REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Głos podatnika - zgłoś swój pomysł Ministerstwu Finansów

Subskrybuj nas na Youtube
Głos podatnika - zgłoś swój pomysł Ministerstwu Finansów
Głos podatnika - zgłoś swój pomysł Ministerstwu Finansów

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Finansów uruchamia 29 stycznia 2020 r. aplikację "Głos podatnika", która pozwoli każdemu zgłosić swój pomysł na ulepszenie prawa podatkowego w Polsce. Aplikacja Głos podatnika dostępna będzie poprzez strony podatki.gov.pl i twojglos.gov.pl. Na początku będzie można zgłaszać pomysły dot. podatków PIT, CIT i VAT. - Będziemy zbierać pomysły i opinie, które mają usprawnić polski system podatkowy, tak aby stał się bardziej efektywny i lepiej odpowiadał na potrzeby życiowe i biznesowe obywateli – tak minister finansów Tadeusz Kościński zapowiedział uruchomienie Głosu podatnika, czyli łatwego narzędzia do stałej i bezpośredniej komunikacji z administracją.

„Zależy nam, aby polski system podatkowy był prosty i przyjazny dla obywateli, a jednocześnie skutecznie przeciwdziałał próbom unikania opodatkowania czy wyłudzania pieniędzy ze wspólnego budżetu. Wierzymy, że wiele osób może nam w tym pomóc, jeśli ułatwimy im możliwość przekazania swoich spostrzeżeń i pomysłów na skuteczne rozwiązania podatkowe. Dlatego udostępniamy im Głos podatnika, czyli przystępne narzędzie do komunikacji z administracją skarbową” – powiedział minister Tadeusz Kościński podczas prezentacji nowego narzędzia, która odbyła się 29 stycznia 2020 r. w Ministerstwie Finansów.

REKLAMA

Autopromocja

„Chcę, aby Głos podatnika stał się symbolem zmiany w relacjach między obywatelami i administracją. Będzie dla nas cennym źródłem informacji, zgodnie z zasadą, że to klient wie najlepiej, czego mu potrzeba. Jednocześnie dzięki temu narzędziu resort finansów będzie mógł otrzymywać komentarze i uwagi również do swoich propozycji” – dodał minister.

Twój głos jest ważny

Głos podatnika wraz z Głosem przedsiębiorcy, prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, znajdują się na platformie Twój głos, przygotowanej przez MR. Umożliwia ona obywatelom wypowiadanie się w ważnych dla nich sprawach, dotyczących np. upraszczania przepisów czy likwidacji zbędnych i uciążliwych obowiązków. Przy pomocy prostych formularzy każdy może przedstawić swoje propozycje i sugestie oraz głosować i komentować propozycje innych obywateli. Wszystkie głosy będą poddane ocenie i przeanalizowane, a najlepsze mogą zostać zrealizowane.

Zgłaszaj pomysły i głosuj na najlepsze

Czekamy na propozycje nowych rozwiązań, na początku w zakresie podatków PIT, CIT i VAT, w tym ich upraszczania i uszczelniania czy dostosowania prawa podatkowego do zmieniających się wyzwań i technologii. W kolejnym etapie pojawią się również inne tematy. Chodzi nam o twórcze pomysły i opinie, które mają usprawnić polski system podatkowy, tak aby stał się bardziej efektywny i lepiej odpowiadał na potrzeby życiowe i biznesowe obywateli.

To nasi klienci zdecydują, które propozycje zmian są najbardziej wartościowe i należy je zrealizować. Najlepsze z nich będą przekazywane do biur i departamentów Ministerstwa Finansów, które odpowiadają za poszczególne obszary podatków. Nasi eksperci zajmą się wstępną analizą zgłaszanych propozycji. W przypadku, gdy sygnalizowany problem zostanie oceniony jako istotny, a jego rozwiązanie możliwe do wprowadzenia w obecnych warunkach, pomysł będzie mieć szansę na realizację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kolejnym etapie podatnicy będą mogli komentować i oceniać w Głosie również propozycje zmian przygotowane przez resort finansów.

Regulamin Głosu podatnika

Celem Głosu podatnika jest zbieranie pomysłów i opinii, które mają usprawnić polski system podatkowy w zakresie podatków PIT, CIT i VAT, tak aby stał się bardziej efektywny i lepiej odpowiadał na potrzeby życiowe i biznesowe obywateli.

Głos podatnika służy zgłaszaniu pomysłów dotyczących m.in.:

  1. upraszczania systemu podatkowego;
  2. likwidowania zbędnych i uciążliwych obowiązków podatkowych;
  3. znoszenia barier biurokratycznych dla podatników.

Użytkownikiem jest każda osoba korzystająca z serwisu Glos podatnika.

Użytkownik:

  1. ma możliwość zgłaszania pomysłów za pomocą formularza;
  2. może przeglądać, głosować i komentować zgłoszenia pomysłów innych Użytkowników.

Po wysłaniu zgłoszenia pomysł otrzymuje unikatowy numer zgłoszenia, wyświetlany w komunikacie systemowym.

Zgłaszany pomysł powinien być zgodny z następującymi zasadami:

  1. tytuł pomysłu powinien w jasny, zrozumiały sposób odzwierciedlać treści zawarte w opisie i nie może przekraczać 70 znaków;
  2. opis pomysłu nie powinien przekraczać 1500 znaków;
  3. zgłaszany pomysł powinien zawierać: opis problemu i propozycję jego rozwiązania; pomysły roszczeniowe, które nie zawierają konstruktywnych propozycji rozwiązania, nie będą publikowane;
  4. pomysł powinien dotyczyć zagadnień związanych z podatkami PIT, CIT i VAT;
  5. zanim Użytkownik zgłosi pomysł, powinien sprawdzić, czy nie został już wcześniej zgłoszony;
  6. po wysłaniu zgłoszenia pomysł otrzymuje unikatowy numer zgłoszenia, wyświetlany w komunikacie systemowym.

Dodawane komentarze powinny dotyczyć wyłącznie zgłoszonych pomysłów.

Zgłaszane pomysły są publikowane w Głosie podatnika po zaakceptowaniu ich przez Administratora. Inni Użytkownicy będą mogli skomentować pomysł i wystawiać oceny.

Administrator Głosu podatnika ma prawo do niepublikowania zgłoszonych pomysłów i komentarzy bez podania uzasadnienia. Administrator zastrzega sobie także prawo do: łączenia pomysłów, rozpowszechniania, redagowania i skracania treści pomysłów i komentarzy oraz do usuwania i niepublikowania treści obraźliwych, niezgodnych z zasadami współżycia społecznego, reklamowych lub niezwiązanych z tematem.

Ochrona danych osobowych

Administratorem serwisu Głos podatnika jest Minister Finansów z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 12. Administrator wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające poufność przetwarzanych w serwisie danych.

Jednocześnie Użytkownik oświadcza, że swoje dane osobowe udostępnia dobrowolnie oraz że został poinformowany o przysługującym mu prawie dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania, a także o prawie do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym czasie oraz, że zapoznał się z treścią klauzuli informacyjnej Ministra Finansów.

Cofnięcie zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych lub informację o konieczności sprostowania danych Użytkownik przesyła na adres: portalpodatkowy.rodo@mf.gov.pl.

Logi systemowe oraz mechanizm cookies

  1. serwis Głos podatnika gromadzi informacje zawarte w logach systemowych (data i czas połączenia, adres IP oraz inne dane informatyczne). Dane te wykorzystywane są w celach technicznych i statystycznych.

  2. głos podatnika stosuje mechanizm cookies. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które serwer www zapisuje na urządzeniu Użytkownika – w przeglądarce internetowej. Cookies używane są do bieżącej optymalizacji serwisu i ułatwieniu Użytkownikowi korzystania z niego, a także w celach statystycznych.

  3. korzystając z serwisu Glos podatnika Użytkownik wyraża zgodę na instalację cookies na jego urządzeniu. Jeżeli Użytkownik nie chce, by pliki cookies były instalowane na jego urządzeniu, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki w zakresie instalowania plików cookies. W każdej chwili może też usunąć z pamięci swojego urządzenia pliki cookies zapisane w trakcie przeglądania serwis. Ograniczenia w stosowaniu plików cookies mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z serwis.

  4. serwis Głos podatnika wykorzystuje narzędzie Google Analytics do analizy ruchu na stronie internetowej oraz aktywności dotyczących jej przeglądania. Mechanizm ten pozwala na zbieranie zanonimizowanych danych o zachowaniu Użytkownika w trakcie sesji w serwisie, takich jak wyświetlone strony i czas na nich spędzony, dane o urządzeniu i systemie operacyjnym Użytkownika oraz dane o interakcji Użytkownika ze stroną (takie jak kliknięcia na linki). Dane te wykorzystywane są do optymalizacji i rozwoju serwisu. Więcej informacji na temat narzędzia Google Analytics dostępne jest na stronie: cookies oraz Polityce prywatności Google Analytics.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA