REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profesjonaliści z księgowości i rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę
Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

REKLAMA

REKLAMA

Instytuty CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) i AICPA (American Institute of Certified Public Accountants) podjęły decyzję o zawiązaniu bliższej współpracy. W skutek porozumienia powstanie nowe stowarzyszenie – najbardziej wpływowa, globalna organizacja zawodowa, reprezentująca 600 000 obecnych oraz przyszłych profesjonalistów z branży księgowości oraz rachunkowości zarządczej. Jej członkowie zyskają unikalną możliwość rozwoju kariery w USA, Afryce, Azji oraz Europie, dzięki połączeniu sił w zakresie rozpoznawalności obu marek.

Nową formę współpracy uchwalono 18 czerwca br. podczas głosowania, w którym udział wzięli członkowie obu Instytutów. Ponad 86% przedstawicieli AICPA i blisko 90% reprezentantów CIMA opowiedziało się za realizacją koncepcji. Prace nad wcieleniem decyzji w życie zostaną rozpoczęte wkrótce, umożliwiając oficjalne powołanie stowarzyszenia w 2017 roku. CIMA zachowa swoją dotychczasową niezależność, strukturę, pieczęć królewską, obszar specjalizacji oraz członków, którym dodatkowo przysługiwać będzie rozszerzenie przynależności do nowopowstającej instytucji.

REKLAMA

Polecamy: Controlling i Rachunkowość Zarządcza – prenumerata

- Funkcjonujemy w czasach gwałtownych zmian i wzrastającej konkurencji na rynkach. Sytuacja ta i wynikające z niej wyzwania wymagają świeżego podejścia, proponowania pracodawcom i specjalistom nowych rozwiązań. Zacieśnienie współpracy pozwoli nam odpowiedzieć na przyszłe zapotrzebowania i rozwijać się w takim tempie, jakie narzuca rynek pracy. Korzystając z doświadczeń i mocnych stron CIMA i AICPA, będziemy mogli dynamicznie adaptować wspólną strategię, a także kreować nowe możliwości w skali globalnej dla naszych profesjonalistów z tytułem CGMA – komentuje Andrew Miskin, obecny Prezydent CIMA.

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

Utworzenie stowarzyszenia to kolejny krok w ramach współpracy, rozpoczętej przez Instytuty w 2011 roku. Do jej pierwszych rezultatów należało wypracowanie nowego, rozpoznawanego globalnie tytułu zawodowego – Chartered Global Management Accountant (CGMA) – oraz popularyzacja rachunkowości zarządczej w Stanach Zjednoczonych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mamy za sobą rok wytężonej pracy. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy prowadziliśmy dialog z naszymi członkami, chcąc lepiej zrozumieć ich zawodowe potrzeby, jak również wymagania, z jakimi spotykają się w swoich miejscach pracy. Dzięki ich opiniom, zyskaliśmy szczegółową wiedzę w obszarze światowej klasy standardów wykonywanych usług, co w konsekwencji pozwoli nam pracować nad zwiększeniem świadomości naszych marek. Nie mam wątpliwości, że rozwój współpracy między CIMA i AICPA stworzy nowe możliwości rozwoju dla świata biznesu oraz wielu naszych członków – mówi Myriam Madden FCMA, CGMA, poprzednia Prezydent CIMA.

Współpraca na zasadzie joint venture umożliwi Instytutom wzajemne uzupełnianie się, wymianę wiedzy i źródeł informacji, a także dotarcie do większej liczby specjalistów poprzez zintegrowanie działań dwóch czołowych organizacji zawodowych, zorientowanych na księgowość i rachunkowość zarządczą. Studenci CIMA i AICPA otrzymają dostęp do nowych pomocy naukowych oraz gwarancję, że zdobywane przez nich kwalifikacje będą globalnie honorowane.

Pierwszy standard z zakresu rachunkowości zarządczej

- Specjalizacje członków obu Instytutów wciąż zyskują na znaczeniu, stanowiąc bardzo istotne ogniwo w coraz bardziej kompleksowym środowisku biznesowym. Rachunkowość zarządcza oraz księgowość to w końcu zawody przyszłości. Przyszłość tę będziemy budować wspólnie na doświadczeniach i ekspertyzie obu naszych organizacji, odpowiadając na zmiany zachodzące w skali światowej – wyjaśnia Barry Melancon CPA, CGMA, Prezydent AICPA.

Duży potencjał w podjętej przez instytucje decyzji widzi także Charles Tilley FCMA, CGMA, dyrektor generalny, CIMA:

- Z naszego punktu widzenia bliższa współpraca między CIMA i AICPA to milowy krok naprzód i szansa na lepsze, biznesowe jutro. Jej nawiązanie oznacza jeszcze większe wsparcie dla naszych członków, wynikające z połączenia sił obu naszych organizacji – konkluduje Charles Tilley.

Wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z rachunkowości zarządczej

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA