REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wkrótce konferencja: Podatki VAT i CIT - nowelizacja ustaw podatkowych w 2014 roku

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 10 - 12 czerwca 2014 r. w Warszawie odbędzie się Konferencja poświęcona zmianom w ustawie o VAT i ustawie o CIT, jakie weszły w życie w 2014 roku. Organizatorem Konferencji jest MDDP Akademia Biznesu.

 

REKLAMA

REKLAMA

PROWADZĄCY KONFERENCJE:

Sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego - doświadczony wykładowca, praktyk, autor wielu publikacji i artykułów z zakresu podatku od towarów i usług w świetle dyrektyw unijnych i orzecznictwa NSA i ETS.

Dawid Milczarek - prawnik, ekspert podatkowy, manager w spółce doradztwa podatkowego Martini i Wspólnicy. Specjalizuje się w problematyce podatku VAT oraz postępowań sądowo-administracyjnych. W latach 2004-2007 pracował w Izbie Skarbowej, gdzie odpowiadał za kontrolę instancyjną indywidualnych interpretacji podatkowych. W latach 2007-2010 był asystentem sędziego w Izbie Finansowej Naczelnego Sądu Administracyjnego, gdzie zajmował się przygotowywaniem projektów orzeczeń kasacyjnych, uchwał oraz pytań prejudycjalnych do ETS w zakresie VAT

REKLAMA

Marta Szafarowska - doradca podatkowy, partner w MDDP. Od 1998 roku pracuje jako specjalista w zakresie podatku VAT i akcyzy. W latach 2002-2004 roku pracowała w zespole VAT, ceł i akcyzy w Ernst & Young, a poprzednio od 1998 roku w zespole VAT PricewaterhouseCoopers. W trakcie wieloletniej praktyki zdobyła szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie problemów podatkowych typowych dla firm z branży leasingowej oraz świadczących usługi finansowe, a także producentów wyrobów akcyzowych, jak również branży dystrybucyjnej. Była zaangażowana w szereg projektów dotyczących optymalizacji podatku VAT i akcyzy, które zostały efektywnie wdrożone w kilku wiodących polskich spółkach. Autorka wielu artykułów w prasie specjalistycznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Piotr Liss - doradca podatkowy, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracuje w Dziale Doradztwa Podatkowego w RSM Poland KZWS od 2003 roku. Od 2007 roku na stanowisku Tax Partnera. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie przy optymalizacjach podatkowych oraz podatkowym strukturyzowaniu transakcji. Jego działalność doradcza koncentruje się na problemach z zakresu opodatkowania międzynarodowego i podatku dochodowym od osób prawnych. Autor licznych publikacji książkowych oraz prasowych o tematyce podatkowej.

Marcin Zarzycki - doradca podatkowy, prawnik. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy. W latach 2009 - 2013 Dyrektor Departamentu Podatkowego w Kancelarii Mec. Marcina Górskiego w Warszawie. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy licznych transakcjach gospodarczych takich jak łączenie oraz podział spółek kapitałowych, jak również dokonywał analizy transakcji gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi oraz podatkiem VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych przeprowadzanych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Dodatkowo sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, paliwowej, budowlanej i nieruchomości oraz uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych oraz używania samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa handlowego oraz prawa podatkowego. Specjalizuje się w prawie spółek, łączeniu oraz podziale jednostek gospodarczych, prawie obrotu instrumentami finansowymi, cenach transferowych, sponsoringu, reprezentacji i reklamie,  podróżach służbowych oraz VAT/CIT/PIT.

Program konferencji:

Dzień I - 10 czerwca 2014 r.:  Nowelizacja ustawy o VAT w 2014 roku

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

10:00 - 11:15 - Sędzia NSA

 Najnowsze orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego oraz Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

11:15 - 11:30 - przerwa kawowa

11:30 - 12:45 - Dawid Milczarek

Obowiązek podatkowy po nowelizacji przepisów:

a) przepisy przejściowe dotyczące momentu powstania obowiązku podatkowego,
b) określenie momentu dostawy towarów oraz wykonania usługi kluczem do prawidłowego rozpoznania obowiązku podatkowego,
c) obowiązek podatkowy powstający z chwilą otrzymania zapłaty,
d) powstawanie obowiązku podatkowego w przypadku zaliczek - definicja zaliczki oraz zaliczki niepowodujące powstania obowiązku podatkowego,
e) definicja usług oraz dostaw ciągłych a moment ich opodatkowania VAT,
f) obowiązek podatkowy w przypadku usług budowlanych,
g) szczególne reguły opodatkowania dostawy książek, gazet oraz czasopism drukowanych,
h) rozliczenie VAT w przypadku dostawy tzw. mediów,
i) opodatkowanie najmu, dzierżawy oraz leasingu,
j) rozliczenie usług transportowych oraz spedycyjnych po nowelizacji,
k) opodatkowanie dostaw oraz nabyć wewnątrzwspólnotowych,
l) obowiązek podatkowy z tytułu eksportu towarów,
m) opodatkowanie importu usług.

 

12:45 - 13:30 przerwa lunchowa

 

13:30 - 15:30 - Dawid Milczarek

Nowe zasady wystawiania faktur VAT:

a) pojęcie faktury VAT,
b) zakres przypadków, w których konieczne jest wystawienie faktury,
c) brak obowiązku wystawiania faktur VAT z tytułu usług ubezpieczeniowych oraz finansowych,
d) dokumenty uznawane za faktury,
e) rola faktury proforma.
f) refakturowanie po nowelizacji przepisów,
g) zmiana podstawowego terminu wystawiania faktur,
h) termin wystawienia faktury w przypadku usług budowlanych,
i) termin wystawienia faktury z tytułu dostawy gazet, książek oraz czasopism,
j) fakturowanie tzw. mediów,
k) termin wystawienia faktury w przypadku najmu, dzierżawy oraz leasingu,
l) wystawianie faktur z tytułu rozliczenia opakowań zwrotnych,
m) możliwość wystawienia faktury przed dokonaniem transakcji,
n) określenie momentu sprzedaży w przypadku faktur wystawianych przed dokonaniem sprzedaży,
o) konsekwencje wystawienia faktury przed sprzedażą,
p) wystawienia faktury przed sprzedażą a powstanie obowiązku podatkowego,
q) wystawianie i rozliczanie faktur korygujących po nowelizacji.

Znowelizowane zasady odliczania podatku naliczonego:

a) transakcje na przełomie 2013/2014 r. a stosowanie odpowiednich reguł odliczania VAT,
b) odliczenie VAT w okresie, w którym u sprzedawcy powstał obowiązek podatkowy,
c) odliczenie VAT w przypadku faktur otrzymanych po dokonaniu transakcji opodatkowanej VAT,
d) możliwość przesunięcia prawa do odliczenia VAT do jednego z dwóch kolejnych okresów rozliczeniowych,
e) odliczenie VAT poprzez korektę deklaracji VAT,
f) prawo do odliczenia VAT w przypadku niektórych czynności zafakturowanych przed ich dokonaniem,
g) odliczanie VAT w przypadku mediów,
h) termin odliczenia VAT w przypadku usług najmu, dzierżawy oraz leasingu,
i) odliczenie VAT z tytułu nabycia praw oraz licencji,
j) uregulowanie zaliczki a możliwość odliczenia VAT,
k) zasady odliczania VAT w przypadku wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów,
l) odliczanie VAT w przypadku importu usług,
m) odliczanie VAT z tytułu czynności objętych tzw. samonaliczeniem,
n) otrzymanie duplikatu faktury a prawo do odliczenia VAT,
o) zmiana przepisów w zakresie ustalania proporcji sprzedaży.

15:30 - 15:45 - przerwa kawowa

 

15:45 - 17:00 - Marta Szafarowska

Odliczanie VAT od samochodów, paliwa oraz kosztów eksploatacji środków transportu:

a) odliczanie VAT do 1 stycznia 2014 r. ,
b) odliczanie VAT od 1 stycznia 2014 r. do 1 marca 2014 r.,
c) możliwość odliczenia VAT w przypadku samochodów z tzw. kratką,
d) nowelizacja reguł odliczania VAT z tytułu nabycia oraz eksploatacji pojazdów samochodowych od 1 marca 2014 r.,
e) odliczenie VAT od samochodów specjalnych,
f) odliczenie VAT w wysokości 50% w przypadku pojazdów samochodowych,
g) przeznaczenie samochodu na cele działalności gospodarczej a możliwość odliczenia VAT w 100%,
h) ewidencja przebiegu pojazdu jako warunek konieczny odliczenia VAT,
i) pojazdy samochodowe, które ze względu na swoją konstrukcję umożliwiają odliczenie VAT w pełnym zakresie,
j) przepisy przejściowe dotyczące odliczenia VAT od paliwa,
k) przepisy przejściowe w przedmiocie leasingu, najmu oraz dzierżawy.

Dzień II - 11 czerwca 2014 r.: Podatek dochodowy od osób prawnych

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

 

10:00 - 11:45 - Piotr Liss

1. Korekta kosztów uzyskania przychodów - zmiana od 1 stycznia 2013 r., skutki w trakcie i na koniec roku podatkowego, najnowsze interpretacje oraz podejście organów podatkowych.
2. Amortyzacja środków trwałych według nowych zasad - zapłata jako element konieczny uznania odpisu za koszt uzyskania przychodów (w tym leasing finansowy).
3. Omówienie praktycznych przypadków związanych z korektą kosztów.
4. Zmiany w zakresie leasingu operacyjnego i finansowego od 2013 r.

11:45 - 12:00 - przerwa kawowa

 

12:00 - 13:30 - Piotr Liss

Omówienie aktualnych kontrowersji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w świetle najnowszego orzecznictwa sądowego oraz praktyki organów podatkowych:

a) przychody z nieodpłatnych świadczeń otrzymywanych przez  podatników a także wydawanych pracownikom,

b) koszty reprezentacji i reklamy:
- upominki dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów,
- organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych,
- kartki świąteczne,
- organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym,
- reklama a marketing - skutki podatkowe,
- wydatki na spotkania z kontrahentami a koszty uzyskania przychodów,
- inne działania marketingowe a koszty uzyskania przychodów.

c) koszty związane z finansowaniem osób prawnych:
- niedostateczna (cienka) kapitalizacja,
- koszty związane z podwyższeniem kapitału spółek.

13:30 - 14:15 lunch

 

14:15 - 16:00 - Marcin Zarzycki

Omówienie aktualnych kontrowersji w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w świetle najnowszego orzecznictwa sądowego oraz praktyki organów podatkowych cd:

a) wydatki związane z używaniem samochodów osobowych wobec zmiany definicji w trakcie 2014 r. - zasady kwalifikowania pojazdów i rozliczania kosztów uzyskania;
b) samochody pracowników wykorzystywane na potrzeby pracodawcy a koszty podatkowe;
c) samochody służbowe wykorzystywane na potrzeby pracowników - skutki podatkowe  w kosztach pracodawcy;
d) rabaty, zwroty towarów itp. w podatku dochodowym od osób prawnych: skutki po stronie otrzymującego i przyznającego najnowsza NIEBEZPIECZNA wykładnia i jej wpływ na bieżące rozliczania oraz minione lata podatkowe.   

Dzień III SPECJALNY - 12 czerwca 2014 r.

Samochód w działalności firmy w ujęciu podatkowym z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 1 kwietnia 2014 roku

 

10:00 - 15:45 - Marcin Zarzycki

9:30 - 10:00 - przerwa powitalna

11:15 - 11:30 - przerwa kawowa

13:00 - 13:45 lunch

 1. Definicja samochodu w przepisach podatkowych i prawie o ruchu drogowym - problem z jednoznaczną definicją samochodu dla celów podatkowych:
a) samochód osobowy,
b) samochód ciężarowy,
c) pojazd specjalny,
d) nowa definicja „pojazdu samochodowego” na gruncie ustawy VAT.

2. Formy oraz zasady nabywania i użytkowania samochodów w firmie (zakup, leasing, dzierżawa, najem) oraz ich konsekwencje podatkowe. 

3. Obowiązki dokumentacyjne związane z samochodem w działalności firmy - aspekty praktyczne:
a) homologacja,
b) zgłoszenie do Urzędu Skarbowego,
c) ujęcie w ewidencji środków trwałych,
d) dokumentowanie wydatków,
e) inne.

