańszego usługodawcy. Warto jednak wiedzieć, w którym momencie powstaje różnica w cenie wykonywanej usługi księgowej pomiędzy firmą tanią, a droższą. Specyfika pracy księgowego i jego asystentów, która stanowi gros kosztów prowadzenia rozliczeń podatkowych polega na żmudnej weryfikacji wstępnej dokumentów, wyjaśnianiu nieścisłości, dekretacji, wprowadzeniu lub zaczytywaniu dokumentów do komputera, sporządzeniu wydruków i deklaracji oraz wielokrotnym sprawdzaniu poprawności księgowań. Trudno spowodować znaczny spadek ceny takiej usługi poprzez oszczędności z tytułu wdrożenia nowych metod przetwarzania danych, zautomatyzowania produkcji, oszczędności czynników zewnętrznych (energia elektryczna, papier itp.), gdyż stanowią one znikomy odsetek kosztów obsługi klienta. Głównym wydatkiem, stanowiącym nawet do 75-80% łącznych kosztów, jest cena pracy ludzkiej. Z tego względu najczęściej spotykaną metodą na obniżenie ceny świadczonej usługi bywa redukcja kosztów pracy. Powyższą redukcję najłatwiej można uzyskać poprzez:

- zatrudnienie pracowników posiadających niższe kwalifikacje, czy wręcz nie posiadających odpowiednich uprawnień do wykonywania zawodu lub niedoświadczonych studentów

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- zmniejszenie liczby pracowników, a co za tym idzie przydzielenie im zbyt dużych obciążeń związanych z wykonywaną pracą, co z kolei powoduje większe ryzyko powstania błędu, a także odbija się na terminowości i solidności wykonania usługi

- ograniczenie, bądź zupełne wyeliminowanie procedur kontrolnych

Zdarzają się także niestety przypadki obniżania kosztów usługi poprzez łamanie przepisów prawnych, tj. nie posiadanie licencji, nie płacenie składek korporacyjnych, nie wykupywanie obowiązkowych ubezpieczeń, korzystanie z nielicencjonowanego oprogramowania, czy w skrajnych przypadkach, nie prowadzenie poprawnych rozliczeń księgowych, a wyliczanie podatków "na kalkulatorze".


Zobacz: Jakie dolegliwości i choroby leczy się u...


Referencje


Zweryfikuj posiadane referencje.

O jakości i solidności działania Biura Rachunkowego świadczą pozytywne opinie uzyskane od obsługiwanych klientów, a także długotrwałość poszczególnych kontraktów. Klient, który korzysta z obsługi danego biura przez długie lata, często mimo zmian formy działalności, jest najlepszą referencją usługodawcy.

Współpraca biegłego rewidenta z biurem rachunkowym

Kiedy biuro rachunkowe korzysta ze zwolnienia z VAT

Zapraszamy na forum Księgowość


Doświadczenie


Sprawdź doświadczenie.

Niestety sama znajomość reguł i przepisów, zdobyte dyplomy, czy ukończone kursy, w praktyce mogą okazać się niewystarczające do rozwiązywania skomplikowanych problemów wynikających z codziennej obsługi klienta. Pożądana jest praktyka i doświadczenie.

 

Z drugiej jednak strony, osoby „starszej daty” mogą wykazywać objawy nieprzystosowania do nowej rzeczywistości, w której księgowość nie polega wyłącznie na mechanicznym przetwarzaniu danych, ale wymaga analitycznego podejścia rachunkowości zarządczej. Nie zawsze nadążają też za lawinowo powstającymi zmianami i aktualizacjami przepisów. Wydaje się więc, że najlepszym modelem Biura Rachunkowego będzie przedsiębiorstwo łączące w sobie doświadczenie i solidność wytrawnych księgowych z chłonnością wiedzy i dostosowaniem do dzisiejszych wymogów rynku prezentowanym przez średnie pokolenie oraz rozsądnie kształtowanym i wspieranym przez starszych kolegów i popartym nowoczesnością odebranego wykształcenia oraz pędem do wiedzy „młodych wilków”.


Wielkość biura


Dostosuj wielkość Biura Rachunkowego do swoich potrzeb.

Wbrew pozorom, usługi świadczone przez Biura Rachunkowe nie są wcale jednorodne. Coraz większy galimatias w przepisach podatkowych spowodował wyraźne wyodrębnienie, w jednolitej niegdyś usłudze księgowej, specjalizacji:

- prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów (Podatek Dochodowy od Osób Fizycznych, VAT

- prowadzenie Ksiąg Handlowych (Ustawa o Rachunkowości, Podatek Dochodowy od Osób Prawnych, VAT)

- prowadzenie rozliczeń pracowniczych (PDOF, Kodeks Pracy, Ubezpieczenia Społeczne)

- prowadzenie spraw kadrowych firmy (Kodeks Pracy)

- doradztwo podatkowe i gospodarcze

Wobec powyższego możesz stanąć przed wyborem pracującego samodzielnie usługodawcy "od wszystkiego" albo przedsiębiorstwa zatrudniającego wąsko wyspecjalizowanych w poszczególnych zagadnieniach pracowników, spiętych „klamrą” doradców podatkowych. Za niższą cenę możesz nabyć usługi jednej osoby, nie mogącej sobie pozwolić na urlop czy niedyspozycję, często nie mającej nawet czasu na odpowiednie szkolenia. Natomiast angażując większe środki możesz kupić pracę kilku specjalistów w swoich dziedzinach, służących, oprócz solidnie wykonanej pracy, także radą i dobrymi pomysłami oraz bieżące informacje o zmianach przepisów, procedury kontrolne zwiększające bezpieczeństwo klienta, a także pewność nie pozostawienia „na lodzie” w wyniku przypadków losowych.

Decyzja należy do Ciebie.

Nowy tekst ujednolicony ustawy o rachunkowości

Autor: Robert Adam Okulski

Okulscy Księgowość Sp. z o.o.

Doradca Podatkowy 1030

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Związek Przedsiębiorców i Pracodawców

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Podatek PIT - część 2
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
    30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
    2 maja 2023 r. (wtorek)
    4 maja 2023 r. (czwartek)
    29 kwietnia 2023 r. (sobota)
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaka inflacja w Polsce w 2024 roku? W marcu najniższa, w grudniu najwyższa. Średnio ok. 3,5 proc. Stopy procentowe spadną najwcześniej w listopadzie [prognozy ekonomistów]

    Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2024 r. wzrosły rdr o 2,0 proc., a w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosły o 0,2 proc. - podał 15 kwietnia Główny Urząd Statystyczny. Niestety w kolejnych miesiącach nastąpi szybszy wzrost cen żywności i paliw - prognozują ekonomiści. Na koniec roku inflacja ma osiągąć ok. 4,5-4,8 proc. rdr. A średnio w 2024 roku ok. 3,5% rdr.

    Kontrole kadr i ewidencji kierowców w firmie transportowej. Na co zwracają uwagę ITD, PIP, ZUS i inni kontolerzy?

    Prawidłowe rozliczenie kierowców z dobrze prowadzonymi kadrami zapewniają nie tylko optymalizację kosztów, ale przede wszystkim bezpieczeństwo firmy transportowej. Tutaj nie ma równania z jedną niewiadomą. A kontrole ITD i PIP potwierdzają, że pomiędzy kadrami i rozliczeniami kierowców musi istnieć sprzężenie zwrotne.

    W pierwszym kwartale 2024 roku poziom inflacji wyniósł 2,8% r/r. Ceny wzrosły w niemal wszystkich grupach towarów i usług

    W pierwszym kwartale 2024 roku poziom inflacji wyniósł 2,8% r/r. Ceny wzrosły w niemal wszystkich grupach towarów i usług – z wyjątkiem transportu.

    Rada Fiskalna zacznie obradować w 2026 roku. "Pracujemy nad projektem Rady Fiskalnej. Premier Donald Tusk mówił o tym w expose" - poinformował minister finansów Andrzej Domański

    Rada Fiskalna zacznie obradować w 2026 roku, a projekt jej funkcjonowania zostanie przedstawiony w bieżącym roku - poinformował minister finansów Andrzej Domański. Nowa instytucja rządowa ma składać się z neutralnych członków, którzy będą opiniowali wydatki budżetu państwa.

    Na czym polega prowadzenie dokumentacji pracowniczej? Jak przechowywać akta osobowe pracowników?

    Na czym polega prowadzenie dokumentacji pracowniczej? Jak przechowywać akta osobowe pracowników? Co obejmuje dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy?

    Największy jednorazowy przelew z UE. Wpłynęło 27 mld zł płatności z KPO

    Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz poinformowała, że płatność z pierwszego wniosku, złożonego w grudniu ub.r., dotyczącego środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), w wysokości 27 mld zł trafiła dziś do Polski.

    Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych Stowarzyszenia Filmowców Polskich odniósł się do kwestii "tantiem od internetu"

    Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych Stowarzyszenia Filmowców Polskich odniósł się do artykułu "Tantiemy od internetu - nadchodzi nowy parapodatek! Przedsiębiorcy są zaniepokojeni", wskazując m.in., że "nazywanie tantiem z internetu dla twórców filmowych nowym parapodatkiem jest zabiegiem absolutnie nieuprawnionym".

    Podatek od nieruchomości od mieszkania na wynajem. Jaka stawka? 33,10 zł czy 1,15 zł za 1 m2?

    Właściciele mieszkań przeznaczonych na wynajem nie mają pewności, ile powinien wynosić podatek od nieruchomości od takiego mieszkania. To bardzo ważna kwestia, bo mówimy o dwóch stawkach, które mogą mieć zastosowanie. W większości gmin, pierwsza taka stawka wynosi obecnie 33,10 zł za 1 metr kwadratowy, a druga - 1,15 zł za 1 metr kwadratowy. Różnica jest zatem ogromna. Dlaczego podatek od nieruchomości w kontekście wynajmu mieszkań jest problematyczny?

    KSeF od 2025 roku? Będzie można wystawić normalną fakturę i dopiero potem wysłać do KSeF. prof. Modzelewski: podstawowy błąd naprawiony, reszta absurdów pozostała

    Autorzy projektu nowelizacji przepisów, które miały z dniem 1 lipca br. narzucić podatnikom VAT obowiązek wystawiania tzw. faktur ustrukturyzowanych w KSeF, nieco przejrzeli na oczy i dostrzegli podstawowy błąd swojej koncepcji – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. 

    "DGP": Urzędy skarbowe nie nałożyły dotąd na żadne przedsiębiorstwo kary za nieprzesłanie adresu strony internetowej ze strategią podatkową

    Urzędy skarbowe nie nałożyły dotąd na żadne przedsiębiorstwo kary za nieprzesłanie adresu strony internetowej ze strategią podatkową - poinformował "DGP" resort finansów, pisze w poniedziałkowym wydaniu gazeta, która pyta, czy wszyscy tak dobrze wypełniają ten obowiązek, czy nikt tego nie sprawdza.

    REKLAMA