REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Głos podatnika - zgłoś swój pomysł Ministerstwu Finansów

Subskrybuj nas na Youtube
Głos podatnika - zgłoś swój pomysł Ministerstwu Finansów
Głos podatnika - zgłoś swój pomysł Ministerstwu Finansów

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Finansów uruchamia 29 stycznia 2020 r. aplikację "Głos podatnika", która pozwoli każdemu zgłosić swój pomysł na ulepszenie prawa podatkowego w Polsce. Aplikacja Głos podatnika dostępna będzie poprzez strony podatki.gov.pl i twojglos.gov.pl. Na początku będzie można zgłaszać pomysły dot. podatków PIT, CIT i VAT. - Będziemy zbierać pomysły i opinie, które mają usprawnić polski system podatkowy, tak aby stał się bardziej efektywny i lepiej odpowiadał na potrzeby życiowe i biznesowe obywateli – tak minister finansów Tadeusz Kościński zapowiedział uruchomienie Głosu podatnika, czyli łatwego narzędzia do stałej i bezpośredniej komunikacji z administracją.

„Zależy nam, aby polski system podatkowy był prosty i przyjazny dla obywateli, a jednocześnie skutecznie przeciwdziałał próbom unikania opodatkowania czy wyłudzania pieniędzy ze wspólnego budżetu. Wierzymy, że wiele osób może nam w tym pomóc, jeśli ułatwimy im możliwość przekazania swoich spostrzeżeń i pomysłów na skuteczne rozwiązania podatkowe. Dlatego udostępniamy im Głos podatnika, czyli przystępne narzędzie do komunikacji z administracją skarbową” – powiedział minister Tadeusz Kościński podczas prezentacji nowego narzędzia, która odbyła się 29 stycznia 2020 r. w Ministerstwie Finansów.

REKLAMA

Autopromocja

„Chcę, aby Głos podatnika stał się symbolem zmiany w relacjach między obywatelami i administracją. Będzie dla nas cennym źródłem informacji, zgodnie z zasadą, że to klient wie najlepiej, czego mu potrzeba. Jednocześnie dzięki temu narzędziu resort finansów będzie mógł otrzymywać komentarze i uwagi również do swoich propozycji” – dodał minister.

Twój głos jest ważny

Głos podatnika wraz z Głosem przedsiębiorcy, prowadzonym przez Ministerstwo Rozwoju, znajdują się na platformie Twój głos, przygotowanej przez MR. Umożliwia ona obywatelom wypowiadanie się w ważnych dla nich sprawach, dotyczących np. upraszczania przepisów czy likwidacji zbędnych i uciążliwych obowiązków. Przy pomocy prostych formularzy każdy może przedstawić swoje propozycje i sugestie oraz głosować i komentować propozycje innych obywateli. Wszystkie głosy będą poddane ocenie i przeanalizowane, a najlepsze mogą zostać zrealizowane.

Zgłaszaj pomysły i głosuj na najlepsze

Czekamy na propozycje nowych rozwiązań, na początku w zakresie podatków PIT, CIT i VAT, w tym ich upraszczania i uszczelniania czy dostosowania prawa podatkowego do zmieniających się wyzwań i technologii. W kolejnym etapie pojawią się również inne tematy. Chodzi nam o twórcze pomysły i opinie, które mają usprawnić polski system podatkowy, tak aby stał się bardziej efektywny i lepiej odpowiadał na potrzeby życiowe i biznesowe obywateli.

To nasi klienci zdecydują, które propozycje zmian są najbardziej wartościowe i należy je zrealizować. Najlepsze z nich będą przekazywane do biur i departamentów Ministerstwa Finansów, które odpowiadają za poszczególne obszary podatków. Nasi eksperci zajmą się wstępną analizą zgłaszanych propozycji. W przypadku, gdy sygnalizowany problem zostanie oceniony jako istotny, a jego rozwiązanie możliwe do wprowadzenia w obecnych warunkach, pomysł będzie mieć szansę na realizację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kolejnym etapie podatnicy będą mogli komentować i oceniać w Głosie również propozycje zmian przygotowane przez resort finansów.

Regulamin Głosu podatnika

Celem Głosu podatnika jest zbieranie pomysłów i opinii, które mają usprawnić polski system podatkowy w zakresie podatków PIT, CIT i VAT, tak aby stał się bardziej efektywny i lepiej odpowiadał na potrzeby życiowe i biznesowe obywateli.

Głos podatnika służy zgłaszaniu pomysłów dotyczących m.in.:

  1. upraszczania systemu podatkowego;
  2. likwidowania zbędnych i uciążliwych obowiązków podatkowych;
  3. znoszenia barier biurokratycznych dla podatników.

Użytkownikiem jest każda osoba korzystająca z serwisu Glos podatnika.

Użytkownik:

  1. ma możliwość zgłaszania pomysłów za pomocą formularza;
  2. może przeglądać, głosować i komentować zgłoszenia pomysłów innych Użytkowników.

Po wysłaniu zgłoszenia pomysł otrzymuje unikatowy numer zgłoszenia, wyświetlany w komunikacie systemowym.

Zgłaszany pomysł powinien być zgodny z następującymi zasadami:

  1. tytuł pomysłu powinien w jasny, zrozumiały sposób odzwierciedlać treści zawarte w opisie i nie może przekraczać 70 znaków;
  2. opis pomysłu nie powinien przekraczać 1500 znaków;
  3. zgłaszany pomysł powinien zawierać: opis problemu i propozycję jego rozwiązania; pomysły roszczeniowe, które nie zawierają konstruktywnych propozycji rozwiązania, nie będą publikowane;
  4. pomysł powinien dotyczyć zagadnień związanych z podatkami PIT, CIT i VAT;
  5. zanim Użytkownik zgłosi pomysł, powinien sprawdzić, czy nie został już wcześniej zgłoszony;
  6. po wysłaniu zgłoszenia pomysł otrzymuje unikatowy numer zgłoszenia, wyświetlany w komunikacie systemowym.

Dodawane komentarze powinny dotyczyć wyłącznie zgłoszonych pomysłów.

Zgłaszane pomysły są publikowane w Głosie podatnika po zaakceptowaniu ich przez Administratora. Inni Użytkownicy będą mogli skomentować pomysł i wystawiać oceny.

Administrator Głosu podatnika ma prawo do niepublikowania zgłoszonych pomysłów i komentarzy bez podania uzasadnienia. Administrator zastrzega sobie także prawo do: łączenia pomysłów, rozpowszechniania, redagowania i skracania treści pomysłów i komentarzy oraz do usuwania i niepublikowania treści obraźliwych, niezgodnych z zasadami współżycia społecznego, reklamowych lub niezwiązanych z tematem.

Ochrona danych osobowych

Administratorem serwisu Głos podatnika jest Minister Finansów z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 12. Administrator wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające poufność przetwarzanych w serwisie danych.

Jednocześnie Użytkownik oświadcza, że swoje dane osobowe udostępnia dobrowolnie oraz że został poinformowany o przysługującym mu prawie dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania, a także o prawie do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym czasie oraz, że zapoznał się z treścią klauzuli informacyjnej Ministra Finansów.

Cofnięcie zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych lub informację o konieczności sprostowania danych Użytkownik przesyła na adres: portalpodatkowy.rodo@mf.gov.pl.

Logi systemowe oraz mechanizm cookies

  1. serwis Głos podatnika gromadzi informacje zawarte w logach systemowych (data i czas połączenia, adres IP oraz inne dane informatyczne). Dane te wykorzystywane są w celach technicznych i statystycznych.

  2. głos podatnika stosuje mechanizm cookies. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, które serwer www zapisuje na urządzeniu Użytkownika – w przeglądarce internetowej. Cookies używane są do bieżącej optymalizacji serwisu i ułatwieniu Użytkownikowi korzystania z niego, a także w celach statystycznych.

  3. korzystając z serwisu Glos podatnika Użytkownik wyraża zgodę na instalację cookies na jego urządzeniu. Jeżeli Użytkownik nie chce, by pliki cookies były instalowane na jego urządzeniu, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki w zakresie instalowania plików cookies. W każdej chwili może też usunąć z pamięci swojego urządzenia pliki cookies zapisane w trakcie przeglądania serwis. Ograniczenia w stosowaniu plików cookies mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z serwis.

  4. serwis Głos podatnika wykorzystuje narzędzie Google Analytics do analizy ruchu na stronie internetowej oraz aktywności dotyczących jej przeglądania. Mechanizm ten pozwala na zbieranie zanonimizowanych danych o zachowaniu Użytkownika w trakcie sesji w serwisie, takich jak wyświetlone strony i czas na nich spędzony, dane o urządzeniu i systemie operacyjnym Użytkownika oraz dane o interakcji Użytkownika ze stroną (takie jak kliknięcia na linki). Dane te wykorzystywane są do optymalizacji i rozwoju serwisu. Więcej informacji na temat narzędzia Google Analytics dostępne jest na stronie: cookies oraz Polityce prywatności Google Analytics.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF: Podatkowa rewolucja od 1 lutego 2026! Księgowi alarmują: chaos, niejasne przepisy i strach przed zmianami

Od 1 lutego 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla największych firm, a dwa miesiące później dla całej reszty przedsiębiorców. Mimo zbliżającego się terminu, wciąż brakuje ostatecznych przepisów, a dokumentacja techniczna nie rozwiewa wszystkich wątpliwości. Księgowi biją na alarm – obawiają się chaosu organizacyjnego, przeciążenia obowiązkami i braku jasnych wytycznych. Przedsiębiorców czeka rewolucja, na którą wielu z nich wciąż nie jest gotowych.

Obowiązkowy KSeF 2026: Prof. W. Modzelewski: Dlaczego trzeba wywrócić do góry nogami obecny system fakturowania? Sprzeczności w kolejnej wersji nowelizacji ustawy o VAT

Obecny system fakturowania w bólach rodził się przed trzydziestu laty – dlaczego teraz trzeba go wywrócić do góry nogami, wprowadzając obowiązkowy model KSeF? Pyta prof. dr hab. Witold Modzelewski. I jednocześnie zauważa, że po uważnej lekturze kolejnej wersji przepisów dot. obowiązkowego KSeF, można dojść do wniosku, że oczywiste sprzeczności w nich zawarte uniemożliwiają ich legalne zastosowanie.

Obowiązki podatkowe pracowników transgranicznych - zasady, terminy, reguła 183 dni, rezydencja podatkowa

W dobie rosnącej mobilności zawodowej coraz więcej osób podejmuje zatrudnienie poza granicami swojego kraju. W niniejszym artykule omawiamy kluczowe zagadnienia dotyczące obowiązków podatkowych pracowników transgranicznych, którzy zdecydowali się podjąć zatrudnienie w Polsce.

Jaka inflacja w Polsce w 2025, 2026 i 2027 roku - prognozy NBP

Inflacja CPI w Polsce z 50-proc. prawdopodobieństwem ukształtuje się w 2025 r. w przedziale 3,5-4,4 proc., w 2026 r. w przedziale 1,7-4,5 proc., a w 2027 r. w przedziale 0,9-3,8 proc. - tak wynika z najnowszej projekcji Departamentu Analiz Ekonomicznych NBP z lipca 2025 r. Projekcja ta uwzględnia dane dostępne do 9 czerwca br.

REKLAMA

Podatek od prezentu ślubnego - kiedy trzeba zapłacić. Prawo rozróżnia 3 kategorie darczyńców i 3 limity wartości darowizn

Dla nowożeńców – prezent, dla Urzędu Skarbowego – podstawa opodatkowania. Fiskus przewidział dla darowizn konkretne przepisy prawa podatkowego i lepiej je znać, zanim wpędzimy się w kłopoty, zostawiając grube rysy na pięknych ślubnych wspomnieniach. Szczególnie kłopotliwa może być gotówka. Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl i fillup.pl tłumaczy, co zrobić z weselnymi kopertami i kosztownymi podarunkami.

Stopy procentowe NBP 2025: w lipcu obniżka o 0,25 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 1-2 lipca 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,25 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosić będzie od 3 lipca 2025 r. 5,00 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zaskoczeniem dla większości analityków finansowych i ekonomistów, którzy oczekiwali braku zmian w lipcu.

Jak legalnie wypłacić pieniądze ze spółki z o.o. Zasady i skutki podatkowe. Adwokat wyjaśnia wszystkie najważniejsze sposoby

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to popularna forma prowadzenia biznesu w Polsce, ceniona za ograniczenie ryzyka osobistego wspólników. Niesie ona jednak ze sobą szczególną cechę – tzw. podwójne opodatkowanie zysków. Oznacza to, że najpierw sama spółka płaci podatek CIT od swojego dochodu (9% lub 19%), a następnie, gdy zysk jest wypłacany wspólnikom, wspólnik musi zapłacić podatek dochodowy PIT od otrzymanych środków. Dla wielu początkujących przedsiębiorców jest to duże zaskoczenie, ponieważ w jednoosobowej działalności gospodarczej można swobodnie dysponować zyskiem i płaci się podatek tylko raz. W spółce z o.o. majątek spółki jest odrębny od majątku prywatnego właścicieli, więc każda wypłata pieniędzy ze spółki na rzecz wspólnika lub członka zarządu musi mieć podstawę prawną. Poniżej przedstawiamy wszystkie legalne metody „wyjęcia” środków ze spółki z o.o., wraz z krótkim omówieniem zasad ich stosowania oraz konsekwencji podatkowych i ewentualnych ryzyk.

Odpowiedzialność członków zarządu za długi i niezapłacone podatki spółki z o.o. Kiedy powstaje i jakie są sankcje? Jak ograniczyć ryzyko?

W świadomości wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że założenie spółki z o.o. jest swoistym „bezpiecznikiem” – że prowadząc działalność w tej formie, nie odpowiadają oni osobiście za zobowiązania. I rzeczywiście – to spółka, jako osoba prawna, ponosi odpowiedzialność za swoje długi. Jednak ta zasada ma wyjątki. Najważniejszym z nich jest art. 299 Kodeksu spółek handlowych (k.s.h.), który otwiera drogę do pociągnięcia członków zarządu do odpowiedzialności osobistej za zobowiązania spółki.

REKLAMA

Zakładanie spółki z o.o. w 2025 roku. Adwokat radzi jak to zrobić krok po kroku i bez błędów

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pozostaje jednym z najczęściej wybieranych modeli prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. W 2025 roku proces rejestracji jest w pełni cyfrowy, a pozorne uproszczenie procedury sprawia, że wielu przedsiębiorców zakłada spółki „od ręki”, nie przewidując potencjalnych konsekwencji. Niestety, błędy popełnione na starcie mogą skutkować realnymi problemami organizacyjnymi, podatkowymi i prawnymi, które ujawniają się dopiero po miesiącach – lub latach.

Faktury ustrukturyzowanej nie da się obiektywnie (w sensie prawnym) użyć ani udostępnić poza KSeF. Co zatem będzie przedmiotem opisu i dekretacji jako dowód księgowy?

Nie da się w sensie prawnym „użyć faktury ustrukturyzowanej poza KSeF” oraz jej „udostępnić” w innej formie niż poprzez bezpośredni dostęp do KSeF – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA