REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profesjonaliści z księgowości i rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę
Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

REKLAMA

REKLAMA

Instytuty CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) i AICPA (American Institute of Certified Public Accountants) podjęły decyzję o zawiązaniu bliższej współpracy. W skutek porozumienia powstanie nowe stowarzyszenie – najbardziej wpływowa, globalna organizacja zawodowa, reprezentująca 600 000 obecnych oraz przyszłych profesjonalistów z branży księgowości oraz rachunkowości zarządczej. Jej członkowie zyskają unikalną możliwość rozwoju kariery w USA, Afryce, Azji oraz Europie, dzięki połączeniu sił w zakresie rozpoznawalności obu marek.

Nową formę współpracy uchwalono 18 czerwca br. podczas głosowania, w którym udział wzięli członkowie obu Instytutów. Ponad 86% przedstawicieli AICPA i blisko 90% reprezentantów CIMA opowiedziało się za realizacją koncepcji. Prace nad wcieleniem decyzji w życie zostaną rozpoczęte wkrótce, umożliwiając oficjalne powołanie stowarzyszenia w 2017 roku. CIMA zachowa swoją dotychczasową niezależność, strukturę, pieczęć królewską, obszar specjalizacji oraz członków, którym dodatkowo przysługiwać będzie rozszerzenie przynależności do nowopowstającej instytucji.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Controlling i Rachunkowość Zarządcza – prenumerata

- Funkcjonujemy w czasach gwałtownych zmian i wzrastającej konkurencji na rynkach. Sytuacja ta i wynikające z niej wyzwania wymagają świeżego podejścia, proponowania pracodawcom i specjalistom nowych rozwiązań. Zacieśnienie współpracy pozwoli nam odpowiedzieć na przyszłe zapotrzebowania i rozwijać się w takim tempie, jakie narzuca rynek pracy. Korzystając z doświadczeń i mocnych stron CIMA i AICPA, będziemy mogli dynamicznie adaptować wspólną strategię, a także kreować nowe możliwości w skali globalnej dla naszych profesjonalistów z tytułem CGMA – komentuje Andrew Miskin, obecny Prezydent CIMA.

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

REKLAMA

Utworzenie stowarzyszenia to kolejny krok w ramach współpracy, rozpoczętej przez Instytuty w 2011 roku. Do jej pierwszych rezultatów należało wypracowanie nowego, rozpoznawanego globalnie tytułu zawodowego – Chartered Global Management Accountant (CGMA) – oraz popularyzacja rachunkowości zarządczej w Stanach Zjednoczonych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mamy za sobą rok wytężonej pracy. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy prowadziliśmy dialog z naszymi członkami, chcąc lepiej zrozumieć ich zawodowe potrzeby, jak również wymagania, z jakimi spotykają się w swoich miejscach pracy. Dzięki ich opiniom, zyskaliśmy szczegółową wiedzę w obszarze światowej klasy standardów wykonywanych usług, co w konsekwencji pozwoli nam pracować nad zwiększeniem świadomości naszych marek. Nie mam wątpliwości, że rozwój współpracy między CIMA i AICPA stworzy nowe możliwości rozwoju dla świata biznesu oraz wielu naszych członków – mówi Myriam Madden FCMA, CGMA, poprzednia Prezydent CIMA.

Współpraca na zasadzie joint venture umożliwi Instytutom wzajemne uzupełnianie się, wymianę wiedzy i źródeł informacji, a także dotarcie do większej liczby specjalistów poprzez zintegrowanie działań dwóch czołowych organizacji zawodowych, zorientowanych na księgowość i rachunkowość zarządczą. Studenci CIMA i AICPA otrzymają dostęp do nowych pomocy naukowych oraz gwarancję, że zdobywane przez nich kwalifikacje będą globalnie honorowane.

Pierwszy standard z zakresu rachunkowości zarządczej

- Specjalizacje członków obu Instytutów wciąż zyskują na znaczeniu, stanowiąc bardzo istotne ogniwo w coraz bardziej kompleksowym środowisku biznesowym. Rachunkowość zarządcza oraz księgowość to w końcu zawody przyszłości. Przyszłość tę będziemy budować wspólnie na doświadczeniach i ekspertyzie obu naszych organizacji, odpowiadając na zmiany zachodzące w skali światowej – wyjaśnia Barry Melancon CPA, CGMA, Prezydent AICPA.

Duży potencjał w podjętej przez instytucje decyzji widzi także Charles Tilley FCMA, CGMA, dyrektor generalny, CIMA:

- Z naszego punktu widzenia bliższa współpraca między CIMA i AICPA to milowy krok naprzód i szansa na lepsze, biznesowe jutro. Jej nawiązanie oznacza jeszcze większe wsparcie dla naszych członków, wynikające z połączenia sił obu naszych organizacji – konkluduje Charles Tilley.

Wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z rachunkowości zarządczej

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samofakturowanie w KSeF – jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces?

Samofakturowanie pozwala nabywcy wystawiać faktury w imieniu sprzedawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dowiedz się, jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces w systemie KSeF.