4. Samochód w firmie - aspekty podatkowe - VAT:
a) zmiany w zakresie odliczania podatku VAT z tytułu nabycia pojazdów samochodowych oraz wydatków związanych z ich eksploatacją,
b) stan prawny od 1 stycznia 2014 r. oraz od 1 marca 2014 r.,
c) ustawa nowelizująca UoVAT z dnia 7 lutego 2014 r., 
d) odliczenie VAT przy zakupie - kiedy 100 % a kiedy 60 %?
e) okres przejściowy - dla kogo 100 % a dla kogo 50 % odliczenia VAT od wydatków związanych z eksploatacją samochodów,
f) odliczanie VAT od paliwa, naprawy, zakupu części zamiennych,
g) korekta VAT w przypadku zmiany przeznaczenia pojazdu,
h) inne zmiany w rozliczeniu VAT od 1 stycznia 2014 r., dotyczące samochodów:
 - samochody jako „towary używane”,
 - nowa definicja pojęcia ,,towar używany”,
 - nowe zasady zastosowania zwolnień dla dostawy towarów używanych.
i) zakwestionowanie przez organy skarbowe prawa do odliczenia VAT w 100 % w świetle znowelizowanego Kodeksu Karno Skarbowego,
j) planowane zmiany od 1 stycznia 2015 r.

5. Samochód w firmie - aspekty podatkowe - CIT:
a) koszty eksploatacji samochodów:
 - amortyzacja
 - ubezpieczenie,
 - starty i  koszty remontów.
b) leasing samochodów osobowych:
 - leasing operacyjny,
 - leasing finansowy,
 - samochody poleasingowe.
c) najem/dzierżawa samochodu osobowego:
 - wydatki na najem / dzierżawę  samochodów,
 - prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu („kilometrówki”) - kiedy obowiązek?
 - czynsz najmu / dzierżawy a zakres tzw. „kilometrówki”,
 - przedterminowe zakończenie umowy najmu - aspekty podatkowe.

6. Prywatne samochody pracowników i współpracowników używane na cele służbowe:
a) samochody prywatne wykorzystywane w jazdach lokalnych,
b) samochody prywatne wykorzystywane podczas podróży służbowych,
c) wydatki na parking i autostrady w świetle zmian przepisów o podróżach służbowych z dnia 1 marca 2013 r.,
d) ewidencja przebiegu pojazdu - aspekty praktyczny.

7. Samochody służbowe wykorzystywane w celach prywatnych:
a) zasady rozliczeń na gruncie PIT - problemy praktyczne,
b) nieodpłatne świadczenie na rzecz pracownika - jak ustalić wartość pieniężną / przychód?
c) koszty eksploatacji samochodu służbowego wykorzystywanego na cele prywatne a koszty uzyskania przychodów,
d) naliczenie VAT-u należnego?
e) zasady obciążania pracowników wydatkami na paliwo, ubezpieczenie, mandaty itd.

8. Samochód w firmie - inne wybrane zagadnienia:
a) samochód w jednoosobowej działalności gospodarczej,
b) kradzież samochodu własnego lub leasingowanego - likwidacja szkody,
c) wypadek z udziałem samochodu własnego lub leasingowanego - odmowa wypłaty odszkodowania, szkoda całkowita, niespłacone raty leasingowe,
d) mandaty karne - ujęcie podatkowe,
e) sprzedaż samochodu po zakończeniu działalności lub po przekazaniu na cele prywatne.

9. Najnowsze orzecznictwo sądów administracyjnych oraz interpretacje organów podatkowych w zakresie samochodu w działalności firmy. 

10. Pytania i odpowiedzi.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Koszt uczestnictwa w konferencji i dniu specjalnym (3 dni) wynosi:

- jednej osoby 2190 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1990 zł/os. + 23% VAT

Koszt uczestnictwa w konferencji - dzień I i II:

- jednej osoby 1690 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1590 zł/os. + 23% VAT

Koszt uczestnictwa w dniu specjalnym - dzień III:

- jednej osoby 540 zł + 23% VAT

- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 490 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia podając w tytule przelewu kod konferencji (SOP 14208).

Cena obejmuje: uczestnictwo w konferencji, materiały, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć:

Dzień I: 10:00-17:00

Dzień II: 10:00-16:00

Dzień III: 10:00-15:45

Miejsce zajęć:

budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25

Informacje:      

Norbert Saks, Joanna Domaszewska

tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90

norbert.saks@akademiamddp.pl;                 

joanna.domaszewska@akademiamddp.pl.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

REKLAMA

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

REKLAMA

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA