REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Influencerzy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

Barter a podatki: VAT, PIT, CIT. Czy influencer musi zapłacić podatek od barteru?

Umowy barterowe są często stosowane we współpracy między influencerami a firmami z różnych branż. W ramach takiego barteru influencer otrzymuje produkty lub usługi w zamian za promocję, recenzję lub innego rodzaju działania marketingowe. Barter polega więc na wymianie usług lub towarów bez bezpośredniego przepływu pieniędzy. Dlatego powstaje wątpliwość, w jaki sposób umowy barterowe powinny być rozliczane pod kątem podatkowym. Problem ten wyjaśnia Mikołaj Gendaszyk – radca prawny fillup.

Wydatki influencera a koszty. Co można odliczyć? Jakie są przepisy?

W dobie cyfrowej rewolucji, zawód influencera zyskał na znaczeniu, stając się dla wielu głównym źródłem dochodu. Influencerzy, korzystając z platform takich jak Instagram czy YouTube, tworzą treści, które przyciągają szeroką publiczność. Jednak za każdym atrakcyjnym postem, zdjęciem czy filmem kryją się konkretne wydatki. Czy i w jakim zakresie influencerzy działający na platformach społecznościowych mogą zaliczyć te wydatki do kosztów uzyskania przychodu?

Jak zainteresować przebodźcowanych internautów i skłonić do zakupu? Triki i metody sklepów internetowych

Sklepy internetowe w Polsce nie narzekają na sprzedaż i mają niezłe perspektywy. Ale mają też wyzwania i powinny stale rozwijać techniki sprzedaży. Posiadanie sklepu w internecie to nie wszystko. Trzeba wdrażać nowinki, które jeszcze bardziej zaangażują przebodźcowanych i coraz bardziej oszczędnych internautów. Jakie? 

REKLAMA

Przekazanie towaru influencerom w zamian za reklamę – skutki podatkowe, koszty i przychody

Czy przekazanie przez sprzedawcę określonego towaru influencerom w zamian za reklamę marki pozwoli na zaliczenie tak poniesionych wydatków w poczet kosztów uzyskania przychodów oraz czy przedmiotowa transakcja będzie rodzić skutek w postaci przychodu podatkowego? Jak odpowiedział na te pytania Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 1 marca 2023 r. (znak: 0111-KDIB1-3.4010.1.2023.2.AN)?

REKLAMA

REKLAMA