SmartKSeF – jak bezpiecznie wystawiać e-faktury

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zmienia sposób dokumentowania transakcji w Polsce. Od 2026 r. e-faktura stanie się obowiązkowa, a przedsiębiorcy muszą przygotować się na różne scenariusze działania systemu. W praktyce oznacza to, że kluczowe staje się korzystanie z rozwiązań, które automatyzują proces i minimalizują ryzyka. Jednym z nich jest SmartKSeF – narzędzie wspierające firmy w bezpiecznym i zgodnym z prawem wystawianiu faktur ustrukturyzowanych.

Integracja KSeF z PEF, czyli faktury w zamówieniach publicznych. Wyjaśnienia MF

Od 1 lutego 2026 r. wchodzi w życie pełna integracja Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) z Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF). Zmiany te obejmą m.in. zamówienia publiczne, a także relacje B2G (Business-to-Government). Oznacza to, że przedsiębiorcy realizujący kontrakty z administracją publiczną będą zobowiązani do wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Ministerstwo Finansów w Podręczniku KSeF 2.0 wyjaśnia, jakie zasady będą obowiązywać i jakie rodzaje faktur z PEF będą przyjmowane w KSeF.

Testy otwarte API KSeF 2.0 właśnie ruszyły – sprawdź, co zmienia się w systemie e-Faktur, dlaczego integracja jest konieczna i jakie etapy czekają podatników w najbliższych miesiącach

30 września Ministerstwo Finansów uruchomiło testy otwarte API KSeF 2.0, które pozwalają sprawdzić, jak systemy finansowo-księgowe współpracują z nową wersją Krajowego Systemu e-Faktur. To kluczowy etap przygotowań do obowiązkowego wdrożenia KSeF 2.0, który już od lutego 2025 roku stanie się codziennością przedsiębiorców i księgowych.

REKLAMA

Miliony do odzyskania! Spółki Skarbu Państwa mogą uniknąć podatku PCC dzięki zasadzie stand-still

Wyrok WSA w Gdańsku otwiera drogę spółkom pośrednio kontrolowanym przez Skarb Państwa do zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych przy strategicznych operacjach kapitałowych. Choć decyzja nie jest jeszcze prawomocna, firmy mogą liczyć na milionowe oszczędności i odzyskanie wcześniej pobranych podatków.

Rezerwa na zaległe urlopy pracowników - koszt, który może zaskoczyć na zamknięciu roku

Zaległe dni urlopowe stanowią realne i narastające ryzyko finansowe dla firm — szczególnie w sektorze MŚP. W mniejszych przedsiębiorstwach, gdzie często brakuje dedykowanych działów HR czy zespołów płacowych, łatwiej o kumulację niewykorzystanych dni. Z mojego doświadczenia jako CFO na godziny wynika, że problem jest niedoszacowany. Firmy często nie uświadamiają sobie skali zobowiązania. - tłumaczy Marta Kobińska, CEO Create the Flow, dyrektor finansowa, CFO na godziny.

Tryb awaryjny w KSeF – jak działa i kiedy z niego skorzystać?

Obowiązkowy KSeF od 2026 r. budzi emocje, a jedną z najczęściej zadawanych obaw jest: co stanie się, gdy system po prostu przestanie działać?Odpowiedzią ustawodawcy jest tryb awaryjny. Jest to rozwiązanie, które ma zabezpieczyć przedsiębiorców przed paraliżem działalności w razie oficjalnie ogłoszonej awarii KSeF.

Ruszyły masowe kontrole kart lunchowych. Co sprawdza ZUS?

Karty lunchowe od kilku lat są jednym z najczęściej wybieranych pozapłacowych benefitów pracowniczych. Do września 2023 r. karty mogły być wykorzystywane wyłącznie w restauracjach i innych punktach gastronomicznych. Od tego momentu ich popularność dodatkowo wzrosła – z uwagi na możliwość korzystania z nich również w sklepach spożywczych i supermarketach. Ta zmiana, choć dla pracowników korzystna, wywołała lawinę kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który coraz uważniej przygląda się temu, w jaki sposób firmy stosują zwolnienie ze składek.

REKLAMA

30.09.2025: ważny dzień dla KSeF - Krajowego Systemu eFaktur. Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję systemu

30 września Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF 2.0). To sygnał dla firm, że czas intensywnych przygotowań właśnie się rozpoczął. Jak ten czas na testowanie należy optymalnie wykorzystać?

Rewolucja nie mniej ważna niż KSeF. Nowy obowiązek dla firm sektora MŚP

Cyfryzacja rozliczeń podatkowych w Polsce wchodzi w kolejny etap. Podczas gdy uwaga przedsiębiorców skupia się dziś na KSeF, równie istotna zmiana dotknie ich jeszcze wcześniej. Od 1 stycznia 2026 roku prowadzenie KPiR możliwe będzie wyłącznie w formie cyfrowej. MF przekonuje, że to krok w stronę uproszczenia, automatyzacji oraz zwiększenia transparentności biznesu. Dla sektora MŚP oznacza on również nowe formalności, konieczność inwestycji w systemy IT oraz kary za nieterminowe raporty.

REKLAMA