REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja: Podatki VAT i CIT - nowelizacja ustaw podatkowych w 2014 roku

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 29 – 31 stycznia 2014 r. w Warszawie odbędzie się Konferencja poświęcona zmianom w ustawie o VAT i ustawie o CIT, jakie wejdą w życie od 2014 roku. Organizatorem Konferencji jest MDDP Akademia Biznesu.

PROWADZĄCY KONFERENCJE:

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

 

Sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego - doświadczony wykładowca, praktyk, autor wielu publikacji i artykułów z zakresu podatku od towarów i usług w świetle dyrektyw unijnych i orzecznictwa NSA i ETS.

 

REKLAMA

Aneta Pożarowska - doradca podatkowy, specjalista w zakresie podatku od towarów i usług oraz postępowania podatkowego. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Urzędzie Skarbowym jako Kierownik Działu Podatków Pośrednich oraz w Izbie Skarbowej. Obecnie jest właścicielem kancelarii doradztwa podatkowego. Autor licznych artykułów ukazujących się na łamach prasy branżowej oraz autor i współautor wielu publikacji poświęconych ustawie VAT, m.in. „VAT - ewidencjonowanie i dokumentowanie w świetle nowych przepisów”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Krzysztof Woźniak - doradca podatkowy, doświadczony wykładowca, specjalista w dziedzinie podatku od towarów i usług. W latach 1991-2000 pracownik Instytutu Finansów przy Ministerstwie Finansów. W latach 1992-1996 pracownik Ministerstwa Finansów w Zespole Reformy Systemu Podatkowego i Departamentu Podatków Pośrednich. W latach 1997 - 1999 członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego.

 

Piotr Liss - doradca podatkowy, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Dziale Doradztwa Podatkowego w RSM Poland KZWS od 2003 roku. Od 2007 roku na stanowisku Tax Partnera. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie przy optymalizacjach podatkowych oraz podatkowym strukturyzowaniu transakcji. Jego działalność doradcza koncentruje się na problemach z zakresu opodatkowania międzynarodowego i podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji książkowych oraz prasowych o tematyce podatkowej.

 

Marcin Górski - adwokat, doradca podatkowy. Ukończył Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Izbie Adwokackiej w Warszawie. Adwokat Marcin Górski pracował oraz współpracował z podmiotami specjalizującymi się w obsłudze przedsiębiorców w zakresie prawa finansowego, prawa gospodarczego, w tym prawa podatkowego, między innymi takimi jak: Artur Andersen Sp. z o.o. Obecnie jest właścicielem indywidualnej Kancelarii Adwokackiej. Specjalizuje się w doradztwie przy złożonych transakcjach gospodarczych, takich jak sprzedaż oraz wniesienie aportem przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, łączenie oraz podziały spółek kapitałowych, dopuszczenie papierów wartościowych do obrotu na rynku regulowanym. Adwokat Marcin Górski posiada ponadto szerokie doświadczenie w przedmiocie przeprowadzania audytów podatkowych w zakresie podatku CIT i VAT, oraz w przedmiocie sporządzania dokumentacji transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi.

 

Dawid Milczarek - prawnik, ekspert podatkowy, doktorant na WPiA Uniwersytetu Łódzkiego. Były pracownik Izby Skarbowej (2004-2007), asystent sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego (2007-2010), wykładowca na studiach podyplomowych w zakresie prawa podatkowego. Autor artykułów i komentarzy podatkowych publikowanych między innymi na łamach "Rzeczpospolitej", "Gazety Prawnej", "Prawa i Podatków". Doświadczony wykładowca, stały współpracownik Akademii Biznesu MDDP. Specjalizuje się w podatku od towarów i usług (VAT) oraz w procedurze sądowoadministracyjnej.

 

Program konferencji:

 

               

 DZIEŃ I

 

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

 

10:00 - 11:45 - Marcin Górski

 

1. Korekta kosztów uzyskania przychodów - zmiana od 1 stycznia 2013 r., skutki w trakcie i na koniec roku podatkowego, najnowsze interpretacje oraz podejście organów podatkowych.

 

2. Amortyzacja środków trwałych według nowych zasad - zapłata jako element konieczny uznania odpisu za koszt uzyskania przychodów (w tym leasing finansowy).

 

11:45 - 12:00 - przerwa kawowa

 

12:00 - 13:30 - Piotr Liss

 

3. Omówienie aktualnych kontrowersji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych:

a) przychody z nieodpłatnych świadczeń,

b) korekta przychodów,

c) koszty reprezentacji,

d) moment ujęcia kosztu jako koszt uzyskania przychodu.

 

13:30 - 14:30 lunch

 

14:30 - 16:00 - Piotr Liss

 

4. Omówienie zmian do ustawy o podatku dochodowych od 2014 roku:

a) opodatkowanie spółek komandytowych oraz komandytowo akcyjnych - konsekwencje i nowe zasady:

  - spółki komandytowo - akcyjne jako podatnicy CIT od 1 stycznia 2014 r.,

  - spółki komandytowe jako podatnicy CIT od 1 stycznia 2014 r.

b) zmiany w zakresie niedostatecznej kapitalizacji,

c) opodatkowanie dywidendy uregulowanej w formie niepieniężnej,

d) przekształcenie spółki - kwoty zgromadzone na kapitałach zapasowych i rezerwowych, jako przychód,

e) zmiany w zakresie zaliczania odsetek od pożyczek do kosztów uzyskania przychodów,

f) zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów strat z tytułu zbycia wierzytelności w kwocie netto,

g) pozostałe zmiany.

 

DZIEŃ II

 

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

 

10:00 - 11:15 - Sędzia NSA

 

1. Najnowsze orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

 

11:15 - 11:30 - przerwa kawowa

 

Nowelizacja ustawy o VAT w 2014 roku

 

11:30 - 13:00 - Krzysztof Woźniak

 

2. Zmiany w terminach rozliczenia VAT należnego - nowe zasady powstawania  obowiązku podatkowego:

a) wydanie towaru, wykonanie usługi, otrzymanie zapłaty - jako zdarzenia powodujące powstanie obowiązku podatkowego,

b) w jakich przypadkach wystawienie faktury będzie definiowało moment powstania obowiązku podatkowego?

c) obowiązek podatkowy w dostawach i usługach ciągłych - zasady i wyjątki,

d) przepisy przejściowe stosowane na przełomie 2013/2014 ważne dla momentu powstania obowiązku podatkowego.

 

13:00 - 13:45 przerwa lunchowa

 

13:45 - 15:30 - Aneta Pożarowska

 

3. Nowe zasady określania podstawy opodatkowania - art. 29a:

a) kiedy wartość transportu i innych dodatkowych opłat należy włączyć do podstawy opodatkowania?

b) co dalej z refakturowaniem?

 

4. Zmiany w zasadach i terminach wystawiania faktur dokumentujących czynności opodatkowane VAT:

a) nowe definicje faktury i faktury elektronicznej,

b) brak obowiązku wystawiania faktur w przypadku świadczenia usług zwolnionych z VAT,

c) nowe terminy wystawiania faktur „ex post” i „ex ante” - potencjalne ryzyka związane z wystawieniem faktur przed dokonaną czynnością,

d) potwierdzenie odbioru korekty faktury i skutki braku takiego potwierdzenia odbioru - zmiany dla podatników VAT.

 

15:30 - 15:45 - przerwa kawowa

 

15:45 - 16:45 - Aneta Pożarowska

 

5. Nowe zasady określania podatku naliczonego:

a) terminy odliczenia podatku naliczonego uzależnione od uprzedniego powstania obowiązku podatkowego u dostawcy/usługodawcy,

b) wpływ otrzymania faktury na termin odliczenia podatku naliczonego,

c) nowe wymogi formalne w zakresie odliczania podatku naliczonego w WNT, dostawie towarów dla których podatnikiem jest nabywca oraz w imporcie usług i ich zgodność z Dyrektywą 2006/112/WE,

d) przepisy przejściowe w zakresie podatku naliczonego obowiązujące na przełomie 2013/2014,

e) zmiana w zakresie liczenia struktury dla częściowego odliczania VAT,

f) co dalej z odliczaniem VAT-u od samochodów osobowych i innych niespełniających kryteriów do pełnego odliczenia podatku VAT - kolejny wniosek o derogację przepisów.

 

DZIEŃ III SPECJALNY:

 

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

 

10:00 - 13:00 - Dawid Milczarek

 

11:15 - 11:30 przerwa kawowa

 

1. Rewolucyjne zmiany dotyczące zasad ustalania momentu powstania obowiązku podatkowego uchwalone na 2014 r.:

a) data sprzedaży a moment powstania obowiązku podatkowego,

b) szczegółowe zasady określania daty sprzedaży w przypadku dostawy towarów i świadczenia usług,

c) data sprzedaży w przypadku świadczeń wykonywanych etapami,

d) data sprzedaży a umowy między kontrahentami i protokoły zdawczo-odbiorcze,

e) reguły określenia momentu dokonania dostawy towaru oraz momentu wykonania usługi w przypadku świadczeń ciągłych i okresowych,

f) zasady powstawania obowiązku podatkowego w 2013 i 2014 r. - porównanie,

g) nowe terminy wystawiania faktur,

h) obowiązek podatkowy w przypadku usług wykonanych w części,

i) obowiązek podatkowy w przypadku świadczeń o charakterze ciągłym lub okresowym,

j) zaliczki, zadatki, przedpłaty, raty a moment powstania obowiązku podatkowego,

k) zasady określania okresów rozliczeniowych i ich znaczenie dla momentu powstania obowiązku podatkowego,

l) nowy szczególny moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług budowlanych:

  - moment wykonania usługi budowlanej (rola protokołów zdawczo-odbiorczych),

  - termin wystawienia faktury w przypadku usług budowlanych,

  - zapłata przed wykonaniem usługi (przedpłata) a zapłata po wykonaniu usługi budowlanej.

m) nowe regulacje dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług najmu, dzierżawy, leasingu, stałej obsługi prawnej i biurowej, usług ochrony i dozoru osób i mienia, dostawy mediów i usług komunalnych:

  - data wystawienia faktury w przypadku ww. usług,

  - termin płatności określony w umowie a termin płatności określony na fakturze,

  - otrzymanie zapłaty przed wykonaniem usługi a obowiązek podatkowy oraz zasady wystawiania faktur.

n) likwidacja szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku usług transportowych:

 - fakturowanie usług transportowych, zapłata a obowiązek podatkowy.

o) pozostałe szczególne momenty powstania obowiązku podatkowego oraz zasady dokumentowania transakcji:

  - dostawa drukowanych książek i czasopism,

  - czynności wykonywane na zlecenie sądów,

  - usługi finansowe,

  - przeniesienie z nakazu organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w imieniu takiego organu własności towarów w zamian za odszkodowanie,

  - dotacje, subwencje.

p) regulacje przejściowe dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku transakcji dokonywanych na przełomie 2013 i 2014 r.:

  - czynności dokonane częściowo lub całkowicie w 2013 lub w 2014 r.,

  - czynności, dla których obowiązek podatkowy powstał pod koniec 2013 lub na początku 2014 r.,

  - czynności zafakturowane na przełomie 2013 i 2014 r.

q) nowe regulacje dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego a problematyka refakturowania:

  - prawidłowe określenie daty sprzedaży na refakturze,

  - moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku refakturowania usług.

r) zasady powstawania obowiązku podatkowego w przypadku transakcji międzynarodowych w 2014 r.:

  - wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i wewnątrzwspólnotowe świadczenie usług,

  - import i eksport towarów,

  - nowe zasady rozliczania zaliczek w przypadku eksportu towarów,

  - import i eksport usług.

 

13:00 - 13:45 lunch

 

13:45 - 15:45 - Dawid Milczarek

 

2. Ważne zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2014 r. dotyczące ustalania momentu powstania prawa do odliczenia:

a) prawo do odliczenia a data otrzymania faktury,

b) moment powstania prawa do odliczenia a obowiązek podatkowy u sprzedawcy,

c) prawo do odliczenia a nowe terminy wystawiania faktur,

d) moment powstania prawa do odliczenia a umowny termin płatności,

e) odliczanie podatku w miesiącu otrzymania faktury oraz w kolejnych okresach rozliczeniowych,

f) odliczanie podatku w przypadku faktur zaliczkowych,

g) odliczanie podatku w przypadku nieopłaconych faktur,

h) prawo do odliczenia a duplikat faktury zakupowej,

i) nowe zasady odliczania VAT w przypadku faktur za media i usługi komunalne,

j) nowe terminy odliczania VAT w przypadku usług najmu, dzierżawy, leasingu, stałej obsługi prawnej i biurowej, usług ochrony i dozoru osób i mienia,

k) prawo do odliczenia w przypadku usług budowlanych i transportowych,

l) prawo do odliczenia w przypadku zakupu towarów handlowych i środków trwałych,

m) prawo do odliczenia z faktur za usługi reklamowe, marketingowe, serwisowe, informatyczne, doradcze, pośrednictwa,

n) prawo do odliczenia w przypadku zakupu samochodów osobowych,

o) prawo do odliczenia w przypadku zakupów dokonywanych u małych podatników,

p) prawo do odliczenia w przypadku WNT - ważne zmiany w 2014 r.,

q) prawo do odliczenia w przypadku importu usług.

 

3. Korekty podatku w 2014 r.:

a) korekta faktury a korekta deklaracji,

b) korekta podatku należnego u sprzedawcy oraz podatku naliczonego u nabywcy,

c) korekty in plus i korekty in minus,

d) przyczyna korekty a termin jej dokonania,

e) zasady wykazywania korekt w deklaracji podatkowej,

f) zasady korygowania faktur w 2014 r.

 

 

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

 

Koszt uczestnictwa w konferencji dzień I i II:

- jednej osoby 1690 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1590 zł/os. + 23% VAT

 

Koszt uczestnictwa w konferencji i dniu specjalnym (3 dni) wynosi:

- jednej osoby 2190 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1990 zł/os. + 23% VAT

 

Koszt uczestnictwa w dniu specjalnym dzień III:

- jednej osoby 690 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 640 zł/os. + 23% VAT

 

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia podając w tytule przelewu kod konferencji.

 

Cena obejmuje: uczestnictwo w konferencji, materiały, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

 

Godziny zajęć:

Dzień I: 10:00-16:00

Dzień II: 10:00-16:45

Dzień III: 10:00-15:45

 

Miejsce zajęć: hotel w centrum

 

Informacje:    

Norbert Saks, Joanna Domaszewska

tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90

norbert.saks@akademiamddp.pl;

joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku dla firm leasingujących samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

REKLAMA

Wszedł nowy 15% podatek. Kogo dotyczy i na czym polega? To pokłosie dyrektywy UE - przepisy już obowiązują

Rozpoczyna się rewolucja w opodatkowaniu, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego pod nazwą-skrótem GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze całego systemu podatkowego. Celem tej reformy podatkowej jest zapewnienie, że największe globalne koncerny zapłacą sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od kraju, w którym generują swoje zyski. Czyżby to był koniec z cypryjskimi spółkami? Firmy muszą zmienić swoją politykę prowadzenia optymalizacji podatkowej i uwzględniać lokalizację biznesu bardziej niż kiedykolwiek.

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

Podatek od samozbiorów? Skarbówka bierze się nawet za darmowe rozdanie warzyw

W polskim rolnictwie zawrzało. Okazuje się, że nawet samozbiory i darmowe rozdanie warzyw zostaną objęte podatkiem VAT. Dla wielu gospodarzy, którzy po tragicznym sezonie próbowali ratować plony, to kolejny cios ze strony państwa.

Granica między urządzeniem technicznym a budowlą – najnowsze orzecznictwo w sprawie opodatkowania silosów i zbiorników

Czy zbiorniki i silosy wykorzystywane w procesach produkcyjnych mogą być traktowane jako budowle podlegające opodatkowaniu, czy jedynie jako urządzenia techniczne? Najnowsze orzecznictwo, w tym wyrok NSA z 7 października 2025 r. (sygn. III FSK 738/24), wskazuje, że nawet, gdy obiekty te służą procesom technologicznym, ich podstawowa funkcja i konstrukcja kwalifikują je jako budowle, co przekłada się na konieczność opodatkowania ich podatkiem od nieruchomości.

REKLAMA

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć ten wniosek i zaoszczędzić średnio ok. 1200 zł. Następna taka szansa w przyszłym roku. Kto ma do tego prawo?

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o wakacje składkowe ZUS i tym samym skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek w jednym wybranym miesiącu roku. Jak wynika z najnowszych danych Ministerstwa Finansów, aż 40% uprawnionych firm nie złożyło jeszcze wniosku. Eksperci przypominają, że to ostatni moment, by skorzystać z preferencji – a gra jest warta świeczki, bo średnia wartość zwolnienia wynosi około 1200 zł.

Jak wdrożenie systemu HRM, e-Teczek i wyprowadzenie zaległości porządkuje procesy kadrowo-płacowe i księgowe

Cyfryzacja procesów kadrowych, płacowych i księgowych wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom. Coraz więcej firm – od średnich przedsiębiorstw po duże organizacje – dostrzega, że prawdziwa efektywność finansowo-administracyjna nie wynika już tylko z automatyzacji pojedynczych zadań, lecz z całościowego uporządkowania procesów. Kluczowym elementem tego podejścia staje się współpraca z partnerem BPO, który potrafi jednocześnie wdrożyć nowoczesne narzędzia (takie jak system HRM czy e-teczki) i wyprowadzić zaległości narosłe w kadrach, płacach i księgowości.

REKLAMA