REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profesjonaliści z księgowości i rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę
Profesjonaliści z księgowości oraz rachunkowości zarządczej zacieśniają współpracę

REKLAMA

REKLAMA

Instytuty CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) i AICPA (American Institute of Certified Public Accountants) podjęły decyzję o zawiązaniu bliższej współpracy. W skutek porozumienia powstanie nowe stowarzyszenie – najbardziej wpływowa, globalna organizacja zawodowa, reprezentująca 600 000 obecnych oraz przyszłych profesjonalistów z branży księgowości oraz rachunkowości zarządczej. Jej członkowie zyskają unikalną możliwość rozwoju kariery w USA, Afryce, Azji oraz Europie, dzięki połączeniu sił w zakresie rozpoznawalności obu marek.

Nową formę współpracy uchwalono 18 czerwca br. podczas głosowania, w którym udział wzięli członkowie obu Instytutów. Ponad 86% przedstawicieli AICPA i blisko 90% reprezentantów CIMA opowiedziało się za realizacją koncepcji. Prace nad wcieleniem decyzji w życie zostaną rozpoczęte wkrótce, umożliwiając oficjalne powołanie stowarzyszenia w 2017 roku. CIMA zachowa swoją dotychczasową niezależność, strukturę, pieczęć królewską, obszar specjalizacji oraz członków, którym dodatkowo przysługiwać będzie rozszerzenie przynależności do nowopowstającej instytucji.

REKLAMA

Autopromocja

Polecamy: Controlling i Rachunkowość Zarządcza – prenumerata

- Funkcjonujemy w czasach gwałtownych zmian i wzrastającej konkurencji na rynkach. Sytuacja ta i wynikające z niej wyzwania wymagają świeżego podejścia, proponowania pracodawcom i specjalistom nowych rozwiązań. Zacieśnienie współpracy pozwoli nam odpowiedzieć na przyszłe zapotrzebowania i rozwijać się w takim tempie, jakie narzuca rynek pracy. Korzystając z doświadczeń i mocnych stron CIMA i AICPA, będziemy mogli dynamicznie adaptować wspólną strategię, a także kreować nowe możliwości w skali globalnej dla naszych profesjonalistów z tytułem CGMA – komentuje Andrew Miskin, obecny Prezydent CIMA.

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

Utworzenie stowarzyszenia to kolejny krok w ramach współpracy, rozpoczętej przez Instytuty w 2011 roku. Do jej pierwszych rezultatów należało wypracowanie nowego, rozpoznawanego globalnie tytułu zawodowego – Chartered Global Management Accountant (CGMA) – oraz popularyzacja rachunkowości zarządczej w Stanach Zjednoczonych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mamy za sobą rok wytężonej pracy. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy prowadziliśmy dialog z naszymi członkami, chcąc lepiej zrozumieć ich zawodowe potrzeby, jak również wymagania, z jakimi spotykają się w swoich miejscach pracy. Dzięki ich opiniom, zyskaliśmy szczegółową wiedzę w obszarze światowej klasy standardów wykonywanych usług, co w konsekwencji pozwoli nam pracować nad zwiększeniem świadomości naszych marek. Nie mam wątpliwości, że rozwój współpracy między CIMA i AICPA stworzy nowe możliwości rozwoju dla świata biznesu oraz wielu naszych członków – mówi Myriam Madden FCMA, CGMA, poprzednia Prezydent CIMA.

Współpraca na zasadzie joint venture umożliwi Instytutom wzajemne uzupełnianie się, wymianę wiedzy i źródeł informacji, a także dotarcie do większej liczby specjalistów poprzez zintegrowanie działań dwóch czołowych organizacji zawodowych, zorientowanych na księgowość i rachunkowość zarządczą. Studenci CIMA i AICPA otrzymają dostęp do nowych pomocy naukowych oraz gwarancję, że zdobywane przez nich kwalifikacje będą globalnie honorowane.

Pierwszy standard z zakresu rachunkowości zarządczej

- Specjalizacje członków obu Instytutów wciąż zyskują na znaczeniu, stanowiąc bardzo istotne ogniwo w coraz bardziej kompleksowym środowisku biznesowym. Rachunkowość zarządcza oraz księgowość to w końcu zawody przyszłości. Przyszłość tę będziemy budować wspólnie na doświadczeniach i ekspertyzie obu naszych organizacji, odpowiadając na zmiany zachodzące w skali światowej – wyjaśnia Barry Melancon CPA, CGMA, Prezydent AICPA.

Duży potencjał w podjętej przez instytucje decyzji widzi także Charles Tilley FCMA, CGMA, dyrektor generalny, CIMA:

- Z naszego punktu widzenia bliższa współpraca między CIMA i AICPA to milowy krok naprzód i szansa na lepsze, biznesowe jutro. Jej nawiązanie oznacza jeszcze większe wsparcie dla naszych członków, wynikające z połączenia sił obu naszych organizacji – konkluduje Charles Tilley.

Wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów z rachunkowości zarządczej

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA

Stawka VAT 0%: Jak poprawnie udokumentować dostawę wewnątrz UE, by nie stracić na podatku?

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) może być opodatkowana stawką VAT 0%, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych wymogów formalnych. Sprawdź, czym dokładnie jest WDT, jakie dokumenty są niezbędne, by transakcja była zgodna z przepisami i jak uniknąć pułapek, które mogą skutkować dodatkowymi kosztami podatkowymi.

Urlop na samozatrudnieniu (kontrakt B2B) - komu przysługuje i co trzeba wiedzieć?

Zmęczenie i potrzeba oddechu od maili, telefonów i projektów to uczucia, które dobrze zna nie tylko pracownik etatowy. Coraz więcej samozatrudnionych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze przyznaje wprost: chcieliby odpocząć, ale mają wątpliwości, co będzie się działo z ich firmą podczas dłuższej nieobecności. Często nie wiedzą nawet, jakie prawa do odpoczynku im przysługują. Wyjaśniamy, jakie mechanizmy prawne, podatkowe oraz organizacyjne mogą pomóc przedsiębiorcy złapać oddech.

REKLAMA