REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrodzono 59 Urzędów Skarbowych Przyjaznych Przedsiębiorcy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

59 urzędów skarbowych zostało w poniedziałek laureatami konkursu na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy - 2012, zorganizowanego przez Business Centre Club i Ministerstwo Finansów. Cztery urzędy zostały wyróżnione tym tytułem już po raz dziesiąty.


Koordynator Konkursu Krzysztof Ostrowski z BCC poinformował podczas poniedziałkowej uroczystości, że celem konkursu jest m.in. tworzenie atmosfery życzliwości i profesjonalizmu w kontaktach urzędników z przedsiębiorcami i promocja wysokich standardów obsługi klientów w urzędach skarbowych.

REKLAMA

Autopromocja

Zaznaczył, że porozumienie między BCC i MF w sprawie organizacji konkursu podpisano 10 lat temu. W tegorocznym konkursie dyplom otrzymało 59 urzędów.

"Od początku konkursu na 400 urzędów skarbowych w Polsce przynajmniej raz otrzymało ten dyplom aż 230 urzędów. Czyli ponad 57 proc. wszystkich urzędów w Polsce - można powiedzieć - jest przyjaznych przedsiębiorcom" - powiedział Ostrowski.

"W tym roku mamy dziewięć nowych urzędów, które po raz pierwszy dostały to wyróżnienie, ale są też cztery urzędy, które dostały wyróżnienie po raz dziesiąty" - poinformował. Ostrowski wyjaśnił, że są to: Urząd Skarbowy w Łukowie, Urząd Skarbowy w Ostrołęce, US Warszawa Wola, Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku.

Prezes BCC Marek Goliszewski powiedział, że konkurs świadczy nie tylko o tym, że relacje między urzędami a podatnikami "są ucywilizowane", ale może być dobrym przykładem zarówno dla przedsiębiorców i urzędników skarbowych, którzy jeszcze nie znaleźli się wśród laureatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goliszewski wręczył wiceministrowi finansów, Generalnemu Inspektorowi Kontroli Skarbowej Andrzejowi Parafianowiczowi dyplom, w którym BCC podziękowało za wieloletnią współpracę w budowaniu przyjaznych relacji między urzędnikami skarbowymi, a przedsiębiorcami.

Parafianowicz zwrócił uwagę, że wyróżnienie należy się urzędnikom skarbowym za ich codzienną pracę i zaangażowanie. "Mam nadzieję, że pokażecie, iż można być jednocześnie skutecznym i sprawnie pobierać podatki, a jednocześnie robić to w sposób przyjazny, bez nadmiernego utrudniania pracy naszym drogim podatnikom" - powiedział.

 

Zamów już dziś!

Komplet przepisów z komentarzem - skuteczna pomoc dla kadr i płac >>

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego z Nowego Sącza Beata Orzeł-Ligęza powiedziała, że dla niej wyróżnienie jest szczególnie cenne, bowiem jej urząd został laureatem konkursu po raz pierwszy.

"To wyróżnienie, które daje ogromną satysfakcję i ogromny zaszczyt, ale również wyróżnienie, które mówi o tym, że przedsiębiorcy, którzy codziennie do nas do urzędu przychodzą, odbierają nas w jak najbardziej pozytywny sposób" - powiedziała. Dodała, że wyróżnienie stanowi także zobowiązanie do lepszej i bardziej profesjonalnej pracy. Orzeł-Ligęza podziękowała przedsiębiorcom, że znaleźli czas na wypełnienie ankiet konkursowych.

Urzędy były oceniane na podstawie ankiet wysyłanych przez przedsiębiorców z poszczególnych regionów. W tym roku firmy wysłały prawie 22 tys. ankiet. Najbardziej docenili urzędy skarbowe przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego, którzy wysłali ok. 5 tys. ankiet.

Według BCC firmy podkreślały profesjonalizm typowanych urzędów skarbowych oraz życzliwość i pozytywne nastawienie urzędników do podatników. Wśród niedogodności wskazywano natomiast często niemożliwość załatwienia wszystkich spraw przez internet i konieczność osobistego stawiennictwa w urzędzie. Sugerowano też wydłużenie godzin pracy urzędów.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

REKLAMA

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

REKLAMA

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

REKLAMA