REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrodzono 59 Urzędów Skarbowych Przyjaznych Przedsiębiorcy

REKLAMA

59 urzędów skarbowych zostało w poniedziałek laureatami konkursu na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy - 2012, zorganizowanego przez Business Centre Club i Ministerstwo Finansów. Cztery urzędy zostały wyróżnione tym tytułem już po raz dziesiąty.


Koordynator Konkursu Krzysztof Ostrowski z BCC poinformował podczas poniedziałkowej uroczystości, że celem konkursu jest m.in. tworzenie atmosfery życzliwości i profesjonalizmu w kontaktach urzędników z przedsiębiorcami i promocja wysokich standardów obsługi klientów w urzędach skarbowych.

REKLAMA

Autopromocja

Zaznaczył, że porozumienie między BCC i MF w sprawie organizacji konkursu podpisano 10 lat temu. W tegorocznym konkursie dyplom otrzymało 59 urzędów.

"Od początku konkursu na 400 urzędów skarbowych w Polsce przynajmniej raz otrzymało ten dyplom aż 230 urzędów. Czyli ponad 57 proc. wszystkich urzędów w Polsce - można powiedzieć - jest przyjaznych przedsiębiorcom" - powiedział Ostrowski.

"W tym roku mamy dziewięć nowych urzędów, które po raz pierwszy dostały to wyróżnienie, ale są też cztery urzędy, które dostały wyróżnienie po raz dziesiąty" - poinformował. Ostrowski wyjaśnił, że są to: Urząd Skarbowy w Łukowie, Urząd Skarbowy w Ostrołęce, US Warszawa Wola, Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku.

Prezes BCC Marek Goliszewski powiedział, że konkurs świadczy nie tylko o tym, że relacje między urzędami a podatnikami "są ucywilizowane", ale może być dobrym przykładem zarówno dla przedsiębiorców i urzędników skarbowych, którzy jeszcze nie znaleźli się wśród laureatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Goliszewski wręczył wiceministrowi finansów, Generalnemu Inspektorowi Kontroli Skarbowej Andrzejowi Parafianowiczowi dyplom, w którym BCC podziękowało za wieloletnią współpracę w budowaniu przyjaznych relacji między urzędnikami skarbowymi, a przedsiębiorcami.

Parafianowicz zwrócił uwagę, że wyróżnienie należy się urzędnikom skarbowym za ich codzienną pracę i zaangażowanie. "Mam nadzieję, że pokażecie, iż można być jednocześnie skutecznym i sprawnie pobierać podatki, a jednocześnie robić to w sposób przyjazny, bez nadmiernego utrudniania pracy naszym drogim podatnikom" - powiedział.

 

Zamów już dziś!

Komplet przepisów z komentarzem - skuteczna pomoc dla kadr i płac >>

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego z Nowego Sącza Beata Orzeł-Ligęza powiedziała, że dla niej wyróżnienie jest szczególnie cenne, bowiem jej urząd został laureatem konkursu po raz pierwszy.

"To wyróżnienie, które daje ogromną satysfakcję i ogromny zaszczyt, ale również wyróżnienie, które mówi o tym, że przedsiębiorcy, którzy codziennie do nas do urzędu przychodzą, odbierają nas w jak najbardziej pozytywny sposób" - powiedziała. Dodała, że wyróżnienie stanowi także zobowiązanie do lepszej i bardziej profesjonalnej pracy. Orzeł-Ligęza podziękowała przedsiębiorcom, że znaleźli czas na wypełnienie ankiet konkursowych.

Urzędy były oceniane na podstawie ankiet wysyłanych przez przedsiębiorców z poszczególnych regionów. W tym roku firmy wysłały prawie 22 tys. ankiet. Najbardziej docenili urzędy skarbowe przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego, którzy wysłali ok. 5 tys. ankiet.

Według BCC firmy podkreślały profesjonalizm typowanych urzędów skarbowych oraz życzliwość i pozytywne nastawienie urzędników do podatników. Wśród niedogodności wskazywano natomiast często niemożliwość załatwienia wszystkich spraw przez internet i konieczność osobistego stawiennictwa w urzędzie. Sugerowano też wydłużenie godzin pracy urzędów.

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Unijne rozporządzenie DORA już obowiązuje. Które firmy muszą stosować nowe przepisy od 17 stycznia 2025 r.?

Od 17 stycznia 2025 r. w Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać Rozporządzenie DORA. Objęte nim podmioty finansowe miały 2 lata na dostosowanie się do nowych przepisów w zakresie zarządzania ryzykiem ICT. Na niespełna miesiąc przed ostatecznym terminem wdrożenia zmian Europejski Bank Centralny opublikował raport SREP (Supervisory Review and Evaluation Process) za 2024 rok, w którym ze wszystkich badanych aspektów związanych z działalnością banków to właśnie ryzyko operacyjne i teleinformatyczne uzyskało najgorsze średnie wyniki. Czy Rozporządzenie DORA zmieni coś w tym zakresie? Na to pytanie odpowiadają eksperci Linux Polska.

Transfer danych osobowych do Kanady – czy to bezpieczne? Co na to RODO?

Kanada to kraj, który kojarzy się nam z piękną przyrodą, syropem klonowym i piżamowym shoppingiem. Jednak z punktu widzenia RODO Kanada to „państwo trzecie” – miejsce, które nie podlega bezpośrednio unijnym regulacjom ochrony danych osobowych. Czy oznacza to, że przesyłanie danych na drugi brzeg Atlantyku jest ryzykowne?

e-Urząd Skarbowy w Twoim telefonie! Nowa aplikacja zmienia sposób korzystania z usług skarbowych

Ministerstwo Finansów wprowadza rewolucję w dostępie do usług skarbowych. Aplikacja e-Urząd Skarbowy pozwala na szybkie i bezpieczne załatwianie spraw urzędowych. To dopiero początek – kolejne aktualizacje przyniosą jeszcze więcej funkcji!

W 2025 roku oprocentowanie lokat bankowych mocno spadnie. Jak zadbać o oszczędności?

Banki przewidują mocny spadek stóp procentowych. Przykładowo BNP Paribas prognozuje, że na koniec 2025 roku podstawowa stopa procentowa NBP spadnie do 4%, czyli obniży się aż o 1,75 p.p. Z kolei PKO BP zakłada, że stopy procentowe spadną do 3,5%-4% do końca 2026 r. Te oczekiwania już teraz wpływają na oprocentowanie lokat bankowych. Rankomat.pl zwraca uwagę, że średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane NBP) wyniosło zaledwie 3,96% i w kolejnych miesiącach prawdopodobnie będzie dalej spadać. Między innymi dlatego w 2025 r. warto zmienić część swoich nawyków finansowych, do których przywykliśmy w ostatnich dwóch latach.

REKLAMA

Jak opodatkować przychody z najmu? Kluczowe zasady i przepisy

Przychody z najmu można opodatkować ryczałtem lub w ramach działalności gospodarczej. Wybór odpowiedniego sposobu zależy od rodzaju najmu i decyzji podatnika. Sprawdź, jakie zasady obowiązują, jakie stawki podatkowe mają zastosowanie oraz kiedy najem kwalifikuje się jako odrębne źródło przychodów.

9000 zł brutto średniej pensji w Polsce w 2025 r. Kiedy pęknie bariera psychologiczna 10 tys. zł miesięcznie?

Główny Urząd Statystyczny podał, że w grudniu 2024 r. przeciętne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw wyniosło 8.821,25 zł. Eksperci oceniają, że w 2025 roku na pewno przeciętne wynagrodzenie w przedsiębiorstwach przekroczy kwotę 9.000 zł brutto (ok. 6.450 zł netto). Natomiast zdaniem przedsiębiorców, granicą psychologiczną przeciętnej miesięcznej pensji w Polsce jest kwota 10 000 zł brutto (ok. 7.150 zł netto). Kiedy ta granica zostanie przełamana?

ZUS zmienił zasady doręczania pism na PUE (eZUS). Nowości od 15 stycznia 2025 r.

W komunikacie z 24 stycznia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że od 15 stycznia 2025 r. na portalu PUE eZUS udostępnił funkcjonalności, które wynikają z art. 71 ab ust. 1a ustawy o systemie ubezpieczeń́ społecznych w zakresie tzw. e-Doręczeń.

Rozliczenie PIT emeryta i rencisty w 2025 r. ZUS wysyła PIT-40A, PIT-11A i PIT-11 za 2024 r. Kiedy zwrot nadpłaty podatku? Jak odliczać i przekazać 1,5 proc. podatku?

W najbliższych tygodniach emeryci i renciści otrzymają ważny formularz, dotyczący rocznego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). ZUS rozpoczął właśnie wysyłkę deklaracji PIT-40A, PIT-11A i PIT-11 za miniony rok. W całym kraju akcja obejmie niemal 10,5 mln osób.

REKLAMA

Zmiany w uldze na dziecko. Wyższe limity, do 120 i 60 tys. zł rocznie

Nowelizacja ustawy o PIT zakłada podwyższenie limitów dochodów uprawniających do ulgi na dziecko. Proponowane zmiany obejmują m.in. zwiększenie limitu przychodów dla rodzin z czwórką lub więcej dzieci do 120 tys. zł rocznie oraz wyższe progi dochodowe dla rodziców wychowujących jedno dziecko.

Płatniku, sporządź i wyślij poprawnie PIT-11, PIT-R, PIT-4R i PIT-8AR

Ministerstwo Finansów przypomina płatnikom o obowiązku sporządzenia i przesłania deklaracji podatkowych za 2024 rok. Sprawdź, jak przygotować formularze, na co zwrócić uwagę i jak uniknąć błędów w dokumentach PIT.

REKLAMA