REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzmożony nadzór nad środkami pozyskanymi z UE

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Powstała kolejna regionalna grupa do walki z przestępstwami na szkodę interesów finansowych z funduszy Unii Europejskiej. To już szósty zespół w Polsce, który będzie odpowiedzialny za kontrolę wykorzystania unijnych środków.


Polecamy:
Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014 r.

REKLAMA


Wzmocnienie kooperacji państw członkowskich


O tym, że po unijne fundusze sięgają również nieuczciwi świadczeniobiorcy wiadomo nie od dziś. Według różnych szacunków, z kasy UE defraudowanych jest rocznie nawet kilkadziesiąt milionów euro. Unia ma swoje narzędzia do walki z przestępstwami na szkodę jej interesów, jednak aby były one skuteczniejsze -muszą zaangażować się pomocą także państwa członkowskie, korzystające z unijnej pomocy. Polska już od kilku lat stara się wzmacniać ochronę nad unijnymi funduszami.

Dyrektywa w sprawie opodatkowania oszczędności


Nowe środki ochrony unijnych funduszy


Do tego celu powołano pod koniec ubiegłego roku kolejną regionalną grupę roboczą. Będzie działała w województwie mazowieckim. „Należy pamiętać, że wielkość wynegocjowanych przez nasz kraj środków zależy bezpośrednio od wiarygodności Polski. Wiarygodność ta zależy zaś od prawidłowego funkcjonowania systemu dystrybucji oraz jakości wdrażania programów unijnych. Oznacza to, że żywotny interes państwa polskiego, potrzebującego dofinansowania z UE, wymagał nawiązania ściślejszej współpracy między instytucjami odpowiedzialnymi za wdrażanie tych programów" - tłumaczył wiceminister Andrzej Parafianowicz, powołując do życia Mazowiecką Grupę Roboczą.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Faktury 2014

Oszustwa w VAT w Unii Europejskiej

W jej skład weszło osiem instytucji ogólnokrajowych i mazowieckich: Wojewoda Mazowiecki, Mazowiecki Oddział Regionalny Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie, Agencja Rynku Rolnego, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Urząd Kontroli Skarbowej w Warszawie, Komenda Stołeczna Policji i Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu.

 

Raport OECD: Potrzebne uproszczenia w systemie podatkowym

 

 


Rozwój działań na arenie regionalnej


W naszym kraju funkcjonuje już sześć grup roboczych, w tym trzy regionalne (mazowiecka, świętokrzyska i wielkopolska). Wszystkie zostały powołane przez Przewodniczącego Zespołu Międzyresortowego do Spraw Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na Szkodę Rzeczypospolitej Polskiej lub Unii Europejskiej. Jako pierwsza spośród zespołów regionalnych powstała Świętokrzyska Grupa Robocza.

Powołano ją w 2005 roku. W jej skład weszli m.in. przedstawiciele: Wojewody Świętokrzyskiego, Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, Urzędu Kontroli Skarbowej, Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach, Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Staropolskiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Kolejną grupą regionalną był zespół wielkopolski, który powołano do życia w lipcu 2008 roku. Najmłodszą jest grupa mazowiecka z grudnia 2013 roku. Oprócz zespołów regionalnych nad funduszami z Unii czuwają też: Grupa Robocza ds. przeciwdziałania nieprawidłowościom w związku z finansowaniem Wspólnej Polityki Rolnej; Grupa Robocza ds. zwalczania przemytu papierosów; Grupa Robocza ds. przeciwdziałania nieprawidłowościom w zakresie wykorzystania funduszy unijnych. Celem wszystkich grup jest czuwanie nad tym, by środki pozyskiwane z Unii Europejskiej były wykorzystywane w odpowiedni sposób. Dzięki wzmożeniu działań różnych instytucji kontrola nad środkami ma być znacznie bardziej skuteczna.

Zapraszamy do dyskusji na forum o podatkach

Zakładanie firmy - księgowość i podatki

 

  

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktura handlowa nie będzie jednocześnie fakturą ustrukturyzowaną. Dodatkowe obowiązki podatników VAT

Po wejściu w życie zmian w ustawie o VAT wdrażających model obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wielu podatników może mieć problem (i dodatkowe obowiązki) wynikające z faktu, że faktura ustrukturyzowana nie może pełnić funkcji faktury handlowej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Co powinni zrobić podatnicy VAT, którzy zdecydują się na wystawianie faktur handlowych nie będących fakturami VAT?

System kaucyjny a VAT: Objaśnienia MF dotyczące rozliczeń podatników i płatników w związku z nowymi zasadami obrotu opakowaniami

Objaśnienia MF mają na celu pokazanie, jak w praktyce stosować przepisy ustawy o VAT w odniesieniu do czynności wykonywanych przez podatników i płatników uczestniczących w systemie kaucyjnym. Nowe reguły prawne wynikają z wprowadzenia obowiązku pobierania kaucji przy sprzedaży wybranych opakowań jednorazowych i wielokrotnego użytku. System ten umożliwia konsumentom zwrot opakowań lub odpadów opakowaniowych w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności przedstawiania dowodu zakupu.

Błąd w fakturze w KSeF? Ministerstwo Finansów ostrzega: tak tego nie poprawisz!

Wystawienie faktury na błędnego nabywcę może mieć poważne konsekwencje – i nie da się tego naprawić zwykłą korektą NIP. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że w KSeF konieczne jest wystawienie faktury korygującej do zera oraz zupełnie nowej faktury z prawidłowymi danymi. Inaczej dokument trafi do... zupełnie obcej firmy.

Ustawa o KSeF opublikowana w Dzienniku Ustaw. Ważne zmiany i nowe funkcjonalności dla przedsiębiorców!

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorców czekają ważne zmiany – nowe terminy wdrożenia, dodatkowe funkcjonalności systemu, a także skrócony czas zwrotu VAT. Sprawdź, co dokładnie przewiduje ustawa i jak przygotować się do obowiązkowego KSeF!

REKLAMA

„Towar w drodze mimo kontroli” – kiedy urząd celny może zwolnić przesyłkę wcześniej?

W obrocie towarowym czas to pieniądz. Dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje art. 194 ust. 1 Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) – przepis pozwalający zwolnić towar do obrotu, nawet jeśli weryfikacja w urzędzie celno-skarbowym wciąż trwa. Brzmi jak wyjątek od reguły? Tak jest, ale w praktyce może być to realne ułatwienie, pod warunkiem, że spełnione są ściśle określone warunki i złożony wniosek do UCS.

KSeF 2.0 coraz bliżej: Ministerstwo Finansów ujawnia plan wdrożenia. Oto najważniejsze terminy!

KSeF 2.0 od 30 września zastąpi obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 - informuje Ministerstwo Finansów. Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026. To jest kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur.

Wydatki marketingowe dealerów a koszty podatkowe - spór rozstrzygnięty na korzyść podatników

Rozliczenie kosztów działań marketingowych przez dealerów samochodowych może stanowić problem na gruncie prawa podatkowego. Szczególne wątpliwości budzą wydatki poniesione w ramach programów motywacyjnych dystrybutorów, które mają na celu uzyskanie bonusów jakościowych. Kluczowym problemem interpretacyjnym jest rozgraniczenie między kosztami uzyskania przychodów, a wydatkami na reprezentację, które zgodnie z przepisami ustawy o CIT nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych. Orzecznictwo sądów administracyjnych pokazuje jednak, że organy podatkowe często błędnie kwalifikują tego typu wydatki, nie uwzględniając ich rzeczywistego celu gospodarczego i związku z osiąganymi przychodami.

Każda faktura VAT w 2026 r. obowiązkowo wystawiana aż w sześciu formach. Będzie ryzyko powstania wielu oryginałów tej samej faktury

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2025 r. nowelizująca ustawę o VAT w zakresie obowiązkowego modelu KSeF została już podpisana przez Prezydenta RP i musimy jeszcze poczekać na rozporządzenia wykonawcze, gdzie m.in. uregulowane będą szczegóły informatyczne (kody, certyfikaty). Ale to nie koniec – musi się jeszcze pojawić oprogramowanie interfejsowe, a zwłaszcza jego „specyfikacja”. Ile będziemy na to czekać? Nie wiadomo. Ale czas płynie. Wiemy dziś, że obok dwóch faktur w postaci tradycyjnej (papierowe lub elektroniczne), pojawiają się w tych przepisach aż cztery nowe formy - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Self-billing w KSeF jako nowe możliwości dla zagranicznych podmiotów

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) budzi wiele pytań wśród polskich podatników, ale coraz częściej także wśród podmiotów zagranicznych działających w Polsce i rozliczających tu VAT. Jednym z kluczowych zagadnień – rzadko poruszanych publicznie – jest możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych w formule self-billingu przez podmioty nieposiadające siedziby w Polsce. Czy KSeF przewiduje taką opcję? Jakie warunki muszą zostać spełnione i z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć?

Certyfikaty KSeF – ostatni dzwonek dla firm! Bez nich fiskus zablokuje faktury

Od listopada 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli wnioskować o certyfikaty KSeF. Brak tego dokumentu od 2026 r. może oznaczać paraliż wystawiania faktur. A od 2027 r. system nie uzna już żadnej innej metody logowania.

REKLAMA