REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profesjonaliści z księgowości i rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę
Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

REKLAMA

REKLAMA

Instytuty CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) i AICPA (American Institute of Certified Public Accountants) podjęły decyzję o zawiązaniu bliższej współpracy. W skutek porozumienia powstanie nowe stowarzyszenie – najbardziej wpływowa, globalna organizacja zawodowa, reprezentująca 600 000 obecnych oraz przyszłych profesjonalistów z branży księgowości oraz rachunkowości zarządczej. Jej członkowie zyskają unikalną możliwość rozwoju kariery w USA, Afryce, Azji oraz Europie, dzięki połączeniu sił w zakresie rozpoznawalności obu marek.

Nową formę współpracy uchwalono 18 czerwca br. podczas głosowania, w którym udział wzięli członkowie obu Instytutów. Ponad 86% przedstawicieli AICPA i blisko 90% reprezentantów CIMA opowiedziało się za realizacją koncepcji. Prace nad wcieleniem decyzji w życie zostaną rozpoczęte wkrótce, umożliwiając oficjalne powołanie stowarzyszenia w 2017 roku. CIMA zachowa swoją dotychczasową niezależność, strukturę, pieczęć królewską, obszar specjalizacji oraz członków, którym dodatkowo przysługiwać będzie rozszerzenie przynależności do nowopowstającej instytucji.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Controlling i Rachunkowość Zarządcza – prenumerata

- Funkcjonujemy w czasach gwałtownych zmian i wzrastającej konkurencji na rynkach. Sytuacja ta i wynikające z niej wyzwania wymagają świeżego podejścia, proponowania pracodawcom i specjalistom nowych rozwiązań. Zacieśnienie współpracy pozwoli nam odpowiedzieć na przyszłe zapotrzebowania i rozwijać się w takim tempie, jakie narzuca rynek pracy. Korzystając z doświadczeń i mocnych stron CIMA i AICPA, będziemy mogli dynamicznie adaptować wspólną strategię, a także kreować nowe możliwości w skali globalnej dla naszych profesjonalistów z tytułem CGMA – komentuje Andrew Miskin, obecny Prezydent CIMA.

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

REKLAMA

Utworzenie stowarzyszenia to kolejny krok w ramach współpracy, rozpoczętej przez Instytuty w 2011 roku. Do jej pierwszych rezultatów należało wypracowanie nowego, rozpoznawanego globalnie tytułu zawodowego – Chartered Global Management Accountant (CGMA) – oraz popularyzacja rachunkowości zarządczej w Stanach Zjednoczonych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mamy za sobą rok wytężonej pracy. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy prowadziliśmy dialog z naszymi członkami, chcąc lepiej zrozumieć ich zawodowe potrzeby, jak również wymagania, z jakimi spotykają się w swoich miejscach pracy. Dzięki ich opiniom, zyskaliśmy szczegółową wiedzę w obszarze światowej klasy standardów wykonywanych usług, co w konsekwencji pozwoli nam pracować nad zwiększeniem świadomości naszych marek. Nie mam wątpliwości, że rozwój współpracy między CIMA i AICPA stworzy nowe możliwości rozwoju dla świata biznesu oraz wielu naszych członków – mówi Myriam Madden FCMA, CGMA, poprzednia Prezydent CIMA.

Współpraca na zasadzie joint venture umożliwi Instytutom wzajemne uzupełnianie się, wymianę wiedzy i źródeł informacji, a także dotarcie do większej liczby specjalistów poprzez zintegrowanie działań dwóch czołowych organizacji zawodowych, zorientowanych na księgowość i rachunkowość zarządczą. Studenci CIMA i AICPA otrzymają dostęp do nowych pomocy naukowych oraz gwarancję, że zdobywane przez nich kwalifikacje będą globalnie honorowane.

Pierwszy standard z zakresu rachunkowości zarządczej

- Specjalizacje członków obu Instytutów wciąż zyskują na znaczeniu, stanowiąc bardzo istotne ogniwo w coraz bardziej kompleksowym środowisku biznesowym. Rachunkowość zarządcza oraz księgowość to w końcu zawody przyszłości. Przyszłość tę będziemy budować wspólnie na doświadczeniach i ekspertyzie obu naszych organizacji, odpowiadając na zmiany zachodzące w skali światowej – wyjaśnia Barry Melancon CPA, CGMA, Prezydent AICPA.

Duży potencjał w podjętej przez instytucje decyzji widzi także Charles Tilley FCMA, CGMA, dyrektor generalny, CIMA:

- Z naszego punktu widzenia bliższa współpraca między CIMA i AICPA to milowy krok naprzód i szansa na lepsze, biznesowe jutro. Jej nawiązanie oznacza jeszcze większe wsparcie dla naszych członków, wynikające z połączenia sił obu naszych organizacji – konkluduje Charles Tilley.

Wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z rachunkowości zarządczej

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA