REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nie ma chętnych na pomoc w spłacie kredytów mieszkaniowych

Bożena Wiktorowska
Bożena Wiktorowska

REKLAMA

Urzędy pracy wskazują, że pozbawienie prawa do skorzystania z pomocy w spłacie kredytów mieszkaniowych osób wynajmujących mieszkania zakładowe lub komunalne ograniczy liczbę korzystających z nowego programu.

Od wczoraj (5 sierpnia) można zacząć ubiegać się przyznanie pomocy państwa w spłacie kredytów hipotecznych. 5 sierpnia weszła w życie ustawa z 19 czerwca 2009 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę (Dz.U. 115, poz. 962).

REKLAMA

REKLAMA

- Wydane są już rozporządzenia wykonawcze regulujące, jak ma wyglądać wniosek, który muszą złożyć kredytobiorcy i jak wygląda procedura przyznania pomocy - mówi Jolanta Fedak, minister pracy i polityki społecznej.

Jednocześnie wyjaśniała, że resort pracy przygotował dla urzędów pracy i osób, które będą się starały o dopłaty do kredytu, instrukcje, w których opisano krok po kroku, w jaki sposób można się o nie starać i jakie są zasady spłaty udzielonej pomocy.

Wczoraj została też podpisana umowa między resortem pracy a Bankiem Gospodarstwa Krajowego dotycząca finansowania dopłat do kredytów. W praktyce nie ma więc żadnych przeszkód, aby bezrobotni zgłaszali się po taką pomoc. Do przyjmowinania wniosków przygotowane są także powiatowe urzędy pracy.

REKLAMA

- W naszym urzędzie w sali, gdzie są przyjmowani interesanci, zostało wyznaczone odrębne stanowisko dla osób pragnących skorzystać z tej pomocy. Prawnik będzie udzielać informacji oraz sprawdzać wnioski - mówi Anna Flacht, wicedyrektor Urzędu Pracy Powiatu Krakowskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zainteresowanie uzyskaniem pomocy w spłacie kredytu jest jednak niewielkie. Według Anny Flacht w ciągu ostatnich kilku dni na specjalny numer infolinii zatelefonowała tylko jedna osoba mieszkająca na terenie Małopolski, która chciała dowiedzieć się o warunki dofinansowania spłaty kredytu. Podobnie jest w innych urzędach pracy.

- Nikt się nie interesuje dopłatami, chociaż przygotowaliśmy wszystkie niezbędne informacje. Można je znaleźć nie tylko na naszej stronie internetowej, ale także są wydrukowane dostępne w urzędzie - mówi Elżbieta Pękała, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pszczynie.

Pracownicy urzędów pracy wskazują, że powodem braku zainteresowania mogą być m.in. restrykcyjne zasady przyznawania pomocy.

- Prawa do dopłat są pozbawione osoby bezrobotne, które same lub ich współmałżonek są najemcą lokalu lub domu. Nie skorzystają więc z nich osoby, które same zdecydowały się wybudować nowe mieszkanie, a do tej pory wynajmowały mieszkanie od gminy lub zakładu pracy, którego stan techniczny nie zachęca do dalszego w nim mieszkania - mówi Elżbieta Pękała.

Natomiast z pomocy państwa będą mogły korzystać osoby budujące mieszkania lub dom jednocześnie mieszkające u rodziny.

- Konieczne jest także, aby osoba ubiegająca się o taką pomoc zarejestrowała się jako bezrobotna i miała prawo do zasiłku. W przypadku małżeństw mających wspólnotę majątkową pomoc może otrzymać osoba, która straciła pracę, nawet jeśli to nie ona brała kredyt - mówi Barbara Zając, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Katowicach.

14,4 tys. zł można otrzymać na spłatę kredytu mieszkaniowego

 

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Rozliczenie kryptowalut za 2025 r. Najczęstsze błędy, które mogą kosztować Cię fortunę

Inwestujesz w kryptowaluty, handlujesz na giełdach albo płacisz nimi za usługi? Uwaga – nawet jeśli nie osiągnąłeś zysku, możesz mieć obowiązek złożenia PIT-38. Polskie przepisy dotyczące walut wirtualnych są precyzyjne, ale pełne pułapek: niewłaściwe udokumentowanie kosztów, błędne ustalenie dochodu czy brak rejestracji działalności mogą skończyć się karami i wysokimi dopłatami podatkowymi. Sprawdź, jak bezpiecznie rozliczyć krypto w 2025 r. i uniknąć kosztownych błędów przed skarbówką.

KSeF w ogniu krytyki. ZPP ostrzega przed ryzykiem dla firm i żąda odsunięcia terminu wdrożenia

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców alarmuje, że wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur w obecnym kształcie może poważnie zagrozić działalności wielu firm, szczególnie tych z sektora MŚP. Choć organizacja popiera cyfryzację rozliczeń podatkowych, wskazuje na liczne ryzyka techniczne, organizacyjne oraz naruszenia ochrony danych. ZPP domaga się przesunięcia terminu wdrożenia KSeF i dopracowania systemu, zanim stanie się on obowiązkowy.

KSeF wchodzi w życie w 2026 r. Przewodnik dla przedsiębiorców i księgowych

Od 2026 r. przedsiębiorcy będą zobowiązani do wystawiania i odbierania faktur w KSeF. Wdrożenie systemu wymaga dostosowania procedur oraz przeszkolenia osób odpowiedzialnych za rozliczenia. Właściwe przygotowanie ułatwiają kursy online Krajowej Izby Księgowych, które krok po kroku wyjaśniają zasady pracy w KSeF. W artykule omawiamy, czym jest KSeF, co się zmieni i jaki kurs wybrać.

Rok 2026 r.: w KSeF pojawią się dokumenty, które będą udawać faktury VAT, czyli „faktury widmo”

Dla części czytelników tytuł niniejszego artykułu może być szokujący, ale problem ten sygnalizują co bardziej dociekliwi księgowi. Idzie o co najmniej dwa masowe zdarzenia, które będą mieć miejsce w 2026 roku i latach następnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Fundacje rodzinne w Polsce: stabilizacja podatkowa, czy dalsza niepewność po wecie Prezydenta? Jakie zasady opodatkowania w 2026 roku?

Weto Prezydenta RP do nowelizacji przepisów podatkowych dotyczących fundacji rodzinnych wywołało falę dyskusji w środowisku doradców. Brak zmian oznacza, że w 2026 roku fundacje rodzinne będą podlegać dotychczasowym zasadom opodatkowania. Czy taka decyzja zapewni wyczekiwaną stabilność, czy wręcz przeciwnie – pogłębi niepewność prawną wokół kluczowego instrumentu sukcesyjnego?

KAS wprowadza generowanie tokenów w KSeF 2.0 – ważne terminy, ostrzeżenia i zmiany dla przedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada nową funkcjonalność w Module Certyfikatów i Uprawnień, która pozwoli przedsiębiorcom generować tokeny potrzebne do uwierzytelniania w KSeF 2.0. KAS wskazuje kluczowe terminy, różnice między tokenami KSeF 1.0 i 2.0 oraz ostrzega przed cyberoszustami wyłudzającymi dane.

Koniec roku podatkowego 2025 w księgowości: najważniejsze obowiązki i terminy

Koniec roku podatkowego to dla przedsiębiorców moment podsumowań i analizy wyników finansowych. Zanim jednak przyjdzie czas na wyciąganie wniosków, należy zmierzyć się z corocznymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Choć formalnie rok podatkowy dla prowadzących jednoosobową działalność pokrywa się z rokiem kalendarzowym, już teraz warto przygotować się do jego zamknięcia i uporządkować sprawy księgowe oraz podatkowe.

SKwP: Księgowi i biura rachunkowe nie odpowiadają za wdrożenie i stosowanie KSeF w firmach, ani za prawidłowe wystawianie i odbieranie e-faktur

W piśmie z 1 grudnia 2025 r. do Ministra Finansów i Gospodarki, Prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce dr hab. Stanisław Hońko zaapelował, aby oficjalne przekazy Ministerstwa Finansów i KAS promujące KSeF zawierały jasny komunikat, że podatnicy, a nie księgowi i biura rachunkowe, są odpowiedzialni za wdrożenie i funkcjonowanie KSeF. Zdaniem SKwP, księgowi ani biura rachunkowe nie odpowiadają w szczególności za prawidłowe wystawianie i odbieranie faktur elektronicznych, ani błędy systemów informatycznych KAS. Prezes SKwP wskazał również na brak wszystkich niezbędnych przepisów i niemożność pełnego przetestowania systemów informatycznych.

REKLAMA

List do władzy w sprawie KSeF w 2026 r. Prof. Modzelewski: Dajcie podatnikom możliwość rezygnacji z obowiązku stosowania KSeF przy wystawianiu i odbieraniu faktur

Profesor Witold Modzelewski apeluje do Ministra Finansów i Gospodarki oraz całego rządu, aby w roku 2026 dać wszystkim wystawcom i adresatom faktur VAT możliwość rezygnacji z obowiązku wystawiania i otrzymywania faktur przy pomocy KSeF.

KSeF sprawdzi tylko techniczną poprawność faktury VAT. Merytoryczna weryfikacja faktur kosztowych obowiązkiem podatnika i księgowego

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to rewolucja – uporządkowany format, centralizacja danych i automatyzacja obiegu dokumentów bez wątpienia usprawniają pracę. Jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna – odpowiedzialność za prawidłowość faktur i ich wpływ na rozliczenia podatkowe. Dlatego należy mieć na uwadze, że KSeF nie zwalnia z czujności w zakresie weryfikacji zdarzeń gospodarczych udokumentowanych za jego pośrednictwem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA