Podatek od reklam cyfrowych
REKLAMA
REKLAMA
"Podatek cyfrowy, kwestia opodatkowania gospodarki cyfrowej jest wyzwaniem dla wszystkich krajów członkowskich UE. Ten problem jest dostrzegany przez wszystkich ministrów finansów. Często rozmawiamy o tym, o DST, czyli digital services tax czy o DAT (digital advertising tax - PAP), czyli o podatku od reklam cyfrowych, Część krajów, mimo że nie mamy konsensusu na poziomie europejskim, wprowadza DST czy DAT w jakiejkolwiek formie u siebie" - powiedziała Czerwińska.
REKLAMA
"Przygotowujemy takie rozwiązanie, zostało to zapowiedziane przez pana premiera, w formie na razie bardziej DAT, czyli opodatkowania reklam cyfrowych. Niemniej jednak, chcielibyśmy docelowo - nie ma żadnego powodu, żeby ta gałąź pozostawała poza opodatkowaniem. Rozmawiamy z parterami, jestem pewna że uda się wypracować konsensus" - dodała.
Przedstawiona w kwietniu przez Ministerstwo Finansów Aktualizacja Programu Konwergencji zakłada opracowanie przepisów prawa regulujących kwestię opodatkowania przedsiębiorstw cyfrowych świadczących usługi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
W APK oszacowano, iż dochody z tego podatku w Polsce mogłyby wynieść w 2020 r. ok. 217,5 mln zł. Za podstawę szacunku dochodów z tytułu opodatkowania przedsiębiorstw cyfrowych przyjęto określoną w raporcie Komisji Europejskiej prognozę na 2019 r. dochodów UE z podatku od usług cyfrowych oraz prognozę dochodów z CIT w Polsce na 2019 r., określoną w ustawie budżetowej na 2019 r. w kwocie 34,8 mld zł. (PAP Biznes)
pat/ ana/
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat