Kategorie

Banderole

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyza na wyroby spirytusowe. Ustawodawca przedłużył do 31 grudnia 2021 r. okresu ważności znaków akcyzy naniesionych na opakowania jednostkowe wyrobów spirytusowych.
Akcyza od e-papierosów. Ministerstwo Finansów informuje, że 30 kwietnia 2021 r. kończy się okres zwolnienia z obowiązku oznaczania legalizacyjnymi znakami akcyzy płynu do papierosów elektronicznych i wyrobów nowatorskich w stosunku do których obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym powstał do 31 grudnia 2020 r. Od 1 maja 2021 r. wszystkie wyroby nowatorskie oraz płyny do papierosów elektronicznych, przeznaczone do sprzedaży, bez wyjątku, muszą być oznaczone podatkowym lub legalizacyjnym znakiem akcyzy.
Przedłużenie do końca 2022 r. zwolnienia z banderolowania takich wyrobów akcyzowych jak importowane piwa, czy cygara przewiduje projekt noweli rozporządzenia Ministra Finansów. W innym projekcie dot. akcyzy przewidziano zwolnienie z akcyzy próbek m.in. płynu do e-papierosów.
Przedsiębiorcy proponują dodanie do projektowanego rozporządzenia akcyzowego możliwości alternatywnego sposobu nanoszenia znaków akcyzy (banderol) na opakowania papierosów, tj. również na tylnej ściance opakowania (pod ostrzeżeniem zdrowotnym). Wprowadzenie takiej zmiany jest, ich zdaniem, jedynym rozwiązaniem, które pozwoli wszystkim firmom na dostosowanie się do nowych przepisów.
Wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz poinformowała 9 listopada 2017 r., że Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Finansów pracuje nad projektem rozporządzenia znoszącego system banderolowania win. Rozporządzenie ma wejść w życie w pierwszym kwartale 2018 roku. Zmiana ta ma spowodować zmniejszenie kosztów produkcji wina a w konsekwencji spadek cen tych wyrobów. Dla producentów i importerów oznacza to oszczędności ok. 300 mln zł rocznie.
Ministerstwo Finansów przewiduje nałożenie akcyzy w wysokości 70 gr na płyn do elektronicznych papierosów za każdy jego mililitr. Projekt budzi silne obawy w branży, a stanowisko w tej sprawie zajął Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Według organizacji istnieje ryzyko upadku wielu sklepów, a w związku z tym utraty tysięcy miejsc pracy. Projekt ustawy jest na etapie konsultacji publicznych. Wejście przepisów w życie planowane jest na 1 stycznia 2018 r.
1 marca 2017 r. sprzedawcy wyrobów tytoniowych rozpoczną procedurę pozyskania i naklejenia nowych banderoli legalizacyjnych na niektóre wyroby tytoniowe. Do czasu naklejenia znaków ważnych w 2017 r. nie będzie można sprzedawać towarów ze starymi banderolami z 2016 r. Nałożenie się w tym czasie na siebie dwóch zdarzeń, tj. ustawowej utraty ważności części banderoli tytoniowych i reformy KAS, może nieznacznie opóźnić proces pozyskiwania i naklejania banderoli legalizacyjnych.
Od 20 września 2014 r. podmioty zobowiązane do oznaczania banderolami wyrobów spirytusowych i winiarskich będą mogły alternatywnie do obecnych banderol stosować banderole samoprzylepne na tych wyrobach dystrybuowanych w puszkach.
Na początku 2009 r. doszło do zmiany wzorów banderol na papierosach i alkoholach. O ile ze starymi banderolami tytoniowymi szybko się pożegnaliśmy, to nadal spotykamy legalnie stare banderole alkoholowe. Przygody te spotykają nas zarówno w dużych centrach handlowych, jak i w małych sklepikach „osiedlowych”.