REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zapraszamy na webinarium "Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze" - 7 listopada 2013

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firma doradcza Accreo wspólnie z portalem Infor.pl zapraszają serdecznie na drugą edycję webinarium o tematyce „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze”, które odbędzie się w czwartek, 7 listopada 2013 r. o godz. 11.00. Zarejestruj się! Udział w szkoleniu online jest bezpłatny.


Zapraszamy na drugą część WEBINARIUM „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze” - 7 listopada 2013

Autopromocja


W celu skorzystania z webinarium należy się wcześniej zarejestrować. Zarejestruj się na webinarium!

 

 

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

 


OPIS TEMATU WEBINARIUM
:


Michał Roszkowski, radca prawny, doradca podatkowy, partner w Accreo


Firmy coraz częściej oferują pracownikom dodatkowe świadczenia pozapłacowe, wspierając w ten sposób systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach.

Pomimo spowolnienia gospodarczego znacząca część pracodawców nie zmniejszyła budżetu przeznaczonego na dodatkowe świadczenia na rzecz zatrudnionych. Oznacza to, że pracodawcy są świadomi, jak duży wpływ na motywację pracowników mogą mieć różnego rodzaju świadczenia pozapłacowe. Bardziej zmotywowani pracownicy wykonują swoją pracę efektywniej, co wpływa na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Do najczęściej spotykanych świadczeń pozapłacowych należą m.in.: abonamenty medyczne, telefon służbowy, samochód oraz karty multisport. Coraz chętniej pracodawcy - w celu stworzenia dobrego wizerunku przedsiębiorstwa zarówno wśród obecnych, jak i potencjalnych pracowników - oferują inny, bardziej atrakcyjny zakres różnorodnych benefitów.

Poza tradycyjnymi, takimi jak: dofinansowywanie zakupu  okularów korekcyjnych czy umożliwianie pracownikom nabywania produkowanych przez firmę towarów po niższej cenie, pracodawcy coraz częściej decydują się na organizowanie imprez firmowych i wyjazdów o charakterze integracyjnym.

Z uwagi na to, że istnieje wiele benefitów, jakie mogą zaoferować pracodawcy, pojawiają się trudności w wyborze takiego typu świadczeń, który będzie najbliższy ich realnym potrzebom, przynosząc tym samym najwięcej korzyści przedsiębiorstwu.

Dodatkowym utrudnieniem w wyborze konkretnego świadczenia jest fakt, że pracownicy kierują się zazwyczaj indywidualnymi preferencjami. W takiej sytuacji ciekawym rozwiązaniem jest ustalenie przez pracodawcę kwotowego limitu, w ramach którego każdy z zatrudnionych może wybrać najbardziej odpowiadający mu benefit.


Izabela Ukonu, Starszy konsultant w Accreo


Świadczenia pozapłacowe to dodatki do wynagrodzenia, które przekazywane są pracownikom najczęściej w sposób bezgotówkowy. Często zdarza się, że pracodawca współfinansuje nabycie przez pracowników towarów lub usług. Głównym ich celem jest zwiększenie motywacji pracowników, poprawienie atmosfery pracy oraz budowa dobrego wizerunku firmy, a więc właśnie z tych powodów przekazywanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników  ma nie tylko na celu przysporzenie korzyści pracownikom, ale również nakierunkowane jest pośrednio na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Należy pamiętać, że przekazanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników wiąże się z określonymi skutkami podatkowymi. Po stronie pracodawców decydujące znaczenie ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, wydatków poniesionych na zapewnienie świadczeń pracownikom, a także obowiązek opodatkowania VAT przekazanego benefitu. Dlatego firmy, które planują przekazanie pracownikom świadczeń pozapłacowych, powinny dokonać szczegółowej analizy ich zasad opodatkowania.  Szczególną uwagę trzeba zwrócić na właściwe dokumentowanie czynności związanych z przekazywaniem benefitów na rzecz zatrudnionych, gdyż ma to kluczowe znaczenie w odniesieniu do obowiązków w zakresie VAT i CIT.


POZNAJ NASZYCH PRELEGENTÓW:


Izabela Ukonu

Starszy konsultant

Specjalizuje się w doradztwie w zakresie bieżących rozliczeń, ze szczególnym uwzględnieniem podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych.

Posiada 4-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym. Od początku swojej kariery związana z firmą doradczą Accreo. Izabela świadczy usługi doradztwa podatkowego na rzecz zróżnicowanej grupy podmiotów, w szczególności z sektora energetycznego, FMCG oraz dla inwestorów prywatnych.

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Jest autorką licznych artykułów, dodatków branżowych dotyczących tematyki podatkowej. Jest współautorką książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).


Aleksandra Plichta

Starszy konsultant

Specjalizuje się w bieżącym doradztwie w obszarze podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego na rzecz polskich i zagranicznych spółek.

Bogate doświadczenie podatkowe zdobywała w wiodących firmach z branży tytoniowej oraz BPO, zajmując się głównie konsekwencjami podatkowymi międzynarodowych transakcji związanych z obrotem towarowym i usługowym. Posiada również doświadczenie w zakresie prowadzenia przeglądów podatkowych oraz projektowaniu i implementacji nowych modelów biznesowych.

W 2011 r. dołączyła do zespołu ekspertów Accreo, gdzie doradza przede wszystkim klientom z branż energetycznej, leasingowej oraz FMCG.

Aleksandra jest absolwentką Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego (Finanse i rachunkowość - Strategie podatkowe). Autorka wielu dodatków branżowych, a także publikacji o tematyce podatkowej. Ekspert d/s szkoleń w zakresie VAT.

Współautorka książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).


Accreo Sp. z o.o.
jest wiodącą firmą doradczą, oferującą usługi z zakresu doradztwa podatkowego i prawnego dla przedsiębiorstw i klientów indywidualnych. Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz bogatą międzynarodową praktykę dla największych podmiotów gospodarczych na świecie. Od ponad 7 lat istnienia na rynku usług konsultingowych, Accreo zdobyło silną pozycję rynkową i obecnie znajduje się w czołówce firm doradczych w Polsce.

Accreo podnosi efektywność działalności zarówno międzynarodowych korporacji jak i rodzimych przedsiębiorstw, oferując pomoc w opracowaniu strategii biznesowych oraz wsparcie w procesie ich implementacji. Oferujemy Klientom wysoki standard usług w połączeniu z międzynarodowym doświadczeniem i całkowitą niezależnością od podmiotów audytorskich.

Cechą wyróżniającą Accreo jest elastyczny model współdziałania grup eksperckich z zakresu prawa i podatków, które w zależności od potrzeb Klientów, łączą się w zespoły projektowe lub zachowują całkowitą odrębność. Tak elastyczny model działania pozwala nam swobodnie zarządzać zespołami ekspertów, optymalizować koszty ponoszone przez Klientów oraz wypracować skuteczne rozwiązania w najbardziej złożonych zagadnieniach prawno-podatkowych.

Wspólne wartości biznesowe, synergia oferowanych usług oraz znajomość wielu specjalizacji branżowych, gwarantują efektywność naszych działań i tym samym tworzą unikalną propozycję nowoczesnych usług doradczych w Polsce.


Kontakt:

Accreo Sp. z o.o.

Ul. Próżna 7

00 - 107 Warszawa

Tel. + 48 22 487 56 10

Fax + 48 22 487 55 10

office@accreo.pl

www.accreo.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Accreo

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Podatek PIT - część 2
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
    30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
    2 maja 2023 r. (wtorek)
    4 maja 2023 r. (czwartek)
    29 kwietnia 2023 r. (sobota)
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kontrole kadr i ewidencji kierowców w firmie transportowej. Na co zwracają uwagę ITD, PIP, ZUS i inni kontolerzy?

    Prawidłowe rozliczenie kierowców z dobrze prowadzonymi kadrami zapewniają nie tylko optymalizację kosztów, ale przede wszystkim bezpieczeństwo firmy transportowej. Tutaj nie ma równania z jedną niewiadomą. A kontrole ITD i PIP potwierdzają, że pomiędzy kadrami i rozliczeniami kierowców musi istnieć sprzężenie zwrotne.

    W pierwszym kwartale 2024 roku poziom inflacji wyniósł 2,8% r/r. Ceny wzrosły w niemal wszystkich grupach towarów i usług

    W pierwszym kwartale 2024 roku poziom inflacji wyniósł 2,8% r/r. Ceny wzrosły w niemal wszystkich grupach towarów i usług – z wyjątkiem transportu.

    Rada Fiskalna zacznie obradować w 2026 roku. "Pracujemy nad projektem Rady Fiskalnej. Premier Donald Tusk mówił o tym w expose" - poinformował minister finansów Andrzej Domański

    Rada Fiskalna zacznie obradować w 2026 roku, a projekt jej funkcjonowania zostanie przedstawiony w bieżącym roku - poinformował minister finansów Andrzej Domański. Nowa instytucja rządowa ma składać się z neutralnych członków, którzy będą opiniowali wydatki budżetu państwa.

    Na czym polega prowadzenie dokumentacji pracowniczej? Jak przechowywać akta osobowe pracowników?

    Na czym polega prowadzenie dokumentacji pracowniczej? Jak przechowywać akta osobowe pracowników? Co obejmuje dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy?

    Największy jednorazowy przelew z UE. Wpłynęło 27 mld zł płatności z KPO

    Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz poinformowała, że płatność z pierwszego wniosku, złożonego w grudniu ub.r., dotyczącego środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), w wysokości 27 mld zł trafiła dziś do Polski.

    Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych Stowarzyszenia Filmowców Polskich odniósł się do kwestii "tantiem od internetu"

    Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych Stowarzyszenia Filmowców Polskich odniósł się do artykułu "Tantiemy od internetu - nadchodzi nowy parapodatek! Przedsiębiorcy są zaniepokojeni", wskazując m.in., że "nazywanie tantiem z internetu dla twórców filmowych nowym parapodatkiem jest zabiegiem absolutnie nieuprawnionym".

    Podatek od nieruchomości od mieszkania na wynajem. Jaka stawka? 33,10 zł czy 1,15 zł za 1 m2?

    Właściciele mieszkań przeznaczonych na wynajem nie mają pewności, ile powinien wynosić podatek od nieruchomości od takiego mieszkania. To bardzo ważna kwestia, bo mówimy o dwóch stawkach, które mogą mieć zastosowanie. W większości gmin, pierwsza taka stawka wynosi obecnie 33,10 zł za 1 metr kwadratowy, a druga - 1,15 zł za 1 metr kwadratowy. Różnica jest zatem ogromna. Dlaczego podatek od nieruchomości w kontekście wynajmu mieszkań jest problematyczny?

    KSeF od 2025 roku? Będzie można wystawić normalną fakturę i dopiero potem wysłać do KSeF. prof. Modzelewski: podstawowy błąd naprawiony, reszta absurdów pozostała

    Autorzy projektu nowelizacji przepisów, które miały z dniem 1 lipca br. narzucić podatnikom VAT obowiązek wystawiania tzw. faktur ustrukturyzowanych w KSeF, nieco przejrzeli na oczy i dostrzegli podstawowy błąd swojej koncepcji – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. 

    "DGP": Urzędy skarbowe nie nałożyły dotąd na żadne przedsiębiorstwo kary za nieprzesłanie adresu strony internetowej ze strategią podatkową

    Urzędy skarbowe nie nałożyły dotąd na żadne przedsiębiorstwo kary za nieprzesłanie adresu strony internetowej ze strategią podatkową - poinformował "DGP" resort finansów, pisze w poniedziałkowym wydaniu gazeta, która pyta, czy wszyscy tak dobrze wypełniają ten obowiązek, czy nikt tego nie sprawdza.

    ZUS wstrzymał zasiłki chorobowe na kwotę ponad 29 mln złotych. Polacy wciąż oszukują

    Polacy wciąż oszukują. W ubiegłym roku ZUS wstrzymał zasiłki chorobowe na kwotę ponad 29 mln złotych. ZUS coraz częściej kontroluje zwolnienia lekarskie.

    REKLAMA