Podatek tonażowy - zmiany w prowadzeniu wykazów
REKLAMA
W dniu 3 lipca 2013 roku weszło w życie rozporządzenie dotyczące sposobu prowadzenia wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przez przedsiębiorców żeglugowych opodatkowanych podatkiem tonażowym. Zmiany dotyczą prowadzenia wykazu tych środków w formie elektronicznej.
REKLAMA
Przypomnijmy, że podatkiem tonażowym opodatkowani mogą być przedsiębiorcy żeglugowi prowadzący działalność polegającą na świadczeniu usług w żegludze międzynarodowej. Przy wyborze tej formy, dochody opodatkowane w ten sposób nie podlegają opodatkowaniu dochodowemu.
Jak zmienią się zasady korzystania z podatku tonażowego
Podatnicy korzystający z tego opodatkowania powinni prowadzić wykaz środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Wpisy powinny być dokonywane najpóźniej w miesiącu przyjęcia środków i wartości do używania. Podatnicy, którzy prowadzą wykaz w formie elektronicznej, mają obowiązek używania programu, który umożliwi im wydrukowanie go.
Według nowych przepisów przedsiębiorcy żeglugowi prowadzący wykaz przy zastosowaniu technik informatycznych maja obowiązek w terminie do dnia 20. każdego miesiąca sporządzić wydruk zapisów dokonanych za poprzedni miesiąc.
Zapraszamy na forum o rachunkowości
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat