Komisja Europejska zapowiedziała dochodzenie w sprawie francuskiego podatku od reklam w internecie
REKLAMA
Raport francuskiego ministerstwa kultury opublikowany w styczniu 2010 roku wskazał, że wprowadzenie podatku z tytułu dochodów osiąganych z reklam w internecie może być w przyszłości źródłem wpływów budżetowych finansujących wydatki na działalność kulturalną we Francji. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, podatek ten miałby być nakładany na dochody z reklamy internetowej kierowanej do francuskich konsumentów niezależnie od miejsca siedziby firmy, która je publikuje. W ten sposób podatek ten znalazłby zastosowanie m.in. do dochodów Google z reklam internetowych.
REKLAMA
Komisja Europejska wskazała, że przedstawiona w zarysach konstrukcja nowego podatku od reklam wskazuje, że sposób dystrybucji otrzymanych tą drogą środków może stanowić niedozwolona pomoc publiczną. Komisja zapowiedziała szczegółowe dochodzenia w sprawie nowego podatku.
Katarzyna Szymańska
Asystent doradcy podatkowego, Taxways Sp. z o.o.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat