REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrodzono 59 Urzędów Skarbowych Przyjaznych Przedsiębiorcy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

59 urzędów skarbowych zostało w poniedziałek laureatami konkursu na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy - 2012, zorganizowanego przez Business Centre Club i Ministerstwo Finansów. Cztery urzędy zostały wyróżnione tym tytułem już po raz dziesiąty.


Koordynator Konkursu Krzysztof Ostrowski z BCC poinformował podczas poniedziałkowej uroczystości, że celem konkursu jest m.in. tworzenie atmosfery życzliwości i profesjonalizmu w kontaktach urzędników z przedsiębiorcami i promocja wysokich standardów obsługi klientów w urzędach skarbowych.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Zaznaczył, że porozumienie między BCC i MF w sprawie organizacji konkursu podpisano 10 lat temu. W tegorocznym konkursie dyplom otrzymało 59 urzędów.

"Od początku konkursu na 400 urzędów skarbowych w Polsce przynajmniej raz otrzymało ten dyplom aż 230 urzędów. Czyli ponad 57 proc. wszystkich urzędów w Polsce - można powiedzieć - jest przyjaznych przedsiębiorcom" - powiedział Ostrowski.

"W tym roku mamy dziewięć nowych urzędów, które po raz pierwszy dostały to wyróżnienie, ale są też cztery urzędy, które dostały wyróżnienie po raz dziesiąty" - poinformował. Ostrowski wyjaśnił, że są to: Urząd Skarbowy w Łukowie, Urząd Skarbowy w Ostrołęce, US Warszawa Wola, Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku.

REKLAMA

Prezes BCC Marek Goliszewski powiedział, że konkurs świadczy nie tylko o tym, że relacje między urzędami a podatnikami "są ucywilizowane", ale może być dobrym przykładem zarówno dla przedsiębiorców i urzędników skarbowych, którzy jeszcze nie znaleźli się wśród laureatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Goliszewski wręczył wiceministrowi finansów, Generalnemu Inspektorowi Kontroli Skarbowej Andrzejowi Parafianowiczowi dyplom, w którym BCC podziękowało za wieloletnią współpracę w budowaniu przyjaznych relacji między urzędnikami skarbowymi, a przedsiębiorcami.

Parafianowicz zwrócił uwagę, że wyróżnienie należy się urzędnikom skarbowym za ich codzienną pracę i zaangażowanie. "Mam nadzieję, że pokażecie, iż można być jednocześnie skutecznym i sprawnie pobierać podatki, a jednocześnie robić to w sposób przyjazny, bez nadmiernego utrudniania pracy naszym drogim podatnikom" - powiedział.

 

Zamów już dziś!

Komplet przepisów z komentarzem - skuteczna pomoc dla kadr i płac >>

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego z Nowego Sącza Beata Orzeł-Ligęza powiedziała, że dla niej wyróżnienie jest szczególnie cenne, bowiem jej urząd został laureatem konkursu po raz pierwszy.

"To wyróżnienie, które daje ogromną satysfakcję i ogromny zaszczyt, ale również wyróżnienie, które mówi o tym, że przedsiębiorcy, którzy codziennie do nas do urzędu przychodzą, odbierają nas w jak najbardziej pozytywny sposób" - powiedziała. Dodała, że wyróżnienie stanowi także zobowiązanie do lepszej i bardziej profesjonalnej pracy. Orzeł-Ligęza podziękowała przedsiębiorcom, że znaleźli czas na wypełnienie ankiet konkursowych.

Urzędy były oceniane na podstawie ankiet wysyłanych przez przedsiębiorców z poszczególnych regionów. W tym roku firmy wysłały prawie 22 tys. ankiet. Najbardziej docenili urzędy skarbowe przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego, którzy wysłali ok. 5 tys. ankiet.

Według BCC firmy podkreślały profesjonalizm typowanych urzędów skarbowych oraz życzliwość i pozytywne nastawienie urzędników do podatników. Wśród niedogodności wskazywano natomiast często niemożliwość załatwienia wszystkich spraw przez internet i konieczność osobistego stawiennictwa w urzędzie. Sugerowano też wydłużenie godzin pracy urzędów.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Thermomix w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy je zna

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych osób prowadzących działalność gospodarczą nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

REKLAMA

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

REKLAMA

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

REKLAMA