REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nagrodzono 59 Urzędów Skarbowych Przyjaznych Przedsiębiorcy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

59 urzędów skarbowych zostało w poniedziałek laureatami konkursu na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy - 2012, zorganizowanego przez Business Centre Club i Ministerstwo Finansów. Cztery urzędy zostały wyróżnione tym tytułem już po raz dziesiąty.


Koordynator Konkursu Krzysztof Ostrowski z BCC poinformował podczas poniedziałkowej uroczystości, że celem konkursu jest m.in. tworzenie atmosfery życzliwości i profesjonalizmu w kontaktach urzędników z przedsiębiorcami i promocja wysokich standardów obsługi klientów w urzędach skarbowych.

REKLAMA

Autopromocja

Zaznaczył, że porozumienie między BCC i MF w sprawie organizacji konkursu podpisano 10 lat temu. W tegorocznym konkursie dyplom otrzymało 59 urzędów.

REKLAMA

"Od początku konkursu na 400 urzędów skarbowych w Polsce przynajmniej raz otrzymało ten dyplom aż 230 urzędów. Czyli ponad 57 proc. wszystkich urzędów w Polsce - można powiedzieć - jest przyjaznych przedsiębiorcom" - powiedział Ostrowski.

"W tym roku mamy dziewięć nowych urzędów, które po raz pierwszy dostały to wyróżnienie, ale są też cztery urzędy, które dostały wyróżnienie po raz dziesiąty" - poinformował. Ostrowski wyjaśnił, że są to: Urząd Skarbowy w Łukowie, Urząd Skarbowy w Ostrołęce, US Warszawa Wola, Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku.

Prezes BCC Marek Goliszewski powiedział, że konkurs świadczy nie tylko o tym, że relacje między urzędami a podatnikami "są ucywilizowane", ale może być dobrym przykładem zarówno dla przedsiębiorców i urzędników skarbowych, którzy jeszcze nie znaleźli się wśród laureatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Goliszewski wręczył wiceministrowi finansów, Generalnemu Inspektorowi Kontroli Skarbowej Andrzejowi Parafianowiczowi dyplom, w którym BCC podziękowało za wieloletnią współpracę w budowaniu przyjaznych relacji między urzędnikami skarbowymi, a przedsiębiorcami.

Parafianowicz zwrócił uwagę, że wyróżnienie należy się urzędnikom skarbowym za ich codzienną pracę i zaangażowanie. "Mam nadzieję, że pokażecie, iż można być jednocześnie skutecznym i sprawnie pobierać podatki, a jednocześnie robić to w sposób przyjazny, bez nadmiernego utrudniania pracy naszym drogim podatnikom" - powiedział.

 

Zamów już dziś!

Komplet przepisów z komentarzem - skuteczna pomoc dla kadr i płac >>

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego z Nowego Sącza Beata Orzeł-Ligęza powiedziała, że dla niej wyróżnienie jest szczególnie cenne, bowiem jej urząd został laureatem konkursu po raz pierwszy.

"To wyróżnienie, które daje ogromną satysfakcję i ogromny zaszczyt, ale również wyróżnienie, które mówi o tym, że przedsiębiorcy, którzy codziennie do nas do urzędu przychodzą, odbierają nas w jak najbardziej pozytywny sposób" - powiedziała. Dodała, że wyróżnienie stanowi także zobowiązanie do lepszej i bardziej profesjonalnej pracy. Orzeł-Ligęza podziękowała przedsiębiorcom, że znaleźli czas na wypełnienie ankiet konkursowych.

Urzędy były oceniane na podstawie ankiet wysyłanych przez przedsiębiorców z poszczególnych regionów. W tym roku firmy wysłały prawie 22 tys. ankiet. Najbardziej docenili urzędy skarbowe przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego, którzy wysłali ok. 5 tys. ankiet.

Według BCC firmy podkreślały profesjonalizm typowanych urzędów skarbowych oraz życzliwość i pozytywne nastawienie urzędników do podatników. Wśród niedogodności wskazywano natomiast często niemożliwość załatwienia wszystkich spraw przez internet i konieczność osobistego stawiennictwa w urzędzie. Sugerowano też wydłużenie godzin pracy urzędów.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

REKLAMA

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

REKLAMA